Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Putputin kirjoitti:Onkohan missään vastaavaa viritystä ilmanputsarissa kuin 570 Acessa? Eli sähköisesti ohjattu ilmaläppämötikkä ilmanputsarin sisällä -helpottaa ilm. kylmäkäynnistystä.
On rajoitin traktorimallissa. Mukava ottaa irti ja laittaa takaisin :x
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Putputin
3WD
Viestit: 75
Liittynyt: 12 Helmi 2016 12:17
Mönkijä:: Polaris Ace 570 T3
Paikkakunta: Espoo että Jämsä

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Putputin »

Siis rajoitin? Jos niin ja piuha ollut poikki uudesta asti niin ei ihme että kulkee sen 80km/h... Ja kun ei ole tehtaan alkuperäinen versio niin ei herjaa vikakoodia? Helpommalla pääsen kun heitän sen hyllylle...Tosiaan sen sijoitus putsarin/imukaulan sisään on aivan älytön; ei mitään kiinnikettä -mötikkä sentään painaa 395 gr :evil:
Kauralla tai bensalla mutta pollella kuitenkin
Hpla
4WD
Viestit: 225
Liittynyt: 02 Marras 2016 21:41
Mönkijä:: Polaris 570 Touring -17

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Hpla »

ktm kirjoitti:Jaa että molemille puolille olis vilkkurele erikseen. No ei kai.
Anna vilkunkatkasialle kuumailmapuhallinta se auttaa yleensä.
Ei ole oikeastaan relettä enää ollenkaan. Uusissa on valoja ja vilkkuja ohjaava boxi.
Juuri samaten kävi mulla että toinen puoli putos pelistä pois. Takuujuttuja.
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

sf-atv kirjoitti:
naukja2 kirjoitti:"viaksi paljastu ecun rele" Mistä löytyy moinen rele ja onko kallis uusia?
Koneessa se on etukatteen alla ohjausakselin edessä. Hyllystä löytyy mm. Motonet. Ei kallis. Vika kuitenkin yleensä kannassa.
[/color]
Tänään taas ei virkkanut mitään, vaikka virrat tuli normaalisti. Otin etukatteen auki ja jo piuhoja nykiessä kuului tuttu Trrr ja kone starttasi ja käynnistyi normaalisti.
En tiedä vieläkään mitä nykimällä yhteydet palasi. Paikka on aika ahdas lisävalojen releineen ja piuhoineen, sekä tankovalon ksenonin ballasti on samassa tilassa myöskin.
Lisäksi kotteron oma johdotus näyttää ja tuntuu olevan kaikki mielummin centin liian lyhyttä, kuin pitkää, niin tiukalla on joka piuha. Itse ecun liitinrimaa en ees yrittänyt murjoa auki, mutta sen vieressä oli kolme potikkaa, joista yhdessä piikki oli ainakin ihan selvässä ruosteessa ja tuon potikan irroituksella herkesi taas toimimasta. Puhdistin potikan liittimet ja kyllästin kaikki paikat wd40 litkulla. Kaikki jäi valoineen ym ainakin kasauksen jälkeen vielä toimimaan. Toivottavasti toimii vielä huomennakin... Luotto ei oo tuohon enää järin suuri. On sen verran noita negatiivisiä ominaisuuksia matkan varrella ilmaantunut.

Tuolta se ruostepinninen potikka löytyi ruuvinkannan alla olevien piuhojen vierestä... https://1drv.ms/i/s!AhP9qrkwXXR1g6JQXirRsV0E9vrMUw
hamu
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 30 Joulu 2017 14:04
Mönkijä:: Polaris 570 t3b -18

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja hamu »

naukja2 kirjoitti:"viaksi paljastu ecun rele" Mistä löytyy moinen rele ja onko kallis uusia?

Edit. Aamulla pakkasta 3 piirua eilistä vähemmän ja kottero lähti kuin palmun alta tulille ](*,)

Joku paikka ei nyt pidä pakkasesta...- ees alle 10 -asteen-

Annoin käydä tunnin lämpimäksi ja kuivaa vähän paikkojen. Ihme kyllä, lähti sammutettua vielä tulille.

Luin myös vikakoodit ja yksi löytyi: 47 elikkä, IAC-askelmoottori: Avoin pääte tai IAC-askelmoottori: Sulkuvirta.
Molemmat samalla numerolla ja näyttäis viittaavan ohjausyksikköön ja pensapumppuun..?
Onko akku kunnossa? Solenoidin trrr :lol: äänet yleensä viittaavat alhaiseen jännitteeseen. Toinen akku rinnalle niin selviää äkkiä. Seuraavaksi startin ja starttireleen kytkentöjä tutkimaan. Mr. google kertoi että ecu löytyy edestä ja niissä on ollut kosteusongelmia. Auki ja tutkimaan.
Kuvasi potikat ovat kytkentäreleitä.
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

Virtaa on monta akullista tarvittaessa. Vasta viime talvena korjasin sen puolen ongelmat, vaihtamalla molemmat jäykät ja tärinästä katkeilevat kiinankaapelit vähän pitempiin ja retvakampiin saksalaisiin. Trr -ääni kuuluu mielestäni pensapumpusta tai ruiskusta ja kun releeltä ei mene sinne käskyä ei mene myöskään starttilupaa, vaikka itse startti kolskeineen on kunnossa.
Kohta pitää lähtee kokeilemaan, auttoiko eiliset elvytystoimet asiassa.

