Polaris sportsman tankovalo

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
All-Terrain Vehicle
Tracks

Re: Polaris sportsman tankovalo

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

No niin, tämäkin "projekti" taas edistynyt. Viime viikolla kävin kyselemässä sitä poltinta ja eihän sellaisesta mallista ollut kukaan koskaan kuullutkaan. Fixukselta onnistui kuitenkin tilata kun kerroin millainen kanta ja malli pitää olla. Molempaa tehoversiota kuulemma löytyi joltain alihankkijalta joten tilasin tietenkin sen tehokkaamman. Eilen sitten oli saapunut liikkeeseen paketti ja kävin kuittaamaassa lampun mukaan hintaan 11,90€, ei paha! Samalla kyselin sopivaa katkaisijaa, mutta ei löytynyt Fiksukselta eikä meinannut kyllä mistään muistakaan kaupungin autotarvikeliikkeestä kovin helposti löytyä tarpeeksi pientä. Noh tänään sitten heti aamusta tietysti asentamaan. Heti aluksi päätin, että vedän itse johdot lampulle, sillä ei ollut tässä minun mallissa valmista liitintä valolle vaan olivat pojjat tehtaalla katkasseet johdosta ja saapahan käytettyä lyhyittenkin kanssa sitten. Ryöstin sitten sähköt tupakansytyttimestä ja pistin maan menemään katkaisijan kautta. Katkaisija olikin ensimmäinen probleema. Hommasin nimittäin sellaisen "paremman" mallin mistä löytyy pieni merkkivalo. No eihän sitä saatu toimimaan, vaikka soitettiin teknistä tukea insonööriltäkin (tai sitten se johtui juurikin siitä). No vedettiin sitten vastoin kiinalaisten ohjeita ja jätettiin koko merkkivalo kytkemättä kun oli sen verran omituinen kapistus. Kun kytkennät olivat itse lampun liittämistä vaillle valmiit huomattiin sitten, että ei löydy lampun kantoihin sopivia liittimiä. Eli huomenna siis liittimiä etsimään, sama varmaan tilata kerralla ihan oikea kantaan sopiva plug-in malli niin tuleepahan kerralla kunnolla. Ja voisi ehkä paremman katkaisijankin etsiä kun sitä merkkivaloa nyt ei sinänsä tarvitsekaan, kun piti laittaa katkaisija mittariston kylkeen, kun itse mittaristo jo niin täynnä kaikkia muita kytkimiä :)
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Maintenanceman
4WD
Mönkijä:: Polaris SP800 Efi

Viesti Kirjoittaja Maintenanceman »

Sen tup sytin sähköt tulee sitten samasta mistä muutkin "lisävarusteet" eli jos sulla on kytkettynä niihin kahteen oranssi/valkoiseen johtoon vaikka stonga/peukkulämppäriä yms niin välttämättä ei sulake kestä kuormaa.
Jewha
6WD

Viesti Kirjoittaja Jewha »

All-Terrain Vehicle kirjoitti:No niin, tämäkin "projekti" taas edistynyt. Viime viikolla kävin kyselemässä sitä poltinta ja eihän sellaisesta mallista ollut kukaan koskaan kuullutkaan. Fixukselta onnistui kuitenkin tilata kun kerroin millainen kanta ja malli pitää olla. Molempaa tehoversiota kuulemma löytyi joltain alihankkijalta joten tilasin tietenkin sen tehokkaamman. Eilen sitten oli saapunut liikkeeseen paketti ja kävin kuittaamaassa lampun mukaan hintaan 11,90€, ei paha! Samalla kyselin sopivaa katkaisijaa, mutta ei löytynyt Fiksukselta eikä meinannut kyllä mistään muistakaan kaupungin autotarvikeliikkeestä kovin helposti löytyä tarpeeksi pientä. Noh tänään sitten heti aamusta tietysti asentamaan. Heti aluksi päätin, että vedän itse johdot lampulle, sillä ei ollut tässä minun mallissa valmista liitintä valolle vaan olivat pojjat tehtaalla katkasseet johdosta ja saapahan käytettyä lyhyittenkin kanssa sitten. Ryöstin sitten sähköt tupakansytyttimestä ja pistin maan menemään katkaisijan kautta. Katkaisija olikin ensimmäinen probleema. Hommasin nimittäin sellaisen "paremman" mallin mistä löytyy pieni merkkivalo. No eihän sitä saatu toimimaan, vaikka soitettiin teknistä tukea insonööriltäkin (tai sitten se johtui juurikin siitä). No vedettiin sitten vastoin kiinalaisten ohjeita ja jätettiin koko merkkivalo kytkemättä kun oli sen verran omituinen kapistus. Kun kytkennät olivat itse lampun liittämistä vaillle valmiit huomattiin sitten, että ei löydy lampun kantoihin sopivia liittimiä. Eli huomenna siis liittimiä etsimään, sama varmaan tilata kerralla ihan oikea kantaan sopiva plug-in malli niin tuleepahan kerralla kunnolla. Ja voisi ehkä paremman katkaisijankin etsiä kun sitä merkkivaloa nyt ei sinänsä tarvitsekaan, kun piti laittaa katkaisija mittariston kylkeen, kun itse mittaristo jo niin täynnä kaikkia muita kytkimiä :)
Yleensä se kytkimen merkkivalo saadaan toimintaan kytkemällä maa siihen kytkimen ylimääräiseen liittimeen, merkattu (X) merkillä.
atv mies
Tracks

