Variaattorin hihnan kesto

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Avatar
Tepy
6WD
Viestit: 940
Liittynyt: 10 Huhti 2008 08:21
Mönkijä:: Polleheppa
Paikkakunta: Hullun hauska kylä

Viesti Kirjoittaja Tepy »

3.8.08: 3030km/134h ...
Jos kirjoittamani juttu meni päin metsiä, niin ei tuo mittään, sillä niin menee mönkimisenikin.

Jos hulluuteen osallistuu riittävän monia, siitä tulee normaalia.
JukkaRu
3WD
Viestit: 102
Liittynyt: 25 Maalis 2007 23:33
Paikkakunta: Etelä-savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaRu »

No toi kuulostaa jo siltä kuin pitääkin. Taidat ajaa aika nopeita ajoja kun noin vähän tunteja tuohon kilometrimäärään.
Miehillä on aina legot .. aikuisempana ne vaan on erilaisia.
Se oli huono reissu jos vinssi jäi kylmäksi!!
Avatar
Tepy
6WD
Viestit: 940
Liittynyt: 10 Huhti 2008 08:21
Mönkijä:: Polleheppa
Paikkakunta: Hullun hauska kylä

Viesti Kirjoittaja Tepy »

JukkaRu kirjoitti:No toi kuulostaa jo siltä kuin pitääkin. Taidat ajaa aika nopeita ajoja kun noin vähän tunteja tuohon kilometrimäärään.
Niinpä, noin 3030km/134h = 22,6 km/h on kömpijälle kieltämättä hyvä keskinopeus. "Katumönkijälle" se ei nyt ole paljoa. Itse ajan (kömmin)maastossa/metsässä harrastus(EI huvi)ajoja ja hyötyajoja (kuten kuvablokistani näkee). Kilometrit tulee, kun kömpijä (TL-malli kylläkin) on datzalla(landella) ja mun eläkeläiset vanhemmat (60-70v) ajelevat sillä pitkin seutuja "pitkiä" matkoja - taisi olla viimeinen reissu about 50 km/laaki sightseeing:iä. No, mutta sehän hyvä kun pitävät laakerit liikkeellä ja pysyvät siellä "talon vahtina". Vierivät kivet eivät sammaloidu.
Jos kirjoittamani juttu meni päin metsiä, niin ei tuo mittään, sillä niin menee mönkimisenikin.

Jos hulluuteen osallistuu riittävän monia, siitä tulee normaalia.
jason
4WD
Viestit: 124
Liittynyt: 23 Huhti 2008 20:06
Mönkijä:: Cam Am Outlander 800XT max
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja jason »

Ilkeetä roplatusta alkoi taas kuulumaan varikopan sisältä... kerpele.

Kestihän tuo melkeen 300km tiellä ajoa ja hitusen kärryn vetoa..
Aina on hyvä sää ajaa. Polaris SP 500 Tl
pollekuski
6WD
Viestit: 803
Liittynyt: 15 Tammi 2008 14:49
Paikkakunta: ilmajoki

Viesti Kirjoittaja pollekuski »

ei liity tänne varsinaiseti mutten viittiny uutta aihetta tehä

http://kuvablogi.com/nayta/1421378/ tollai on entiselle omistajalle käyny huomasin kun vesi tuli sisään ja hihna luisti on kyllä uusinu varin että ei hätää.pelliä ja sikafelksiä niin on kuin uusi :lol:
JukkaRu
3WD
Viestit: 102
Liittynyt: 25 Maalis 2007 23:33
Paikkakunta: Etelä-savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaRu »

jason kirjoitti:Ilkeetä roplatusta alkoi taas kuulumaan varikopan sisältä... kerpele.

Kestihän tuo melkeen 300km tiellä ajoa ja hitusen kärryn vetoa..
Ei kun variaattorin linjausta tarkastamaan ja sitten etsimään syytä miksi ei ole linjassaan.

:wink:

Joko oli mones kerta

Jos variaattori ei ole linjassa niin hihna menee päreiksi nopeammin jos ajetaan nopeeta ajoa.
Miehillä on aina legot .. aikuisempana ne vaan on erilaisia.
Se oli huono reissu jos vinssi jäi kylmäksi!!
-P-
6WD
Viestit: 885
Liittynyt: 02 Syys 2008 20:05
Mönkijä:: Polle Sportsman 500 HO
Paikkakunta: Hyrynsalmi Seura:Kainuun Moottorikerho

Viesti Kirjoittaja -P- »

105h ja reilut 1000km, riekaleita irtoili. Syynä luultavasti naapurin jumiutuminen ja irroitusyritys isolla pykälällä. Olihan se kyllä paha ääni, mikä hihnasta lähti, luulin, että nuyt on jotain oikeesti rikki...

-P-
Mielipiteet on kuin persereikä, jokaisella omansa.
jason
4WD
Viestit: 124
Liittynyt: 23 Huhti 2008 20:06
Mönkijä:: Cam Am Outlander 800XT max
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja jason »

jason kirjoitti:Ilkeetä roplatusta alkoi taas kuulumaan varikopan sisältä... kerpele.

