Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
sikanopee
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 22 Loka 2015 12:07

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sikanopee »

sikanopee kirjoitti:
sikanopee kirjoitti:Onko kukaan selvitellyt miksi nämä 570 sammuu? Tyhjäkäynnillä kun yrittää lähteä liikkeelle ja koskee kaasuun, sammuu! Ei tietysti aina, mutta joka ajokerralla kerran. Ei ole väliä onko kylmä tai lämmin kone.
Sitten kun se joskus sammuessaan tekee sellaisen takapotkun, että menee startista ja välipyörästä hampaat niin maksaa pelkät osat toistatuhatta euroa ja hampaat tietysti jää öljyn sekaan pyörimään, mitähän jälkeä siellä tekevät..
Kahdesti jo mennyt ja 36h mittarissa, seitsemäs kerta viedä kone huoltoon.

Ennen takuun loppua vaihtuu merkki.
E: moottorin tukikumit on aika löysät. Ehkäpä moottori hytkähtää sen verran että variaattori toppaa samalla sekunnilla hihnaan kun pitäisi lähteä ja ei jaksa pyöriä.
Uudet, jäykemmät kumit ovat tulossa kuukauden päästä.
Toivottavasti vika korjautuu, mönkijä on muuten tosi hyvä.
Ehkä liian herkkä kaasuun, metsässä riittäisi laiskempi reagointi.

Eipä vika poistunut kumien vaihdolla.
Olivat vaihtaneet moottorin tukikumit ja linjanneet variaattorin.
Ajelin liikkeen pihassa vähän, pysähtelin ja annoin moottorin asettua tyhjäkäynnille.
Sain vehkeen sammumaan ja riensin hakemaan asentajan ihmettelemään. Lämpöjä oli n.50astetta.
Kone sammui toisenkin kerran asentajan läsnäollessa. Vikakoodeja ei jää.
Siinäpähän nyt soittelevat lisäohjeita jostain.

Kehveli kun olen tosiaan kuskannut rotiskoa jo kai kymmenen kertaa pajalle ja nyt meni melkein kolme tuntia päivästä taas murrin pers33$33n. Kehvelinkehveli taas.
Sami86
2WD
Viestit: 33
Liittynyt: 29 Syys 2019 10:59

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Sami86 »

Kuka tuon päälle ymmärtää oulun seudulla. Ei lataa vaikka uus jännitteensäädin heti kun sille tulee kuormaa yhtään niin Ei lataa kuin 12 volttia.
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Sami86 kirjoitti:Kuka tuon päälle ymmärtää oulun seudulla. Ei lataa vaikka uus jännitteensäädin heti kun sille tulee kuormaa yhtään niin Ei lataa kuin 12 volttia.
Jos säädin on varmasti ehjä jää vika staattoriin tai kytkentöihin. Ohjeita staattorin tarkastukseen löytyy netistä.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Sami86
2WD
Viestit: 33
Liittynyt: 29 Syys 2019 10:59

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Sami86 »

Löytyiskö kytkentäkaaviota keltään polaris sportsman 500 ho efi?
sikanopee
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 22 Loka 2015 12:07

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sikanopee »

Tänään lähdetään taas hakemaan Polle huollosta.
Nyt ovat shimmanneet variaattoria ja asentaneet moottoriohjaus-softan uudelleen.
Ei oikein vakuuta varsinkin kun asentaja sanoi, että ei siihen ole mitään uutta ohjelmaa, mutta asennettu se tehdassofta.
Mitkä tässä ovat minun askelmerkit seuraavaksi, jää nähtäväksi. Kuluttajansuoja-asiamiehen numeron katson valmiiksi. Jotenkin tästä paskarallista on loppu tehtävä. Huoltomies on ajanut enemmän sillä romulla kun minä itse.
Onko se Karpokaan enää hengissä?
Huonoiten käytetty 8500e ikinä! (Olen omistanut myös Talvivaaran osakkeita, mutta niistä pääsi pienellä tappiolla eroon)
sikanopee
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 22 Loka 2015 12:07

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sikanopee »

sikanopee kirjoitti:Onko kukaan selvitellyt miksi nämä 570 sammuu? Tyhjäkäynnillä kun yrittää lähteä liikkeelle ja koskee kaasuun, sammuu! Ei tietysti aina, mutta joka ajokerralla kerran. Ei ole väliä onko kylmä tai lämmin kone.
Sitten kun se joskus sammuessaan tekee sellaisen takapotkun, että menee startista ja välipyörästä hampaat niin maksaa pelkät osat toistatuhatta euroa ja hampaat tietysti jää öljyn sekaan pyörimään, mitähän jälkeä siellä tekevät..
Kahdesti jo mennyt ja 36h mittarissa, seitsemäs kerta viedä kone huoltoon.

