Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ei enää muokkailla!No nyt taas pytyy muokkaan,jeeeeeeees
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tästä tulee tiedote pian. Joitakin ominaisuuksia pitää vaan testata livenä. Malttia. Kiiiiitooooos.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- 3WD
- Viestit: 119
- Liittynyt: 01 Marras 2008 17:13
- Mönkijä:: BigBoss570
- Paikkakunta: Leppävirta
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onko kenelläkään ollut XP:n nopeusmittarin kanssa ongelmia? Itselläni mittari ei välillä näyttänyt nopeutta mutta nyt se lopetti toimintansa lopullisesti ja nähtävästi sytytti sen takia check engine valon ja ohjaustehostimen merkkivalon jotka palavat nykyään jatkuvasti. Mistä kannattaisi etsiä vikaa? Ja eikös tuo tehostin tarvitse pollessakin jotain tietoa nopeudesta, että sillä selittyisi se merkkivalo myös.?
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Heips! Itselläni uusi Polaris Sportman 300 4x4. On esiintynyt käynnistys ongelmaa. Akku on pitänyt muutaman kerran ladata ennenkuin käynnistyy. Mikä mahtaa pollea vaivata? Ei ole ajettu kuin 40 tuntia...ei kiva jos aina pitää höylätä käyntiin ja ladata akkua...ATC kirjoitti:Tänne voi kerätä Pollen ongelmia, jos niitä kellä on. Toivottavasti kirjoittajalla on Polle, tai siitä vankka kokemus hankittuna, Kirjoita asiallisesti, niin osio palvelee käyttäjiä parhaiten.
Kokematon
-
- 6WD
- Viestit: 885
- Liittynyt: 02 Syys 2008 20:05
- Mönkijä:: Polle Sportsman 500 HO
- Paikkakunta: Hyrynsalmi Seura:Kainuun Moottorikerho
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
No ihan ensimmäiseksi mittaat koneen käydessä akun navoilta latausjännitteen tyhjäkäynnillä ja kierroksia antaen n 2000rpm. Sieltä pitäis tulla pauttiarallaa 14,3V. Jos tämä toteutuu, niin sammutat ja mittaat akun jännitteen ja annat olla vuorokauden ja mittaat sitten akun uudestaan. Seisonnan jälkeen pitäis olla jotain 12,4V jännite akussa. Jos tyhjentynyt akku, otat sen irti, lataat täyteen ja mittaat irtonaisena, tippuuko jännite. Kun lataat, pitää olla pikkulaturi käytössä, eli latauvirta ei saa olla kolmea amppeeria suurempi.
Kaikkein paras tässä olis käyttää jotain "älylaturia"
-P-
Kaikkein paras tässä olis käyttää jotain "älylaturia"
-P-
Mielipiteet on kuin persereikä, jokaisella omansa.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
toine keinoha on se, että irrotat miinuskengän, ja pikkuse hipaset akun miinus napaan ja kato tuleeko kipinää. jos tulee ni joku siellä imee akkua tyhjäksi.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onko kellään tapahtunut vastaavaa ongelmaa:
Eilen 850 xp pollesta hävisi valot kesken ajon. Lunta oli tiellä noin 10 cm.
Tarkistin sulakkeen ja se oli ok. Valojen toiminnassa kuitenkin outoa on se, että kaikki valot toimivat kun kumpikin jarru on pohjassa samaan aikaan.
Onko kyse vain kosteudesta vai jostain muusta.
Eilen 850 xp pollesta hävisi valot kesken ajon. Lunta oli tiellä noin 10 cm.
Tarkistin sulakkeen ja se oli ok. Valojen toiminnassa kuitenkin outoa on se, että kaikki valot toimivat kun kumpikin jarru on pohjassa samaan aikaan.
Onko kyse vain kosteudesta vai jostain muusta.
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Varmasti parempi konsti on laittaa virtamittari akun kaapeliln väliin ja mitata vuotovirta.rekisteri kirjoitti:toine keinoha on se, että irrotat miinuskengän, ja pikkuse hipaset akun miinus napaan ja kato tuleeko kipinää. jos tulee ni joku siellä imee akkua tyhjäksi.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
-
- Noppeli
- Viestit: 4
- Liittynyt: 04 Huhti 2010 21:00
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
mikäs vois olla vikana kun ei polle lähe käyntii startista vaikka akku on täynnä jos joku tietää nii kertokaa.... (polaris trail blazer 250cc)
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Laitas ny vähän lisätietoa. Yrittääkö edes, onko ollu pitkään pihalla käyttämättömänä, onko 2-T-koneinen, jos on, niin onko öljyä tuorevoitelusäiliössä?...siinä nyt aluksi purtavaa...vaihda tulppa.polaris9817 kirjoitti:mikäs vois olla vikana kun ei polle lähe käyntii startista vaikka akku on täynnä jos joku tietää nii kertokaa.... (polaris trail blazer 250cc)
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- Noppeli
- Viestit: 4
- Liittynyt: 04 Huhti 2010 21:00
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
on ajossa joka päivä 4tahtikone tulppa vaihdettu eilen ja narusta lähtee ekalla vetäsyllä
-
- Noppeli
- Viestit: 4
- Liittynyt: 04 Huhti 2010 21:00
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
kylmänä sattaa lähtee startista mutta lämpimänä ei. öljyä on tarpeeks.
