E-mallien tuska!

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
BastardoGrande

Viesti Kirjoittaja BastardoGrande »

OK, siis virallisesti jarrusi ovat hyväksytyt ja tieliikennekelpoiset, siis takuuseen on ainakaan vaikeata yrittää saada tällä erää mitään siltäosin.

Onko sitten tosiaan niin että poljinta ei voi mitenkään operoida jotta olisi ylempänä. Kohta ainoaksi keinoksi sulle jää veistää astinlaudasta pala pois että saat liikerataa ylemmksi. :(
Barossa
Tracks
Viestit: 1677
Liittynyt: 17 Helmi 2005 19:02

Viesti Kirjoittaja Barossa »

BastardoGrande kirjoitti:OK, siis virallisesti jarrusi ovat hyväksytyt ja tieliikennekelpoiset, siis takuuseen on ainakaan vaikeata yrittää saada tällä erää mitään siltäosin.

Onko sitten tosiaan niin että poljinta ei voi mitenkään operoida jotta olisi ylempänä. Kohta ainoaksi keinoksi sulle jää veistää astinlaudasta pala pois että saat liikerataa ylemmksi. :(
Jos tämän hetkinen jarrujen "kunto" säilyy niin antaa paskan olla, vaikka mausta en pidä. :evil:
BastardoGrande

Viesti Kirjoittaja BastardoGrande »

'Niin, se on pitkälti makuasia', sano koira kun muniaan nuoli. 8)
jupee
3WD
Viestit: 65
Liittynyt: 20 Helmi 2006 13:18
Mönkijä:: Polaris T3

Viesti Kirjoittaja jupee »

Nostetaas tämä ketju ylös. Eli täällä sama juttu, 330e ja jalkajarru ottaa 3-4 pumppauskerran jälkeen. Kertokaas missä kohti tuossa on ilmausruuvi(a)? Onko siinä heti jarrusylinterin lähettyvillä? Vai onko huollonhommia?
Avatar
Reima
6WD
Viestit: 647
Liittynyt: 26 Elo 2005 12:06
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Reima »

Eikös se ollut siellä sylinterin sisällä :shock: ? Kokeile etsiä haulla, muistaakseni siitä oli juttua täällä.
jupee
3WD
Viestit: 65
Liittynyt: 20 Helmi 2006 13:18
Mönkijä:: Polaris T3

Viesti Kirjoittaja jupee »

Reima kirjoitti:Eikös se ollut siellä sylinterin sisällä :shock: ? Kokeile etsiä haulla, muistaakseni siitä oli juttua täällä.
hmmm...sylinterin sisällä? :) Siis oikeesti? Pitää kokeilla haulla...
Barossa
Tracks
Viestit: 1677
Liittynyt: 17 Helmi 2005 19:02

Viesti Kirjoittaja Barossa »

Reima kirjoitti:Eikös se ollut siellä sylinterin sisällä :shock: ? Kokeile etsiä haulla, muistaakseni siitä oli juttua täällä.
Heheee :shock:
Käsijarrukahvansäiliön sisällä. Ei kai ny sentään sylinterissä? :idea:
jupee
3WD
Viestit: 65
Liittynyt: 20 Helmi 2006 13:18
Mönkijä:: Polaris T3

Viesti Kirjoittaja jupee »

Barossa kirjoitti:
Reima kirjoitti:Eikös se ollut siellä sylinterin sisällä :shock: ? Kokeile etsiä haulla, muistaakseni siitä oli juttua täällä.
Heheee :shock:
Käsijarrukahvansäiliön sisällä. Ei kai ny sentään sylinterissä? :idea:
Tuo käsijarrusäiliökin kuulostaa melko oudolta paikalta jalkajarrun ilmaamiseen, mutta kai se pitää uskoa :D . Onkos tuossa ATP:n jarrujen ilmaamisessa mitään "erikoista" verrattuna muiden menopelien jarrujen ilmaamiseen?
Viljami
Tracks
Viestit: 1146
Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Viljami »

jupee kirjoitti:Tuo käsijarrusäiliökin kuulostaa melko oudolta paikalta jalkajarrun ilmaamiseen, mutta kai se pitää uskoa :D
Jos se on viisas insinööri miettinyt, että ei mene ilmauksessa yli roiskuvat jarrunesteet hukkaan, kun jäävät siihen käsijarrun nestesäiliöön :lol: :lol:
Viljami

Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
jupee
3WD
Viestit: 65
Liittynyt: 20 Helmi 2006 13:18
Mönkijä:: Polaris T3

Viesti Kirjoittaja jupee »

Viljami kirjoitti:
jupee kirjoitti:Tuo käsijarrusäiliökin kuulostaa melko oudolta paikalta jalkajarrun ilmaamiseen, mutta kai se pitää uskoa :D
Jos se on viisas insinööri miettinyt, että ei mene ilmauksessa yli roiskuvat jarrunesteet hukkaan, kun jäävät siihen käsijarrun nestesäiliöön :lol: :lol:
Joo, sieltähän se ilmausruuvi todellakin löytyi ja nyt on jalkajarrussa tuntoa. Onkos kellään muulla sellaista oiretta, että lähtee aika heikosti kylmänä käyntiin? Hörähtää kyllä heti, mutta ei käy kunnolla ja sammuu. Lopulta kun tuon saa käyntiin niin paukkuu putkessa ja tulppa on märkä.

Pikaisella vilkaisulla en nähnyt tuossa seosruuvia ja lueskelinkin tuolta atv-frontierin foorumilta, että seosruuvi olisi messinkiholkin alla piilossa joka pitäisi saada irti. Onko totta?

Paljon tuo kone saa ottaa maksimikierroksia? yli 6000, mutta minkä verran?

Edit: tarkennusta
ARant
6WD
Viestit: 465
Liittynyt: 27 Loka 2004 20:19
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700
Paikkakunta: Kuhmoinen

Viesti Kirjoittaja ARant »

jupee kirjoitti:
Barossa kirjoitti:
Reima kirjoitti:Eikös se ollut siellä sylinterin sisällä :shock: ? Kokeile etsiä haulla, muistaakseni siitä oli juttua täällä.
Heheee :shock:
Käsijarrukahvansäiliön sisällä. Ei kai ny sentään sylinterissä? :idea:
Tuo käsijarrusäiliökin kuulostaa melko oudolta paikalta jalkajarrun ilmaamiseen, mutta kai se pitää uskoa :D . Onkos tuossa ATP:n jarrujen ilmaamisessa mitään "erikoista" verrattuna muiden menopelien jarrujen ilmaamiseen?
No jaa, on tuo loppujenlopuksi aika järkeenkäypää, jopa. Ilma on jarrunestettä keveämpää, joten ilmausnippa kannattanee laittaa letkuston korkeimpaan kohtaan. Sitten kun (jostain minulle käsittämättömästä syystä (*)) liikennemallissa täytyy muuttaa jalkajarru vaikuttamaan joka tassuun, ja homma tehdään mahdollisimman yksinkertaisesti, niin kyllä letkuston ylin kohta tuonne käsijarrukahvan tienoille asettuu.

(*) Kaipa se siitä johtuu, kun L7e-pelillä ajamiseen vaaditaan B-kirjain korttiin, ja joku jossain on ajatellut, ettei automies osaa jarruttaa kuin jalalla .. minulle ainakin olisi sopinut maastomallin järjestely paremmin, kun on pitkäaikaisena työmatkapyöräilijänä tottunut siihen, että niitä jarruja, joilla kulkine oikeasti pysähtyy, käytetään kädellä.
ARant
6WD
Viestit: 465
Liittynyt: 27 Loka 2004 20:19
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700
Paikkakunta: Kuhmoinen

