Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Masentaja
4WD
Viestit: 153
Liittynyt: 17 Joulu 2013 09:29
Mönkijä:: Katsotaan...
Paikkakunta: Mikäs se nyt oli

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Masentaja »

Oliko jarruneste harmaantunut? Jos oli,pääsylinteri vaihtoon :(
Älä osta halpaa se maksaa,älä osta kallista se maksaa,osta vaikka...äh lähde lomalle.
JiiVee
6WD
Viestit: 304
Liittynyt: 05 Tammi 2015 17:59
Mönkijä:: Ei ole enää

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

No harmaatahan se oli....
Kotisika
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 22 Helmi 2014 18:15

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Kotisika »

Kun olen kuljetellut laitetta huoltoon ja takaisin peräkärryllä ruuvasin kärryn pohjaan kakkosnelosen pätkät etupyörien eteen ja taakse. Pysyy paikoillaan ilman käsijarrua liina vaan vetokoukkuun edestä ja takaa.
JiiVee
6WD
Viestit: 304
Liittynyt: 05 Tammi 2015 17:59
Mönkijä:: Ei ole enää

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Miten lie ohitetaan tuo jarru startatessa?
Eli ongelma on se että kun etujarrua en oo saanu pelaamaan vieläkään, ja kun jarrussa ei ole painetta ni eipä tuota konetta saa starttaamaankaan....alkaa pikkuhiljaa kyrsimään :doubt:
Avatar
Otra
6WD
Viestit: 675
Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Otra »

Jossain kohtaa jarrujärjestelmässä on painekytkin, johdot irti ja yhteen niin starttaa. Tosin ei kannata jättää yhteen muuten jarruvalot palaa koko ajan ja umpiot saattaa sulaa :D
Polaris RZR 800 Turbo -08

EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
JiiVee
6WD
Viestit: 304
Liittynyt: 05 Tammi 2015 17:59
Mönkijä:: Ei ole enää

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Epäilykset kohdistuu nyt etujarrun pääsylinteriin, taitaa hörppiä ilmaa kun ei saa etujarruja ilmattua millään. Kahvaa painaessa jostain kohtaa pääsylinteriä kuuluu suhaus.

200e uus paketti suomessa, mahtaako tää passata, hinta houkuttas :shock:
https://www.ebay.com/itm/Polaris-Sports ... -e&vxp=mtr
Avatar
Otra
6WD
Viestit: 675
Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Otra »

Ei kai sillä kahvalla ole juurikaan väliä kunhan sattuu banjo-liittimeen ja kiinnitys on oikean kokoinen sarveen.
Polaris RZR 800 Turbo -08

EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
ktm
6WD
Viestit: 572
Liittynyt: 07 Maalis 2009 11:01
Mönkijä:: T3

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ktm »

Vaihtoehtona hyvä kopio :
https://kauppa.motorpower.fi/varaosat-m ... 84104.html

Palautuuko mäntä ääriasentoon (jumittaako mäntä ? palautusjousi ?).
JiiVee
6WD
Viestit: 304
Liittynyt: 05 Tammi 2015 17:59
Mönkijä:: Ei ole enää

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Etujarruissa ei tällä hetkellä tapahdu minkäänlaista liikettä, kahva on ihan veltto.
ktm
6WD
Viestit: 572
Liittynyt: 07 Maalis 2009 11:01
Mönkijä:: T3

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ktm »

Eli mäntä on toden näköisesti jäänyt pohjaan jumiin tai palautusjousi poikki.
Ota kahva pois (yksi ruuvi) niin näkee paremmin .
Suojakumintaakse jos sais vähän jotain voiteluainetta ja koittaa herätellä mäntä liikkeelle .
Onhan jarruneste säiliössä nestettä riittävästi?
JiiVee
6WD
Viestit: 304
Liittynyt: 05 Tammi 2015 17:59
Mönkijä:: Ei ole enää

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

On nestettä. Ilmailu ei tunnu auttavan.

Pitää tutkia tuota kahvan mäntää. Kiitos vinkistä! =D>
letku2000
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 11 Maalis 2010 19:36

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja letku2000 »

Sportsman 850 -11 nelivetokatkaisijassa kontakti vika. Eli neliveto kytkeytyy vain katkaisijaa painamalla,liikuttamalla ylösalas jne. muutoin hivuttamalla. Kannen irroittamalla selvis että tuohan on jotenkin suljettu systeemi katkaisijan osalta.

Mitä nyt? CeeÄrCeetä, uutta katkaisijaa, jotain muuta?
Avatar
Sandman1
6WD
Viestit: 411
Liittynyt: 13 Loka 2009 18:17
Mönkijä:: XP 850 Touring L7e, prospector
Paikkakunta: Kittilä, Hämeenlinna

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Sandman1 »

Mulla oirilee samalla tavalla. Renkkamalla toimii jonku aikaa. Vaihto on hiukan pirullinen, koska se on osa kaasuvipukoteloa, ja ainoo on ostaa koko sonta uus...
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
sikanopee
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 22 Loka 2015 12:07

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sikanopee »

Mullapa oli jännä ongelma 13h ajetussa 570:ssä.

Vein takuukorjaukseen kun minusta piti sellaista ihme rallatusta n.4500rpm kohdilla.
Siis aivan kuin jakoketju olisi löysällä tms.

Huollosta soittelivat, että "ootko huomannut, että startti on aika äänekäs?"
Minä, että "joo itseasiassa siitäkin piti sanoa, kuuluuko se olla sellainen?"
H: -Ei kuulu, se on soirona nyt.

M: -Juuh, se talvella kerran kirosikin ihan pirusti. Piti ottaa käynnistysyritys uusiksi.

H: -Siellä on hampaat sileänä ja vaihdetaan uus, vauhtipyörässäkin jälkiä, se vaihdetaan myöhemmin.

Huollossa siis vaihdettiin moottoriöljyt, suodatin, vauhtipyörä, startti, en muista muuta.

Vehkes on nyt muuten kunnossa, startti on todella hienon kuuloinen nyt.
Itse rallattava moottorin käyntiääni ei ainakaan paljoa muuttunut.
Mites toi rakenne noissa, ilmeisesti osat tekemisissä moottoriöljyn kanssa, voiko metallisilppu joutua öljykiertoon?

Pitäisi melkein käydä kokeilemassa jotain samanlaista, rallattaako nekin tuossa 4500rpm vaihella.
Ääntä joutuu oikein kuuntelemaan ja voi olla normaalia jakoketjun ääntäkin.
JiiVee
6WD
Viestit: 304
Liittynyt: 05 Tammi 2015 17:59
Mönkijä:: Ei ole enää

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Tilasin tuon jarrupääsylinterin jenkkilästä, ei tuohon saa jarruja millään ilveellä. 77 dollaria eli joku 65e tuli hintaa tkulujen ja alvien kanssa. Näyttää aika bolt on-asennukselta tuo sylinterin vaihtaminen. Jännä juttu että miten se voi olla ton hintanen, suomesta maahantuojan kautta hintaa ois jääny 199e :shock:

Kannattaako jarruletku tukkia vai lieneekö se ja sama vaikka valuttaa ensin tyhjäks ennenkun alkaa vaihtamaan?
Vastaa Viestiin