-
- 6WD
- Viestit: 885
- Liittynyt: 02 Syys 2008 20:05
- Mönkijä:: Polle Sportsman 500 HO
- Paikkakunta: Hyrynsalmi Seura:Kainuun Moottorikerho
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jos lähtee narusta käyntiin, muttei startista, ni virran vähyyttä se potee. Akku voi olla "täynnä", muttei silti jaksa startatessa antaa mitään ulos. Kokeile pistää jollain toisella akulla sitä käyntiin.
Millainen on kipinä startatessa kylmänä ja lämpimänä => onkohan puola ehjä. Kaikki liitokset koneen moottorin sähköissä tarvii kans käydä läpi. JOku kunnon hapettuma ei päästä mitään läpi lämpinänä, mutta kylmänä kyllä.
-P-
Millainen on kipinä startatessa kylmänä ja lämpimänä => onkohan puola ehjä. Kaikki liitokset koneen moottorin sähköissä tarvii kans käydä läpi. JOku kunnon hapettuma ei päästä mitään läpi lämpinänä, mutta kylmänä kyllä.
-P-
Mielipiteet on kuin persereikä, jokaisella omansa.
-
- Noppeli
- Viestit: 4
- Liittynyt: 04 Huhti 2010 21:00
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
ok kiitos vinkeistä
- teneraattori
- Noppeli
- Viestit: 9
- Liittynyt: 05 Huhti 2010 19:12
- Mönkijä:: polaris
- Paikkakunta: häme
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
No niin, nyt ollaan rekisteröidytty tänne mönkijä foorumille, kun tuli hommattua Polaris Sportsman 400 2002(400h ja noin 1500 mailia) ja tuli tarve kysyä vähän neuvoja. Moottoritaustaa mulla on enempi noista moottoripyöristä, matkaendurot/endurot.
Mutta tää mönkijämaailma on uutta. Täältä foorumilta olen löytänyt varsin hyvin tietoa mönkijöistä ja tosta Sportsman 400:kin, mutta nyt kun pollea availin ja vaihtelin nesteitä, niin noista öljyistä vähäsen:
-Etunapaöljyt OK(lukot navoissa), oma napaöljynsä.
-etuperä OK, vaihteistoöljy esim. 80W-90
-kone OK, moottoriöljy esim. 5W-40
Mutta sitten toi vaihteisto/takaperä öljytys jäi vähän epäselväksi, siellä takajarrulevyn vieressä on mittatikku, luulisin että kyseessä on vaihteiston öljy, onko? Mitään erillistä peräöljytilaa en löytänyt, taitaa olla samassa vaihteiston kanssa? Taitaa olla ketjuvälitys siellä vaihteiston ja perän välillä. Onko näin?
Muuten tuntuu ihan ehjältä peliltä, ei kuulu ylimääräisiä ääniä eikä väljyyksiä ole.
Mutta tää mönkijämaailma on uutta. Täältä foorumilta olen löytänyt varsin hyvin tietoa mönkijöistä ja tosta Sportsman 400:kin, mutta nyt kun pollea availin ja vaihtelin nesteitä, niin noista öljyistä vähäsen:
-Etunapaöljyt OK(lukot navoissa), oma napaöljynsä.
-etuperä OK, vaihteistoöljy esim. 80W-90
-kone OK, moottoriöljy esim. 5W-40
Mutta sitten toi vaihteisto/takaperä öljytys jäi vähän epäselväksi, siellä takajarrulevyn vieressä on mittatikku, luulisin että kyseessä on vaihteiston öljy, onko? Mitään erillistä peräöljytilaa en löytänyt, taitaa olla samassa vaihteiston kanssa? Taitaa olla ketjuvälitys siellä vaihteiston ja perän välillä. Onko näin?
Muuten tuntuu ihan ehjältä peliltä, ei kuulu ylimääräisiä ääniä eikä väljyyksiä ole.