Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
pt.
4WD
Viestit: 170
Liittynyt: 26 Loka 2009 13:15
Paikkakunta: Kouvola

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja pt. »

Otra kirjoitti:Voiko missään muualla olla vikaa kuin jännitteensäätimessä kun 500 H.O -08 lataa liikaa, vaihtelee paljon mutta noin 17 volttia. Missähän jännitteensäädin muuten sijaitsee?
Tarkasta vielä sille jännitesäätimelle tulevat keltaiset johdot, etteivät ole matkan varrella hinkkaantunet runkoa vasten ja oikoisessa.. Etulaatikon alta kun menevät "rungon" yli, niin otollinen paikka tuolle ja myös onnistuneesti hinkkaantuneet sieltä.
jaket
6WD
Viestit: 767
Liittynyt: 14 Elo 2011 09:05
Mönkijä:: polle 800EFI
Paikkakunta: Häme

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jaket »

Moro! mikä mahtais olla vika kun nykii kun lähtee liikkeelle kyseessä siis 400 ho polle. Pelottaa että takamurikassa on joku vika kun rohina kuuluu takaa. Kovemmassa vauhdissa ei kolise yhtään. Missä vika auttakaa tyhmää
variaattori voi haukkoa, se nykii, katso hihnan kunto.

vaihda öljyt perään. näet ainakin paljonko sieltä tulee metallia pihalle. uusista peristä kylläkin tulee aina vähän hiukkasia, koska rattaat kuluu.

voit myös tunkata perän ylös ja pyöritellä sitä perää renkaista.

ai niin tuossa on vaihdelaatikko ja perä yhtä puuta. no voi ne öljyt silti vaihtaa.

JT
“Unnatural work produces too much stress.”
Puuhis
6WD
Viestit: 485
Liittynyt: 19 Maalis 2006 10:53
Mönkijä:: CFmoto Cforce 850 Grey Edition
Paikkakunta: Kokkola

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Puuhis »

Otra kirjoitti:
Puuhis kirjoitti:Jännitteensäädin sijaitsee syylärin yläpuolella. Vahvasti kyl vaikuttais et jännitteensäädin on sökö, itsellä aikoinaan kärähti kans säädin ja yli 3000 rpm jännite karkas yli 15 voltin
Juurikin näin se antaa minullakin jännitettä. Muistatko yhtään paljon kustantaa?
Minulla meni takuuseen jännitteensäädin.
Avatar
Otra
6WD
Viestit: 675
Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Otra »

Puuhis kirjoitti:
Otra kirjoitti:
Puuhis kirjoitti:Jännitteensäädin sijaitsee syylärin yläpuolella. Vahvasti kyl vaikuttais et jännitteensäädin on sökö, itsellä aikoinaan kärähti kans säädin ja yli 3000 rpm jännite karkas yli 15 voltin
Juurikin näin se antaa minullakin jännitettä. Muistatko yhtään paljon kustantaa?
Minulla meni takuuseen jännitteensäädin.
Tuossa tuskin on millään konstilla takuuta jäljellä, varsinkaan jos joutuu asioimaan tuon paikallisen liikkeen kanssa. Käykö tuohon joku yleismalli vai pitääkö olla pollen oma? Täytyy kohta kyllä vielä katsoa ne piuhat.
Polaris RZR 800 Turbo -08

EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
penaa223345
3WD
Viestit: 84
Liittynyt: 05 Marras 2010 21:48
Mönkijä:: polaris sportman 450ho

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja penaa223345 »

jaket kirjoitti:
Moro! mikä mahtais olla vika kun nykii kun lähtee liikkeelle kyseessä siis 400 ho polle. Pelottaa että takamurikassa on joku vika kun rohina kuuluu takaa. Kovemmassa vauhdissa ei kolise yhtään. Missä vika auttakaa tyhmää
variaattori voi haukkoa, se nykii, katso hihnan kunto.

vaihda öljyt perään. näet ainakin paljonko sieltä tulee metallia pihalle. uusista peristä kylläkin tulee aina vähän hiukkasia, koska rattaat kuluu.

voit myös tunkata perän ylös ja pyöritellä sitä perää renkaista.

ai niin tuossa on vaihdelaatikko ja perä yhtä puuta. no voi ne öljyt silti vaihtaa.

JT

No kyseessä on siis juuri viikko sitten ostettu polariksen 400 ho mönkkäri vaikea uskoa että variaattori on kökkönä. Onko nuo edes variaattorilla? Kolina kuuluu vain alle 3500rmp kieroksilla että voisko jossaki olla kivi välissä kun ei oo pohjapanssaria?
jaket
6WD
Viestit: 767
Liittynyt: 14 Elo 2011 09:05
Mönkijä:: polle 800EFI
Paikkakunta: Häme

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jaket »

no jos kyseessä on uusi, niin takas vaan.
“Unnatural work produces too much stress.”
jaket
6WD
Viestit: 767
Liittynyt: 14 Elo 2011 09:05
Mönkijä:: polle 800EFI
Paikkakunta: Häme

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jaket »

onkos kellään kokemusta noista variaattorin jousista. omassa 800:Sessa on se sininen vihreällä raidalla, katselin manuaalista, että sehän on löysin mitä löytyy. se ottaa ihan heti melkein tyhjäkäynniltä kiinni. variaattori melkein tyhjäkäynnilläkin jo liikahtaa sisäänpäin.

haluaisin kokeilla jotain muuta jousta. esim sitä valkoista. valkoinen näytti olevan sama jousen vahvuus, mutta jo huomattavasti pitempi.

mittasin kyllä tuon orggis jousen silloin kun kytkin oli auki ja vapaa pituus oli ok.


