Polaris XP 850 -09

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Toni T
4WD
Viestit: 204
Liittynyt: 27 Loka 2007 19:09
Mönkijä:: Polaris XP1000 Highlifter
Viesti:

Re: Polaris XP 850 -09

Viesti Kirjoittaja Toni T »

Onko XP850 omistajat saaneet apua takapään vetarien naputus ääneen ?

Vai onko edelleenkin "ominaisuus" ?

Huollossa juuri sanottiin, että XP850 ei naputus äänelle tehdä mitään, sillä osien vaihto ei auta.
Naputus ääni uusituu hetken päästä uudelleen vaikka vetarit vaihdettaisiinkin uusiin.

Itsellä juuri XP550 huollossa saman vian takia.
Mechanix
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 27 Joulu 2008 01:15
Mönkijä:: Polaris XP850
Paikkakunta: Vimpeli

Re: Polaris XP 850 -09

Viesti Kirjoittaja Mechanix »

Mechanix kirjoitti:Omassa XP850 ilman tehostinta on seuraavanlaisia vikoja:

-sisemmät rt-päät väleät
-takanapojen yläpuslat väleät (tuskin kuuluu olla?!?!)
-vinssi rutisee (polariksen joku jälkiasennusmalli)
-lyhyen valon polttimot uusittu (no kulutustavaraa tietty)
-takavetarit lonksuttaa mutta vain kylmänä

Lisäksi kaikkea pientä hiomista:
-pakoputkeen vastaa muovikate, ei sula pahasti mutta vähän kuitenkin...
-voimansiirto lonksahtaa kovasti kun vaihdetaan suuntaa, vikaa ei ole vielä löytynyt...
-muutenkin variaattori tarraa kovasti vaikka yrittää lähteä rauhallisesti, siirtäminen tallissa ~5cm eteenpäin vaikeaa jos seinä vastassa.
-tyhjäkäynti kylmänä hivenen karkeaa, voi tosin johtua myös vapaavirtaussuodattimesta, muuta viriä ei ole ainakaan vielä löytynyt.


Kilsoja ~1600 ja tunteja ~70 , eli aika mönkimistä edellisellä omistajalla :D
Nyt olisi sitten jo melkeen 2100km ja yksi uusi vika/ominaisuus ilmennyt:
Oikein kova vauhtisen ajon jälkeen pysähtyessä ja uudelleen lähtiessä hetken kuluttua neliveto on jumissa, liikkuu tahmeasti, kääntyy kankeasti ja jää huomattavat viivat soralle suoraankin ajaessa..........takavedolle ja muutaman kerran antaa kaasua niin voi taas vaihtaa nelikolle.

ja takapyörät kuluvat huomattavasti enemmän kuin etuset, vaikka nelivedolla ajankin pääasiassa, ny on jo halkaisijassakin varmasti jo jonkin verran eroa, johtuisiko sitten se nelivedon takerrus siitä :roll:
Toni T
4WD
Viestit: 204
Liittynyt: 27 Loka 2007 19:09
Mönkijä:: Polaris XP1000 Highlifter
Viesti:

Re: Polaris XP 850 -09

Viesti Kirjoittaja Toni T »

Mechanix kirjoitti:ja takapyörät kuluvat huomattavasti enemmän kuin etuset, vaikka nelivedolla ajankin pääasiassa, ny on jo halkaisijassakin varmasti jo jonkin verran eroa, johtuisiko sitten se nelivedon takerrus siitä :roll:
550XP:ssä kuluu ainakin takapyörät huomattavasti enemmän kuin etupään, mutta itse laitan sen kyllä täysin oman ajotyylin piikkiin. Ajelen pääosin pelkästään takavedolla, ja kyllä ne takapyörät sutii hiekalla aika helposti jos kaasua hieman reippaammin käyttää (jota tulee kyllä tehtyä).

850XP:ssä on tehoa lähes tuplaten enemmän tehoa kuin 550XP:ssä, joten sutiiko sitten nelivedosta huolimatta takapainoisesti...
Mechanix
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 27 Joulu 2008 01:15
Mönkijä:: Polaris XP850
Paikkakunta: Vimpeli

Re: Polaris XP 850 -09

Viesti Kirjoittaja Mechanix »

Turbo kirjoitti: 850XP:ssä on tehoa lähes tuplaten enemmän tehoa kuin 550XP:ssä, joten sutiiko sitten nelivedosta huolimatta takapainoisesti...
Varmasti sutii tai liukuu takapää reilummassa ajossa niin että renkaat kuluu, takarenkaat on pitemmän siivun jälkeen sormituntumalla nostaneet lämpöjään...