Viesti Kirjoittaja ARant »

jupee kirjoitti:Onkos kellään muulla sellaista oiretta, että lähtee aika heikosti kylmänä käyntiin? Hörähtää kyllä heti, mutta ei käy kunnolla ja sammuu. Lopulta kun tuon saa käyntiin niin paukkuu putkessa ja tulppa on märkä.
Onpa jotain tuontapaista minullakin .. yleensä tapaan (täysin manuaalin vastaisesti) painaa jonkinverran kaasua startatessa, ja lähtee paljon paremmin. Saattaisi olla, että jos osaisi aina laittaa (lämpötilan, ilmanpaineen, kuunvaiheen, jnpp. mukaisesti) ryypyn juuri oikeaan asentoon, niin lisäkaasua ei tarvitsisi, mutta noin se onnistuu minusta helpommin.
Barossa
Tracks
Viestit: 1677
Liittynyt: 17 Helmi 2005 19:02

Viesti Kirjoittaja Barossa »

Flekti huutaa ja boksi on pimeenä. Ei olekaan posahtanu aiemmin kuin viimeks. :shock:
Edellisellä kerralla tampereen huolto sano että tää uus boksi on erimaata, näitä ei enää ole hajonnu...
Kesti se reilut puolivuotta. Ja aivan sama kun alkuperäinen, maahantuoja sano ettei mitään muutoksia ko. mallin bokseihin ole tullu. Samanlainen tulee sitten ensviikolla taas. Ei siinä mittään...mutta kun takuu loppuu kesän lopulla. Saiskohan alennusta jos tilaisi boksin suoraan tehtaalta, sieltä KIINASTA. :evil:

Jee...Boksin lisäksi, samaan syssyyn vaihdetaan koneen koko yläkerta uuteen.

Hirvittää toi takuun loppuminen, vaikka eihän tossa ole enää paljoakaan vanhaa.. :D Kaikesta huolimatta hyvä mönk.. nelipyörä, enkä taida vaihtaa, vikojahan löytyy kaikista merkeistä ja mulle osuu kuitenkin aina ja joka asiassa se alkuviikon yksilö. Soon sääntö se.
Avatar
edu
Eduraattori
Viestit: 1134
Liittynyt: 10 Tammi 2007 18:45
Paikkakunta: EU CanAmT3

Viesti Kirjoittaja edu »

jupee kirjoitti: Joo, sieltähän se ilmausruuvi todellakin löytyi ja nyt on jalkajarrussa tuntoa.
LAINAUS
--------------------------------------------------------------------------------

