edelleen ihmettelen että miks pitää takavetoisena luistatella... kyllä se luistaa nelikkonakin! jos mulla alkaa lapsettaan niin se menee kyllä ohi vaikka leikkii nelivetopäälläkin sama pätee autoihin
methocel kirjoitti:Olen kyllä tietoinen tuosta 4wd:n rikkoontumisvaarasta mutta silti on aina välillä päästettävä sisäinen pikkupoika irti ja vedettävä talvella Pollella kahva edellä. En ole kyllä milloinkaan huomannut että neliveto olisi yrittänyt päälle, kesken 2wd vedätyksen.
Eikö oo jännä ja silti joku( ei polaris kokemusta omaava) halusi jo antaa semmoisen kuvan että heti kun vähän sutii niin jo paukkuu etuperä.....
On se jännää, kun luetaan näitä viestejä kuin PIRU raamattua ja heti yleistetään jos joskus on jollain ollut vikaa tai menny joku osa rikki!
No, luistaa se Polle nelikko päälläkin mutta kun on toi autokin ollu melkein aina takatyöntävä niin pysyy herkemmässä kunnossa huomaamaan tuon pidon rajan ja perän sivulle lipsumisen.
teukka salama kirjoitti:Ketä tässä pitäisi uskoa kun osa sanoo että on normaalia kun lähtee etupää mukaan ja toiset sanoo että ei ole???
Soittelin pitkin Pollen korjaamoja ja edustajia????
Soita Brandt:lle ja pyydä Polariksen tekniseen neuvontaan ja kysy sieltä...
Kiinnitä huomiota merkkiin kun pyydät yhdistään. Ne tuo myös kolmivetoisia merkkejä
Aika outo homma, myyjäliike ja käyttöohje eivät kerro mitään tuosta takavedolla sudittelemisesta, vain että nelivedolla ei saisi leikkiä liukkaalla alustalla. Takavedosta ei puhuta mitään että sillä ei saisi suditella.
Oletetaan että takavedolla on suditeltu ja etuperä meni rikki, miten liike suhtautuu tuollaiseen, uskovatko että etuperä on mennyt rikki takavedolla vai alkavatko vetoamaan nelivedolla suditteluun, mikä kielletään käsikirjassa?
Voisi lopettaa teidän kertomuksien perusteella tuon takavedolla sudittelemisen, ja ajella nelivedolla ettei tule ongelmia jatkossa.
teukka salama kirjoitti:Ketä tässä pitäisi uskoa kun osa sanoo että on normaalia kun lähtee etupää mukaan ja toiset sanoo että ei ole???
Soittelin pitkin Pollen korjaamoja ja edustajia????
Soita Brandt:lle ja pyydä Polariksen tekniseen neuvontaan ja kysy sieltä...
Kiinnitä huomiota merkkiin kun pyydät yhdistään. Ne tuo myös kolmivetoisia merkkejä
Robbe- kirjoitti:Aika outo homma, myyjäliike ja käyttöohje eivät kerro mitään tuosta takavedolla sudittelemisesta, vain että nelivedolla ei saisi leikkiä liukkaalla alustalla. Takavedosta ei puhuta mitään että sillä ei saisi suditella.
Enpäs nyt muista tarkkaan, eikä oo mahdolista tarkistaa mitä tossa käyttöohjekirjassa lukee tosta nelivedolla leikkimisestä. Mutta silloin kun sen luin niin arvelin että kok. teksti on huonosti suomennettu ja sillä tarkoitetaan että, nelivedon kytkimellä ei saa leikkiä eli saa kytkeä 4wd:tä päälle kesken vedätyksen tai moottorijarrutuksen, eikä varsinkaan silloin kun takapyörät sutii jo!
Itselläni ei ole koskaan ollut niin kiire että en olisi kerennyt pysähtyä kytkemään 4wd päällä tai pois, vaikka Pollen 4wd saiskin kytkeä vauhdissa päälle.
Selailin suomenkielisen omistajan käsikirjan 2003-2004 läpi ja siinä ei mainittu mitään takavetoisena ajamisen "vaaroista" ja jos suomenkielisessä kirjassa ei sitä sanota on lienee takuun kannalta ihan sama mitä vieraskielisessä ohjekirjassa sanotaan.
- terv: "tarvittaessa ummikko"
VAROITUS ! Sportmanin 4-vedolla "leikkiminen" liukkaalla alustalla on ehdottomasti kielletty, etuvetomekanismi vaurioituu, tätä vauriota ei takuukäsitellä.
Jos kerran tuota etuperän rikkoutumista ei takuukäsitellä, taitaa olla turha sanoa huollonpojille että se meni rikki kun ajoin takavedolla, vaikka missään ole maitittu mitään takavedolla sudittelemisen riskeistä?
VAROITUS ! Sportmanin 4-vedolla "leikkiminen" liukkaalla alustalla on ehdottomasti kielletty, etuvetomekanismi vaurioituu, tätä vauriota ei takuukäsitellä.
Jos kerran tuota etuperän rikkoutumista ei takuukäsitellä, taitaa olla turha sanoa huollonpojille että se meni rikki kun ajoin takavedolla, vaikka missään ole maitittu mitään takavedolla sudittelemisen riskeistä?