Vaihteeksi voisi tänne myös päivitellä.
Yllä mainittu iskariongelma muuten ratkesin kromauttamalla vanhat varret, kromari sanoi niissä olleen paskat pohjatyöt ja siksi ruostui läpi. Nyt kestää kuulemma ikuisesti!
Vinssikin on toiminut ok, vaikka siinä lukee can-am.
Ajettu on suossa, kallioilla, crossiradalla, enskaradalla, metsissä ja helteillä ihan tielläkin… auto ja ilmastointi kyllä edelleen on poppis asfalttiteillä.
Kones on toiminut hyvin, mutta kun tekniikka kiinnostaa, niin selvittelen täällä enemmän ongelmia ja niiden ratkaisuja. Niitähän kyllä riittää jos näitä käyttää kunnolla.
Rytmihäiriöita hieman aiheutti huollon yhteydessä öljypropusta löytynyt ”nasta”.
Aikani kyselin ja tutkin räjäytyskuvia, niin ongelma löytyi vaihteen siirtäjässä olevasta vivusta joka lukitsee vaihteen paikoilleen, uusi vipu maksoi 20-30€. Käytössä ei huomannut mitään ongelmaa.
Onneksi alakuvassa näkyvä rulla ei päätynyt rattaiden väliin täydestä laulusta.
Vari on satunnaisesti pitkissä moottorijarrutuksissa heittänyt ikäänkuin vapaalle kilinän saattelemana, luulin sen tulevan yksisuuntalaakerista ja vaihdatin sen liikkeessä. Ykkösessä on niin kovat momentit ja vaati jotain teetettyä työkalua, niin en alkanut ite pulaamaan.
Ei auttanut vaihto, yksi keikka suolle ja oli huonompi. Alkoi myös kiihdytyksien jälkeen jäämään kierrokset päälle.
Avasin kakkosen, se oli paskanen ja kulunut… nyt toistaiseksi vaan putsasin, säädin shimmeillä ja näyttäisi toimivan. Testilenkki oli vähän lyhyt kun tuli vettä niskaan.
Tilaan kulutusosat silti, jossain kohtaa niitä kuitenkin tarvitaan.
Turboissa on kakkonen pelkästään seekerin varassa ja pultti prikka yhdistelmä on vaan back up.
Seekeri helposti kuolleentuu jos sitä joutuu avaamaan, eikä pysy enää urassaan… pomppaa urasta, siirtyy pulttia vasten ja vaihteet / varin toiminta alkaa takkuamaan.
Jenkeissä tuntui olevan isosti ongelma ja myivät tuohon Snap Ring Delete Kittiä jossa erilaisia prikkoja valmiiksi mitoitettuna. Näytti normi prikoilta jotka tosi väljiä 22mm akseliin, rujo toteutus joka varmaan kyllä toimii.
vas kuva ok
Seekeri ei luonnollisesti ole ihan stanukka, toki saa tilattua polarikselta ja ainakin Porin laakeri pystyy toimittamaan.
Ei toimi normaalilla 22mm / 1.2mm seekerillä, pitää olla 1.75mm leveä.
Porin laakerilta löytyi shimmilevyjä 22m reiällä eri paksuuksia joten jätin koko seekerin pois.
Seekeri pois ja yhteensä 5.5mm shimmejä väliin niin kakkonen juuri ja juuri pyörii vapaalla, sekä vaihteet toimii todella nätisti.
servicemanualwarehouse.com tilasin pdf-manuaalin, taisi olla noin 20 dollaria, hyvin käytetty raha! Näkee momentit, huolto-ohjeet yms. näppärästi.
Varmaan saa ilmaiseksikin, mutta oon niin käsi että imutan kuitenkin jotain viruksia jos yritän säästää.
Go Pro testailua
