Polaris Traktori, käyttökokemuksia

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
mönkijämies1
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 30 Huhti 2010 17:14
Mönkijä:: polaris traktori 09

Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja mönkijämies1 »

Kokeile miltä itsestäsi tuntuu :D
Ota valkoinen liitin irti vasemman etu lokasuojan alta takaapäin katsottuna. Tai koita seurata johtoa se on kyllä itselläni ainoa liitin mikä siellä lokasuojan alta näkyy.
Miinus puoli check engine valo syttyy olikohan se 70 tai 75 km/h kohdalla.
Tämän tietysti kokeillu EI tieliikenteessä
(vanha traktorien testi rata tms asvaltoitu kummiski. täällä meillä päin kun on semmoinen hienous on noin 1 km pitkä)
Parhaimmillaan olen saanut kepsiin 90 km/h omaan mittariin 95 km/h. :twisted:
Mutta kyllä vanha maastomallini (polaris sportsman 500 efi 08) kulki lujempaa eli eroavaisuuksia löytyy.
Marsunpaisti
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 02 Syys 2010 16:53

Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja Marsunpaisti »

mönkijämies1 kirjoitti:Kokeile miltä itsestäsi tuntuu :D
Ota valkoinen liitin irti vasemman etu lokasuojan alta takaapäin katsottuna. Tai koita seurata johtoa se on kyllä itselläni ainoa liitin mikä siellä lokasuojan alta näkyy.
Miinus puoli check engine valo syttyy olikohan se 70 tai 75 km/h kohdalla.
Tämän tietysti kokeillu EI tieliikenteessä
(vanha traktorien testi rata tms asvaltoitu kummiski. täällä meillä päin kun on semmoinen hienous on noin 1 km pitkä)
Parhaimmillaan olen saanut kepsiin 90 km/h omaan mittariin 95 km/h. :twisted:
Mutta kyllä vanha maastomallini (polaris sportsman 500 efi 08) kulki lujempaa eli eroavaisuuksia löytyy.
Ilmeisesti tämä valkoisen liittimen irroittaminen on sama asia kun katkaisisi toisen noista luistiin menevistä johdoista? Itsellä nyt vipukytkin siinä ja hyvin vaikutti toimivan. Kuinkas hyvin muuten teillä pollet kiihtyy siinä yli 40km/h vauhdissa? Itsellä Polaris Sportsman 500 ja kiihtyvyys kohtuu hitaaksi menee siinä yli 55km/h vauhdissa
Avatar
KVF 360
6WD
Viestit: 456
Liittynyt: 29 Marras 2008 15:11
Mönkijä:: Polaris ratkori 500 efi
Paikkakunta: Porvoo

Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja KVF 360 »

mönkijämies1 kirjoitti:Miinus puoli check engine valo syttyy olikohan se 70 tai 75 km/h kohdalla.
Onko tosta sitte jotain oikeeta haittaa moottorille, vai palaako vain muuten vaan.
Ostin uuden Polariksen, sillä mä aina aurailen. Ja naapurille moimoi moikkailen.
mönkijämies1
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 30 Huhti 2010 17:14
Mönkijä:: polaris traktori 09

Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja mönkijämies1 »

En oikein tiedä mutta sammuu kuitenkin taas kun nopeus laskee sen 70 tai 75 alle.
Mutta mitään vikaa ei ole ilmennyt mitä nyt tuolla metsä teillä on tultu pöristeltyä ilman rajoitinta

Rajoitin päällä vähän lumisemmassa mäessä ilman ketjuja kun tulee se raja että rajoitin menee päälle pois päälle pois tahtoo jäädä kiinni, esim. rajoitin päällä ja sitten sammuu nii lyötyhjää siinä sen verran että kiinni meinaa jäädä, ja muutenkin ärsyttävää nykimistä ylämäissä :evil:

Mutta kaikkihan muistaa että liikenteessä ajetaan siivosti :mrgreen:
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

