Pollen lukko on päällä vain silloin kun takapyörät sutii, vaikka ajaisikin koko ajan 4x4 asennolla.Polle_AWD kirjoitti: Googletin ja jenkkifoorumilla oli puhetta että siellä on enää yksi kytkinpakka? Lukko on kokoajan päällä jos kykin on 4x4 asennossa? En tiedä onko välityssuhde myös korjattu...
polariksen etuperä
Re: polariksen etuperä
Can am Outlander 1000 xt-p -15
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
Re: polariksen etuperä
Kyllä toi ollut ihan selvä juttu mutta sanoin vain mitä sillä foorumilla puhuttiin...
Can Am Renegade 1000 ABS
EX: Polaris 850XP 2015
EX: Polaris 550XP EPS Stealth Black 2009
EX: Polaris Sportsman 500 EFI H.O.
EX: Polaris Hawkeye 300
EX: Polaris 850XP 2015
EX: Polaris 550XP EPS Stealth Black 2009
EX: Polaris Sportsman 500 EFI H.O.
EX: Polaris Hawkeye 300
Re: polariksen etuperä
Joo kyllä näissä XP malleissa 2015 ylöspäin on tämä "close ratio AWD" etuperä. Eikä etuperän toiminta ole enää samanlainen kuin ennen. Täytyy selvittää miten se toimii erilailla...
Can Am Renegade 1000 ABS
EX: Polaris 850XP 2015
EX: Polaris 550XP EPS Stealth Black 2009
EX: Polaris Sportsman 500 EFI H.O.
EX: Polaris Hawkeye 300
EX: Polaris 850XP 2015
EX: Polaris 550XP EPS Stealth Black 2009
EX: Polaris Sportsman 500 EFI H.O.
EX: Polaris Hawkeye 300
Re: polariksen etuperä
Aika vähän tuosta löytyy tietoa, ilmeisesti korjaamokäsikirjasta se selviäisi. Tuollainen lause löytyi Polariksen esittelystä. The best just got better, the high-performance close ratio AWD system engages all four tires faster than ever when you need more traction. Works with the EPS system to provide Sportsman signature handling and reverts back to 2WD when you’re back on solid ground.
Tuon mukaan nelivedon ei pitäisi olla päällä asfaltilla, mutta tietysti jos tuo "close ratio" on niin "close", että rengaspaineetkin voivat asiaan vaikuttaa.
Tuon mukaan nelivedon ei pitäisi olla päällä asfaltilla, mutta tietysti jos tuo "close ratio" on niin "close", että rengaspaineetkin voivat asiaan vaikuttaa.
Re: polariksen etuperä
Nyt ekan huollon jälkeen eka lenkki äjettu niin kyllä etuperä toimii paremmin kuin ennen huoltoa. Kääntyminen helppoa ja kevyttä, ei tarvitse pakottaa kääntymään.
Mutta etuperä todellakin toimii erilailla näissä 2015 malleissa. Kytkin 2x4 asennossa kääntyminen on todella kevyttä niin kuin se normaalistikin on. Mutta kun laitan 4x4 asentoon niin kääntyminen muuttuu heti hivenen huonommaksi. Vähän kuin etulukko menisi päälle. Neliveto kuitenkin toimii hienosti ja ottaa jo muutaman tuuman takarenkaiden luistosta heti etupyörät mukaan. Jotenkin paremmin myös ohjaa nopeassa crossiajossa keulaa etupyörien suuntaan. Vauhdissa kytkin takaisin 2x4 asentoon niin ohjaus muuttuu taas kevyemmäksi.

Mutta etuperä todellakin toimii erilailla näissä 2015 malleissa. Kytkin 2x4 asennossa kääntyminen on todella kevyttä niin kuin se normaalistikin on. Mutta kun laitan 4x4 asentoon niin kääntyminen muuttuu heti hivenen huonommaksi. Vähän kuin etulukko menisi päälle. Neliveto kuitenkin toimii hienosti ja ottaa jo muutaman tuuman takarenkaiden luistosta heti etupyörät mukaan. Jotenkin paremmin myös ohjaa nopeassa crossiajossa keulaa etupyörien suuntaan. Vauhdissa kytkin takaisin 2x4 asentoon niin ohjaus muuttuu taas kevyemmäksi.
Can Am Renegade 1000 ABS
EX: Polaris 850XP 2015
EX: Polaris 550XP EPS Stealth Black 2009
EX: Polaris Sportsman 500 EFI H.O.
EX: Polaris Hawkeye 300
EX: Polaris 850XP 2015
EX: Polaris 550XP EPS Stealth Black 2009
EX: Polaris Sportsman 500 EFI H.O.
EX: Polaris Hawkeye 300
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: polariksen etuperä
Kävin tänään ATV-Harjajärven luona ja perässä ei ole varsinaista rakenteellista eroa aiempaan. Kaikki toleranssit on huomattavasti tarkempia ja siten myös toiminta saatu paremmaksi=nopeammaksi kytkeytymään. Muutoin ihan edelleen Hilliard kytkin ja ADC-toimii samaan tapaan kuin aiemmin.
Ajossa toki saattaa olla tuntumaeroa, juurikin näistä tarkemmista ja siten nopeammasta 4x4 kytkeytymisestä
Ajossa toki saattaa olla tuntumaeroa, juurikin näistä tarkemmista ja siten nopeammasta 4x4 kytkeytymisestä
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: polariksen etuperä
Ajoitko asfaltilla? Siinä sen tuntee parhaiten. Minä alan jo epäilemään että onko tossa mun etuperässä jotakin vikaa. 

