Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Uusi kömpijäharrastaja jatkaa kyselyä... maantiellä ajettaessa hytkyy aika paljon. Renkaissa pystyheittoa ilmeisesti. Vaikuttaako ilmanpaineet asiaan, nyt 0,5bar ja suositus kai 0,35bar. Vai onko ominaisuus, joka pitää hyväksyä?
Polaris Sportsman 570
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Dodii, paineet mitattu polttoainejärjestelmästä.stolman kirjoitti:Hei.
Uutena tällä foorumilla, asiallisen olonen palsta tämä ja ammattimiehiä mukana.
Minulla seuraavanlainen vika pollessa.
Sportman 800eif, 2008, ajettu noin 10000km/1000h.
Käynnistäessä lähtee ihan hyvin käyntiin mutta ei pysy käynnissä kuin aivan hetken, jos tarjoat kaasua niin sammuu varmuudella.
Täytyy siis starttailla niin monesti että jää ilman kaasunkäyttöä käymään. Liikkeelle lähdettäessä meinaa "nyökätä", kun saat kamppeen liikkeelle niin pystyy ajella ongelmitta.
Hiukan havaittavissa et vääntöä ei olis kuin ennen. Kylmänä pelaa paremmin kuin lämpimänä. Kuumana kesäpäivänä aivan kuin bensa kiehuis, tankista nousee kuplia. (voiko olla edes mahdolllista?).
Jossain vaiheessa meni tankin korvausilmaputki puhki, vaihdoin uuteen, letkuthan kytkeytyvät sellaiseen haaroittimeen jossa omat "virtaus" suunnat, onko jollakin tietoa missä järjestyksessä letkut tulevat tähän?
Jos vain on vinkkiä heittää ni otan mielelläni vatsaan.
Vuodenpäivät koittanu ajoittain selvitellä asiaa, nyt meinasin avata isommin ja selättää vian.
Huollossakin olen käyttäny, kaasuvaijeria hiukan säätivät, uusivat tulpat ja johdot, hiukan muka parani näitten jälkeen mut ei kuitenkaan.
Kampe ollut uudesta asti minulla, on ollut tähänasti huoletonta ajoa, mitä nyt variaattorin neulalaakeri (liukukytkin) tahtoo välillä jumittaa, tämä täytyis aina muistaa remin vaihdon yhteydessä puhdistaa.
500h kohdilla vaihdoin laakerin ja nyt näyttäis et kannattais taas vaihtaa. Ilmenee et vaihekeppi on jäykkä koska veto hiukan päällä kokoajan..
Nyt kampe seissu kevään ni ei ole ihan tarkat oireet taas muistissa mut ko alan värkkään ni voin tarkennella vikaa vielä.
Kiitoksia jo etukäteen kommenteista.
Paine 20psi. Pitäis olla 40psi.
Huollosta kysäsis uutta pumppua. Lupasivat sen 390e. Meinasin sanoa et tilataan kaks varalta

No käväsin pumpun kanssa motonetissa.
Sieltä löyty aivan vastaava hyllystä, hinta 60e.
Nyt pumppu kasassa, painetta näytti sen 40psi.
Vielä en koittanu käyntiin ku laittelin folioita takin ympärille. Uskon kyllä et nyt pelaa.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Sportsmani alkaa ravistamaan kun lähtee rivakammin paikaltaan samalla oikealle kääntäen. Ravistus tuntuu myös paikallaan kaasuttaessa, eli variaattorijuttuja on..
Ravistus loppuu kun muutaman kerran käyttää variaattoria laidasta laitaan.
Vasemmalle kuovittaessa ei olevinaan ole tuota tehnyt...
Mikähän hänellä on?
Ravistus loppuu kun muutaman kerran käyttää variaattoria laidasta laitaan.
Vasemmalle kuovittaessa ei olevinaan ole tuota tehnyt...
Mikähän hänellä on?
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Täällä kanssa jonkinasteinen variaattoriongelma. Eli 500ho 2008 malli ja remmit ei kestä. Viimeisin räjähti paloiksi koteloon ja uuden remmen laitettuani ei oikein ole vetoja ja variaattori ravistaa ja remmi luistaa. Remmi on oikea. Neuvot olisi tervetulleita. Kiitos
- Sandman1
- 6WD
- Viestit: 411
- Liittynyt: 13 Loka 2009 18:17
- Mönkijä:: XP 850 Touring L7e, prospector
- Paikkakunta: Kittilä, Hämeenlinna
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Vaihdelaatikon ja moottorin tukigummit sökönä. Remmin linjaus muuttuu ja alkaa syödä remmejä.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kävin iltahämärissä polkemassa kesantomaan heinikkoa pollella ja huomasin ettei nopeusmittarin viisarissa ollut valoa?
