Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
ARant
6WD
Viestit: 465
Liittynyt: 27 Loka 2004 20:19
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700
Paikkakunta: Kuhmoinen

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ARant »

Teba kirjoitti:Kun kääntää virrat päälle, valittaa "engine hot".
Oman kokemuksen mukaan tämä on ATP:n 'normaali' tapa kertoa, että akkujännite on alhaalla :wink: .

Toki alhainen akkujännite voi sitten johtua siitä, että jokin elektroniikkaboxi (niitä on ATP:ssa pari muutakin CDI:n lisäksi) on sekopäissään teurastanut akun ..
jetski08
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 04 Maalis 2009 12:56

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jetski08 »

Ostin tai oikeastaan vaihdoin 2009 loppusyksystä polle 800 efin vuosimallia 2007.Silloin sillä käyttötunteja 34 ja kilsoja 167.Nyt sillä 95h/460km.Silloin ei aikasempaa kokemusta mönkijöistä.Nyt tiistaina vien sen 100h huoltoon (polariksen valtuutettuun).Tämmöisiä ongelmia on tullu eteen:
1.Vaihteet menevät koneen käydessä etenkin vähän epätasasella erittäin huonosti päälle ja en tiedä tuliko tos kesällä liian kovasti runnottua niitä päälle kun nyt on tullut semmoinen ominaisuus että lähtee hissukseen ryömimään L vaihteella itekseen kaasua painamatta(etenkin kylmällä koneella).
2.yhtäkkiä saattaa sammua ja virrat häviää.Tätä tapahtuu erittäin harvoin ei sinänsä haittaa hirveästi mutta kumminkii.Lähtee kyllä heti käymään kuin palmun alta sammumisen jälkeen ja toimii normaalisti.
3.kun kytken peruutuksen päälle ja sekä painan keltaista peruutusnelivetokytkintä esim pari sekkaa niin silloinhan pitäisi nelivedon kytkeytyä päälle peruutettaessa kun takapyörät alkaa sutimaan ilmeisesti näin sen pitäisi toimia ja muistaakseni alussa toimi mutta nytjoutuu painamaan keltaista nappia niin kauan kunnes takapyörät alkaa sutimaan ja silloin neliveto kytkeytyy ja nappi ylös.En tiedä selitinkö oikein mut jotenkii tälleen se meni :p

takuu omistajan käsikirjan mukaan näköjään 2 vuotta :(

muuten kyllä hyvä peli ja voimaa kivasti
pt.
4WD
Viestit: 170
Liittynyt: 26 Loka 2009 13:15
Paikkakunta: Kouvola

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja pt. »

jetski08 kirjoitti:3.kun kytken peruutuksen päälle ja sekä painan keltaista peruutusnelivetokytkintä esim pari sekkaa niin silloinhan pitäisi nelivedon kytkeytyä päälle peruutettaessa kun takapyörät alkaa sutimaan ilmeisesti näin sen pitäisi toimia ja muistaakseni alussa toimi mutta nytjoutuu painamaan keltaista nappia niin kauan kunnes takapyörät alkaa sutimaan ja silloin neliveto kytkeytyy ja nappi ylös.En tiedä selitinkö oikein mut jotenkii tälleen se meni :p

takuu omistajan käsikirjan mukaan näköjään 2 vuotta :(

muuten kyllä hyvä peli ja voimaa kivasti
Siis nappiahan pitää pitää painettuna kokoajan, jolloin se neliveto on päällä. Jäi sellainen käsitys tekstistä, että vain painat nappia ja sen jälkeen lähdet ajamaan nelikolla.
TVR
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 03 Marras 2010 21:56

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja TVR »

jetski08 kirjoitti: 1.Vaihteet menevät koneen käydessä etenkin vähän epätasasella erittäin huonosti päälle ja en tiedä tuliko tos kesällä liian kovasti runnottua niitä päälle kun nyt on tullut semmoinen ominaisuus että lähtee hissukseen ryömimään L vaihteella itekseen kaasua painamatta(etenkin kylmällä koneella).
Mulla oli just samat oireet -08 500 trakussa ja variaattorista moottorinpuoleisen kytkimen jousi poikki.
Tuntejakaan ei ollu kun alle sata, liikkeessä sano että ei oo koskaan tollasta tullu vastaan et jousi katkennu, niinkuin ei etuperän pinionin laakereiden pettämisestäkään...
Nopeee oli jousi vaihtaa ja 42€ muistaakseni makso uus jousi.
sec_pro
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 14 Marras 2006 15:12

Polaris ei kulje..