Ennen takuun loppua vaihtuu merkki.
Tähän tuli ratkaisu myyjäliikkeen toimesta.
Omistajuus vaihtuu ja ongelman syy jää itselleni arvoitukseksi.

Ei tästä tullut itselleni mitään "Talvivaaraa" nyt kuitenkaan, asiaa hoidettiin kyllä mielestäni hyvin vaikka ongelma oli ja on kovin vaikea.
On tässä annettava Jokikoneelle ehdottoman positiiviset pisteet!

ps. merkki ei vaihdu, Polariksella jatketaan. On se kuitenkin muuten hirmu hyvä.
Kirjoitukseni voi poistaa merkityksettömältä koska ongelmaan ei tullut fyysistä ratkaisua.
Sami86
2WD
Viestit: 33
Liittynyt: 29 Syys 2019 10:59

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Sami86 »

Eli nyt lataa vaan ei vaan suostu käymään. Taas tutkittu lisää jako on kohdallaan. Tänään otin jälleen suuttimen irti ja kokeiltiin kun starttaa ja antaa kliineriä että mönkijä käy ja suutin irtaallaan näkee mitä tapahtuu suuttimessa. Yhtään kun kaasuun koskee ja kierrokset nousee kliinerillä suuttimesta ei tulekaan enään tavaraa. Ilmeisesti suutin rikki? Onko muilla ollut samaa ongelmaa?
Avatar
801
2WD
Viestit: 39
Liittynyt: 01 Huhti 2016 16:25
Mönkijä:: Polaris

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja 801 »

En nyt keksinyt täältä muuta paikkaa kirjoittaa tästä niin laittelempa tänne... Saa modet siirtää jos on tälle joku sopivampi paikka :mrgreen:


Suurkiitokset Someron Sporttikoneelle esimerkillisestä ja asiantuntevasta palvelusta!
Eli lyhyesti:
RZR Turbo söi hyväksyttyä enemmän öljyä -> vaihdettiin uusi turbo ja kansi.
Hinta 0 euroa, meni takuuseen =D>
Videoita
- Polaris RZR Turbo
JiiVee
6WD
Viestit: 304
Liittynyt: 05 Tammi 2015 17:59
Mönkijä:: Ei ole enää

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Kaverin puolesta kyselen. Eli koneena on 2012 mallinen 500 sportsman, ilmeisesti kaasarikone.
Heitti öljyt ja kuvan osat pellolle koneesta:

https://aijaa.com/pTfuc1

Ilmeisesti tuosta kohti konetta:

https://aijaa.com/gwCDOh

Mikäs lie tuli? En oo ite nähny konetta livenä eli ihan vaan tässä whatsapp-kuvien perusteella kyselen.
Avatar
Sandman1
6WD
Viestit: 411
Liittynyt: 13 Loka 2009 18:17
Mönkijä:: XP 850 Touring L7e, prospector
Paikkakunta: Kittilä, Hämeenlinna

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Sandman1 »

Jos muistikuvat on oikein, niin kyseessä on nokka-akselin ketjun kiristimen säätöluukku. Olisko nokka leikannu kiinni ja kiristin paukkunu kappaleiksi.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
JiiVee
6WD
Viestit: 304
Liittynyt: 05 Tammi 2015 17:59
Mönkijä:: Ei ole enää

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Ilmeisesti kone pyöri ihan normaalisti ja alako lorottaa öljyä pihalle, ei ainakaan sanonu että ois äännelly.
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Sandman1 kirjoitti:Jos muistikuvat on oikein, niin kyseessä on nokka-akselin ketjun kiristimen säätöluukku. Olisko nokka leikannu kiinni ja kiristin paukkunu kappaleiksi.
Ketju on koneen toisella (oikealla) puolella ja siinä on normaali kiristin pytyn takareunassa.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
JiiVee
6WD
Viestit: 304
Liittynyt: 05 Tammi 2015 17:59
Mönkijä:: Ei ole enää

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Ilmeisesti se on puolipuristin mikä erkani koneesta. Näin ainakin väitti jälleenmyyjä.
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

JiiVee kirjoitti:Ilmeisesti se on puolipuristin mikä erkani koneesta. Näin ainakin väitti jälleenmyyjä.
Tuo pieni jousi ainakin taitaa olla puolipuristimesta.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
riippis
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 05 Heinä 2019 21:31

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja riippis »

850xp eps 2010 ja ohjaustehostin ei toimi, vikavalo palaa. Vikoodia antaa 520 230. Akku ladattu täyteen, navat tarkistettu, Rele irroitettu ja tarkastettu, oli täysin puhdas. Mistä vikaa etsimään?
Vastaa Viestiin