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Variaattorin huolto. Katso ainakin takavariaattorin napit jos siinä ne on.juikki kirjoitti:Täällä kanssa jonkinasteinen variaattoriongelma. Eli 500ho 2008 malli ja remmit ei kestä. Viimeisin räjähti paloiksi koteloon ja uuden remmen laitettuani ei oikein ole vetoja ja variaattori ravistaa ja remmi luistaa. Remmi on oikea. Neuvot olisi tervetulleita. Kiitos
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
-
- Noppeli
- Viestit: 1
- Liittynyt: 01 Syys 2017 09:24
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Hei.
UUsi tällä saitilla ja en tiiä mihin täällä voi laittaa kysymyksiä pollesta.
On big boss 800 vm 2014, sellainen ongelma että kuorma päällä (vahva jussissa) ajelee hidas pykälä päällä, kun tarve pakittaa niin ei lähe keppi pikkupykälästä pois pakille vaan täytyy nytkytellä kaasulla ja joskus jopa sammuttaa koko kapine ennen kuin saapi kepin vapaalle. Huollossa takuuseen yrittivät korjata, eivät osanneet. Tuo kepin jääminen pykälään on tosi hankala vika jos ei pääse metässä nytkytteleen konetta pykälää vaihtaessa...
Lisäksi nykäsee kun lähtee ajeleen paikaltaan, lienee variaattorin säätöä kaipaa ??
UUsi tällä saitilla ja en tiiä mihin täällä voi laittaa kysymyksiä pollesta.
On big boss 800 vm 2014, sellainen ongelma että kuorma päällä (vahva jussissa) ajelee hidas pykälä päällä, kun tarve pakittaa niin ei lähe keppi pikkupykälästä pois pakille vaan täytyy nytkytellä kaasulla ja joskus jopa sammuttaa koko kapine ennen kuin saapi kepin vapaalle. Huollossa takuuseen yrittivät korjata, eivät osanneet. Tuo kepin jääminen pykälään on tosi hankala vika jos ei pääse metässä nytkytteleen konetta pykälää vaihtaessa...
Lisäksi nykäsee kun lähtee ajeleen paikaltaan, lienee variaattorin säätöä kaipaa ??
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jotenkin tuntuisi, että variaattorissa jää veto keveästi päälle ja näin vaikeuttaa vaihteen vaihtamista. Olisin hieman huollon kannalla edelleen ja huolto vaihtoon jos ei nykyinen osaa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Veto jää hieman päälle. Variaattorin huolto ja toiminnan trimmaus pitäisi auttaa.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
-
- 4WD
- Viestit: 153
- Liittynyt: 17 Joulu 2013 09:29
- Mönkijä:: Katsotaan...
- Paikkakunta: Mikäs se nyt oli
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Myös moottorin kumityyny voi olla rikki ja moottori väärässä asennossa.
Älä osta halpaa se maksaa,älä osta kallista se maksaa,osta vaikka...äh lähde lomalle.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
500 efi roiskiksessa ruvennut jäämään aika usein ikäänkuin lukko päälle myös etupyöriin, jollon jäykkä käännellä ja takaset suttaa. Lähtee toimimaan normaalisti ottamalla kerran pari eestaas. Viimeksi tosin näytti hetken avaimenkuvaa mittaristossa. Pitää vissiin mainita seuraavassa huollossa ennen talvea. Körryytelty noin 380 tuntia.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Olisi kiva olla huollossa paikalla, kun vaihdetaan etuperän öljyt...
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- 4WD
- Viestit: 153
- Liittynyt: 17 Joulu 2013 09:29
- Mönkijä:: Katsotaan...
- Paikkakunta: Mikäs se nyt oli
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onkos tässä koneessa alamäkijarrulla varustettu etuperä,saattaa levyt hieman takerrella jos öljynvaihto laiminlyöty tai väärät öljyt sisällä 

Älä osta halpaa se maksaa,älä osta kallista se maksaa,osta vaikka...äh lähde lomalle.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
On alamäkihidastin ja öljyistä ja vaihdoista tietää yksin myyjä-/huoltoliike.
Aparaatti käytetty siellä säännöllisesti huolloissa.
Aparaatti käytetty siellä säännöllisesti huolloissa.