Viesti Kirjoittaja sec_pro »

Mikäpä mahtaa nyt olla kyseessä, kun ei polle ota enää nopeutta? Kyseessä Polaris Sportsman 700Efi-07, toimii muuten kaikinpuolin mainiosti, mutta reitillä ei kulje kuin 65km/h. Kiertää normaalisti, eli n.6500rpm hujakoilla, jossa alkaa hakkaamaan rajoitinta. Eli koneella riittää menohalkuja, mutta jokin syö nyt nopeutta. Voisiko variaattorin hihnan kireydellä olla tähän mitään vaikutusta?
- Sportsman -
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Polaris ei kulje..

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Jos remmi luistaa ni voi se hiukan etenemistä hillitä...
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Wiikate
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 30 Syys 2009 00:18
Mönkijä:: Grizzly 550 -09
Paikkakunta: Hattula

Re: Polaris ei kulje..

Viesti Kirjoittaja Wiikate »

sec_pro kirjoitti:Mikäpä mahtaa nyt olla kyseessä, kun ei polle ota enää nopeutta? Kyseessä Polaris Sportsman 700Efi-07, toimii muuten kaikinpuolin mainiosti, mutta reitillä ei kulje kuin 65km/h. Kiertää normaalisti, eli n.6500rpm hujakoilla, jossa alkaa hakkaamaan rajoitinta. Eli koneella riittää menohalkuja, mutta jokin syö nyt nopeutta. Voisiko variaattorin hihnan kireydellä olla tähän mitään vaikutusta?

Mulla -02 700 sportsmanissa variaattorin "etummaisesta osasta" (joka siis pyörittää hihnaa ja menee kaasuttaessa kasaan päin ja remmi nousee sen osan ulkokehälle) löystyi välillä sellanen mutteri sieltä akselilta joka löystyessään esti sitä osaa menemästä riittävän kiinni ja sen myötä hihnaa nousemasta riittävän ulkokehälle. Totesin tämän ottamalla variaattorikotelon auki ja kaasuttamalla paikallaan vaihde vapaalla. Näin ei varmaan saisi tehdä mutta sillä löysin vian ja mutterin kiristyksen jälkeen polle kulki taas "sataa" ;)
ana1
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 10 Marras 2010 07:00

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ana1 »

moro!
apuva kaivataan!!
eli ongelma on että polaris sportsman röpeltää ja paukuttaa putkessa kun pakittaa vähän kovempaa vauhtia, hiljaa pakittaessa ja muuten toimii ilman ongelmia.
onko pakilla joku kierroksen rajoitin vai mistä toi johtuu?? ja vuosimalli on 2000
kankaanlaita
4WD
Viestit: 219
Liittynyt: 18 Syys 2009 15:13
Mönkijä:: Polaris ATP 330 Quad E.
Paikkakunta: Lieksan perukoilla

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kankaanlaita »

Tervetuloa joukkoon hurjaan.
ana1 kirjoitti:moro!
apuva kaivataan!!
eli ongelma on että polaris sportsman röpeltää ja paukuttaa putkessa kun pakittaa vähän kovempaa vauhtia, hiljaa pakittaessa ja muuten toimii ilman ongelmia.
onko pakilla joku kierroksen rajoitin vai mistä toi johtuu?? ja vuosimalli on 2000
Rullaappa tätä sivua alkuun päin, viides viesti ennen omaasi, mitäpä löydät :shock: :?:
Ja kannattaa lukaista ohjekirjakin, jos se vain löytyy.
:arrow: Muista myös kun peruutat ja pidät sen "idiootti-napiksikin" kutsutun lipareen pohjassa, ole varovainen kaasun käytössä. :!: :!:

Joskus pieni selailu auttaa.
Skype kankaanlaita

kankaanlaita(@)gmail.com

Luuri Nolla4oo kasi8 viis 6seiska 5

Uudenmaan Mönkijät Ry
ana1
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 10 Marras 2010 07:00

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ana1 »

[quote="kankaanlaita"]Tervetuloa joukkoon hurjaan.
[quote="ana1"]moro!
apuva kaivataan!!
eli ongelma on että polaris sportsman röpeltää ja paukuttaa putkessa kun pakittaa vähän kovempaa vauhtia, hiljaa pakittaessa ja muuten toimii ilman ongelmia.
onko pakilla joku kierroksen rajoitin vai mistä toi johtuu?? ja vuosimalli on 2000[/quote
Rullaappa tätä sivua alkuun päin, viides viesti ennen omaasi, mitäpä löydät :shock:
Ja kannattaa lukaista ohjekirjakin, jos se vain löytyy
:arrow: Muista myös kun peruutat ja pidät sen "idiootti-napiksikin" kutsutun lipareen pohjassa, ole varovainen kaasun käytössä. :!: :!:

