Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Valmet-20
3WD
Viestit: 68
Liittynyt: 29 Kesä 2017 08:03

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Valmet-20 »

Uusi kömpijäharrastaja jatkaa kyselyä... maantiellä ajettaessa hytkyy aika paljon. Renkaissa pystyheittoa ilmeisesti. Vaikuttaako ilmanpaineet asiaan, nyt 0,5bar ja suositus kai 0,35bar. Vai onko ominaisuus, joka pitää hyväksyä?
Polaris Sportsman 570
stolman
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 05 Heinä 2017 10:16

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja stolman »

stolman kirjoitti:Hei.

Uutena tällä foorumilla, asiallisen olonen palsta tämä ja ammattimiehiä mukana.

Minulla seuraavanlainen vika pollessa.

Sportman 800eif, 2008, ajettu noin 10000km/1000h.

Käynnistäessä lähtee ihan hyvin käyntiin mutta ei pysy käynnissä kuin aivan hetken, jos tarjoat kaasua niin sammuu varmuudella.
Täytyy siis starttailla niin monesti että jää ilman kaasunkäyttöä käymään. Liikkeelle lähdettäessä meinaa "nyökätä", kun saat kamppeen liikkeelle niin pystyy ajella ongelmitta.
Hiukan havaittavissa et vääntöä ei olis kuin ennen. Kylmänä pelaa paremmin kuin lämpimänä. Kuumana kesäpäivänä aivan kuin bensa kiehuis, tankista nousee kuplia. (voiko olla edes mahdolllista?).
Jossain vaiheessa meni tankin korvausilmaputki puhki, vaihdoin uuteen, letkuthan kytkeytyvät sellaiseen haaroittimeen jossa omat "virtaus" suunnat, onko jollakin tietoa missä järjestyksessä letkut tulevat tähän?

Jos vain on vinkkiä heittää ni otan mielelläni vatsaan.
Vuodenpäivät koittanu ajoittain selvitellä asiaa, nyt meinasin avata isommin ja selättää vian.
Huollossakin olen käyttäny, kaasuvaijeria hiukan säätivät, uusivat tulpat ja johdot, hiukan muka parani näitten jälkeen mut ei kuitenkaan.

Kampe ollut uudesta asti minulla, on ollut tähänasti huoletonta ajoa, mitä nyt variaattorin neulalaakeri (liukukytkin) tahtoo välillä jumittaa, tämä täytyis aina muistaa remin vaihdon yhteydessä puhdistaa.
500h kohdilla vaihdoin laakerin ja nyt näyttäis et kannattais taas vaihtaa. Ilmenee et vaihekeppi on jäykkä koska veto hiukan päällä kokoajan..

Nyt kampe seissu kevään ni ei ole ihan tarkat oireet taas muistissa mut ko alan värkkään ni voin tarkennella vikaa vielä.

Kiitoksia jo etukäteen kommenteista.
Dodii, paineet mitattu polttoainejärjestelmästä.

Paine 20psi. Pitäis olla 40psi.
Huollosta kysäsis uutta pumppua. Lupasivat sen 390e. Meinasin sanoa et tilataan kaks varalta :D

No käväsin pumpun kanssa motonetissa.
Sieltä löyty aivan vastaava hyllystä, hinta 60e.
Nyt pumppu kasassa, painetta näytti sen 40psi.

Vielä en koittanu käyntiin ku laittelin folioita takin ympärille. Uskon kyllä et nyt pelaa.
Hpla
4WD
Viestit: 225
Liittynyt: 02 Marras 2016 21:41
Mönkijä:: Polaris 570 Touring -17

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Hpla »

Sportsmani alkaa ravistamaan kun lähtee rivakammin paikaltaan samalla oikealle kääntäen. Ravistus tuntuu myös paikallaan kaasuttaessa, eli variaattorijuttuja on..
Ravistus loppuu kun muutaman kerran käyttää variaattoria laidasta laitaan.
Vasemmalle kuovittaessa ei olevinaan ole tuota tehnyt...
Mikähän hänellä on?
juikki
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 23 Heinä 2013 21:55

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja juikki »