Polariksen tieliikennemallien olemattomiksi väitetyt jarrut löytyy kun vaan oikea henkilö on niitä hakemassa. Kerronpa tässä omakohtaiset kokemukseni jarrujen etsimisestä. Tuolla Polariksen sivulla on tästä höpötetty ja jos minkälaista lääkettä on ehdotettu mutta kukaan ei vielä ole osunut asian ytimeen.
Ostin tuotteen marraskuussa 2005 ja jo alusta asti jalkajarrun poljin oli minusta outo; kumipallomainen tuntuma ja poljin painui astinlautaan asti ja jarrutusteho olematon. Talvella kuitenkin ajotyyli on muutenkin oltava ennakoivaa ja jarrutustilanteita välttävää joten pärjäilin käsijarrulla joka toimi hienosti ja ottaa vain takapyöriin. Odottelin vain ensimmästä huoltoa jossa oletin että ongelma poistetaan. Keväällä sitten ekaan huoltoon Kouvolan Menokoneeseen jossa jarrut ilmattiin normaalilla tavalla jokaisen pyörän ilmausruuvista. Huollon jälkeisellä koeajolla jalkajarru tuntui selvästi paremmalta ja jarrutehoa oli saatu myös etupyörille jonkin verran. Mielestäni jarrut eivät kuitenkaan ihan olleet sellaiset kuin olisin olettanut, vertailukohtana minulla oli moottoripyöräni Yamaha V-Maxin jarrut, jotka tähän tietenkin olivat sopimattomat.
No köröttelin 4-pyörälläni pari viikkoa ja jarrut etupäästä katosivat taas entisenlaisiksi. Soitto huoltoon: "no nää nyt on vähä tälläsii nää tieliikennemallien jarrut ku on niiku vähä uus juttu kaikille". Itellä lämmöt tappiin alle sekunnin, puhelun lopetus ja numerotiedustelusta Polariksen maahantuojan numero ja yhteys pääkonttoriin. Neuvonnasta takuupäällikölle ja tässä puhelu melkein sanasta sanaan:
- Polariksen takuupäällikkö
- tervehdys, tässä asiakkaanne XX, ostin tieliikenne Polariksen uutena marraskuussa eikä siinä ole jarruja, mitä tehdään?
- onko laite yksityis- vai vuokrauskäytössä?
- yksityiskäytössä eikä sillä ole ajanut kukaan muu kuin minä, miten niin ja miten se tähän jarruttomuuteen liittyy?
- kysyin vaan
- jaa, miten edetään ja onko tämä teille sinne uutinen vai olenko ainoa joka on reklamoinut TL- mallien jarruista?
- on muutama muukin tapaus ollut
- vai niin, no miten edetään kun huoltopisteessä sanottiin että nää nyt on vähä tälläsii nää jarrut
- tilatkaa aika huoltoon niin pojat katsoo
- selvä tehdään niin
Soitto jälleenmyyjän samassa rakennuksessa olevaan huoltopisteeseen jossa vastaa työnjohtaja joka tarjoaa huoltoaikaa kolmen viikon päähän.
Kerron että ei käy, en ala odottelemaan kolmee viikkoo jarruttoman, käteisellä maksetun, tieliikenteeseen hyväksytyn laitteen kanssa.
Uusi soitto takuupäällikölle:
- tarjoovat aikaa kolmen viikon päähän, ei käy miten edetään?
- jos ei ole aikoja niin ei ole aikoja, kesälomat painaa jo päälle eikä mitään ole tehtävissä.
- jaahans, no minä kerron sitten mitä teen: ajan tuotteen nyt samantien lähimmälle katsastuskonttorille ja pyydän todistuksen olemattomista jarruista, sitten menen kotikuntani kuluttaja-asiamiehen toimistoon sen paperin kanssa, teen valmistavat toimenpiteet kaupanpurkua varten ja sitten menen ostopaikkaan ja puran kaupan koska laite ei ole tieliikennelain mukaisessa kunnossa koska se ei pysähdy kun haluan. Lisäksi eräs tuttu toimittaja saa tehdä tästä episodista kuvallisen haastattelun joka varmasti julkaistaan alan lehdessä. Haluatko esittää mielipiteesi siihen juttuun.
Mutinaa, paperien rapistelua yms. Välipuhelu; jonka tuloksena saan viedä tuotteen maahantuojan omaan huolto/varustelupisteeseen samassa talossa kolmen päivän kuluttua. Nyt alkaa tapahtumaan, jarrut löytyvät seuraavana päivänä. Kouvolan Menokoneen asentaja ei oikeasti tiennyt miten jarrut ilmataan. Jalkajarrun yksi ilmausruuvi on käsijarrun nestesäiliön sisällä. (luit oikein) Kukaan ei vaan ollut kertonut sitä ensimmäisen huoltopaikan asentajalle. Nyt jarrut on edelleen moitteetomat ja pärjäävät vertailussa varmasti minkämerkkisen kömpijän kanssa tahansa.
Tarinan opetus: Jos joudut keskustelemaan takuuasioista, älä tee sitä sellaisen henkilön kanssa jolla ei ole valtuuksia päättää mistään mitään. (eli joutuu kyselemään esimiehiltään onko takuujuttu vai ei) Jos alat kinaamaan asentajien tai työnjohtajien kanssa, molempien aika menee hukkaan totaalisesti. Jos sitten takuuasioista vastaavan kanssa alkaa tökkimään niin ei ne kuluttajan keinot siihen saa loppua. Puolueettomalta tavarantarkastajalta todistus epäkohdista, kuluttaja-asiamieheen yhteys ja sitten myyjän luokse keskustelemaan korjauksista, hinnanalennuksesta ja viimeisenä vaihtoehtona kaupan purkamisesta. Tämä sama pätee myöskin kiinalaisilla ajoneuvoilla kurvaaville. Älkää nielkö kaikkea mitä myyjät teille yrittävät selostaa kun tulee ongelmia takuuaikana.Sillalailla.
Hyvää kesänloppua kaikille 4-pyöräilijöille merkistä riippumatta.
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

:wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Vastaa Viestiin