ATP 330E (liikennemalli) - kokemuksia ?

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Siellä kaasarissa on sellainen tyhjäkäyntiruuvi aika v..tumaisessa paikassa, siitä kun hiukan kääntää niin johan alkaa tyhjäkäynnillä hurina kuulumaan.

Jos pieni tyhjäkäynnin nosto ei auta niin sitten ei muuta kuin korjaamolle :evil:
laki
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 29 Heinä 2004 11:59
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja laki »

8) Ruuvi kaasarin alaosalla keskellä sylinterin puolella ei ole tyhjäkäynnin säätöruuvi vaan seossäätöruuvi. Tehdasasetus lähellä 2 kierrosta auki, tulisi olla lähellä 2,5-3 kierrosta auki, hieman rikkaammalla. Ruuvi on todellakin v mäisessä paikassa. Tyhjäkäynninsäätöruuvi on ajosuuntaan vasemmalla puolella isopäinen ruuvi. Tyhjäkäyntikierrokset 1200 +/- 150 kutakuinkin. :wink:
Laki



ps. mönkkärillä tietenkin
ARant
6WD
Viestit: 465
Liittynyt: 27 Loka 2004 20:19
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700
Paikkakunta: Kuhmoinen

Viesti Kirjoittaja ARant »

laki kirjoitti:.. Tehdasasetus lähellä 2 kierrosta auki, tulisi olla lähellä 2,5-3 kierrosta auki, hieman rikkaammalla. Ruuvi on todellakin v mäisessä paikassa..
:D Hei, tuostahan saa sellaisen vaikutelman, kuin sinulla olisi 330E:sta enemmänkin sanottavaa - antaa palaa :!:

(Ja muut kanssa - eihän täällä ole kukaan vielä edes raportoinut sitä, miten paljon tuo 330E:n kaasuvivun stoppari vaikuttaa, tai että mitä kautta katalysaattorin lisäilma itseasiassa tulee .. :?: )
Pasi
4WD
Viestit: 122
Liittynyt: 08 Syys 2004 21:02
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Lohjalla kävin vehiclesimportissa kyselemässä polariksesta niin myyjä sanoi että kaasuvivun rajoittimen poistaminen ei ainakaan vaikuttanut huippunopeuteen, kulkee vaan 60km/h.
Mönkijä myyty ja elämä hymyilee
Barossa
Tracks
Viestit: 1677
Liittynyt: 17 Helmi 2005 19:02

Viesti Kirjoittaja Barossa »

Kyllä kaverin 330E kulkee reilut 70km/h. Eikä mitään rajoittimia ole poistettu.
Pasi
4WD
Viestit: 122
Liittynyt: 08 Syys 2004 21:02
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja Pasi »

No hitto, pitäis varmaan käydä kokeilemassa 20 eri pollea ja ostaa se joka menee kovimpaa :lol:
Mönkijä myyty ja elämä hymyilee
Barossa
Tracks
Viestit: 1677
Liittynyt: 17 Helmi 2005 19:02

Viesti Kirjoittaja Barossa »

Ei toi kamun pollekaan heti uutena ottanu kuin 65, muutama sata kilometriä ajoa niin alkoi kulkeen paremmin.
laki
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 29 Heinä 2004 11:59
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja laki »

Kyllä tuntuu olevan näin että 330E kulkee paremmin, 70km/h, kun on ajettu reilu 100 km, eikä tarvitse ottaa edes rajoitinta pois. Aurauskulmat haritukselle 3,5 mm vanteesta mitattuna. Kokeilin 6 mm mutta ei niin hyvä kuin 3,5 mm. Varsinkin asfaltilla ajaessa kaipaa että etujousia kiristää hieman, ei niijaa liikaa risteyksissä.
:wink:
Laki



ps. mönkkärillä tietenkin
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Näyttäisi 330E kulkevan samaa vauhtia kuin 330 Magnum, 70kmh alkaa olemaan maksimit ellei mene kyyryyn, tuule takaa ja on lievä alamäki, silloin pääsee viilettämään 80kmh :wink:
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

laki kirjoitti:Kyllä tuntuu olevan näin että 330E kulkee paremmin, 70km/h, kun on ajettu reilu 100 km, eikä tarvitse ottaa edes rajoitinta pois. Aurauskulmat haritukselle 3,5 mm vanteesta mitattuna. Kokeilin 6 mm mutta ei niin hyvä kuin 3,5 mm. Varsinkin asfaltilla ajaessa kaipaa että etujousia kiristää hieman, ei niijaa liikaa risteyksissä.
:wink:
Löytyis joutilaat SP 500:sen jouset. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
mansoni
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 27 Elo 2004 20:32
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja mansoni »