Pakko kehua nuita efi rattorin vakio renkaita, todella hyvät on olleet! Kesällä itelle oli melkein joka tilanteessa tarpeeksi kuviota, ainoastaan yhdessä saviojassa jäi kiinni, kun eihän se kuvio niin kauhean puhdistava ole. Mutta asvaltti tiellä ja sorateillä missä suurin osa ajosta tapahtuu, niin todella hyvin toimi omasta mielestä. Myös hiekkamontuilla ja tämän tapasilla alustoilla lapamaisen rakenteen ansiosta hiekka kyllä lensi ja kunnolla :badgrin: Asvaltila vaan välillä meinas vähä lipsua :oops:

Mutta nyt talvella vasta yllättivätkin, vaikka osasi toki rakenteen takia odottaa hyvää pitoa lumellakin. Teillä ajaessa pitää kohtuu hyvin, ja lumisista ojistakin nousee varsin hyvin takaisin tielle.

Mutta varsinainen yllätys oli, kun oli kaverin luona ajamassa jolla saman lainen pollen rattori, mutta varustettuna pari kokoo isommilla Mud Lite renkailla. Ihmettelin kun takana ajelin että miten se noin heiluu kovasti ja ite saatto ihan rauhassa ajella menemään pikkupolkuja pitkin. Sitten yhdessä isossa nousussa pientä polkua pitkin "mäen" harjalle huomasi selvästi eron. Kaveri otti vauhtia aika reilusti ja heilutti pieni vaihde päällä laitetta polun puolelta toiselle ja juuri ja juuri pääsi ylös. Itse ajelin takana pitkä puoli pesässä ja alussa jopa takaveto päällä vaan ihan rauhassa perässä. Puoli välissä alko kaveri jo jurraamaan melko hitaasti. Niin pysähdyin siihen, ja humpasin ylös kun kaveri pääs perille. Ylhäällä kaveri hikipäässä ihmettelee kovaa nousua, mutta itellä ei tuntunu missään, ei jynkiny tyhjää juuri ollenkaan. Tietenkin ite pääs kaveri uria osittain ajelemaan ylös, mutta silloin ei vielä lunta niin paljon ollut että sillä niin olisi mitään vaikutusta ollu. Mutta hyvin se kapus niinkin ison mäen ylös :p

Ainoa huono puoli että kesällä tuntuvat asvaltilla kun ajo niin aika nopesti tuntu "sulavan" alle. Kun eihän niitä niin ole varmaan suunniteltu asvaltilla ajeluun kuvionkaan puolesta, mutta hyvin se kaupungissa siitä huolimatta pyörähtää :p . Nyt huomenissa tai joku päivä ensi viikolla ruuvattavat Best Grip nastat alle, niin varmaan vielä aika paljon paranee tehon välitys tiehen.

Varmaan nuilla renkailla rullaa vielä tämän kesän. Mutta sitten kun kuvio loppuu, varmaan jotkut Bighornin tyyliset alle. Mutta erittäin tyytyväinen olen kyllä nuihin ollut. Kun tuntuu että kaikkien (ei mudpro) mallien vakio renkaat niin mitään sanomattomat, kun suunniteltu sinne ison maan reitti ajon :roll:
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Avatar
FinnMack
Tracks
Viestit: 1397
Liittynyt: 12 Heinä 2009 21:55
Mönkijä:: Möläriksen Ponkija
Paikkakunta: Roimalandia

Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja FinnMack »

Olet valinnut hyvät nasta,ittellä juuri nuo ja pito on todella hyvä.
Ei taidolla eikä tyylillä vaan puhtaasti tuurilla, jos ei voimalla niin väkisin!
Väinämöinen lauloi suohon,tulin mönkijällä pois!
Polaris Sportsman XP 1000 EPS T3b 2018 L E
Vahva-Jussi 400 4WD x 4WS Big Wheels
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

