Polaris Traktori, käyttökokemuksia

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
kodE
6WD
Mönkijä:: Polaris SP500efi -09 EU-raksa

Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja kodE »

Ite ainaki olen niin rauhallinen herrasmiesajelija etten mitään keulimisia kaipaakkaan :) Eli Pollen luonne sopii mulle vallan mainiosti :)
Ajoneuvona Polaris Urheilumies 500satanen Euroopan Unioni-tractor vuosimalli: Kyllä.
pelsu100
6WD

Viesti Kirjoittaja pelsu100 »

Tohon keulimisjuttuun vähän eriävää mielipidettä..

Kyllä se mun mielestä Polle keulii kaasulla! Ja varmasti sitä saa repiäkin jos ei muuten hommasta tuu mitään.

Mun mielestä ei tarvi edes tunkkia apuna. Tuossa linkissä ajokkina 500 SP kaasari -08, vakiorenkaat, 70 kilosella kuskilla eka mönkijä alla ja tuolla vehkeellä alle 10h ajokokemusta ja silleen.

Vauhdista se ei oikeen jaksa, paikaltaan kyllä.

http://www.youtube.com/watch?v=rh7wUWHOSuk
http://www.youtube.com/watch?v=VS0EDx9Pf4o

Jos siihen koneen päälle laittas kaverin joka osaa niksit niin ois varmaan nätimpää jälkeä.
Vaikka itsellä sama kone niin minä en tuossa ole pääosassa :)

Ps. tämä siis metsämallin täystehoisella ajokilla, ei traktorilla..
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Mielenkiintoista. Pitänee kokeilla uudestaan,kun saan vakiopyörät alle, mutta ei se ennen le tuo 500 HO-mulla keulinut...millään kumeilla.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
jänkhä
Tracks
Mönkijä:: Can-Am

Viesti Kirjoittaja jänkhä »

pelsu100 kirjoitti:Tohon keulimisjuttuun vähän eriävää mielipidettä..

Kyllä se mun mielestä Polle keulii kaasulla! Ja varmasti sitä saa repiäkin jos ei muuten hommasta tuu mitään.

Mun mielestä ei tarvi edes tunkkia apuna. Tuossa linkissä ajokkina 500 SP kaasari -08, vakiorenkaat, 70 kilosella kuskilla eka mönkijä alla ja tuolla vehkeellä alle 10h ajokokemusta ja silleen.

Vauhdista se ei oikeen jaksa, paikaltaan kyllä.

http://www.youtube.com/watch?v=rh7wUWHOSuk
http://www.youtube.com/watch?v=VS0EDx9Pf4o

Jos siihen koneen päälle laittas kaverin joka osaa niksit niin ois varmaan nätimpää jälkeä.
Vaikka itsellä sama kone niin minä en tuossa ole pääosassa :)

Ps. tämä siis metsämallin täystehoisella ajokilla, ei traktorilla..

Kokeile irtoaako keula ihan satulassa istuen ja pelkkää kaasua käyttäen.
Painoa siirtäen keulii jopa 300 Linhaikin.
pelsu100
6WD

[/quote]
Kokeile irtoaako keula ihan satulassa istuen ja pelkkää kaasua käyttäen.
Painoa siirtäen keulii jopa 300 Linhaikin.[/quote]

Niin, eihäpän tuo 500:nen mikään keulimiskone ole. Tässä oli nyt yksi näkökulma tuohon keulan nousemiseen. Jokainen saa noista videoista muodostaa oman mielipiteensä - nouseeko vai ei :D :D

Ei varmaan sitä traktoria kannata keulimisen takia ainakaan ostaa 8)
Sportsman efi
2WD
Mönkijä:: sportsman 500 efi 08 traktori

Viesti Kirjoittaja Sportsman efi »

Mulla on vähän se traktorinpenkki haittona, mutta kun takatarakalle nousee ja vähän polvia nytkäyttää niin kyllä keula nousee suhtkot helposti. Sais vaan vähä lisää tehoja että nousis jalat jalkatelineeltäkin.
Sportsman efi
2WD

Mulla on nyt 1300km mittarissa ja alkaa tuntuun että variaattorin remmi luistaa. Sen huomaa kun painaa kaasua eikä tapahdu mitään verrattuna siihen millaisena se oli uutena. onko se normaalia että joutuu vaihtaan remmin jo noin aikaisin?
pelsu100
6WD

Sportsman efi kirjoitti:Mulla on nyt 1300km mittarissa ja alkaa tuntuun että variaattorin remmi luistaa. Sen huomaa kun painaa kaasua eikä tapahdu mitään verrattuna siihen millaisena se oli uutena. onko se normaalia että joutuu vaihtaan remmin jo noin aikaisin?
Samaa oli itellä. Isolla vaihteella kun laitto kaasua niin nosti kierroksia tappiin ja kesti muutama sekka ennen kuin lähti viemän eteenpäin.