Täällä kanssa jonkinasteinen variaattoriongelma. Eli 500ho 2008 malli ja remmit ei kestä. Viimeisin räjähti paloiksi koteloon ja uuden remmen laitettuani ei oikein ole vetoja ja variaattori ravistaa ja remmi luistaa. Remmi on oikea. Neuvot olisi tervetulleita. Kiitos
Avatar
Sandman1
6WD
Viestit: 411
Liittynyt: 13 Loka 2009 18:17
Mönkijä:: XP 850 Touring L7e, prospector
Paikkakunta: Kittilä, Hämeenlinna

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Sandman1 »

Vaihdelaatikon ja moottorin tukigummit sökönä. Remmin linjaus muuttuu ja alkaa syödä remmejä.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
Mara84
4WD
Viestit: 171
Liittynyt: 15 Maalis 2015 15:28
Mönkijä:: Polaris Sportman 570 eutEPS-15

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mara84 »

Kävin iltahämärissä polkemassa kesantomaan heinikkoa pollella ja huomasin ettei nopeusmittarin viisarissa ollut valoa?
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

juikki kirjoitti:Täällä kanssa jonkinasteinen variaattoriongelma. Eli 500ho 2008 malli ja remmit ei kestä. Viimeisin räjähti paloiksi koteloon ja uuden remmen laitettuani ei oikein ole vetoja ja variaattori ravistaa ja remmi luistaa. Remmi on oikea. Neuvot olisi tervetulleita. Kiitos
Variaattorin huolto. Katso ainakin takavariaattorin napit jos siinä ne on.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
jouko1127@luukku.com
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 01 Syys 2017 09:24

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jouko1127@luukku.com »

Hei.
UUsi tällä saitilla ja en tiiä mihin täällä voi laittaa kysymyksiä pollesta.
On big boss 800 vm 2014, sellainen ongelma että kuorma päällä (vahva jussissa) ajelee hidas pykälä päällä, kun tarve pakittaa niin ei lähe keppi pikkupykälästä pois pakille vaan täytyy nytkytellä kaasulla ja joskus jopa sammuttaa koko kapine ennen kuin saapi kepin vapaalle. Huollossa takuuseen yrittivät korjata, eivät osanneet. Tuo kepin jääminen pykälään on tosi hankala vika jos ei pääse metässä nytkytteleen konetta pykälää vaihtaessa...
Lisäksi nykäsee kun lähtee ajeleen paikaltaan, lienee variaattorin säätöä kaipaa ??
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Jotenkin tuntuisi, että variaattorissa jää veto keveästi päälle ja näin vaikeuttaa vaihteen vaihtamista. Olisin hieman huollon kannalla edelleen ja huolto vaihtoon jos ei nykyinen osaa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Veto jää hieman päälle. Variaattorin huolto ja toiminnan trimmaus pitäisi auttaa.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Masentaja
4WD
Viestit: 153
Liittynyt: 17 Joulu 2013 09:29
Mönkijä:: Katsotaan...
Paikkakunta: Mikäs se nyt oli

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Masentaja »

Myös moottorin kumityyny voi olla rikki ja moottori väärässä asennossa.
Älä osta halpaa se maksaa,älä osta kallista se maksaa,osta vaikka...äh lähde lomalle.
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

500 efi roiskiksessa ruvennut jäämään aika usein ikäänkuin lukko päälle myös etupyöriin, jollon jäykkä käännellä ja takaset suttaa. Lähtee toimimaan normaalisti ottamalla kerran pari eestaas. Viimeksi tosin näytti hetken avaimenkuvaa mittaristossa. Pitää vissiin mainita seuraavassa huollossa ennen talvea. Körryytelty noin 380 tuntia.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Olisi kiva olla huollossa paikalla, kun vaihdetaan etuperän öljyt...
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Masentaja
4WD
Viestit: 153
Liittynyt: 17 Joulu 2013 09:29
Mönkijä:: Katsotaan...
Paikkakunta: Mikäs se nyt oli

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Masentaja »

Onkos tässä koneessa alamäkijarrulla varustettu etuperä,saattaa levyt hieman takerrella jos öljynvaihto laiminlyöty tai väärät öljyt sisällä [-X
Älä osta halpaa se maksaa,älä osta kallista se maksaa,osta vaikka...äh lähde lomalle.
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

On alamäkihidastin ja öljyistä ja vaihdoista tietää yksin myyjä-/huoltoliike.
Aparaatti käytetty siellä säännöllisesti huolloissa.
Vastaa Viestiin