No hyvä että pelittävät :p Ootko monta laittanu aina yhteen renkaaseen, ja kuinka on pysyny? Jossai sanovat että jotain 40 nastaa per rengas pitäs pistää. Liikkeessä olivat isän kanssa laskeneet, että joku 36 vissiin menis tuohon, kun laski mihin kohtiin niitä kannattaa sijoittaa.
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Avatar
FinnMack
Tracks
Viestit: 1397
Liittynyt: 12 Heinä 2009 21:55
Mönkijä:: Möläriksen Ponkija
Paikkakunta: Roimalandia

Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja FinnMack »

50 per rengas.

tiedä sitten onko liikaa vai vähän mutta ainakin 6 nastaa on tien pinnassa yhtaikaa kiinni!

Yhtään ei ole irronnut mutta muutamia on hieman kallistunut järjettömän revityksen ansiosta...kiitos poijan.
Ei taidolla eikä tyylillä vaan puhtaasti tuurilla, jos ei voimalla niin väkisin!
Väinämöinen lauloi suohon,tulin mönkijällä pois!
Polaris Sportsman XP 1000 EPS T3b 2018 L E
Vahva-Jussi 400 4WD x 4WS Big Wheels
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

No hyvä että on kiinni pysyny :D Pitää itekkin ruuvailla nuo kiinni kunhan vaan ehtii, niin pääsee testailemaan :D
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
eda
6WD
Viestit: 282
Liittynyt: 29 Loka 2010 11:43

Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja eda »

All-Terrain Vehicle kirjoitti:Mutta varsinainen yllätys oli, kun oli kaverin luona ajamassa jolla saman lainen pollen rattori, mutta varustettuna pari kokoo isommilla Mud Lite renkailla. Ihmettelin kun takana ajelin että miten se noin heiluu kovasti ja ite saatto ihan rauhassa ajella menemään pikkupolkuja pitkin. Sitten yhdessä isossa nousussa pientä polkua pitkin "mäen" harjalle huomasi selvästi eron. Kaveri otti vauhtia aika reilusti ja heilutti pieni vaihde päällä laitetta polun puolelta toiselle ja juuri ja juuri pääsi ylös. Itse ajelin takana pitkä puoli pesässä ja alussa jopa takaveto päällä vaan ihan rauhassa perässä. Puoli välissä alko kaveri jo jurraamaan melko hitaasti. Niin pysähdyin siihen, ja humpasin ylöshan kun kaveri pääs perille. Ylhäällä kaveri hikipäässä ihmettelee kovaa nousua, mutta itellä ei tuntunu missään, ei jynkiny tyhjää juuri ollenkaan. Tietenkin ite pääs kaveri uria osittain ajelemaan ylös, mutta silloin ei vielä lunta niin paljon ollut että sillä niin olisi mitään vaikutusta ollu. Mutta hyvin se kapus niinkin ison mäen ylös
Vastaavia kokemuksia oli kaverilla Rinconin kanssa muutama vuosi sitten. Alkuperäisillä sujui auraukset, MudLiteillä jäi helpommin kaivamaan paikalleen ja täristikin huomattavasti enemmän. Kaveri palasi alkuperäisiin ja oli tyytyväinen. Vanhempiin renkaisiin sai sitten myöhemmin pitoa ketjuilla.
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

Jep. Ne ei varmaan ne MudLitet oo niin hyvät talveksi, kun se kuvio on tehty niin avonaiseksi, että puhistuu mudasta :roll:


Mutta tännään tuli tosiaan ne nastata ruuvattua kiinni :)

Välineet:

2 kpl BestGrip nastarasiaa (noin. 200 nastaa)
Akkuporakone
Nastojen mukana tulleet poranpäät

Asennus:

