Polaris Traktori, käyttökokemuksia

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Avatar
KVF 360
6WD
Viestit: 456
Liittynyt: 29 Marras 2008 15:11
Mönkijä:: Polaris ratkori 500 efi
Paikkakunta: Porvoo

Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja KVF 360 »

Headcrab kirjoitti:Moro Taas pitkästä aikaa !
Tarttis tietää suunnileen paljon pitäs pistää ilmanpainetta tän 500 Efin Alkuperasiin maasto renkaisiin ?
Ohjekirjasta juu vissii mut nyt just ei löydy kirjaa mistään :(


Ps. Ensi lumilla just kurvailtu ! ja arvatkaas oliko Hubaa :mrgreen:
Muistaakseni se lukee yhdessä niistä miljoonasta varoitustarrassa tai sitten renkaan kyljessä.
Ostin uuden Polariksen, sillä mä aina aurailen. Ja naapurille moimoi moikkailen.
Avatar
pommipoika
Tracks
Viestit: 2708
Liittynyt: 15 Maalis 2009 10:38
Mönkijä:: Can-am 500 max T3
Paikkakunta: muurame

Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja pommipoika »

eikös siihe käy iha "vakio" (eli samat mihin kaikkiin muihinkin rankaisiin) paineet? eli n. 5psi (jos muistan oikein) kyllä se täälläkin foorumilla jossain lukee.
Can-am 500 G2 max STD traktori -13
Honda trx 90 -01
Ex. Yamaha yfm Raptor 250r SE -09
R.I.P. Yamaha 700 Karhu traktori -10 *lunariin*
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
"Well there's your problem" -Adam Savage
madbobby
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 15 Touko 2009 12:04

Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja madbobby »

Oks tietoo mistä sais edullisesti traktorimönkijään sellasen normmali penkin. Siis vm 09 efi ruiskupeli, niin sonta penkki se alkuperäinen ei saa minkään laista hyvää ajo asentoa että ei tulis hanuri kipeeks ku pitkää ajelee.. Se kyhmy ku on niin viddumainen ..
RSH
6WD
Viestit: 301
Liittynyt: 22 Marras 2009 18:25
Mönkijä:: Honda 500FA

Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja RSH »

Halvimmalla saa kun purkaa penkin, sovittaa omat uudet pehmusteet ja vie edulliselle verhoilijalle uudelleen päällystettäväksi tai verhoilee itse. Näin kuulemma ensimmäisten kivikovien penkkien kanssa tehty.
Hondalla mennään kun ei parempaakaan ole tarjolla
Avatar
pommipoika
Tracks
Viestit: 2708
Liittynyt: 15 Maalis 2009 10:38
Mönkijä:: Can-am 500 max T3
Paikkakunta: muurame

Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja pommipoika »

onko sulla ne lisäpehmusteet siinä?
Can-am 500 G2 max STD traktori -13
Honda trx 90 -01
Ex. Yamaha yfm Raptor 250r SE -09
R.I.P. Yamaha 700 Karhu traktori -10 *lunariin*
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
"Well there's your problem" -Adam Savage
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

Itellä tuo -10 malli, siinä vakiona tuo lisäpehmuste. Todella hyvä tuntuu melkein normaalilta penkiltä jos istuu ihan takana missä pehmuste, mutta jos joutuu edempänä istumaan niin perse puutuu kyllä hyvin pian. Mutta en ole ajatellu normaalia penkkiä hommata, kun tuo niin hyvä. Se selkänojan säätö ihan turha, kun penkki niin korkea, että pitää olla koko ajan taimmaisessa asennossa. Mutta muuten kyllä todella hyvä noja :D
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
legasy
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 16 Touko 2010 17:19

Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja legasy »

Moi
2010 500 HO Polaris Traktori kaasari kone, rajoitin yhdellä ruuvilla kiinni ,kun ostat siipimutterin on helppo laittaa kiini ja auki näin yksinkertainen rajoitin
esto oli muuten Mönkijälehdessä tästä juttu.

