VAROITUS ! Sportmanin 4-vedolla "leikkiminen" liukkaalla alustalla on ehdottomasti kielletty, etuvetomekanismi vaurioituu, tätä vauriota ei takuukäsitellä.
Tuotapa tekstiä minäkin muistelin...
Takavedolla "leikkimisestä" ei ohjekirjassa puhuta mitään, joten se siis on periaatteessa sallittua. Mutta kuitenkin on käytännössä todettu että takavedolla "leikkiminen" voi olla vaarallista etuvedon tahattoman kytkeytymisen takia. Jokainen siis "leikkii" omalla vastuullaan sillä vedolla millä haluaa, mutta viisaampaa on olla "leikkimättä" kokonaan!
Taitaapi olla saanut suhteettomat mitat taas tämä etuperän rikkoongelma itse olen ainakin vedättänyt edellisellä -04 vuosimallin 700 takavedolla lähes kaikki talvi tie/metsätie ajot takavedolla astinlauta edellä enkä kertaakaan ole tuon nelikon huomannut paukkuvan päälle ja ompa tuo nykynen 800cc takavedolla ajosta osansa saanut ilman ongelmia mutta pittääpä koittaa hillitä jos tuommonenkin rikkovaara on. mitenkäs se sitten ilmenee jos jotain hajoaa veto etupäästä kenties katoaa kokonaan
Jaapati jaa.. Mulla se tekee tuota nyppimistä tosiaan ja huomasin siitä, että jotain on viealla, kun peruuttaessa ei neliveto kytkeydy aina päälle... Ja kyse ei ole hapettumasta taikka kosketus viasta.
teukka salama kirjoitti:Ketä tässä pitäisi uskoa kun osa sanoo että on normaalia kun lähtee etupää mukaan ja toiset sanoo että ei ole???
Soittelin pitkin Pollen korjaamoja ja edustajia????
Voi sen lukea täältä Sammystakin, sillä siitä olen kirjoitellut säännöllisin väliajoin. Sanoisin että kyllä se Pollelle on normaalia, mutta siinä voi tulla kallis vahinko. Ei nimittäin välttämättä kestä se etuveto tuota ominaisuutta. Neuvoisinkin Pollen omistajia kehittämään ajotaitoaan siihen suuntaan, että ne luisut onnistuvat neliveto päällä.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Ilmeni moista vikaa 03 700:ssa, että takavetoa ei löytynyt ollenkaan, ei edes pakilla. Voiko johtua jäyköistä kylmistä öljyistä, vai onko etuperä sökönä?
On tuommoinen ilmiö herkkä syntymään, jos käyttää etuperässä muita öljyjä kuin Polariksen omaa. Myös vetorullien palautusjousien veltostuminen aiheuttaa kuvatun kaltaisen tilanteen. Asiantunteva huolto palauttaa Pollen ominaisuudet ennalleen.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
siispä koskeeko tämä lukkosekoilu nyt napalukollisia vai murikassa olevia lukkoja vaiko kumpaakin ?
vaihdettiin tutun 500 h.o sportsmaniin kaikki öljyt(pure polaris).
nyt ekojen tyyppien jälkeen etupää jää jumiin poistaessa nelivedon.
ikään kuin täryttää sarvia etenkin kääntäessä, hitaassa vauhdissa.
vuosimalli on `02, napalukollinen.
TAJ kirjoitti:Juu vanhemmissa pollen malleissa missä lukot renkaan navoissa, maksaa tuo magnetisoituneiden levyjen vaihto 40-50 euroa siis sisältäen osat uudemmissa taas etuperän irroitus lisää pikkasen hintaa mutta kyllä senkin parin tunnin puurtamisella vaihtaa osan hinta tuohon uudempaan versioon on muistaakseni 20 luokkaa
kumikeisarille tiedoksi että koskenee molempia malleja niinku TAJ tässä ammattilaisena kirjoittaapi asiasta
niinpä niin.
vääriä öljyjä mekin tässä nyt pelätään.merkkihuollosta saatiin kaksi vastausta mitä sinne "kuuluu" laittaa. liikkeen omistaja jyräsi asentajan mielipiteen.niinpä otettiin se mitä myyjä antoi.
vaihtaessa taivasteltiin kuinka "vetistä" tuo öljy oli....
kumikeisari kirjoitti:niinpä niin.
vääriä öljyjä mekin tässä nyt pelätään.merkkihuollosta saatiin kaksi vastausta mitä sinne "kuuluu" laittaa. liikkeen omistaja jyräsi asentajan mielipiteen.niinpä otettiin se mitä myyjä antoi.
vaihtaessa taivasteltiin kuinka "vetistä" tuo öljy oli....
pöntössä luki vaihdelaatikkoöljy, englanniksi....
Vetistä pitää ollakkin. Oikeassa napaöljypurkissa lukee DEMAND DRIVE HUB FLUID. Part no:2871654 Peräöljy purkki sekoittaa, sillä se on pakattu samanlaiseen astiaan jossa kuitenkin teksti Atv Angle Drive Fluid. Siis huomatkaa vielä se, että uudemmissahan tuo napaöljy laitetaan etuperään.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...