Asennus oli hyvin simppeli, ja rasioiden takana oli selvät suomen kieliset ohjeet vielä varuilta. Nastat menivät napakasti kiinni poran päähän, jolla ne porattiin renkaan kuvioon kiinni. Kaikki nastat olivat juuri samanlaisia, eli tasaisen laaatuisia, joten niitä oli helppo asentaa ns. liukuhihna työnä. Pari ekaa nastaa piti harjoitella kuinka nastan saa porautumaan kuvion keskelle, kapeassa osassa. Mutta kun tekniikan oppi menivät nastat nopeaa paikoilleen. Takarenkaisiin tuli 36 nastaa ja eteen taisi tulla joku päälle 40 tiheämmän kuvion takia. Nastoja laitettiin ns. pareittain kuvioon, niin että aina oli kaksinastaa vierekkäin. Taakse sijoitettiin joka toinen "nasta pari" hiukan eri kohdalle kuviossa paremman pidon aikaansaamiseksi. Kaikkien nastojen asennus onnistui, ja nastoja jäi vielä rasiaan varlle.

Ensi testi:

Ensi lenkin ajan ainakin pysyivät hyvin kiinni niin tiellä, kuin kunnon maastoajossakin. Tiellä oli paljon parempi ajaa, kun ei tarvinnu alkaa himmaamaan jo "kilometriä" ennen risteystä. Ja tarvittaessa pysähtyi kuin keällä konsanaan. Ja metässäkin oli varmuutta aivan eri tavalla painaa menemään polulla :p . Ja jäälläkin piti ihan hyvin. Pitää joku päivä vielä jollain auratulla jäällä käydä kokeilee kunnolla :roll:

Arvio:

Kunnon tavaraa, helppo oli asentaa ja tuntuvat toimivan ensitestin perusteella todella hyvin =D>
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
rattoriman
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 30 Tammi 2010 12:20
Mönkijä:: Polaris 570 RZR Cabin Traktori

Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja rattoriman »

Toista talvea mennään nastoilla 100kpl/rengas,kiinni ovat pysyneet hyvin Best Gripit.Pitoa on lumessa ja jäisellä asfaltillakin melkein kuin kesäkelillä.Auraus/puunajotöissä pääasiallinen käyttö.
Polle laulaa hyvin.Hot engine varoitus kerran säikäytti.Oli siirtymän aikana peräkärryssä mönkijää kuskatessa pakannut lunta kennon ja tuulettimen väliin.Eikä tuuletin lähtenyt pelaamaan koska oli jäätynyt kuljetuksen aikana.Tuli mieleen että kun olisi summeri piippaamassa jos tulee häikkää.Nyt kun keskittyy työ hommiin niin ei aina tule vilkuiltua mittariin.Päivänvalossa ei vilkkuvat neulat ja tekstit juurikaan näy.
jpmrent
6WD
Viestit: 410
Liittynyt: 10 Joulu 2005 20:42
Mönkijä:: Polaris Scrambler 1000 t3b
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja jpmrent »

Tänään sain tuon 850 xp traktorin alle.
Rajoitin on syvältä samoin penkki.
Muuten laite näyttää ja kuulostaa mukavalta,huomenna ruvettava ruuvaamaan hiluja kiinni,auraa ja puskuria.
Josko sit vois käydä vähän ajeleen miltä kuuden Jammu vuoden jälkeen tuntuu Polle.
Toivottavasti laatu on yhtä hyvä kuin Jampissa oli.
Iloinen Manninen
Atv Team Pumpulipersepojat
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

Onnea vaan uudesta mönkijästä =D> Toivottavasti toimii yhtä hyvin kun Jammut :)
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Tiimo
2WD
Viestit: 50
Liittynyt: 06 Heinä 2009 06:50

Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja Tiimo »

Rajoittimen joudut kyllä poistamaan, muuten ei tule työnteosta mitään. Lumessa et pääse myöskään mihinkään, kun pitäisi antaa kaasua niin milläs annat kun kaasuvipu liikkuu vai pari- kolme milliä.
Rajoitin pois ja normipenkki nii laite on hyvä. Visiiriä suosittelen talvikäyttössä.
Vastaa Viestiin