Viesti Kirjoittaja atv mies »

Maintenanceman kirjoitti:Sen tup sytin sähköt tulee sitten samasta mistä muutkin "lisävarusteet" eli jos sulla on kytkettynä niihin kahteen oranssi/valkoiseen johtoon vaikka stonga/peukkulämppäriä yms niin välttämättä ei sulake kestä kuormaa.
Eli pitäis releistää nuo kahvanlämppärit ja stonga valo? Ja releille ottais heräte virran nuista oranssi/valkosista johdoista? Voiskohan nuista oranssi/valkoisista johdoista yhden jakaa abikoilla vaikka kolmeen osaan? Tällöin sais otettua herätteet sitten useammalle sähkölaitteen releelle. Itse ajattelin kesällä laittaa myöskin tämän tankovalon toimiin, siksi kyselen.
All-Terrain Vehicle
Tracks

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

Jewha kirjoitti:Yleensä se kytkimen merkkivalo saadaan toimintaan kytkemällä maa siihen kytkimen ylimääräiseen liittimeen, merkattu (X) merkillä.
Joo niin se olisi toiminutkin, mutta se oli toteutettu jotenkin oudosti niin että se merkkivalo palaa koko ajan. Kolme piikki, kaksi ylintä pelittää kun kytkin kiinni ja kun nappia painetaan alkaa virta kiertää kaikissa piikeissä.
Eli ilmeisesti se olisi juurikin pitänyt kytkeä kahteen ylinpään merkkivalo ja alimpaan sitten varsinaiselle lampulle menevä virta. Se homma meni kuitenkin niin sekasin ja sen kiinan kytkimen toimintakunnostakin alkoi mennä usko,
joten nyt se toimii ihan normi kytkimenä ilman merkkivaloa :)
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Mara84
4WD
Mönkijä:: Polaris Sportman 570 eutEPS-15

Polariksen työvalo ohjaustangossa

Viesti Kirjoittaja Mara84 »

Toimiiko muilla 2015 mallin 570 rattorissa samoin tuo työvalo ohjaustangossa eli vain lähivalot kytkettyinä.
Minun mielestä olisi hyvä että valo toimisi myös parkit päällä ollessa. Vuosimallin -14 500 pollessa työvalo toimii muut valot sammutettunakin.
sf-atv
Tracks
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Viesti:

Re: Polariksen työvalo ohjaustangossa

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Eikös se valo ole traktorissa disabloituna? Jos se on jälkeenpäin laitettu toimimaan voi tekijästä riippuen toimia miten vaan.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Mara84
4WD
Mönkijä:: Polaris Sportman 570 eutEPS-15

Re: Polariksen työvalo ohjaustangossa

Viesti Kirjoittaja Mara84 »

Pitää seuraavassa huollossa kysäistä voisivatko he muuttaa kytkennän siten että valo toimisi myös ilman ajovaloja.
ihis81
2WD
Mönkijä:: Sportsman 570 efi eut -2015-

Viesti Kirjoittaja ihis81 »

Mulla toimii tuo tankovalo myös vaan ajovalojen ollessa kytkettynä päällä. Itsekkin ihmettelin miksi näin.
-Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-
jami85
Tracks
Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14

Viesti Kirjoittaja jami85 »

No mutta eikös se tankovalo ole alunperin tarkotettu toimimaan pitkien valojen kanssa? Ainaki 2014vm 570 rattorissa se valo toimi vain pitkien valojen kanssa. Muutenki aika turha kapistus koko tankovalo. Valasee etutarakkaa nii paljon että pimiällä häikäsee ja sitten se wituttaa. Itellä oli xenoni siinä mutta eipä sillä mitää tehny.
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
tiemu
3WD
Mönkijä:: sportsman 570 vm2014 maasto

Viesti Kirjoittaja tiemu »

2014 vuoden 570 maasto mallissa ainakin toimii vaan pitkät päällä
Ex.sportsman 500 h.o vm.2006 tl
ihis81
2WD
Mönkijä:: Sportsman 570 efi eut -2015-

Viesti Kirjoittaja ihis81 »

Kyllä mulla 2015 tarktorimallissa toimii ihan ajovalojen kanssa. Ei tarvii olla pitkät päällä.
-Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-
Jope81
Noppeli
Mönkijä:: Polaris

Viesti Kirjoittaja Jope81 »

Sama täällä. Valon saa palamaan vaikka lyhyet on päällä.
Polaris Sportsman 570 EFI Forest 4x4 EUT VM:2015
Vastaa Viestiin