Can Am Renegade 1000 ABS
EX: Polaris 850XP 2015
EX: Polaris 550XP EPS Stealth Black 2009
EX: Polaris Sportsman 500 EFI H.O.
EX: Polaris Hawkeye 300
EX: Polaris 850XP 2015
EX: Polaris 550XP EPS Stealth Black 2009
EX: Polaris Sportsman 500 EFI H.O.
EX: Polaris Hawkeye 300
Re: polariksen etuperä
Yhden close ration etuperän nähnyt livenä pöydällä edellisen etuperän kanssa ja suurimpana erona näin häkissä edellisen 8 rullan sijasta 12 rullaa. Johtaa siihen että 4wd kytkeytyy huomattavasti nopeammin päälle kuin aikaisempi. Samassa operaatiossa sain kuulla, että etusten/takasten pyörimisero kun on luokkaa noin 1/300, kytkeytyy nelikolla. Ei siis siedä enää kovin suurta kokoeroa etu-/takarenkaissa.
Se piirtää kel on liituu...
Re: polariksen etuperä
En usko että siinä mitään vikaa on, eilen just möyrin tyhjällä naapuri tontilla, niin ohjaus on paljon raskaampi 4x4 asennossa verrattuna 2x4 vaikka ajaisi ihan hitaasti eikä sudi tyhjää.Polle_AWD kirjoitti:Ajoitko asfaltilla? Siinä sen tuntee parhaiten. Minä alan jo epäilemään että onko tossa mun etuperässä jotakin vikaa.
Can am Outlander 1000 xt-p -15
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: polariksen etuperä
Sen nimenomaan huomaa asfaltilla, minne näitä kamppeita ei ole suunniteltu...
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: polariksen etuperä
Vaihdoin raidetangonpäät ProX osiin ja tein pyörien suuntauksen niin etupää parani huomattavasti.
Ihan ok:lta toi etuperä nyt tuntuu.
Ihan ok:lta toi etuperä nyt tuntuu.

Can Am Renegade 1000 ABS
EX: Polaris 850XP 2015
EX: Polaris 550XP EPS Stealth Black 2009
EX: Polaris Sportsman 500 EFI H.O.
EX: Polaris Hawkeye 300
EX: Polaris 850XP 2015
EX: Polaris 550XP EPS Stealth Black 2009
EX: Polaris Sportsman 500 EFI H.O.
EX: Polaris Hawkeye 300
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: polariksen etuperä
Onko sulla harituksella vai aurauksella?
Jos kampe on pääsääntöisesti maastoajossa, niin auraus auttaa kääntymään maastossa, sillä ulompi eturengas kääntyy aurauksella enemmän ja painon siirto ulkokehän puolelle jeesaa. Aurauksella olevan mönkijän asvalttiominaisuudet on taasen varsin hyökkäävä ja nyökkivä, jolloin haritus on silloin parempi.
Jos kampe on pääsääntöisesti maastoajossa, niin auraus auttaa kääntymään maastossa, sillä ulompi eturengas kääntyy aurauksella enemmän ja painon siirto ulkokehän puolelle jeesaa. Aurauksella olevan mönkijän asvalttiominaisuudet on taasen varsin hyökkäävä ja nyökkivä, jolloin haritus on silloin parempi.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: polariksen etuperä
Maastoajoa enimmäkseen hiekkamontuilla ja metsäpoluilla. Haritukselle olin säätävinäni ja tangon suoraan. Se oli vähän hyökkäävä mutta nyt paljon parempi. Ihme ja kumma kun etupyörän tärinäkin loppui samalla. Takuuseen oli tulossa uusi mutta nyt en enää tiedä tarviiko. 

Can Am Renegade 1000 ABS
EX: Polaris 850XP 2015
EX: Polaris 550XP EPS Stealth Black 2009
EX: Polaris Sportsman 500 EFI H.O.
EX: Polaris Hawkeye 300
EX: Polaris 850XP 2015
EX: Polaris 550XP EPS Stealth Black 2009
EX: Polaris Sportsman 500 EFI H.O.
EX: Polaris Hawkeye 300
-
- Noppeli
- Viestit: 4
- Liittynyt: 20 Touko 2016 03:22
Re: polariksen etuperä
Termosta palstalle. Männä viikonloppuna toteutu pelko mikä näitä juttuja lukiessa syntynyt ku pollen ekaa kertaa jänkhälle vein. Ensin istutetaan kulkine huolella umpeen kasvavaan ojaan pystyyn penkin etureunaa myöten veden alla. Etuperästä kolme rusahdusta ja polle takatuupparina. Liekkö sitten "kuuluisa häkki" joka antautui
Nooh, selviää jahka saamma aukastua. Ja tosiaan kyseessä Sportsman 500 H.O. EFI vm.2008

Nooh, selviää jahka saamma aukastua. Ja tosiaan kyseessä Sportsman 500 H.O. EFI vm.2008
Re: polariksen etuperä
Etuperän vaihto menossa mönkijään, kyssäri että miten sen saa pois kolosta? Pitääkö purkaa koko keula vai mitä kautta olette ottaneet?
Mönkkäri Polaris Scrambler 850 ohjaustehostimella.
Mönkkäri Polaris Scrambler 850 ohjaustehostimella.