Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
jaket
6WD
Viestit: 767
Liittynyt: 14 Elo 2011 09:05
Mönkijä:: polle 800EFI
Paikkakunta: Häme

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jaket »

katselin, että jos vaihtaisi moottori öljyt, eihän tossa 800:sessa ole täyttökorkkia? pitääkö ne öljyt tunkea tuosta mittatikun rööristä sisään?

JT
“Unnatural work produces too much stress.”
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

jaket kirjoitti:katselin, että jos vaihtaisi moottori öljyt, eihän tossa 800:sessa ole täyttökorkkia? pitääkö ne öljyt tunkea tuosta mittatikun rööristä sisään?

JT
Siittä nimenomaan ne öljyt on tarkotus koneeseen lurauttaa..
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
olli.k
4WD
Viestit: 246
Liittynyt: 25 Joulu 2010 14:45
Mönkijä:: polaris sportsman 500 traktori
Paikkakunta: salo

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja olli.k »

akun johdot löystyy helposti. oiskohan jotain hyvää tapaa korjata?
Maataloustraktori
jaket
6WD
Viestit: 767
Liittynyt: 14 Elo 2011 09:05
Mönkijä:: polle 800EFI
Paikkakunta: Häme

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jaket »

katso ettei akku pääse heilumaan, jos se nytkyy paikallaan, niin se löystyttää kengät.


joo, sain öljyt vaihdettua, öljytikun reiästä sisään, edelliseltä omistajalta oli jäänyt etulootaan semmonen korkki johon oli laitettu letku, sillä oli helppo laittaa öljyä koneeseen.
“Unnatural work produces too much stress.”
Avatar
jami85
Tracks
Viestit: 1041
Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
Paikkakunta: Tornio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jami85 »

http://www.jatkuvaneliveto.fi/nayta_tuo ... paketti=58 kävisköhän nuo kumet pollen vakio vanteelle?? käytin tuommosia jokka oli aluvanteella alla ja oli aika makiat...eikä ees 400 loppunu puhti vaikka välillä mentiin syvällä jängässä..sillä kyselen tuota vanne hommaa ku laite vaihtuu 800 talven mittaan ja sen aluille ne käy niin ei viittis ostaa toisia aluja turhaan...
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
pt.
4WD
Viestit: 170
Liittynyt: 26 Loka 2009 13:15
Paikkakunta: Kouvola

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja pt. »

Kuinka monella on koitunut Sportsman kanssa ongelmia veden pääsemisestä variaattoriin? Vai olenko yksin?

Luulin ongelman olleen vääntynyt variaattorin koppa, mutta kun nyt on uusi koppa paikallaan ja valmiiksi laitettu yksi lisäpulttikin, sekä uusi tiiviste, niin sama laulu jatkuu.

Mistä kaikkialta tuonne nyt voisi vettä päästä? Jos tuo tiiviste ja koppa pitää.

Oliko se näin, että on tuo ilmanotto, sekä poisto? Näissähän on nuo kumiset liitokset jotka kireällä ja tuntuvat olevan ehjätkin. Toki ainahan nuo voi käytättää auki ja tarkistaa.

Tekisi mieli sanoa, että vedet menee sisään ennen kuin vedet on satulan alareunassa. Mutta perästä tuli kuitenkin esim. Kolmperässä muita vehkeitä, joissa ongelmaa ei esiintynyt..

Eikä uskoisi pienen vasta aallonkaan menevän ilmanotoista sisään tuolta tankin päältä kopan suojasta, vaan luulisi tämän vaativan sen, että pidempään seisottaa vedessä ja vesi kerkiää mennä kopan alle ja ilmanottoon.

Tai sitten näitä ei ole tehty uitettavaksi..
Avatar
Otra
6WD
Viestit: 675
Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Otra »

Ei ole itselläni ainakaan vielä mennyt (koputtaa puuta). Vauhtipyörän koppaan kylläkin on mennyt narun reiästä, nyt laitoin klemmarin kiristämään vetokahvan kaulusta.
Polaris RZR 800 Turbo -08

EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
Kartza
Tracks
Viestit: 1783
Liittynyt: 20 Elo 2004 00:23
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Kartza »

pt. kirjoitti:Kuinka monella on koitunut Sportsman kanssa ongelmia veden pääsemisestä variaattoriin? Vai olenko yksin?

