Prospector telat

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Viljami
Tracks
Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3

Viesti Kirjoittaja Viljami »

JV kirjoitti:Se, että tarkoittako tämä ohjekirjan puuttuminen sitä, että voimma porukalla viedä telat takaisin ja vaatia rahat takaisin tai hinnanalennusta, niin mene ja tiedä.
Hinnanalennusta ei voi moisesta vaatia, mutta kaupan purkua lain mukaan kyllä, mikäli telojen hankinnasta ei vielä ole kovin montaa kuukautta. Se on sitten toinen asia, että onko siinä järkeä, jos kerran teloja tarttee. Mutta onpan hyvä excuse, jos muuten on tullut telojen hankinnan osalta katumapäälle
Viljami

Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
JV
4WD

Viesti Kirjoittaja JV »

No.. eihän näitä vehkeitä kukaan oikeesti "tartte". Tulipahan vaan heti kieroon mieleen sellanen mielikuva, että porukalla viedään telat sinne Brandtin oven eteen ja haetaan rahat pois.
Sais vähän jotain piikkiä lihan alle sinnekin päin...
nipapn
6WD

Viesti Kirjoittaja nipapn »

JV kirjoitti:No.. eihän näitä vehkeitä kukaan oikeesti "tartte". Tulipahan vaan heti kieroon mieleen sellanen mielikuva, että porukalla viedään telat sinne Brandtin oven eteen ja haetaan rahat pois.
Sais vähän jotain piikkiä lihan alle sinnekin päin...
Onko nyt jotenki niin että tässä on maahantuoja toiminu jotenki veemäisesti, ku ollaan näin katkeria?

Mitä tuolla voitettais??
Puhumattakan että mitä hävittiäis!!

Käsittääkseni tuo takuun raukeamishuhu just kumottiin!!??
Melekeen oululainen ihiminen.....
Kuhan kulijailen, käet taskusa, heinäpäässä...
JV
4WD

Viesti Kirjoittaja JV »

Elä nyt ota niin tosissaan kaikkia juttuja.
Tämä takuuhuhu on aloitettu ja käsittääkseni myös lopetettu minun toimesta.
Teillä siellä Oulussa päin takuuasiat on hoituneet loistavan huoltopajan ansiosta, täällä etelässä ei kaikilla aina niin onnistuneesti.
Elikkä on kaikenlaisia Samulitakuita.
Ja mitä itteeni tulee, niin mulla on sellanen periaate, että jos mä jotain hajotan, niin itse sen myöskin maksan. 99% kuitenkin kaikista rikkoontumisista on ollu itseaiheutettuja. No joo sain mä kerran männänrenkaat takuuseen, kun niissä oli niin jumalattomat välykset.
Se että onko se järkevää ostella itse osia, mitkä vois käydä "valittamassa" takuuseen, niin ei varmaan, mutta se ei vaan sovellu mun luonteelleni. Ja sitä rahamäärää minkä mä olen Bike Worldin varaosatiskille kantanut, ei kehtaa edes kertoa.
Monesti olen Mustaniemen kanssa käynyt kiivaitakin keskusteluja siitä, että miksi nää vehkeet hajoaa ja voisko niitä jotenkin parantaa, mutta that's it, takuita en ole käynyt naukumassa.
Että ihan vaan tiedoksi!!!
nipapn
6WD

Viesti Kirjoittaja nipapn »

:-#
Melekeen oululainen ihiminen.....
Kuhan kulijailen, käet taskusa, heinäpäässä...
Työmyyrä
4WD
Mönkijä:: Polaris
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Työmyyrä »