Onko kukaan poistanut kuristuksia ATP:stä tai vaihtanut Off roadin osia E malliin? Ja mahdolliset vaikutukset?
--
laki
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 29 Heinä 2004 11:59
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja laki »

8) Olen poistanut ns rajoittimet mutta vaikutus on vain nimellinen. Suurin tehon rajoittaja on staattori joka on hieman erilainen kuin maasto atp330. Staattorin kulmaa muuttamalla saadaan aikaan tehon lisäys / vähennys. Cdi boxi 330 mallista 330E malliin laitettuna ei anna lisätehoa jos ei ole vaihdettu staattoria. Jarruna toimii myös hapetus katelysaattori. Kaiken a ja o on kaasuttimen perussäädöt kohdalleen niin kaikki toimii ihan hyvin jos ei loistavasti.
Laki



ps. mönkkärillä tietenkin
jannevv
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 05 Touko 2005 17:21
Paikkakunta: vimpeli

Viesti Kirjoittaja jannevv »

Itsellä on ollut atp 330 jo jonkin aikaa. Kilometrejä on kertynyt 1200, joten minulla on jonkinlainen käsitys koneen kyvyistä. Omani kulkee hieman päälle 70 kmh ja ottaa kierroksia yli 7000. Kierroksia pitää olla noin 6000 ennen kuin kone alkaa "liikkumaan". Ihan näppärä vehe pikku hommiin, mutta ainakin talvella tulee äkkiä raja vastaan, sillä maavara on liian pieni ja rengaskuvio hepponen :? Laitteen vetokykyyn olen tyytyväinen, sillä erikois lyhyen vaihteen ansiosta suuremmatkin lastit tulevat helposti perässä. Vetokyky onkin ilmoitettu reilusti alakanttiin (alle 500kg).

Mutta sitten ongelmiin :oops:
Jarrunesteet on vuotanut ensimmäisestä viikosta lähtien.
Katteet ovat vähän joka suuntaan kierossa (erityisesti lavan kohdilta)
Erittäin huono käynnistymään tai oikeastaan pysymään käynnissä oli sitten talvi tai kesä! ( ja tyhjäkäyntiä on säädetty!)
Ja vielä lopuksi (joka) pollen "pikku" vika:yökastelu eli öljyä valuu heti kun silmä välttää ja jokaisesta mahdollisesta paikasta!

MAANANTAIVERSIO??? :D :evil:
anton
Tracks
Viestit: 1624
Liittynyt: 31 Touko 2004 15:58

Viesti Kirjoittaja anton »

Parempaan tyhjäkäyntiin voi auttaa kun säätää kaasutinta vähän rikkaammalle. Ja laittaa käynistettäessä ryypyn päälle. ai niin eihän (ruisku) polle tunne ryyppyä, ihmekkös kun käynistyy niin huonosti Jarrunesteiden vuotamisesta en osaa sanoa mitään. Ihemttelen suuresti, kun näissä polariksissa on vähän lastentauteja, niin siitä huolimatta foorumin jäsenistä suurimmalla osalla on polaris. Ylin 40%:lla! Ja hondalla taas ei kuulu mitään lastentaudeista, tai sitten niistä ei tiedoteta. Oliskohan niin, että polaris on vaan niin "suosittu" merkki tai jotain... Kyllä pitäsi tarkkaila laatua polariksen valmistajan. :!:

tuntuu kuin hondalla olisi muutama maanantaikappale toimivien jokossa
polariksilla taas muutama toimiva maanataikappaleiden jokossa...

Ei pahalla kukku

UHG
Sportsman 500
6WD
Viestit: 351
Liittynyt: 02 Kesä 2004 09:17
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 H.O -12
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Sportsman 500 »

anton kirjoitti:Parempaan tyhjäkäyntiin voi auttaa kun säätää kaasutinta vähän rikkaammalle. Ja laittaa käynistettäessä ryypyn päälle. ai niin eihän (ruisku) polle tunne ryyppyä, ihmekkös kun käynistyy niin huonosti Jarrunesteiden vuotamisesta en osaa sanoa mitään. Ihemttelen suuresti, kun näissä polariksissa on vähän lastentauteja, niin siitä huolimatta foorumin jäsenistä suurimmalla osalla on polaris. Ylin 40%:lla! Ja hondalla taas ei kuulu mitään lastentaudeista, tai sitten niistä ei tiedoteta. Oliskohan niin, että polaris on vaan niin "suosittu" merkki tai jotain... Kyllä pitäsi tarkkaila laatua polariksen valmistajan. :!:

tuntuu kuin hondalla olisi muutama maanantaikappale toimivien jokossa
polariksilla taas muutama toimiva maanataikappaleiden jokossa...

Ei pahalla kukku

UHG
Eipäs taida tämä olla ruisku :wink:
Vastaa Viestiin