Tarkasta vielä sille jännitesäätimelle tulevat keltaiset johdot, etteivät ole matkan varrella hinkkaantunet runkoa vasten ja oikoisessa.. Etulaatikon alta kun menevät "rungon" yli, niin otollinen paikka tuolle ja myös onnistuneesti hinkkaantuneet sieltä.Otra kirjoitti:Voiko missään muualla olla vikaa kuin jännitteensäätimessä kun 500 H.O -08 lataa liikaa, vaihtelee paljon mutta noin 17 volttia. Missähän jännitteensäädin muuten sijaitsee?
Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
variaattori voi haukkoa, se nykii, katso hihnan kunto.Moro! mikä mahtais olla vika kun nykii kun lähtee liikkeelle kyseessä siis 400 ho polle. Pelottaa että takamurikassa on joku vika kun rohina kuuluu takaa. Kovemmassa vauhdissa ei kolise yhtään. Missä vika auttakaa tyhmää
vaihda öljyt perään. näet ainakin paljonko sieltä tulee metallia pihalle. uusista peristä kylläkin tulee aina vähän hiukkasia, koska rattaat kuluu.
voit myös tunkata perän ylös ja pyöritellä sitä perää renkaista.
ai niin tuossa on vaihdelaatikko ja perä yhtä puuta. no voi ne öljyt silti vaihtaa.
JT
“Unnatural work produces too much stress.”
-
- 6WD
- Viestit: 485
- Liittynyt: 19 Maalis 2006 10:53
- Mönkijä:: CFmoto Cforce 850 Grey Edition
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Minulla meni takuuseen jännitteensäädin.Otra kirjoitti:Juurikin näin se antaa minullakin jännitettä. Muistatko yhtään paljon kustantaa?Puuhis kirjoitti:Jännitteensäädin sijaitsee syylärin yläpuolella. Vahvasti kyl vaikuttais et jännitteensäädin on sökö, itsellä aikoinaan kärähti kans säädin ja yli 3000 rpm jännite karkas yli 15 voltin
- Otra
- 6WD
- Viestit: 675
- Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
- Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tuossa tuskin on millään konstilla takuuta jäljellä, varsinkaan jos joutuu asioimaan tuon paikallisen liikkeen kanssa. Käykö tuohon joku yleismalli vai pitääkö olla pollen oma? Täytyy kohta kyllä vielä katsoa ne piuhat.Puuhis kirjoitti:Minulla meni takuuseen jännitteensäädin.Otra kirjoitti:Juurikin näin se antaa minullakin jännitettä. Muistatko yhtään paljon kustantaa?Puuhis kirjoitti:Jännitteensäädin sijaitsee syylärin yläpuolella. Vahvasti kyl vaikuttais et jännitteensäädin on sökö, itsellä aikoinaan kärähti kans säädin ja yli 3000 rpm jännite karkas yli 15 voltin
Polaris RZR 800 Turbo -08
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
-
- 3WD
- Viestit: 84
- Liittynyt: 05 Marras 2010 21:48
- Mönkijä:: polaris sportman 450ho
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
jaket kirjoitti:variaattori voi haukkoa, se nykii, katso hihnan kunto.Moro! mikä mahtais olla vika kun nykii kun lähtee liikkeelle kyseessä siis 400 ho polle. Pelottaa että takamurikassa on joku vika kun rohina kuuluu takaa. Kovemmassa vauhdissa ei kolise yhtään. Missä vika auttakaa tyhmää
vaihda öljyt perään. näet ainakin paljonko sieltä tulee metallia pihalle. uusista peristä kylläkin tulee aina vähän hiukkasia, koska rattaat kuluu.
voit myös tunkata perän ylös ja pyöritellä sitä perää renkaista.
ai niin tuossa on vaihdelaatikko ja perä yhtä puuta. no voi ne öljyt silti vaihtaa.
JT
No kyseessä on siis juuri viikko sitten ostettu polariksen 400 ho mönkkäri vaikea uskoa että variaattori on kökkönä. Onko nuo edes variaattorilla? Kolina kuuluu vain alle 3500rmp kieroksilla että voisko jossaki olla kivi välissä kun ei oo pohjapanssaria?
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
no jos kyseessä on uusi, niin takas vaan.
“Unnatural work produces too much stress.”
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
onkos kellään kokemusta noista variaattorin jousista. omassa 800:Sessa on se sininen vihreällä raidalla, katselin manuaalista, että sehän on löysin mitä löytyy. se ottaa ihan heti melkein tyhjäkäynniltä kiinni. variaattori melkein tyhjäkäynnilläkin jo liikahtaa sisäänpäin.
haluaisin kokeilla jotain muuta jousta. esim sitä valkoista. valkoinen näytti olevan sama jousen vahvuus, mutta jo huomattavasti pitempi.
mittasin kyllä tuon orggis jousen silloin kun kytkin oli auki ja vapaa pituus oli ok.
JT
haluaisin kokeilla jotain muuta jousta. esim sitä valkoista. valkoinen näytti olevan sama jousen vahvuus, mutta jo huomattavasti pitempi.
mittasin kyllä tuon orggis jousen silloin kun kytkin oli auki ja vapaa pituus oli ok.
JT
“Unnatural work produces too much stress.”
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kertokaapas joku viisas mitenkä saa 800 Sportsmannista taka-vetarin irti perästä?