Edit. Kävin kolloo lykkimässä ja samalla mönkkärin testaamassa, eikä starttiongelmaa tällä kertaa.
JiiVee
6WD
Viestit: 304
Liittynyt: 05 Tammi 2015 17:59
Mönkijä:: Ei ole enää

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Tuo trrrr-ääni on käsittääkseni pensapumppu.
Toivotaan että ongelma ois ohi!
Hpla
4WD
Viestit: 225
Liittynyt: 02 Marras 2016 21:41
Mönkijä:: Polaris 570 Touring -17

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Hpla »

naukja2 kirjoitti:
Edit. Kävin kolloo lykkimässä ja samalla mönkkärin testaamassa, eikä starttiongelmaa tällä kertaa.
Muutaman kerran piti miettiä että miten seksin harrastaminen ja mönkijän starttailu liittyvät yhteen, mutta selvisihän tuo ko yön yli nukkui ja luki uudelleen. :mrgreen:
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

Kuvasin pienen pätkän temppuilleen 500efi polariksen kylmäkäynnistyksestä ja moninaisesta käyntiäänestä. Pakkasta -22 astetta.

Mönkkäri käynyt noin 2 ajotuntia aiemmin 400 tunnin huollossa. Edit: Käyntiäänet on ollut samanlaiset uudesta asti.

Ellei videolinkki toimi, niin yritän muokata toimivaksi.

https://youtu.be/ZkqbR0l_gvw

Jos tuli väärään paikkaan, niin mode siirtäköön tai poistakoon.
JiiVee
6WD
Viestit: 304
Liittynyt: 05 Tammi 2015 17:59
Mönkijä:: Ei ole enää

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Vaikkakin kameran mikki/katos varmaan aikalailla äänimaailmaa osaa muuttaa niin aika erikoiselta se kyllä kuulostaa.... :?
-Peltsi-
4WD
Viestit: 125
Liittynyt: 10 Loka 2010 13:33
Mönkijä:: Polaris sportsman 500 h.o -13

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja -Peltsi- »

Polaris 500 HO 2013, etuperä vuotaa öljyä tuosta kohdasta mistä kardaaniakseli menee etuperään. Näyttäis vuotavan ihan reilusti. Miten ison remontin vaatii vai meneekö uudella stefalla? Liikkeeseen ajattelin viedä laitettavaksi kun ei itse huvita alkaa korjaamaan, kokemukset vastaavasta kiinnostaisi sekä se jos jollakin on tietoa minkä hintainen homma kyseessä?
Avatar
Sandman1
6WD
Viestit: 411
Liittynyt: 13 Loka 2009 18:17
Mönkijä:: XP 850 Touring L7e, prospector
Paikkakunta: Kittilä, Hämeenlinna

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Sandman1 »

Tuon stefan vaihto ei ole hankalaa. Kardaanista putkisokka irti ja kardaani irti. Ruuvarillantai koukulla stefa mäkeen ja uus paikalle.

Stefa on vaan hiukan erikoinen, joka varman päälle kannattaa ottaa merkiliikkeestä. Se stefa on aika levee.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
-Peltsi-
4WD
Viestit: 125
Liittynyt: 10 Loka 2010 13:33
Mönkijä:: Polaris sportsman 500 h.o -13

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja -Peltsi- »

Ok eli stefan vaihto pitäisi onnistua perän ollessa paikoillaan. Kävin kysymässä polaris myyjältä stefasarjan hintaa joka oli ~150€, mikä sisältää ilmeisesti sen näkyvän ison stefan ja jotain muita tiivisteitä? O rengas sieltä ilmeisesti löytyy myös?
Maerko
3WD
Viestit: 119
Liittynyt: 01 Marras 2008 17:13
Mönkijä:: BigBoss570
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Maerko »

570 Big bossissa tihkuttaa etuperän stefa myös öljyä kardaanin juuresta, sitten tarkemmin tutkittua koko akselin tumppi heiluu kun kädellä liikuttelee, huollosta sanottiinkin heti että neulalaakeri on mennyt perän sisältä. Onkos muilla ollut samaa vikaa? Voisiko tuolla moottorin kumityynejen rikkoutumisella olla jotain tekemistä tuon asian kanssa jos kumityynyjä ei olla ajoissa vaihdettu, vai onko tosiaan pollen laatu alkanut kärsimään noin paljon kun tuntuu että polle ja can am suoltaa koko ajan jotain uutta ja isompaa tai erikoisempaa konetta kilpaa kun taas muut valmistajat tyytyy pitämään kone kannan jopa 10 vuotta samana? Bossissa on 70 tuntia mittarissa niin ei vielä ihan tämmöisiä ongelmia kaipais...
Avatar
Sandman1
6WD
Viestit: 411
Liittynyt: 13 Loka 2009 18:17
Mönkijä:: XP 850 Touring L7e, prospector
Paikkakunta: Kittilä, Hämeenlinna

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Sandman1 »

Tolla hinnalla ne pitäs olla tehty platinasta...

Tossa setissä on varmaan kaikki tiivisteet, poskilevy, vetarien stefat jne... ja jos siinä on alamäkijarru ADC, niin sen mukana on muutama pieni o-rengas vielä.

Akseli- ja reikäkoon puolesta tuohon löytyy stefaa muutamalla kympillä, mutta siitä muistaakseni puuttuu ainakin yksi huullos. Ja taisi olla kapeampi. Nimim. omassa on tarvikestefa.

Edit: sen neulalaakerinkin saa myös tarvikkeena.

Tuli aikanaan tuhottua toi perä senverran lahjakkaasti, että tuli laakereita tarvittua. Repes kardaani irti pinjonin akseli mukana perästä :shock:
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
Vastaa Viestiin