T: Legasy
Sportsman -07
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 14 Tammi 2008 17:18
Mönkijä:: Sportsman 500 EFI T3
Paikkakunta: Lvrta

Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja Sportsman -07 »

Tulipa hommattua jokunen viikko sitten tuo 500Efi traktorimallina.. Tässä hieman asiaa selvitellyt nopeudenrajoittimen osalta ja tullut siihen tulokseen, että voimansiirtopuolellakin on eroja.. ei ole sama, kuin maastomallissa.. :roll: Laitoin omastani penkin alla olevan rajoittimen letkun lukkopihdeillä kokeeksi tukkoon, ja kaverin 500 maastomallin kanssa rinnakkain ja kaasu pohjaan.. Jäi kuin tikku p*skaan, meikäläinen nimittäin.. :cry: huippunopeus on n. 60-70 km/h, jolla nyt ei itselleni ole varsinaisesti väliä, mutta pitihän se sekin testata.. :mrgreen: Sittenpä aloin varaosa kuvastosta katselemaan mahdollisia eroja voimansiirrossa, ja luulen löytäneeni ratkaisevan eron.. [-o< Tokihan en ole näitä raplaillut, enkä asiastani satavarma ole, mutta mitäpä viisaammat kommentoitte näistä.. Ohessa linkit 2010 500 efi traktorista, ja -09 500 efi maastomallista.. http://pps.partsland.com/Polaris/ATV/20 ... 46368-6229 verraten tähän http://pps.partsland.com/Polaris/ATV/20 ... 46368-6229
atv mies
Tracks
Viestit: 1370
Liittynyt: 03 Marras 2010 17:49

Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja atv mies »

Itellä tullu ostettua 500 EFI rattorimalli VM-10 ihan hyvin pelannu lähteny moitteettomasti käyntiin jopa -22 pakkasella ja olis ihan kiinnostava tietää miten tuon rajottimen vois ohittaa, tiedän sen että voi tukkia alipaineletkun penkin alla (se musta paksu letku takaapaän katsottuna oikealla vissiin?) mutta kun rajoitin on kytketty sytytyksen kautta niin olisko olemassa mitään mahdollisuutta kytkeä rajoitin pois jollain toisella tavalla? Mieluiten silleen että olis helppo laittaa päälle ja pois päältä
Speedy2009
4WD
Viestit: 172
Liittynyt: 17 Loka 2010 20:19
Mönkijä:: Honda TRX 420 FPM

Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja Speedy2009 »

atv mies kirjoitti:Itellä tullu ostettua 500 EFI rattorimalli VM-10 ihan hyvin pelannu lähteny moitteettomasti käyntiin jopa -22 pakkasella ja olis ihan kiinnostava tietää miten tuon rajottimen vois ohittaa, tiedän sen että voi tukkia alipaineletkun penkin alla (se musta paksu letku takaapaän katsottuna oikealla vissiin?) mutta kun rajoitin on kytketty sytytyksen kautta niin olisko olemassa mitään mahdollisuutta kytkeä rajoitin pois jollain toisella tavalla? Mieluiten silleen että olis helppo laittaa päälle ja pois päältä
On kolme tapaa:
1. "mustan letkun" tukkiminen
2. ennen mustaa letkua magneettiventtiilin johdon poikkasu ja kytkin väliin, liitin näkyy vasemman eturenkaan kohdalla... seuraa johtoa
3. "läpinäkyvän letkun" tulppaaminen ennen venttiilimutikkaa : helpompi tapa, seuraa letkua... huomaat kyllä, rakenna on/off...
... ja neljäs tapa on purkaa kaikki ko. järjestelmän osat, ks. polariksen sivuilta räjäytyskuvasta
... ja viides tapa: osta suoraan maasto tai tieliikenneversio, ei tarvi kikkailla vaikka maastokäyttöön kylkintä mietitkin...
Honda rules
janeckyatv
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 09 Huhti 2010 05:56
Mönkijä:: 2011 polle traktori

Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja janeckyatv »

Ensiviikolla menen traktoria ostamaan, vielä mietin vaihtoehtoja, jos tuollaiseen 500 EFI.in laittaa katkaisijan solenoidin johtoihin eli ohittaa rajoittimen, mikä on huippunopeus? Kun kuulemma menee vaan 60-70 km/h maastomallilla kuitenkin pääsee kovempaa, eli onko tässä kuitenkin tekniikassa jotain muutakin eroa?
Avatar
Scroll
4WD
Viestit: 137
Liittynyt: 27 Heinä 2008 21:01
Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI
Paikkakunta: Jämsä

Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja Scroll »

janeckyatv kirjoitti:Ensiviikolla menen traktoria ostamaan, vielä mietin vaihtoehtoja, jos tuollaiseen 500 EFI.in laittaa katkaisijan solenoidin johtoihin eli ohittaa rajoittimen, mikä on huippunopeus? Kun kuulemma menee vaan 60-70 km/h maastomallilla kuitenkin pääsee kovempaa, eli onko tässä kuitenkin tekniikassa jotain muutakin eroa?
Meikäläisen 500 efi menee rajoittamattomana n. 85 km/h. Yleisellä tiellä sitä en tietenkään ole kokeillut. Kannattaa pitää se mielessä että nelivetomönkijän suurikuvioisissa maastorenkaissa ei ole mitkään hirveän hyvät ajo-ominaisuudet tuossa 80 km/h vauhdissa. Omasta mielestäni joku 45-50 km/h on juuri sopiva vauhti ajella yleisellä tiellä, ei herätä huomioita, mutta myöskään ei joudu ajamaan ns. rajoitinta vasten joka on ikävää puuhaa se.
"Alotetaan täysillä ja kiristetään loppua kohen"
Speedy2009
4WD
Viestit: 172
Liittynyt: 17 Loka 2010 20:19
Mönkijä:: Honda TRX 420 FPM

Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja Speedy2009 »

Scroll kirjoitti:
janeckyatv kirjoitti:Ensiviikolla menen traktoria ostamaan, vielä mietin vaihtoehtoja, jos tuollaiseen 500 EFI.in laittaa katkaisijan solenoidin johtoihin eli ohittaa rajoittimen, mikä on huippunopeus? Kun kuulemma menee vaan 60-70 km/h maastomallilla kuitenkin pääsee kovempaa, eli onko tässä kuitenkin tekniikassa jotain muutakin eroa?
Meikäläisen 500 efi menee rajoittamattomana n. 85 km/h. Yleisellä tiellä sitä en tietenkään ole kokeillut. Kannattaa pitää se mielessä että nelivetomönkijän suurikuvioisissa maastorenkaissa ei ole mitkään hirveän hyvät ajo-ominaisuudet tuossa 80 km/h vauhdissa. Omasta mielestäni joku 45-50 km/h on juuri sopiva vauhti ajella yleisellä tiellä, ei herätä huomioita, mutta myöskään ei joudu ajamaan ns. rajoitinta vasten joka on ikävää puuhaa se.
Kyllähän se niin on, jos keltainen kilpi rupeaa vilkkumaan jatkuvasti 70km/h vauhtia, niin ongelmia on tiedossa!
Honda rules
rattoriman
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 30 Tammi 2010 12:20
Mönkijä:: Polaris 570 RZR Cabin Traktori

Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja rattoriman »

Näinhän se on,tuon nopeuden kanssa pelatessa.Tiedän että viranomaisetkin lukevat tätä palstaa ja saavat hyviä ohjeita mitä tutkia ratsiassa traktoreista ym.rajoitetuista kulkineista.Mutta jokainen säätää ja pelaa omalla vastuullaan.
janeckyatv
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 09 Huhti 2010 05:56
Mönkijä:: 2011 polle traktori

Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja janeckyatv »

Ei yleisellä tiellä ole tarkoitus rajoittamattomana ajellaakkaan, ei tee mieli sakkoja maksella, sitten voi ostaa tieliikennemallin jos tekee mieli kaahia. Näin talvisin käyn saaressa jonne tulee 8km jäätä pitkin, se on niin tylsäväli ajella 40 km/h vaikka taitaa olla laitonta ajaa sielläkin rajoitin ohitettuna, mutta uskon että on pienempi paha kuitenkin siellä sitä kokeille. Itsellä on kokemusta 4-vuoden ajalta maastomönkijöistä ja viimiset 2-vuotta 500 HO on ollut alla, nyt kuitenkin tekisi mieli traktori mallia että onnistuisi peräkärryn veto tietä pitkin ihan laillisesti, ja taidan tilata ensiikolla 500 EFI 2011 mallin, pitäisi saada vuoden vaihteessa. Näkee sitten onko siihen mitään muuta uutta keksitty kuin etuvalot :biggrin:
Vastaa Viestiin