Hei,
tällaisia asioita olen alkanut pähkäilemään, kun olen vakavasti aikonut prospector-telat tälle talvelle hankkia, että millaisia eroja todellisuudessa viimevuoden malleissa on tämän vuoden malleihin. Tärkein asiahan on tosiaan tuo ympärivuotinen käyttö, mutta oma mielipiteeni on että renkaat on alla jos lunta on alle 10cm jo ajomukavuudesta johtuen. Eniten mietityttää välitysten muutos ja telaston geometrian muutokset, onkohan muutoksilla todellista merkitystä käytössä. Hintaeroa tuntuu olevan hieman yli 500€, mutta toisaalta jos käytettävyys on merkittävästi muuttunut, niin 12% hinnanero ei vielä asiaa ratkaise. Kommentoikaa ja jos on käyttäjäkokemuksia tai vertailutietoa molemmista niin vinkatkaa.
Offroad Team Ärjänne ry
Offroad Park Ärjänne

www.arjanne.net
http://kuvablogi.com/blog/14485/
Jauhoo-
3WD

Viesti Kirjoittaja Jauhoo- »

eli vähän sama homma ois EHKÄ eessä joten mikä noissa teloissa on parempaa ja mikä huonompaa? miten tuo takuuhomma nyt sujuu? pitää vissiin ls-motorsilta käydä kysyyn vai onko kerennyt kysyä jo kauppiaalta tai maahantuojalta??
200cc takavetotieliikenneintiaani
Työmyyrä
4WD
Viesti:

Itse olen hankkinut sellaista tietoa, että takuut pelaa, Suomen Kuluttajan suojalaki on liian vahva ja yksiselitteinen, eli ei anna armoa maahantuojan tai tekijän lappusille, jos tilanne kuitenkin normaali käyttötarkoituksen mukainen.
Erona on siis suurempi vetopyörä, joka nostaa välityksiä aikaisempaan malliin nähden ja myös kääntöpyörät on suuremmat. Tärkein muutos kuitenkin tuo ympärivuotisen käytön mahdollistava liukurungoton rakenne. Pieniä muutoksia geometriassa, mutta kaiken pitäisi olla parempaan suuntaan...
Offroad Team Ärjänne ry
Offroad Park Ärjänne

www.arjanne.net
Zuikki
Tracks
Mönkijä:: Herra Polaris
Paikkakunta: Savonmaa Mönkijä:Ranger XP 1000 t1b +SM 1000 t3b+Polaris 110 efi+VahvaJussi400 4WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zuikki »

Nyt kannattaa olla varovainen jos aikoo teloja ostella, että saa mitä tilaa. Nimittäin jotkut ilmoittavat mainoksissaan, että prospector II vaikka heillä on myynnissä prospector eli vanha malli. Tässä on kuva uudeesta prospector II ja mihin itse kiinnitin huomiota on vetoratas suurempi kuin vanhassa joten kulkua on enempi vanhaan verrattuna http://www.kukkumyy.com/galleria/displa ... m=47&pos=6 Ja tottakai ei ole liukukiskoja ja telaston runko on ihan eri näköinen kuin vanha http://www.kukkumyy.com/galleria/displa ... m=24&pos=0
Etelä Savon Mönkijöiden videoita
Ranger 1000+Sm1000 t3b+Polaris 110 efi+VahvaJussi 400 4WD
Exät:
Polaris Rzr 900
Polaris Xp 850 t3 -12
Polaris predator 50
Polaris sm 90
Polaris Xp 850 EPS -10
Polaris sp 800 Dlx -07
Polaris sp 800 -05
Polaris sp 600 -03
Työmyyrä
4WD
Viesti:

Vieläkään en ole löytänyt mistään käyttäjäkokemuksia Prospector Pro -telasarjasta. Eikö näitä uusia malleja sitten ole vielä kellään vai onko ne nämä nykytalvet tällaisia, ettei porukka teloista kiinnostu tai niillä liiku.
Jos jollakulla on alla nuo uudemmat Prospectorit niin kommentoikaa ihmeessä...
Offroad Team Ärjänne ry
Offroad Park Ärjänne

www.arjanne.net
mopo800
4WD
Mönkijä:: polle traktori -11

Viesti Kirjoittaja mopo800 »

