Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onko kukaan selvitellyt miksi nämä 570 sammuu? Tyhjäkäynnillä kun yrittää lähteä liikkeelle ja koskee kaasuun, sammuu! Ei tietysti aina, mutta joka ajokerralla kerran. Ei ole väliä onko kylmä tai lämmin kone.
Sitten kun se joskus sammuessaan tekee sellaisen takapotkun, että menee startista ja välipyörästä hampaat niin maksaa pelkät osat toistatuhatta euroa ja hampaat tietysti jää öljyn sekaan pyörimään, mitähän jälkeä siellä tekevät..
Kahdesti jo mennyt ja 36h mittarissa, seitsemäs kerta viedä kone huoltoon.
Ennen takuun loppua vaihtuu merkki.
Sitten kun se joskus sammuessaan tekee sellaisen takapotkun, että menee startista ja välipyörästä hampaat niin maksaa pelkät osat toistatuhatta euroa ja hampaat tietysti jää öljyn sekaan pyörimään, mitähän jälkeä siellä tekevät..
Kahdesti jo mennyt ja 36h mittarissa, seitsemäs kerta viedä kone huoltoon.
Ennen takuun loppua vaihtuu merkki.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
E: moottorin tukikumit on aika löysät. Ehkäpä moottori hytkähtää sen verran että variaattori toppaa samalla sekunnilla hihnaan kun pitäisi lähteä ja ei jaksa pyöriä.sikanopee kirjoitti:Onko kukaan selvitellyt miksi nämä 570 sammuu? Tyhjäkäynnillä kun yrittää lähteä liikkeelle ja koskee kaasuun, sammuu! Ei tietysti aina, mutta joka ajokerralla kerran. Ei ole väliä onko kylmä tai lämmin kone.
Sitten kun se joskus sammuessaan tekee sellaisen takapotkun, että menee startista ja välipyörästä hampaat niin maksaa pelkät osat toistatuhatta euroa ja hampaat tietysti jää öljyn sekaan pyörimään, mitähän jälkeä siellä tekevät..
Kahdesti jo mennyt ja 36h mittarissa, seitsemäs kerta viedä kone huoltoon.
Ennen takuun loppua vaihtuu merkki.
Uudet, jäykemmät kumit ovat tulossa kuukauden päästä.
Toivottavasti vika korjautuu, mönkijä on muuten tosi hyvä.
Ehkä liian herkkä kaasuun, metsässä riittäisi laiskempi reagointi.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onkos se traktori?
Joskus kuulin että traktorit säädetään päästöjä varten niin että tuota takapotkua esiintyy, eikä vastaavaa ongelmaa ole maastomalleissa. Ohjelmoimalla voisi saada paremmaksi.
Ja juurikin pienemmistä polleista oli silloin puhe.
Joskus kuulin että traktorit säädetään päästöjä varten niin että tuota takapotkua esiintyy, eikä vastaavaa ongelmaa ole maastomalleissa. Ohjelmoimalla voisi saada paremmaksi.
Ja juurikin pienemmistä polleista oli silloin puhe.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Traktorihan se. Jos tätä nyt pitää aikoo niin ohjelmoidaan se pitäisi.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Joku vika siinä on, kun ei yleisemmin ilmene tuo vika. Vaadi huoltoa tekemään laajempaa remonttia tai painostamaan maahantuojaa vaihtamaan moottoria/variaattoria.
Polaris Sportsman 570
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ei ole normaalia.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Uusi Polle ja mönkijä kierossa. Takana jousen esijännitykset samalla tasolla. Minusta ongelma on etupäässä, lokasuojasta maahan kaksi senttiä eroa vasemmalla ja oikealla puolella...
Väännättää myös reilusti matalampaan suuntaan ajossa. Huomaa helposti tieten koska ei ole tehostinta.
Väännättää myös reilusti matalampaan suuntaan ajossa. Huomaa helposti tieten koska ei ole tehostinta.
-
- 4WD
- Viestit: 153
- Liittynyt: 17 Joulu 2013 09:29
- Mönkijä:: Katsotaan...
- Paikkakunta: Mikäs se nyt oli
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tarkasta rengaspaineet!!
Älä osta halpaa se maksaa,älä osta kallista se maksaa,osta vaikka...äh lähde lomalle.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Rengaspaineet ok.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Viimeksi vikaa etsiessään laskivat moottorista öljyt ja avasivat suodattimen, näin molemmat ja ihan puhtaat kyllä olivat. Myös puristuspaineet oli mitattu ja ok.Valmet-20 kirjoitti:Joku vika siinä on, kun ei yleisemmin ilmene tuo vika. Vaadi huoltoa tekemään laajempaa remonttia tai painostamaan maahantuojaa vaihtamaan moottoria/variaattoria.
Kun tyhjäkäynnillä painaa kaasua, niin aika usein moottori vähän ökähtää.
Kun se käy tyhjäkäyntiä pitkään, voi kuulla joskus katkoksen käynnissä. Pitänee puhua huollolle myös sytytystulpan vaihdosta.
Moottoria eivät kai älä heti vaihtamaan, voimansiirtokin toimii ihan nätisti.
Pitäisi ajella sillä enemmän kunhan vaihtavat kumit.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Polaris 500 -06 HO Efi Missähän vois olla vika? ei ota kierroksia eikä käy oikein tyhjäkäyntiäkään. Kun ottaa Ilmanputsarin pois ja ruutaa jarrukliineriä suoraan niin ottaa kierroksia ihan oikein. Mikähän tässä?
- Sandman1
- 6WD
- Viestit: 411
- Liittynyt: 13 Loka 2009 18:17
- Mönkijä:: XP 850 Touring L7e, prospector
- Paikkakunta: Kittilä, Hämeenlinna
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Bensanpaine ei riitä. Pumppu sökö, tai jotain mömmöä linjoissa / suodattimissa? Vettä tankissa?
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Pumppu vaihdettu ja suodatin. Ja missähän se vika kun ei nuilla korjaantunut?
- Sandman1
- 6WD
- Viestit: 411
- Liittynyt: 13 Loka 2009 18:17
- Mönkijä:: XP 850 Touring L7e, prospector
- Paikkakunta: Kittilä, Hämeenlinna
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Vettä tankissa? Voisihan se olla jotain harvinaisempaakin... sittenhän siellä ei oikein ole enää kun muutama asia. Ruisku risana, kampuran asentotunnistin, tai sit johtosarjassa jotain kosketushäikkää ja viimesenä ecu.
Edit. Niin ja yks unohtu, eli kaasun asentotunnistin ja ilmamassamittari. Noi sitä bensansyöttöä ohjaa kokonaisuudessaan.
Edit. Niin ja yks unohtu, eli kaasun asentotunnistin ja ilmamassamittari. Noi sitä bensansyöttöä ohjaa kokonaisuudessaan.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kaasunasentotunnistin ehyt ja ei ollut vikakoodeja. Ainut ei vaan lataa. Jännitteensäädin vaihdettu ei lataa missähän vika?