Pitäsi tiiviste vaihtaa perään, mutta en saa millään vetaria irti perästä. On tullut hakattua, revittyä ja nyittyä, mutta ei vaan millään irtoo.
Onko tämä ainut konsti millä irrottaa?
http://www.youtube.com/watch?v=TjXw8LAW_zQ
Pitäsi tiiviste vaihtaa perään, mutta en saa millään vetaria irti perästä. On tullut hakattua, revittyä ja nyittyä, mutta ei vaan millään irtoo.
Onko tämä ainut konsti millä irrottaa?
http://www.youtube.com/watch?v=TjXw8LAW_zQ
-
- 6WD
- Viestit: 392
- Liittynyt: 05 Loka 2011 19:23
- Mönkijä:: -11 sporttimanne 400 h.o
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
pitääkös tuossa sportman 400 ho:ssa säädellä kaasaria talven tullen kun ohjekirjassa luki että se on säädetty toimimaan +4c --> ja tietyssä korkeudessa merenpinnan yläpuolella.
Mitä tarkoittaa mittarin merkkivalot N ja astemittari?
Mittariston vasemmassa reunassa oleva (N) valo palaa vihreänä ja oikeassa reunassa samalla kohtaa oleva astemittarin tapainen merkkivalo punaisena välillä vaale ja välillä tumma- mitä nämä tarkoittavat?
Koneena on Polaris 500 EFI 2009 traktori
Ohjekirjasta ei löydy apua (siv31) kuva ko mittaristosta http://www.polaris.fi/content/download/ ... ACTORI.pdf
Kiitos etukäteen avusta
Koneena on Polaris 500 EFI 2009 traktori
Ohjekirjasta ei löydy apua (siv31) kuva ko mittaristosta http://www.polaris.fi/content/download/ ... ACTORI.pdf
Kiitos etukäteen avusta
- jami85
- Tracks
- Viestit: 1041
- Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
- Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
- Paikkakunta: Tornio
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
mistähän voi johtua ku startti ei pelaa?? akku on kunnossa ja lataa oikein mutta silti vain naksuu ku vääntää avaimesta...onko tuo joku normivika 05 400 pollessa(niinku eräs huoltomies sanoi) vai olisko startti sökö kokonaan??
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
se naksuminenhan tulee starttireleestä, ei startista. voi olla, että starttirele on rikki. pitäs mitata startin navasta meneekö sähkö naksahduksen aikana startille vai ei. jos menee niin startti rikki, jos ei, niin rele rikki tai johto.
“Unnatural work produces too much stress.”
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tältä sivulta löytyy polariksesta hyvää tietoa. Sivu auki ja rullaa alas sivua niin siellä on mallikohtaisia omistajan käsikirjoja josta selvenee moni tietämätön asia.
Sähkökaaviot. öljymäärät ym ym. Paljon hyödyllistä tietoa yhdessä paketissa.
http://www.polaris.fi/tietoa-tuotteista ... t/monkijat


- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ehdin jo riemastua et sais yksityiskohtaisemmat räjäytyskuvat ym. sähkökaaviot omaan laitteeseen..... Sama opus mikä paperisenakin jo löytyy..samipoika kirjoitti:Tältä sivulta löytyy polariksesta hyvää tietoa. Sivu auki ja rullaa alas sivua niin siellä on mallikohtaisia omistajan käsikirjoja josta selvenee moni tietämätön asia.Sähkökaaviot. öljymäärät ym ym. Paljon hyödyllistä tietoa yhdessä paketissa.
http://www.polaris.fi/tietoa-tuotteista ... t/monkijat

..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Polariksien räjäytyskuvat
Puuhis83:lle ja muille löytyvät:
http://parts.polarisind.com/Browse/Browse.asp
valitse esim atv, 2009, spotman 500 efi tractor ja vertaa sen räjäytyskuvia vastaavaan ei traktoriin niin huomaat miten nopeus on rajoitettu.
Mutta mun ongelma ei ratkea sieltäkään:
Mittariston vasemmassa reunassa oleva valo palaa vihreänä (N) ja oikeassa reunassa samalla kohtaa oleva astemittarin tapainen merkkivalo punaisena välillä vaalea ja välillä tumma- mitä nämä tarkoittavat?
Koneena on Polaris 500 EFI 2009 traktori
Lisäys 14.1.2011 Lämmöt oli ok. Vaihteiden vastusarvot oli ok. Vika oli mittaristossa. Onnex meni takuuseen.
http://parts.polarisind.com/Browse/Browse.asp
valitse esim atv, 2009, spotman 500 efi tractor ja vertaa sen räjäytyskuvia vastaavaan ei traktoriin niin huomaat miten nopeus on rajoitettu.
Mutta mun ongelma ei ratkea sieltäkään:
Mittariston vasemmassa reunassa oleva valo palaa vihreänä (N) ja oikeassa reunassa samalla kohtaa oleva astemittarin tapainen merkkivalo punaisena välillä vaalea ja välillä tumma- mitä nämä tarkoittavat?
Koneena on Polaris 500 EFI 2009 traktori
Lisäys 14.1.2011 Lämmöt oli ok. Vaihteiden vastusarvot oli ok. Vika oli mittaristossa. Onnex meni takuuseen.
Viimeksi muokannut sapolle, 14 Tammi 2012 23:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.