Luulin ongelman olleen vääntynyt variaattorin koppa, mutta kun nyt on uusi koppa paikallaan ja valmiiksi laitettu yksi lisäpulttikin, sekä uusi tiiviste, niin sama laulu jatkuu.

Mistä kaikkialta tuonne nyt voisi vettä päästä? Jos tuo tiiviste ja koppa pitää.

Oliko se näin, että on tuo ilmanotto, sekä poisto? Näissähän on nuo kumiset liitokset jotka kireällä ja tuntuvat olevan ehjätkin. Toki ainahan nuo voi käytättää auki ja tarkistaa.

Tekisi mieli sanoa, että vedet menee sisään ennen kuin vedet on satulan alareunassa. Mutta perästä tuli kuitenkin esim. Kolmperässä muita vehkeitä, joissa ongelmaa ei esiintynyt..

Eikä uskoisi pienen vasta aallonkaan menevän ilmanotoista sisään tuolta tankin päältä kopan suojasta, vaan luulisi tämän vaativan sen, että pidempään seisottaa vedessä ja vesi kerkiää mennä kopan alle ja ilmanottoon.
Tai sitten näitä ei ole tehty uitettavaksi..
Helpoin tapa todeta mistä varikoppa vuotaa, täytä vedellä se varikoppa ilman otto tai poistoputkesta. Näkee heti mistä valskaa.
pt.
4WD
Viestit: 170
Liittynyt: 26 Loka 2009 13:15
Paikkakunta: Kouvola

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja pt. »

Kartza kirjoitti:
pt. kirjoitti:Kuinka monella on koitunut Sportsman kanssa ongelmia veden pääsemisestä variaattoriin? Vai olenko yksin?

Luulin ongelman olleen vääntynyt variaattorin koppa, mutta kun nyt on uusi koppa paikallaan ja valmiiksi laitettu yksi lisäpulttikin, sekä uusi tiiviste, niin sama laulu jatkuu.

Mistä kaikkialta tuonne nyt voisi vettä päästä? Jos tuo tiiviste ja koppa pitää.

Oliko se näin, että on tuo ilmanotto, sekä poisto? Näissähän on nuo kumiset liitokset jotka kireällä ja tuntuvat olevan ehjätkin. Toki ainahan nuo voi käytättää auki ja tarkistaa.

Tekisi mieli sanoa, että vedet menee sisään ennen kuin vedet on satulan alareunassa. Mutta perästä tuli kuitenkin esim. Kolmperässä muita vehkeitä, joissa ongelmaa ei esiintynyt..

Eikä uskoisi pienen vasta aallonkaan menevän ilmanotoista sisään tuolta tankin päältä kopan suojasta, vaan luulisi tämän vaativan sen, että pidempään seisottaa vedessä ja vesi kerkiää mennä kopan alle ja ilmanottoon.
Tai sitten näitä ei ole tehty uitettavaksi..
Helpoin tapa todeta mistä varikoppa vuotaa, täytä vedellä se varikoppa ilman otto tai poistoputkesta. Näkee heti mistä valskaa.
Totta tuo.

Pitänee lotrailla vedellä joku päivä.

Meinasin tulpata toisen pään ja laittaa paineilmaa sisään, mutta tämä lienee helpoin.
pt.
4WD
Viestit: 170
Liittynyt: 26 Loka 2009 13:15
Paikkakunta: Kouvola

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja pt. »

pt. kirjoitti:Mistä kaikkialta tuonne nyt voisi vettä päästä? Jos tuo tiiviste ja koppa pitää.
Vuotaa siintä lohkoon kiinni olevasta kotelon puolikkaasta (siis joka jää variaattorin taakse.)

Kotelon ja moottorilohkon välissä on kumitiiviste, joka lie vuotaa (tai koppa on takaa halki.) Kunan keree variaattorin irroittaa, niin homma etenee jälleen.
pt.
4WD
Viestit: 170
Liittynyt: 26 Loka 2009 13:15
Paikkakunta: Kouvola

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja pt. »

Käykö tuohon variaattorin ulosvetäjäksi minkä muiden vehkeitten ulosvetäjät?