JT
“Unnatural work produces too much stress.”
nudi
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 14 Heinä 2011 21:41

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja nudi »

Kertokaapas joku viisas mitenkä saa 800 Sportsmannista taka-vetarin irti perästä?
Pitäsi tiiviste vaihtaa perään, mutta en saa millään vetaria irti perästä. On tullut hakattua, revittyä ja nyittyä, mutta ei vaan millään irtoo.
Onko tämä ainut konsti millä irrottaa?
http://www.youtube.com/watch?v=TjXw8LAW_zQ
astalo
6WD
Viestit: 392
Liittynyt: 05 Loka 2011 19:23
Mönkijä:: -11 sporttimanne 400 h.o
Paikkakunta: Kajaani

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja astalo »

pitääkös tuossa sportman 400 ho:ssa säädellä kaasaria talven tullen kun ohjekirjassa luki että se on säädetty toimimaan +4c --> ja tietyssä korkeudessa merenpinnan yläpuolella.
sapolle
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 11 Joulu 2010 19:32
Mönkijä:: Polaris Sportman 500 efi

Mitä tarkoittaa mittarin merkkivalot N ja astemittari?

Viesti Kirjoittaja sapolle »

Mittariston vasemmassa reunassa oleva (N) valo palaa vihreänä ja oikeassa reunassa samalla kohtaa oleva astemittarin tapainen merkkivalo punaisena välillä vaale ja välillä tumma- mitä nämä tarkoittavat?
Koneena on Polaris 500 EFI 2009 traktori

Ohjekirjasta ei löydy apua (siv31) kuva ko mittaristosta http://www.polaris.fi/content/download/ ... ACTORI.pdf

Kiitos etukäteen avusta
Avatar
jami85
Tracks
Viestit: 1041
Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
Paikkakunta: Tornio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jami85 »

mistähän voi johtua ku startti ei pelaa?? akku on kunnossa ja lataa oikein mutta silti vain naksuu ku vääntää avaimesta...onko tuo joku normivika 05 400 pollessa(niinku eräs huoltomies sanoi) vai olisko startti sökö kokonaan??
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
jaket
6WD
Viestit: 767
Liittynyt: 14 Elo 2011 09:05
Mönkijä:: polle 800EFI
Paikkakunta: Häme

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jaket »

se naksuminenhan tulee starttireleestä, ei startista. voi olla, että starttirele on rikki. pitäs mitata startin navasta meneekö sähkö naksahduksen aikana startille vai ei. jos menee niin startti rikki, jos ei, niin rele rikki tai johto.
“Unnatural work produces too much stress.”
samipoika
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 06 Loka 2011 12:11

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja samipoika »

Tältä sivulta löytyy polariksesta hyvää tietoa. Sivu auki ja rullaa alas sivua niin siellä on mallikohtaisia omistajan käsikirjoja josta selvenee moni tietämätön asia. :D Sähkökaaviot. öljymäärät ym ym. Paljon hyödyllistä tietoa yhdessä paketissa. :) http://www.polaris.fi/tietoa-tuotteista ... t/monkijat
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

samipoika kirjoitti:Tältä sivulta löytyy polariksesta hyvää tietoa. Sivu auki ja rullaa alas sivua niin siellä on mallikohtaisia omistajan käsikirjoja josta selvenee moni tietämätön asia. :D Sähkökaaviot. öljymäärät ym ym. Paljon hyödyllistä tietoa yhdessä paketissa. :) http://www.polaris.fi/tietoa-tuotteista ... t/monkijat
Ehdin jo riemastua et sais yksityiskohtaisemmat räjäytyskuvat ym. sähkökaaviot omaan laitteeseen..... Sama opus mikä paperisenakin jo löytyy.. :x
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
sapolle
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 11 Joulu 2010 19:32
Mönkijä:: Polaris Sportman 500 efi

Polariksien räjäytyskuvat

Viesti Kirjoittaja sapolle »

Puuhis83:lle ja muille löytyvät:
http://parts.polarisind.com/Browse/Browse.asp
valitse esim atv, 2009, spotman 500 efi tractor ja vertaa sen räjäytyskuvia vastaavaan ei traktoriin niin huomaat miten nopeus on rajoitettu.

Mutta mun ongelma ei ratkea sieltäkään:
Mittariston vasemmassa reunassa oleva valo palaa vihreänä (N) ja oikeassa reunassa samalla kohtaa oleva astemittarin tapainen merkkivalo punaisena välillä vaalea ja välillä tumma- mitä nämä tarkoittavat?
Koneena on Polaris 500 EFI 2009 traktori

Lisäys 14.1.2011 Lämmöt oli ok. Vaihteiden vastusarvot oli ok. Vika oli mittaristossa. Onnex meni takuuseen.
Viimeksi muokannut sapolle, 14 Tammi 2012 23:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin