Tähän ja moniin muihin vastaaviin pohdiskeluihin vastaus:Valtramies kirjoitti:Tietääkö kukaan ,että kuinka laillisia tällaiset erilaiset nappi-ja vipurajoittimet yms. on ,eli onko sillä väliä miten toteutettu kunhan ei kulje yli 40km/h? Ja entä jos poliisi löytää tuollaisen helposti pääle/pois kytkettävän rajoittimen, saako hän silloin testata ilman sitä? Mopoissa tuo rajoitin säädäntö on vähän erilainen...
Laite on tyyppihyväksytty T3-traktoriksi tasan sellaisena kuin se tehtaalta / muutospajalta ulos tulee. Kaikki muutokset kaasariin, ruiskuun, variaattoriin, kaasuvivustoon, penkkiin jnejne muuttaa ajoneuvon rakennetta, jolloin se ei ole enää tyyppihyväksyntää vastaava, eli suomeksi sanottuna laiton tieliikenteessä.
En löytänyt lainkohtaa mikä sallisi edes renkaiden vaihtamista tyyppihyväksynnästä poikkeavaksi. Kuvittelisin että siinä sovelletaan samaa sääntöä kuin L-luokassa, eli vaaditaan uusilta renkailta E-hyväksyntä.