Vai onko kukaan kierteiden saman kaltaisuuksia miettinyt.
pt.
4WD
Viestit: 170
Liittynyt: 26 Loka 2009 13:15
Paikkakunta: Kouvola

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja pt. »

pt. kirjoitti:Käykö tuohon variaattorin ulosvetäjäksi minkä muiden vehkeitten ulosvetäjät?

Vai onko kukaan kierteiden saman kaltaisuuksia miettinyt.
Kysyin tuota ulosvetäjää/tappia virallisia kanavia pitkin ja hintaa olisi 165€ :D

No kierre on sama näköjään "kaikissa" polariksen vareissa, joten näiden kanssa pelanneelta hain sorvarin tekemän kepin lainaan ja komiasti tuo tuli pois.

Yhdestä kohtaa puuttui tiivistemassat, joten tuolta lienee alkanut vuotaa. Nyt osat putsattu ja jos huomenna ehtisi sitten alkaa kasata pikku hiljaa..

Talvella otettava vari uudestaan irti ja vietävä tohtorille.
penaa223345
3WD
Viestit: 84
Liittynyt: 05 Marras 2010 21:48
Mönkijä:: polaris sportman 450ho

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja penaa223345 »

Osaisko kukkaan kertoa että miten saisin polaris 400ho nokka kiinniteisen auran paikalleen? Olen saanu kasatuksi auran ja työvälinerungon mutta asennus sarja mönkijään ei ole paikalla eli miten saisin sen oikea oppisesti kiini? Mihin kohtaan keulaa se tulee kiinni??? Apuja tarvis!
jaket
6WD
Viestit: 767
Liittynyt: 14 Elo 2011 09:05
Mönkijä:: polle 800EFI
Paikkakunta: Häme

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jaket »

800:sessa se moottori on kumityynyillä, niitä kumejä sählätessä huomasin, että variaattorikopan tiiviste menee helposti pois paikaltaan moottorin ja kopan välistä. muutenkin jos on kumityyny huono, niin se muljuttaa sitä tiivistettä ja varmasti vuotaa.

kun olin saanut kumityynyt paikoilleen, niin piti vielä muljuttaa sitä kummia, että sai sen kohdalleen.

vaihteiston päästä se on paremmin kiinni, veikkaan, että teilläkin vuotaa siitä moottorin tiivisteestä. mutta pitää olla melkein variaattorin ulosvedin, että siihen pääsee näkemään mitään.

JT
“Unnatural work produces too much stress.”
pt.
4WD
Viestit: 170
Liittynyt: 26 Loka 2009 13:15
Paikkakunta: Kouvola

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja pt. »

jaket kirjoitti:800:sessa se moottori on kumityynyillä, niitä kumejä sählätessä huomasin, että variaattorikopan tiiviste menee helposti pois paikaltaan moottorin ja kopan välistä. muutenkin jos on kumityyny huono, niin se muljuttaa sitä tiivistettä ja varmasti vuotaa.

kun olin saanut kumityynyt paikoilleen, niin piti vielä muljuttaa sitä kummia, että sai sen kohdalleen.

vaihteiston päästä se on paremmin kiinni, veikkaan, että teilläkin vuotaa siitä moottorin tiivisteestä. mutta pitää olla melkein variaattorin ulosvedin, että siihen pääsee näkemään mitään.

JT
Varit on irti ja kopan tänään laittelin takaisin paikalleen uusilla silikooneilla. Kumi oli ehjän näköinen, joten ei tarvetta uusia. Uusi kumi oli varmuuden vuoksi tilauksessa ja haetaan se sitten hyllyyn odottelemaan.

Niin, siis tarkoitat sitä, että menee pois paikaltaan ulkoapäin tulevasta esim. turpeen paineesta, kun laite on riittävän syvällä? Pitää hieman sillä silmällä tuota vielä katsella, varit eivät vielä ole takaisin paikallaan, pelkästään tuo koppa.
Vastaa Viestiin