Telat löytys jo tallista mutta konetta ooteltu jo 2kk, mutta toivotaan että sais tänä viikonloppuna liikkeelle. Muutamia rautoja oli hieman vahvisteltu mutta samat heikot lenkit oli jätetty taka kiinnikkeisiin mitä oli vanhoissakin. Ja takatelaan näytti että olis tullu sen verran muutosta et ei vastannu enää niin vahvasti päätimmäiset rullat maahan, saattaa kääntyä herkemmin, mutta pelkkiä arvauksia...
Zuikki
Tracks
Mönkijä:: Herra Polaris
Paikkakunta: Savonmaa Mönkijä:Ranger XP 1000 t1b +SM 1000 t3b+Polaris 110 efi+VahvaJussi400 4WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zuikki »

mopo800 kirjoitti:Telat löytys jo tallista mutta konetta ooteltu jo 2kk, mutta toivotaan että sais tänä viikonloppuna liikkeelle. Muutamia rautoja oli hieman vahvisteltu mutta samat heikot lenkit oli jätetty taka kiinnikkeisiin mitä oli vanhoissakin. Ja takatelaan näytti että olis tullu sen verran muutosta et ei vastannu enää niin vahvasti päätimmäiset rullat maahan, saattaa kääntyä herkemmin, mutta pelkkiä arvauksia...
Herkemmin kääntyväksi on uudempi telasto tehdy kauppiaan mukaan, mutta ohjaustehostin olisi silti pollessa poikaa(joo joo yamahassa se on), mutta kerro kokemuksia kun saat uuden koneen itsellesi =D>
Etelä Savon Mönkijöiden videoita
Ranger 1000+Sm1000 t3b+Polaris 110 efi+VahvaJussi 400 4WD
Exät:
Polaris Rzr 900
Polaris Xp 850 t3 -12
Polaris predator 50
Polaris sm 90
Polaris Xp 850 EPS -10
Polaris sp 800 Dlx -07
Polaris sp 800 -05
Polaris sp 600 -03
mopo800
4WD
Mönkijä:: polle traktori -11

Viesti Kirjoittaja mopo800 »

No tulihan se vehje viimein, eilen kävin 60km kurvaileen teloilla. Ihme kyllä kaikki kiinnikkeet vielä ehjiä ja kaikki rullat paikallaan. Hieman tuo on kankea kääntymään ku kerkes canan kääntyvyyteen tottua,mutta kyllä tuo takatela saattaa paremmin pelittää. Tänään vois käydä testaan gps:llä mitä tuo isompi veto pyörä vauhtiin vaikuttaa, mutta päivitellään lisää tietoja jos tulee jotain isompia eroja ilmi vanhoihin verrattuna.
Miki
2WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Miki »

Vanhemman mallin telat ovat paremmat työkäytössä. Vääntöä löytyy enämpi kun vetoratas on pienempi. 500cc ei uusilla teloilla jaksa oikein kulkea. Uudet telat ovat paremmat harraste käytössä ja isommissa Polaris mönkkäreissä.
Työmyyrä
4WD
Viesti:

Viime yönä ajelin 20km prospector pro teloilla ja reissu ei ollut pettymys, vaikkakin jo ennakkoon odotetut ongelmat tuli todettua. Lunta täällä on noin 35cm ja siihen uppoaa noin 20cm teloilla. Ajaminen on mielestäni yllättävän kevyttä ja kääntyvyys hyvä. Vauhdikas ajo ei kuitenkaan ole nautintoa, vaan kyllä telat on parhaimmillaan hitaammassa ajossa. Pito on valtava ja rinteen nousukyky mahtava, vaikka koko lumikerros on puuteria ilman kantavia välikerroksia. L-aluetta ei juuri normikäytössä tarvitse, sillä H-alue lyhenee kuitenkin sen verran että sillä mennään. 800 jaksaa varmasti mennä työajossa myös näillä uusilla teloilla, on tuo L-välitys niin lyhyt, varsinainen ryömintä. Ajon jälkeen kone oli valtava lumipaakki ja puhdistus on todella työlästä, mutta lämmin talli lienee ainoa järkevä vaihtoehto. Ojien ylitys todella helppoa ja paranee vain kun/jos lumi lisääntyy. Uusia ajokokemuksia pyritään hankkimaan päivittäin.
Offroad Team Ärjänne ry
Offroad Park Ärjänne

www.arjanne.net
Vastaa Viestiin