Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
katselin, että jos vaihtaisi moottori öljyt, eihän tossa 800:sessa ole täyttökorkkia? pitääkö ne öljyt tunkea tuosta mittatikun rööristä sisään?
JT
JT
“Unnatural work produces too much stress.”
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Siittä nimenomaan ne öljyt on tarkotus koneeseen lurauttaa..jaket kirjoitti:katselin, että jos vaihtaisi moottori öljyt, eihän tossa 800:sessa ole täyttökorkkia? pitääkö ne öljyt tunkea tuosta mittatikun rööristä sisään?
JT
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
-
- 4WD
- Viestit: 246
- Liittynyt: 25 Joulu 2010 14:45
- Mönkijä:: polaris sportsman 500 traktori
- Paikkakunta: salo
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
akun johdot löystyy helposti. oiskohan jotain hyvää tapaa korjata?
Maataloustraktori
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
katso ettei akku pääse heilumaan, jos se nytkyy paikallaan, niin se löystyttää kengät.
joo, sain öljyt vaihdettua, öljytikun reiästä sisään, edelliseltä omistajalta oli jäänyt etulootaan semmonen korkki johon oli laitettu letku, sillä oli helppo laittaa öljyä koneeseen.
joo, sain öljyt vaihdettua, öljytikun reiästä sisään, edelliseltä omistajalta oli jäänyt etulootaan semmonen korkki johon oli laitettu letku, sillä oli helppo laittaa öljyä koneeseen.
“Unnatural work produces too much stress.”
- jami85
- Tracks
- Viestit: 1041
- Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
- Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
- Paikkakunta: Tornio
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
http://www.jatkuvaneliveto.fi/nayta_tuo ... paketti=58 kävisköhän nuo kumet pollen vakio vanteelle?? käytin tuommosia jokka oli aluvanteella alla ja oli aika makiat...eikä ees 400 loppunu puhti vaikka välillä mentiin syvällä jängässä..sillä kyselen tuota vanne hommaa ku laite vaihtuu 800 talven mittaan ja sen aluille ne käy niin ei viittis ostaa toisia aluja turhaan...
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kuinka monella on koitunut Sportsman kanssa ongelmia veden pääsemisestä variaattoriin? Vai olenko yksin?
Luulin ongelman olleen vääntynyt variaattorin koppa, mutta kun nyt on uusi koppa paikallaan ja valmiiksi laitettu yksi lisäpulttikin, sekä uusi tiiviste, niin sama laulu jatkuu.
Mistä kaikkialta tuonne nyt voisi vettä päästä? Jos tuo tiiviste ja koppa pitää.
Oliko se näin, että on tuo ilmanotto, sekä poisto? Näissähän on nuo kumiset liitokset jotka kireällä ja tuntuvat olevan ehjätkin. Toki ainahan nuo voi käytättää auki ja tarkistaa.
Tekisi mieli sanoa, että vedet menee sisään ennen kuin vedet on satulan alareunassa. Mutta perästä tuli kuitenkin esim. Kolmperässä muita vehkeitä, joissa ongelmaa ei esiintynyt..
Eikä uskoisi pienen vasta aallonkaan menevän ilmanotoista sisään tuolta tankin päältä kopan suojasta, vaan luulisi tämän vaativan sen, että pidempään seisottaa vedessä ja vesi kerkiää mennä kopan alle ja ilmanottoon.
Tai sitten näitä ei ole tehty uitettavaksi..
Luulin ongelman olleen vääntynyt variaattorin koppa, mutta kun nyt on uusi koppa paikallaan ja valmiiksi laitettu yksi lisäpulttikin, sekä uusi tiiviste, niin sama laulu jatkuu.
Mistä kaikkialta tuonne nyt voisi vettä päästä? Jos tuo tiiviste ja koppa pitää.
Oliko se näin, että on tuo ilmanotto, sekä poisto? Näissähän on nuo kumiset liitokset jotka kireällä ja tuntuvat olevan ehjätkin. Toki ainahan nuo voi käytättää auki ja tarkistaa.
Tekisi mieli sanoa, että vedet menee sisään ennen kuin vedet on satulan alareunassa. Mutta perästä tuli kuitenkin esim. Kolmperässä muita vehkeitä, joissa ongelmaa ei esiintynyt..
