Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Ei enää muokkailla!No nyt taas pytyy muokkaan,jeeeeeeees
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Tästä tulee tiedote pian. Joitakin ominaisuuksia pitää vaan testata livenä. Malttia. Kiiiiitooooos.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Maerko
3WD
Viestit: 119
Liittynyt: 01 Marras 2008 17:13
Mönkijä:: BigBoss570
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Maerko »

Onko kenelläkään ollut XP:n nopeusmittarin kanssa ongelmia? Itselläni mittari ei välillä näyttänyt nopeutta mutta nyt se lopetti toimintansa lopullisesti ja nähtävästi sytytti sen takia check engine valon ja ohjaustehostimen merkkivalon jotka palavat nykyään jatkuvasti. Mistä kannattaisi etsiä vikaa? Ja eikös tuo tehostin tarvitse pollessakin jotain tietoa nopeudesta, että sillä selittyisi se merkkivalo myös.?
roline
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 21 Helmi 2010 15:08

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja roline »

ATC kirjoitti:Tänne voi kerätä Pollen ongelmia, jos niitä kellä on. Toivottavasti kirjoittajalla on Polle, tai siitä vankka kokemus hankittuna, Kirjoita asiallisesti, niin osio palvelee käyttäjiä parhaiten. :wink:
Heips! Itselläni uusi Polaris Sportman 300 4x4. On esiintynyt käynnistys ongelmaa. Akku on pitänyt muutaman kerran ladata ennenkuin käynnistyy. Mikä mahtaa pollea vaivata? Ei ole ajettu kuin 40 tuntia...ei kiva jos aina pitää höylätä käyntiin ja ladata akkua...

Kokematon
-P-
6WD
Viestit: 885
Liittynyt: 02 Syys 2008 20:05
Mönkijä:: Polle Sportsman 500 HO
Paikkakunta: Hyrynsalmi Seura:Kainuun Moottorikerho

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja -P- »

No ihan ensimmäiseksi mittaat koneen käydessä akun navoilta latausjännitteen tyhjäkäynnillä ja kierroksia antaen n 2000rpm. Sieltä pitäis tulla pauttiarallaa 14,3V. Jos tämä toteutuu, niin sammutat ja mittaat akun jännitteen ja annat olla vuorokauden ja mittaat sitten akun uudestaan. Seisonnan jälkeen pitäis olla jotain 12,4V jännite akussa. Jos tyhjentynyt akku, otat sen irti, lataat täyteen ja mittaat irtonaisena, tippuuko jännite. Kun lataat, pitää olla pikkulaturi käytössä, eli latauvirta ei saa olla kolmea amppeeria suurempi.
Kaikkein paras tässä olis käyttää jotain "älylaturia"

-P-
Mielipiteet on kuin persereikä, jokaisella omansa.
Avatar
rekisteri
Tracks
Viestit: 961
Liittynyt: 15 Joulu 2007 22:32
Paikkakunta: pohjoisessa

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja rekisteri »

toine keinoha on se, että irrotat miinuskengän, ja pikkuse hipaset akun miinus napaan ja kato tuleeko kipinää. jos tulee ni joku siellä imee akkua tyhjäksi.
pempe
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 14 Maalis 2009 19:38
Mönkijä:: Polaris 850xp EPS

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja pempe »

Onko kellään tapahtunut vastaavaa ongelmaa:
Eilen 850 xp pollesta hävisi valot kesken ajon. Lunta oli tiellä noin 10 cm.
Tarkistin sulakkeen ja se oli ok. Valojen toiminnassa kuitenkin outoa on se, että kaikki valot toimivat kun kumpikin jarru on pohjassa samaan aikaan.
Onko kyse vain kosteudesta vai jostain muusta.
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

rekisteri kirjoitti:toine keinoha on se, että irrotat miinuskengän, ja pikkuse hipaset akun miinus napaan ja kato tuleeko kipinää. jos tulee ni joku siellä imee akkua tyhjäksi.
Varmasti parempi konsti on laittaa virtamittari akun kaapeliln väliin ja mitata vuotovirta.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
polaris9817
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 04 Huhti 2010 21:00

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja polaris9817 »

mikäs vois olla vikana kun ei polle lähe käyntii startista vaikka akku on täynnä jos joku tietää nii kertokaa.... (polaris trail blazer 250cc)
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

polaris9817 kirjoitti:mikäs vois olla vikana kun ei polle lähe käyntii startista vaikka akku on täynnä jos joku tietää nii kertokaa.... (polaris trail blazer 250cc)
Laitas ny vähän lisätietoa. Yrittääkö edes, onko ollu pitkään pihalla käyttämättömänä, onko 2-T-koneinen, jos on, niin onko öljyä tuorevoitelusäiliössä?...siinä nyt aluksi purtavaa...vaihda tulppa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
polaris9817
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 04 Huhti 2010 21:00

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja polaris9817 »

on ajossa joka päivä 4tahtikone tulppa vaihdettu eilen ja narusta lähtee ekalla vetäsyllä
polaris9817
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 04 Huhti 2010 21:00

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja polaris9817 »

kylmänä sattaa lähtee startista mutta lämpimänä ei. öljyä on tarpeeks.
-P-
6WD
Viestit: 885
Liittynyt: 02 Syys 2008 20:05
Mönkijä:: Polle Sportsman 500 HO
Paikkakunta: Hyrynsalmi Seura:Kainuun Moottorikerho

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja -P- »

Jos lähtee narusta käyntiin, muttei startista, ni virran vähyyttä se potee. Akku voi olla "täynnä", muttei silti jaksa startatessa antaa mitään ulos. Kokeile pistää jollain toisella akulla sitä käyntiin.

Millainen on kipinä startatessa kylmänä ja lämpimänä => onkohan puola ehjä. Kaikki liitokset koneen moottorin sähköissä tarvii kans käydä läpi. JOku kunnon hapettuma ei päästä mitään läpi lämpinänä, mutta kylmänä kyllä.

-P-
Mielipiteet on kuin persereikä, jokaisella omansa.
polaris9817
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 04 Huhti 2010 21:00

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja polaris9817 »

ok kiitos vinkeistä
Avatar
teneraattori
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 05 Huhti 2010 19:12
Mönkijä:: polaris
Paikkakunta: häme

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja teneraattori »

No niin, nyt ollaan rekisteröidytty tänne mönkijä foorumille, kun tuli hommattua Polaris Sportsman 400 2002(400h ja noin 1500 mailia) ja tuli tarve kysyä vähän neuvoja. Moottoritaustaa mulla on enempi noista moottoripyöristä, matkaendurot/endurot.

Mutta tää mönkijämaailma on uutta. Täältä foorumilta olen löytänyt varsin hyvin tietoa mönkijöistä ja tosta Sportsman 400:kin, mutta nyt kun pollea availin ja vaihtelin nesteitä, niin noista öljyistä vähäsen:

-Etunapaöljyt OK(lukot navoissa), oma napaöljynsä.
-etuperä OK, vaihteistoöljy esim. 80W-90
-kone OK, moottoriöljy esim. 5W-40

Mutta sitten toi vaihteisto/takaperä öljytys jäi vähän epäselväksi, siellä takajarrulevyn vieressä on mittatikku, luulisin että kyseessä on vaihteiston öljy, onko? Mitään erillistä peräöljytilaa en löytänyt, taitaa olla samassa vaihteiston kanssa? Taitaa olla ketjuvälitys siellä vaihteiston ja perän välillä. Onko näin?

Muuten tuntuu ihan ehjältä peliltä, ei kuulu ylimääräisiä ääniä eikä väljyyksiä ole.
Vastaa Viestiin