Varikoppa auki, hihna ehjä, leveydestä lähtenyt 1,6mm savuna ilmaan ja kylki "sileä". Uusi hihna kiinni ja nappaa kun uutena, todella bueno.

Hihnan vaihto 1400 km ja 150h oli vehje ajettu.
Sportsman efi
2WD

pelsu100 kirjoitti:
Sportsman efi kirjoitti:Mulla on nyt 1300km mittarissa ja alkaa tuntuun että variaattorin remmi luistaa. Sen huomaa kun painaa kaasua eikä tapahdu mitään verrattuna siihen millaisena se oli uutena. onko se normaalia että joutuu vaihtaan remmin jo noin aikaisin?
Samaa oli itellä. Isolla vaihteella kun laitto kaasua niin nosti kierroksia tappiin ja kesti muutama sekka ennen kuin lähti viemän eteenpäin.

Varikoppa auki, hihna ehjä, leveydestä lähtenyt 1,6mm savuna ilmaan ja kylki "sileä". Uusi hihna kiinni ja nappaa kun uutena, todella bueno.

Hihnan vaihto 1400 km ja 150h oli vehje ajettu.
paljonko remmi maksoi?
pelsu100
6WD

Heinolasta Seikkiseltä seittemän kymppii.

Helppo muuten vaihtaa. Vanha pois ja uus tilalle asennusaika n.29 sekunttia.

Varikopan ruuvailuihin meni sit pari minuuttia.
J0mppe
Noppeli

Viesti Kirjoittaja J0mppe »

Ei kyllä -09 ruiskuversio traktori tuolla tavalla kevennä keulaa kyllä ollenkaan :D Kun on tullut kokeiltua tuota ojien yli hyppimistekniikkaa tasaisella pellolla, niin olenkin ihmetellyt miten se on mahdollista keventää tuolla keulaa niinkuin kaikki sanoo... Mutta kai ne Polariksella ovat tuota ruiskua menneet ronkkimaan ettei tuollaisessa traktorissa edes ole niin paljoa tehoa mitä normaalissa :(

Mites kodE, oletkos sinä kokeillut rajoittimen poistamista, vai onko sulla edes ruiskuversio?
ppolarris
Noppeli
Mönkijä:: Polaris viissatku ratkori

Viesti Kirjoittaja ppolarris »

Nonih pitihän sitä ny tännekki tulla leijuu ku sain ton pollen eli 2010 rattori 500 efi mahtipeli, rupes kaveritki miettii että oisko tommonen sittenki mukavampi ku mopoauto 8) ja tottakai se on..

Huomenna pitää vähä hiplata sitä rajotinta ku teki tiukkaa päästä yhen pyöräiliän ohi nni ei se nyt oikeen oo kiva tollai vakiona :D onkos kukaan tota rajotinta ottanu tommosesta jo pois vai oonko eka jolla tätä nollakymppiä on? :biggrin:

niin ja ei muuten kannata uskoo sitä "pehmeä penkki" juttua ihan tosissaan silä se pehmee on vaan sellane superloonista tehty pääline siihe vanha kovan styroksi penki päälle. :evil:

Nyt on juniorijussin naapurissa sitte yks mönkijä lissää, eihän tätä oo montaa vuotta vielä otettukkaa :D
Hopee ei oo häpeee!!! eikä mustat vanteet...
jukka81
Moderaattori
Mönkijä:: Traktori

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

eikai sitä rajotinta saa pois ottaa :wink: saattaa pian tuo ajoneuvoluokka nopeuden kasvun myötä muuttua :-k
ppolarris
Noppeli
Mönkijä:: Polaris viissatku ratkori

Viesti Kirjoittaja ppolarris »

No siis kyllähän sä varmaan arvasit että se rajotin on aina tottakai ehdottomasti tiellä pällä, pihan auraukseenhan siitä vain olisi hyötyä koska tota öö noinnii siis niinku vois ajaa lujempaa siihen lumipenkkaan ni se lumi pakkaantuu tiiviimpään ja näin säästetään kallista tilaa pihastamme. :wink: '

Tiellähän me emme aja yli 40km/h sillä sehän olisi laitonta ja vaarallista, varsinkin minulle. :p
Hopee ei oo häpeee!!! eikä mustat vanteet...
J0mppe
Noppeli

Viesti Kirjoittaja J0mppe »

Justiin itellekki posti kantoi uusimmat Polaris uutiset, ja tässä on sivun kokoinen mainos uudesta traktorimallista. Kuvassa penkki kyllä näyttää hieman muhkeammalta ja keskellä penkkiä ei näytä menevän yhtä selkeää rajaa kuin -09 mallissa. Jopa mainostekstissäkin mainitaan uutuudeksi "pehmeä istuin" joten sen täytyy varmaan olla pehmeä :D Vai onko?

Yksi rajoitin noissa uusissakin lienee siellä penkin alla ilmanputsarin ja kaasuläpän välissä. Sellainen ylimääräinen alumiininen morkula, johon menee yksi kumiputki :)
Vastaa Viestiin