Eikä uskoisi pienen vasta aallonkaan menevän ilmanotoista sisään tuolta tankin päältä kopan suojasta, vaan luulisi tämän vaativan sen, että pidempään seisottaa vedessä ja vesi kerkiää mennä kopan alle ja ilmanottoon.
Tai sitten näitä ei ole tehty uitettavaksi..
- Otra
- 6WD
- Viestit: 675
- Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
- Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ei ole itselläni ainakaan vielä mennyt (koputtaa puuta). Vauhtipyörän koppaan kylläkin on mennyt narun reiästä, nyt laitoin klemmarin kiristämään vetokahvan kaulusta.
Polaris RZR 800 Turbo -08
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Helpoin tapa todeta mistä varikoppa vuotaa, täytä vedellä se varikoppa ilman otto tai poistoputkesta. Näkee heti mistä valskaa.pt. kirjoitti:Kuinka monella on koitunut Sportsman kanssa ongelmia veden pääsemisestä variaattoriin? Vai olenko yksin?
Luulin ongelman olleen vääntynyt variaattorin koppa, mutta kun nyt on uusi koppa paikallaan ja valmiiksi laitettu yksi lisäpulttikin, sekä uusi tiiviste, niin sama laulu jatkuu.
Mistä kaikkialta tuonne nyt voisi vettä päästä? Jos tuo tiiviste ja koppa pitää.
Oliko se näin, että on tuo ilmanotto, sekä poisto? Näissähän on nuo kumiset liitokset jotka kireällä ja tuntuvat olevan ehjätkin. Toki ainahan nuo voi käytättää auki ja tarkistaa.
Tekisi mieli sanoa, että vedet menee sisään ennen kuin vedet on satulan alareunassa. Mutta perästä tuli kuitenkin esim. Kolmperässä muita vehkeitä, joissa ongelmaa ei esiintynyt..
Eikä uskoisi pienen vasta aallonkaan menevän ilmanotoista sisään tuolta tankin päältä kopan suojasta, vaan luulisi tämän vaativan sen, että pidempään seisottaa vedessä ja vesi kerkiää mennä kopan alle ja ilmanottoon.
Tai sitten näitä ei ole tehty uitettavaksi..
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Totta tuo.Kartza kirjoitti:Helpoin tapa todeta mistä varikoppa vuotaa, täytä vedellä se varikoppa ilman otto tai poistoputkesta. Näkee heti mistä valskaa.pt. kirjoitti:Kuinka monella on koitunut Sportsman kanssa ongelmia veden pääsemisestä variaattoriin? Vai olenko yksin?
Luulin ongelman olleen vääntynyt variaattorin koppa, mutta kun nyt on uusi koppa paikallaan ja valmiiksi laitettu yksi lisäpulttikin, sekä uusi tiiviste, niin sama laulu jatkuu.
Mistä kaikkialta tuonne nyt voisi vettä päästä? Jos tuo tiiviste ja koppa pitää.
Oliko se näin, että on tuo ilmanotto, sekä poisto? Näissähän on nuo kumiset liitokset jotka kireällä ja tuntuvat olevan ehjätkin. Toki ainahan nuo voi käytättää auki ja tarkistaa.
Tekisi mieli sanoa, että vedet menee sisään ennen kuin vedet on satulan alareunassa. Mutta perästä tuli kuitenkin esim. Kolmperässä muita vehkeitä, joissa ongelmaa ei esiintynyt..
Eikä uskoisi pienen vasta aallonkaan menevän ilmanotoista sisään tuolta tankin päältä kopan suojasta, vaan luulisi tämän vaativan sen, että pidempään seisottaa vedessä ja vesi kerkiää mennä kopan alle ja ilmanottoon.
Tai sitten näitä ei ole tehty uitettavaksi..
Pitänee lotrailla vedellä joku päivä.
Meinasin tulpata toisen pään ja laittaa paineilmaa sisään, mutta tämä lienee helpoin.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Vuotaa siintä lohkoon kiinni olevasta kotelon puolikkaasta (siis joka jää variaattorin taakse.)pt. kirjoitti:Mistä kaikkialta tuonne nyt voisi vettä päästä? Jos tuo tiiviste ja koppa pitää.
