
Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
-
- 4WD
- Viestit: 153
- Liittynyt: 17 Joulu 2013 09:29
- Mönkijä:: Katsotaan...
- Paikkakunta: Mikäs se nyt oli
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Oliko jarruneste harmaantunut? Jos oli,pääsylinteri vaihtoon 

Älä osta halpaa se maksaa,älä osta kallista se maksaa,osta vaikka...äh lähde lomalle.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
No harmaatahan se oli....
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kun olen kuljetellut laitetta huoltoon ja takaisin peräkärryllä ruuvasin kärryn pohjaan kakkosnelosen pätkät etupyörien eteen ja taakse. Pysyy paikoillaan ilman käsijarrua liina vaan vetokoukkuun edestä ja takaa.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Miten lie ohitetaan tuo jarru startatessa?
Eli ongelma on se että kun etujarrua en oo saanu pelaamaan vieläkään, ja kun jarrussa ei ole painetta ni eipä tuota konetta saa starttaamaankaan....alkaa pikkuhiljaa kyrsimään
Eli ongelma on se että kun etujarrua en oo saanu pelaamaan vieläkään, ja kun jarrussa ei ole painetta ni eipä tuota konetta saa starttaamaankaan....alkaa pikkuhiljaa kyrsimään

- Otra
- 6WD
- Viestit: 675
- Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
- Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jossain kohtaa jarrujärjestelmässä on painekytkin, johdot irti ja yhteen niin starttaa. Tosin ei kannata jättää yhteen muuten jarruvalot palaa koko ajan ja umpiot saattaa sulaa 

Polaris RZR 800 Turbo -08
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Epäilykset kohdistuu nyt etujarrun pääsylinteriin, taitaa hörppiä ilmaa kun ei saa etujarruja ilmattua millään. Kahvaa painaessa jostain kohtaa pääsylinteriä kuuluu suhaus.
200e uus paketti suomessa, mahtaako tää passata, hinta houkuttas
https://www.ebay.com/itm/Polaris-Sports ... -e&vxp=mtr
200e uus paketti suomessa, mahtaako tää passata, hinta houkuttas

https://www.ebay.com/itm/Polaris-Sports ... -e&vxp=mtr
- Otra
- 6WD
- Viestit: 675
- Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
- Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ei kai sillä kahvalla ole juurikaan väliä kunhan sattuu banjo-liittimeen ja kiinnitys on oikean kokoinen sarveen.
Polaris RZR 800 Turbo -08
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Vaihtoehtona hyvä kopio :
https://kauppa.motorpower.fi/varaosat-m ... 84104.html
Palautuuko mäntä ääriasentoon (jumittaako mäntä ? palautusjousi ?).
https://kauppa.motorpower.fi/varaosat-m ... 84104.html
Palautuuko mäntä ääriasentoon (jumittaako mäntä ? palautusjousi ?).
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Etujarruissa ei tällä hetkellä tapahdu minkäänlaista liikettä, kahva on ihan veltto.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Eli mäntä on toden näköisesti jäänyt pohjaan jumiin tai palautusjousi poikki.
Ota kahva pois (yksi ruuvi) niin näkee paremmin .
Suojakumintaakse jos sais vähän jotain voiteluainetta ja koittaa herätellä mäntä liikkeelle .
Onhan jarruneste säiliössä nestettä riittävästi?
Ota kahva pois (yksi ruuvi) niin näkee paremmin .
Suojakumintaakse jos sais vähän jotain voiteluainetta ja koittaa herätellä mäntä liikkeelle .
Onhan jarruneste säiliössä nestettä riittävästi?
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
On nestettä. Ilmailu ei tunnu auttavan.
Pitää tutkia tuota kahvan mäntää. Kiitos vinkistä!
Pitää tutkia tuota kahvan mäntää. Kiitos vinkistä!

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Sportsman 850 -11 nelivetokatkaisijassa kontakti vika. Eli neliveto kytkeytyy vain katkaisijaa painamalla,liikuttamalla ylösalas jne. muutoin hivuttamalla. Kannen irroittamalla selvis että tuohan on jotenkin suljettu systeemi katkaisijan osalta.
Mitä nyt? CeeÄrCeetä, uutta katkaisijaa, jotain muuta?
Mitä nyt? CeeÄrCeetä, uutta katkaisijaa, jotain muuta?
- Sandman1
- 6WD
- Viestit: 411
- Liittynyt: 13 Loka 2009 18:17
- Mönkijä:: XP 850 Touring L7e, prospector
- Paikkakunta: Kittilä, Hämeenlinna
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mulla oirilee samalla tavalla. Renkkamalla toimii jonku aikaa. Vaihto on hiukan pirullinen, koska se on osa kaasuvipukoteloa, ja ainoo on ostaa koko sonta uus...
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mullapa oli jännä ongelma 13h ajetussa 570:ssä.
Vein takuukorjaukseen kun minusta piti sellaista ihme rallatusta n.4500rpm kohdilla.
Siis aivan kuin jakoketju olisi löysällä tms.
Huollosta soittelivat, että "ootko huomannut, että startti on aika äänekäs?"
Minä, että "joo itseasiassa siitäkin piti sanoa, kuuluuko se olla sellainen?"
H: -Ei kuulu, se on soirona nyt.
M: -Juuh, se talvella kerran kirosikin ihan pirusti. Piti ottaa käynnistysyritys uusiksi.
H: -Siellä on hampaat sileänä ja vaihdetaan uus, vauhtipyörässäkin jälkiä, se vaihdetaan myöhemmin.
Huollossa siis vaihdettiin moottoriöljyt, suodatin, vauhtipyörä, startti, en muista muuta.
Vehkes on nyt muuten kunnossa, startti on todella hienon kuuloinen nyt.
Itse rallattava moottorin käyntiääni ei ainakaan paljoa muuttunut.
Mites toi rakenne noissa, ilmeisesti osat tekemisissä moottoriöljyn kanssa, voiko metallisilppu joutua öljykiertoon?
Pitäisi melkein käydä kokeilemassa jotain samanlaista, rallattaako nekin tuossa 4500rpm vaihella.
Ääntä joutuu oikein kuuntelemaan ja voi olla normaalia jakoketjun ääntäkin.
Vein takuukorjaukseen kun minusta piti sellaista ihme rallatusta n.4500rpm kohdilla.
Siis aivan kuin jakoketju olisi löysällä tms.
Huollosta soittelivat, että "ootko huomannut, että startti on aika äänekäs?"
Minä, että "joo itseasiassa siitäkin piti sanoa, kuuluuko se olla sellainen?"
H: -Ei kuulu, se on soirona nyt.
M: -Juuh, se talvella kerran kirosikin ihan pirusti. Piti ottaa käynnistysyritys uusiksi.
H: -Siellä on hampaat sileänä ja vaihdetaan uus, vauhtipyörässäkin jälkiä, se vaihdetaan myöhemmin.
Huollossa siis vaihdettiin moottoriöljyt, suodatin, vauhtipyörä, startti, en muista muuta.
Vehkes on nyt muuten kunnossa, startti on todella hienon kuuloinen nyt.
Itse rallattava moottorin käyntiääni ei ainakaan paljoa muuttunut.
Mites toi rakenne noissa, ilmeisesti osat tekemisissä moottoriöljyn kanssa, voiko metallisilppu joutua öljykiertoon?
Pitäisi melkein käydä kokeilemassa jotain samanlaista, rallattaako nekin tuossa 4500rpm vaihella.
Ääntä joutuu oikein kuuntelemaan ja voi olla normaalia jakoketjun ääntäkin.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tilasin tuon jarrupääsylinterin jenkkilästä, ei tuohon saa jarruja millään ilveellä. 77 dollaria eli joku 65e tuli hintaa tkulujen ja alvien kanssa. Näyttää aika bolt on-asennukselta tuo sylinterin vaihtaminen. Jännä juttu että miten se voi olla ton hintanen, suomesta maahantuojan kautta hintaa ois jääny 199e
Kannattaako jarruletku tukkia vai lieneekö se ja sama vaikka valuttaa ensin tyhjäks ennenkun alkaa vaihtamaan?

Kannattaako jarruletku tukkia vai lieneekö se ja sama vaikka valuttaa ensin tyhjäks ennenkun alkaa vaihtamaan?