Joskus pieni selailu auttaa
selattu on,mutta eipä ooo vastausta tohon mun ongelmaan eikä näköjään tullut sieltäkään :badgrin: ja nappi pohjassa pakitettu
siis selvitettävä homma itse ni tulee varmaa tietoo...
kankaanlaita
4WD
Viestit: 219
Liittynyt: 18 Syys 2009 15:13
Mönkijä:: Polaris ATP 330 Quad E.
Paikkakunta: Lieksan perukoilla

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kankaanlaita »

ana1 kirjoitti:
kankaanlaita kirjoitti:Tervetuloa joukkoon hurjaan.
ana1 kirjoitti:moro!
apuva kaivataan!!
eli ongelma on että polaris sportsman röpeltää ja paukuttaa putkessa kun pakittaa vähän kovempaa vauhtia, hiljaa pakittaessa ja muuten toimii ilman ongelmia.
onko pakilla joku kierroksen rajoitin vai mistä toi johtuu?? ja vuosimalli on 2000[/quote
Rullaappa tätä sivua alkuun päin, viides viesti ennen omaasi, mitäpä löydät :shock:
Ja kannattaa lukaista ohjekirjakin, jos se vain löytyy
:arrow: Muista myös kun peruutat ja pidät sen "idiootti-napiksikin" kutsutun lipareen pohjassa, ole varovainen kaasun käytössä. :!: :!:

Joskus pieni selailu auttaa
selattu on,mutta eipä ooo vastausta tohon mun ongelmaan eikä näköjään tullut sieltäkään :badgrin: ja nappi pohjassa pakitettu
siis selvitettävä homma itse ni tulee varmaa tietoo...
Eikö siis napin pohjassa pitäminen auttanut röpeltämiseen peruutettaessa ?
Jos ei auttanut, on laitteessasi todennäköisesti joku vika.

Polariksen turvallisuusintoilijat kun ovat suunnitelleet tuon kierrosrajoituksen tuohon peruutusvaihteen käyttöön.
Juuri tuon keltaisen "idioottinapin" pohjassa pitämisen pitäisi ohittaa kierrosrajoitin, jolloin peruutettaessa laite lähtee ärhäkämmin liikkeelle, ja jos 4wd on kytkettynä, vieläkin ärhäkämmin.

Tämän "I- napin"- käytöstä löytyy myös selkeät ohjeet käyttöohjekirjasta, jonka lukeminen on sallittua, joskus jopa enemmän kuin suotavaa.
Idioottinappi on varsin yleinen nimitys tuolle napille, joten älä vain erehdy luulemaan että tarkoitin sillä idiootilla sinua, tai ketään muutakaan henkilöä erityisesti.

Tuon "I-napin" ohittamiseen löytynee joitakin ratkaisuja tälläkin foorumilla, joten innokkaasti vain sivustoa selaamaan, itse en ole moista ohitusta vielä katsonut tarpeelliseksi.
Skype kankaanlaita

kankaanlaita(@)gmail.com

Luuri Nolla4oo kasi8 viis 6seiska 5

Uudenmaan Mönkijät Ry
joonaspaa
3WD
Viestit: 110
Liittynyt: 03 Syys 2009 20:51
Mönkijä:: Polaris 500 HO EUT
Paikkakunta: Lohja

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja joonaspaa »

Onko kenelläkään ollut ongelmaa lisäkaukovalon toiminnassa?
Mönkijäni on 500 ho traktori vm.2010
Myyjä poisti valon päältä tarran ja sanoi että laitat vain johdot kiinni niin pitäisi toimia.
Liittimeen ei tule sähköä eli mahtaisiko jossain olla joku liitos irti vai puuttuuko jostain sulake?
nyk. Polaris Sportsman 500 HO traktori
ex. Comanche Cross 300 (eka ja vika kiinalainen)
Avatar
Sandman1
6WD
Viestit: 411
Liittynyt: 13 Loka 2009 18:17
Mönkijä:: XP 850 Touring L7e, prospector
Paikkakunta: Kittilä, Hämeenlinna

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Sandman1 »

On aika useasti katkaistu johdot alkuperäisestä johtosarjasta joten joutuu virittään piuhan sille valolle erikseen...

Niin siis italianpoijat sen on katkaissut sitä traktorin tyyppimuutosta tehdessään.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
Tuppee
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 27 Helmi 2011 23:13

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Tuppee »

Noniin eli mun polaris sportman 450 -05 ei ole nyt yhteistyöhaluinen!
Neliveto ku on päällä niin vetää ensi takapäästä ja ku painaa lisää kaasua rupeaa vetämään etupäästäkin ja taas takavedolla se tekee saman homman!
Lisäksi kun ajaa hieman lujempaa niin jostai kuskin perseen alta kuuluu aikamoinen rallatus. Aivan kuin ei menisi vaihde päälle!
Missähän vika? Viisaammat kertokoon! Kiittää!
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Noinhan sen pollen tulee toimiakin,ei vika vaan ominaisuus.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Vastaa Viestiin