Neliveto toimii mielestäni nopeassa ajossa erinomaisesti ainakin vielä kun pinta on pitävä, vielä kun ajokäytöstä saisi muokattua alustan osien ja säätöjen osalta niin sitten :mrgreen:

Ensimmäisenä jarruvoimaa saisi ottaa takaa pois hieman, meinaa lukita kovemmassa jarrutuksessa haitaksi asti.
Luulin myös että iskarit vaatisi heti päivityksen mutta kun kiristin etujousia niin eturenkaiden ärsyttävä "lopsotus", pohjaaminen ja pompottelu väheni huomattavasti, meinaa välillä kunnon höykytyksessä oikein säälittää koneen puolesta :twisted:
Polle_AWD
6WD
Viestit: 329
Liittynyt: 23 Loka 2007 07:38
Paikkakunta: Kouvola

Re: Polaris XP 850 -09

Viesti Kirjoittaja Polle_AWD »

Kävin viikonloppuna mönkijä näyttelyssä. Siellä oli 550xp ilman kuoria ja kovasti on tullut muutoksia kun vertaa omaan 550xp :hen.

Akku on muutettu eteen, joka on hyvä asia kun saadaan vinssin yms. johdot lyhkäisemmiksi ja akku suojaan. Jäähdyttimen kiinnikerunko ja mikä on etutarakan alla, on nyt jotakin valettua alumiinia tms. Vakaajatanko on nyt takana toisin päin ja eripaikassa kiinni. Variaattorikopan ilmanotto on noin 5cm korkeammalla ja ulospuhallus tulee lähelle pakoputkea. Ylempi takatukivarsi on erilainen ja yhdellä pitkällä pultilla nivelöity. Pakoputken lämpösuojia on enemmän. Vanteet on erilaiset, rumemmat.
Can Am Renegade 1000 ABS
EX: Polaris 850XP 2015
EX: Polaris 550XP EPS Stealth Black 2009
EX: Polaris Sportsman 500 EFI H.O.
EX: Polaris Hawkeye 300
Syntax Error?
3WD
Viestit: 92
Liittynyt: 12 Helmi 2007 12:24
Mönkijä:: Polaris XP 850

Re: Polaris XP 850 -09

Viesti Kirjoittaja Syntax Error? »

Mechanix kirjoitti:.



Nyt olisi sitten jo melkeen 2100km ja yksi uusi vika/ominaisuus ilmennyt:
Oikein kova vauhtisen ajon jälkeen pysähtyessä ja uudelleen lähtiessä hetken kuluttua neliveto on jumissa, liikkuu tahmeasti, kääntyy kankeasti ja jää huomattavat viivat soralle suoraankin ajaessa..........takavedolle ja muutaman kerran antaa kaasua niin voi taas vaihtaa nelikolle.

ja takapyörät kuluvat huomattavasti enemmän kuin etuset, vaikka nelivedolla ajankin pääasiassa, ny on jo halkaisijassakin varmasti jo jonkin verran eroa, johtuisiko sitten se nelivedon takerrus siitä :roll:
Mulla on samankaltaisia oireita ollut pari kertaa. Heti liikkeelle lähdettäessä mönkijä kulkee kuin jarrut päällä ja jää kovat jäljet hiekkaan. Olen pysäyttänyt ja laittanut vaihteen vapaalle, eteenpäin työnnettäessä hädin tuskin saa mönkijän liikkumaan ja taaksepäin vedettäessä se on noin metrin verran jäykkä, mutta sitten kuin joku päästäisi jarrusta ja se rullaa normaalisti. Oireet ovat tulleet molemmilla kerroilla heti mönkkäriä tallista otettaessa. Kilsoja on noin 1450 ja tunteja vajaa 90.
Kyllä ja myöskin minulla ovat takarenkaat kuluneemmat...
petez
Tracks
Viestit: 1094
Liittynyt: 22 Helmi 2008 20:11
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800x

Re: Polaris XP 850 -09

Viesti Kirjoittaja petez »

Tänään pääsin ensi kertaa XP 850 eps sarviin, kun paikallinen kauppias järjesti koeajotapahtuman Messilän laskettelurinteillä. Hieno peli ohjaustehostimella, ohjaus oli tosi kevyt. Tehoakin oli riittävästi. Ajoasento oli mielestäni parempi, kuin edellisessä sportsmanissa, muutenkin laite oli sporttisempi. Alusta oli tietty pehmeä nykyiseen peliini verrattuna, mutta varmaan mukava metsässä ja alustaahan voi päivittää tarpeen mukaan. Mielestäni Polaris on ottanut ison askeleen eteenpäin (ajelin reilun vuoden sportsman 500efi dl -07 pollella).

Oli muuten mielenkiintoista nähdä XP 550 ilman katteita. Jotain pieniä muutoksia oli 2010 malliin kuulemma mm. runkoon tullut verrattuna 2009 malliin.

Kaiken lisäksi oli mahdollisuus kokeilla RZR:ää ja sitähän kokeiltiin. Hauska laite täytyy myöntää...

Petez
Mönkkärit Ry, UMRY, Heinolan IIves kelkat & Pöljä Racing Team
Avatar
pelsu100
6WD
Viestit: 289
Liittynyt: 28 Tammi 2006 21:30
Paikkakunta: Orimattila, XP850 EPS -10

Re: Polaris XP 850 -09

Viesti Kirjoittaja pelsu100 »

Samassa esittelyssä olin minäkin.

Kyllä jäi mahtava fiilis 850 mallin koeajon jälkeen. Vedettiin petez:in kanssa Laason lasketturinnettä ylösalas ja hyvin kulki. Keula oli "kevyt" kokoajan...
Itse yllätyin koneen pirteydestä. Ohjaus loistava ja mikä tärkein siinä sportsmanin penkissä on tilaa kääntää ohjaustankoa. Sopii mun kropalle.
Vaikka laite on iso niin se tuntui todella ketterältä. Mikä lie sitten fiilis jos vakiokumit vaihtaa isoihin mutarenkaisiin.

No nyt on keskiviikkona vedetty 2010 Outlander 800:lla ja tänään 850 Polariksella. Pitäis vissiin päivittää toi -08 Polle 500 jompaankumpaan.

Canan esittely oli liian liukkaalla crossiradalla ja se ei antanut laitteesta parasta kuvaa todellakaan. Täytyypi testailla lisää.

Ja se Rzr, voi juma mikä härveli!!!
Mechanix
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 27 Joulu 2008 01:15
Mönkijä:: Polaris XP850
Paikkakunta: Vimpeli

Re: Polaris XP 850 -09

Viesti Kirjoittaja Mechanix »

Toni T
4WD
Viestit: 204
Liittynyt: 27 Loka 2007 19:09
Mönkijä:: Polaris XP1000 Highlifter
Viesti:

Re: Polaris XP 850 -09

Viesti Kirjoittaja Toni T »

Aika paha on välys kyllä tuossa videossa.

Paha vika kyllä XP:ssä, jos tuo on laajemmaltikin esiintyvä ongelma.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Polaris XP 850 -09

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Olisiko niin, että pallonivel on kunnossa, mutta kiinnitys on pettänyt. Onkos tuo jotenkin puristettu tuohon ripustukseen kiinni?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: Polaris XP 850 -09

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kiinnityksenä on suora tappi missä on ura, tappi laitetaan reikään ja ripustuksessa näkyvä pultti työnnetään paikalleen joka lukitsee tapin niin ettei se pääse pullahtamaan reiästä ulos. Sen jälkeen pultti kiristetään ja reikä pienenee niin että pallonivelen tappi istuu tiukasti/välyksettömästi paikallaan, vastaavaa kiinnitystä käytetään monessa autossa.

Veikkaan että pultti ei ole kiristetty kunnolla, tappi liian ohut reikään tai reiän hahlo liian kapea jolloin pulttia kiristäessä reikä ei pienen riittävästi. Näyttää siltä että jostain syystä pultin kiristys ei ole tehnyt liitoksesta sellaista kuin pitäisi eli välyksetöntä.
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: Polaris XP 850 -09

Viesti Kirjoittaja ATC »

Koheltajan kanssa on helppo olla samaa mieltä.
Kiinnitys ollut löysällä ja niin on tappi päässyt hiertämään kiinnityksen väljäksi.
Ura lukitsee pallonivelen kuitenkin niin hyvin että ei se tuosta helposti pullaha pois, mutta naparunko taitaa mennä kuitenkin uusiksi.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
jak
3WD
Viestit: 113
Liittynyt: 06 Helmi 2009 20:58
Mönkijä:: 500fe foreman

Re: Polaris XP 850 -09

Viesti Kirjoittaja jak »

Epäilen koneistusvikaa,nivelessä tai navassa. Ei normi välys,kovin näytti uudelta peliltä? T.jak
Boss
4WD
Viestit: 207
Liittynyt: 17 Maalis 2007 14:22
Viesti:

Re: Polaris XP 850 -09

Viesti Kirjoittaja Boss »

Catti myytiin ja tilalle tuli: Polaris XP 850 EPS vm.2010
*** http://www.pgo.fi ***
Polaris Scarmbler GNCC
Vastaa Viestiin