http://i217.photobucket.com/albums/cc14 ... 152116.jpg
http://i217.photobucket.com/albums/cc14 ... 152129.jpg
http://i217.photobucket.com/albums/cc14 ... 152137.jpg
nyt on vaihdettu laatikon ja moottorin väliset kumityynyt, ne on tommosessa levyssä kiinni moottorin ja vaihteiston välissä. yksi vaikemmista remonteista ikinä. siis niitä ei ole tarkoitettu vaihtaa moottori kiinni. rakenne näyttää siltä, että laatikko ja moottori voi olla nostettu pakettia runkoon, tai ainakin jotain on ollut valmiina.
tarkoitan vaikeudella sitä, että esim joku moottoripyörän kampiakseliremontti ja koko moottorin purku ei lukeudu edes vaikeaksi mun skaalalla. se on vain suoraviivaista ruuvausta.
jos huolto sanoisi, että vaihtaa noi 200euroon, niin maksaisin mukisematta. tai no en maksaisi, kun on vähän periaate tehdä kaikki itse. mutta pitäisin kohtuu hintana.
Vaihteet toimii huipusti! huomenna vähän testiajoa, nyt vain ajelin pihatiellä edes takas ja vaihtelin vaihteita.
rakennetta tutkiessa huomasin, että moottori elää uusillakin kumityynyillä aika paljon(silmällä katsellen variaattori auki, kun kone käy), tämä johtunee eniten siitä, että moottorin etupäätä tukee vain yksi kumityyny ja asentoonsa nähden poikittain. tuohon pitäisi saada toinen kumityyny ottamaan vedon suuntaista(poikittain mönkijään nähden) voimaa variaattorista tai jonkinlainen reaktiotanko. reaktiotanko olisi hyvä, koska siinä voisi olla kierresäätö, ja sillä voisi säätää variaattorin linjausta samalla ja se pysyisi varmasti kohdillaan myös kuormitettuna. muistaakseni jossain buell moottoripyörissä on sellainen kiertosäädöllä varustettu reaktiotanko koneen edessä. Pitää tutkia asiaa..
JT