Kotelon ja moottorilohkon välissä on kumitiiviste, joka lie vuotaa (tai koppa on takaa halki.) Kunan keree variaattorin irroittaa, niin homma etenee jälleen.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Käykö tuohon variaattorin ulosvetäjäksi minkä muiden vehkeitten ulosvetäjät?
Vai onko kukaan kierteiden saman kaltaisuuksia miettinyt.
Vai onko kukaan kierteiden saman kaltaisuuksia miettinyt.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kysyin tuota ulosvetäjää/tappia virallisia kanavia pitkin ja hintaa olisi 165€pt. kirjoitti:Käykö tuohon variaattorin ulosvetäjäksi minkä muiden vehkeitten ulosvetäjät?
Vai onko kukaan kierteiden saman kaltaisuuksia miettinyt.

No kierre on sama näköjään "kaikissa" polariksen vareissa, joten näiden kanssa pelanneelta hain sorvarin tekemän kepin lainaan ja komiasti tuo tuli pois.
Yhdestä kohtaa puuttui tiivistemassat, joten tuolta lienee alkanut vuotaa. Nyt osat putsattu ja jos huomenna ehtisi sitten alkaa kasata pikku hiljaa..
Talvella otettava vari uudestaan irti ja vietävä tohtorille.
-
- 3WD
- Viestit: 84
- Liittynyt: 05 Marras 2010 21:48
- Mönkijä:: polaris sportman 450ho
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Osaisko kukkaan kertoa että miten saisin polaris 400ho nokka kiinniteisen auran paikalleen? Olen saanu kasatuksi auran ja työvälinerungon mutta asennus sarja mönkijään ei ole paikalla eli miten saisin sen oikea oppisesti kiini? Mihin kohtaan keulaa se tulee kiinni??? Apuja tarvis!
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
800:sessa se moottori on kumityynyillä, niitä kumejä sählätessä huomasin, että variaattorikopan tiiviste menee helposti pois paikaltaan moottorin ja kopan välistä. muutenkin jos on kumityyny huono, niin se muljuttaa sitä tiivistettä ja varmasti vuotaa.
kun olin saanut kumityynyt paikoilleen, niin piti vielä muljuttaa sitä kummia, että sai sen kohdalleen.
vaihteiston päästä se on paremmin kiinni, veikkaan, että teilläkin vuotaa siitä moottorin tiivisteestä. mutta pitää olla melkein variaattorin ulosvedin, että siihen pääsee näkemään mitään.
JT
kun olin saanut kumityynyt paikoilleen, niin piti vielä muljuttaa sitä kummia, että sai sen kohdalleen.
vaihteiston päästä se on paremmin kiinni, veikkaan, että teilläkin vuotaa siitä moottorin tiivisteestä. mutta pitää olla melkein variaattorin ulosvedin, että siihen pääsee näkemään mitään.
JT
“Unnatural work produces too much stress.”
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Varit on irti ja kopan tänään laittelin takaisin paikalleen uusilla silikooneilla. Kumi oli ehjän näköinen, joten ei tarvetta uusia. Uusi kumi oli varmuuden vuoksi tilauksessa ja haetaan se sitten hyllyyn odottelemaan.jaket kirjoitti:800:sessa se moottori on kumityynyillä, niitä kumejä sählätessä huomasin, että variaattorikopan tiiviste menee helposti pois paikaltaan moottorin ja kopan välistä. muutenkin jos on kumityyny huono, niin se muljuttaa sitä tiivistettä ja varmasti vuotaa.
kun olin saanut kumityynyt paikoilleen, niin piti vielä muljuttaa sitä kummia, että sai sen kohdalleen.
vaihteiston päästä se on paremmin kiinni, veikkaan, että teilläkin vuotaa siitä moottorin tiivisteestä. mutta pitää olla melkein variaattorin ulosvedin, että siihen pääsee näkemään mitään.
JT
Niin, siis tarkoitat sitä, että menee pois paikaltaan ulkoapäin tulevasta esim. turpeen paineesta, kun laite on riittävän syvällä? Pitää hieman sillä silmällä tuota vielä katsella, varit eivät vielä ole takaisin paikallaan, pelkästään tuo koppa.