Kestihän tuo melkeen 300km tiellä ajoa ja hitusen kärryn vetoa..
Sori... ei se hajonnukkaan se remmi, ku ne entisen remmin kappaleet alkoi vaan pyörimään sielä kopassa, jotka oli jääneet sinne varikopan ilman otto putken sisälle.
Aina on hyvä sää ajaa. Polaris SP 500 Tl
Avatar
Zuikki
Tracks
Viestit: 950
Liittynyt: 24 Elo 2005 17:34
Mönkijä:: Herra Polaris
Paikkakunta: Savonmaa Mönkijä:Ranger XP 1000 t1b +SM 1000 t3b+Polaris 110 efi+VahvaJussi400 4WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zuikki »

Kyllä remit kestäisi jos variaattorin linjaus on oikea, mutta ei taida määräaikais huolloissa olla "aikaa" tarkastaa variaattorin linjausta vaikka niin huolto-ohjeessa mainitaan. Kotelon irroittaminen vei aikansa ja linjauksen säätö myös. No nyt jos huolto laiminlyödään->remmi ei kestä ja kulut kaatuu kuluttajan niskaan.

Täytyy ostaa oma linjarauta ja tarkastella linjausta itse niin säästyy ylimääräisten remmien ostamiselta. Parin remmin hinnalla saa ostettua linjaraudan :wink:
Etelä Savon Mönkijöiden videoita
Ranger 1000+Sm1000 t3b+Polaris 110 efi+VahvaJussi 400 4WD
Exät:
Polaris Rzr 900
Polaris Xp 850 t3 -12
Polaris predator 50
Polaris sm 90
Polaris Xp 850 EPS -10
Polaris sp 800 Dlx -07
Polaris sp 800 -05
Polaris sp 600 -03
Avatar
Tepy
6WD
Viestit: 940
Liittynyt: 10 Huhti 2008 08:21
Mönkijä:: Polleheppa
Paikkakunta: Hullun hauska kylä

Viesti Kirjoittaja Tepy »

On näissä remmeissä eroa, kun itsellä on ajettu about ~3500km/165h ja hihnan pitäisi olla alkuperäinen, takuu huolloissa ollut eivätkä aikanaan ole maininneet että ovat vaihtaneet, kun eivät ole ainakaan laskuttaneet..
TL- 500 H.O. mallilla on kömmitty siellä sun tällä , vedetty sitä sun tätä "kohtuudella" Maastossa mennään "aina" L:llä awd:nä, tiellä H:lla.
Vetoakselin suojakumit on kyllä kerran takaata jo vaihdettu takuussa ja tänään jätin kun oikealta takaa/ylhäältä repesi taas (takuu?)
Jos kirjoittamani juttu meni päin metsiä, niin ei tuo mittään, sillä niin menee mönkimisenikin.

Jos hulluuteen osallistuu riittävän monia, siitä tulee normaalia.
Tumppi
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 22 Syys 2006 19:15
Paikkakunta: Läntinen Satakunta

Viesti Kirjoittaja Tumppi »

2357 km ja 235.7h, alkuperäinen remmi.
Pateja pussit pullollaan.
Avatar
Tepy
6WD
Viestit: 940
Liittynyt: 10 Huhti 2008 08:21
Mönkijä:: Polleheppa
Paikkakunta: Hullun hauska kylä

Viesti Kirjoittaja Tepy »

OT: soittivat ja sanoivat että takuuseen meni - suoja kumi siis
Tepy kirjoitti:On näissä remmeissä eroa, kun itsellä on ajettu about ~3500km/165h ja hihnan pitäisi olla alkuperäinen, takuu huolloissa ollut eivätkä aikanaan ole maininneet että ovat vaihtaneet, kun eivät ole ainakaan laskuttaneet..
TL- 500 H.O. mallilla on kömmitty siellä sun tällä , vedetty sitä sun tätä "kohtuudella" Maastossa mennään "aina" L:llä awd:nä, tiellä H:lla.
Vetoakselin suojakumit on kyllä kerran takaata jo vaihdettu takuussa ja tänään jätin kun oikealta takaa/ylhäältä repesi taas (takuu?)
Jos kirjoittamani juttu meni päin metsiä, niin ei tuo mittään, sillä niin menee mönkimisenikin.

Jos hulluuteen osallistuu riittävän monia, siitä tulee normaalia.
Avatar
mrrip
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 26 Elo 2006 12:17

Viesti Kirjoittaja mrrip »

2000km meni vanhalla 330 ATP:lla alkuperäinen hihna ja olis mennyt enemmänkin mutta huollossa olivat vaihtaneet mukamas lasittuneiden pintojen takia.
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Tekaisinpa variaattorin huollon. Osat olivat stanttu mitoissa, eikä mitään kulumista ollut havaittavissa. Likaa oli mutta siitä selvisi puhdistuksella. Mäkijarrulaakerille rasvaa, muuten
puhtaaksi paikat ja takalautasen ulompi laakeri vaihtoon 6201. Äänsi hieman joten vaihdoin, nyt ei äännä enää.
Lautaset ja painot virheettömiä ja remmikin tasan uuden mitoissa, joten 3000km jälkeen palataan asiaan
Ai niin nyt on ajettu 7300km ja ettepäin... :lol:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Valistakaas tyhmää :roll:
Mikä siellä variaattorissa kuluu joka aiheuttaa sen että linjaus pitää tarkistaa huollossa ? :-k :-k
Back in business
Vastaa Viestiin