Polaris Traktori, käyttökokemuksia

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
All-Terrain Vehicle
Tracks

Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

jounie kirjoitti:
jötkis kirjoitti:
jounie kirjoitti:

Äkkiseltään nuo levityspalat ei taida sopia kun tuo alapään kiinnitys on aika lähellä kahvoja. Pitänee vielä tutkia asiaa.
Jos ei haittaa, että peilit nousee vähän ylemmäs, niin laita pätkä kierretankoa levityspalan ja tangon väliin.

Taitaa tulla rakennelman näköinen. Paras lopputulos tulisi jos selviäis tuon peilin ja varren kiinnitys. Jos varren peilin pään voisi tehdä kotioloissa uuden niin sittenhän ei olisi muuta kuin tangosta tekisi pitemmät varret. Ei vaan tunnu kellään tietoa olevan :(
No eihä se ole jos kerta on taitoa tehdä, nii palasiksi vaan peili ja jatko siihen. Tuskin on kovin hankala homma. Jos tuntuu että itse ei hyvää saa tehtyä niin peilikaupoille, nuita peilejä on tarjolla aivan älyttömän paljon varmasti löytyy hyvä. Tyrha tehdä yksinkertaisesta asiasta liian monimutkaista :)
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
JN
Noppeli

Viesti Kirjoittaja JN »

Kellään kokemuksia ranger 400 traktorista? Miten tuohon laitteeseen on laitettu nopeusrajoitus? Koeajolla kulki melkein neljääkymppiä ja kone kiersi todella kovaa. Voisi ilmeisesti olla variaattorissa kyseinen rajoitin.Onnistuisikohan tuollaisen säätö jotenkin että kulkisi vaikka hieman yli neljääkymppiä?
-kyllä lähtee..
Can am 650xt road
All-Terrain Vehicle
Tracks

JN kirjoitti:Kellään kokemuksia ranger 400 traktorista? Miten tuohon laitteeseen on laitettu nopeusrajoitus? Koeajolla kulki melkein neljääkymppiä ja kone kiersi todella kovaa. Voisi ilmeisesti olla variaattorissa kyseinen rajoitin.Onnistuisikohan tuollaisen säätö jotenkin että kulkisi vaikka hieman yli neljääkymppiä?
Tuossa alla jotain omia havaintoja joita itsekin vain koeajolla tein.
All-Terrain Vehicle kirjoitti:Tulipa käytyä koeajamassa tuo Rangeri :)
Aika erikoiselta se tuntui ajella, ja keräsi kyllä katseitakin varmasti vähintään yhtäpaljon kuin mönkijä.
Omaan mönkijään verrattuna löytyi muutamia eroja:

+Rinnakkain istuminen
+Ehdoton kaksin ajessa
+Helppo jutella kyytiläisen kanssa
+Ei välttämättä kypärää tarvitse, varsinkaan jos kunnon "hyttä"
+Leppoisa istuma-asento
+Helppo ohjaamoon kulku
+Vaihteet tuntu paremmin loksahteleva
+Turf 1x4 vetotapa
+Kuljetuskapasiteetti

-Todella laiska
-Ei kiihdy läheskään niin ripeästi
-Rajoitin ei omasta mielestä ehkä niin toimiva
-Ohjauksen väljyys keskialueella
-Melko laajakaarinen ohjaus
-Maasto-ominaisuudet
-Mittaristo
-Liukkaanoloinen lattia
-Kiikkerä
-Ei niin nykyaikaisen ja viimeistellyn oloinen

Eli todellinen työkonehan tuo on, joten vielä pysyy vanha mönkijä :)
Variaattoristahan se taitaa tosiaan olla rajoitettu, ilmeisesti samalla tapaa niinkuni osa Polariksen 2011 mallin "normaaleista" traktorimönkijöistä. Sitä en sitten tiedä miten sen saisi ohitettua. Itse en tainnut saada kulkemaan paljoa päälle 35 tuota, mutta kierroksia kyllä otti :roll:
Mönkijätaistelulähetti
jötkis
4WD
Mönkijä:: Raktori-Polle

Viesti Kirjoittaja jötkis »

jounie kirjoitti:
jötkis kirjoitti:
jounie kirjoitti:

Äkkiseltään nuo levityspalat ei taida sopia kun tuo alapään kiinnitys on aika lähellä kahvoja. Pitänee vielä tutkia asiaa.
Jos ei haittaa, että peilit nousee vähän ylemmäs, niin laita pätkä kierretankoa levityspalan ja tangon väliin.

Taitaa tulla rakennelman näköinen. Paras lopputulos tulisi jos selviäis tuon peilin ja varren kiinnitys. Jos varren peilin pään voisi tehdä kotioloissa uuden niin sittenhän ei olisi muuta kuin tangosta tekisi pitemmät varret. Ei vaan tunnu kellään tietoa olevan :(
Tuossa on yksi tapa parantaa peilien "toimivuutta". Ainakaan omaan silmään ei ole viritelmän näköinen.
http://kuvablogi.com/nayta/459078/
jounie
3WD
Mönkijä:: tr 500

Viesti Kirjoittaja jounie »

Taitaa tulla rakennelman näköinen. Paras lopputulos tulisi jos selviäis tuon peilin ja varren kiinnitys. Jos varren peilin pään voisi tehdä kotioloissa uuden niin sittenhän ei olisi muuta kuin tangosta tekisi pitemmät varret. Ei vaan tunnu kellään tietoa olevan :([/quote]
Tuossa on yksi tapa parantaa peilien "toimivuutta". Ainakaan omaan silmään ei ole viritelmän näköinen.
http://kuvablogi.com/nayta/459078/[/quote]

Tuossa kuvassa olevalla ratkaisulla ei peilien leveys muutu. Tuo holkki juttu on käynyt mielessä tuohon vaakatasossa olevaan varteen. Se olisi vaan mahdollista saada tuo jatko tuonne suojakumien alle piiloon jos keksis tuon peilin ja varren kiinnityksen.
Jossakin viestissä oli kehoitus mennä peilikauppaan, mistähän noita kauppoja löytyis? Haettiin nimittäin maasturiin irtopeilejä oviin ja ei mistään löytynyt sopivia.Olihan niitä pari yleismallia mutta kun kyseltiin muita malleja niin vastaus oli "ei niitä enää kukaan käytä kun ne on mallikohtaisesti sovittava". Sanotaan kanssa ettei kenenkään tarvi viisastella että käytiin ns.traktori tarvikkeita myyvissä liikkeissä ja ainakaan mönkijä käyttöön on liian isoja.Pelkkiä peilejähän kyllä saa mutta varret on niihinkin tehtävä itse.Tekohan kyllä onnistuu ja mielestäni tämmöinen yksinkertainen asia ei ole ainakaan minulle monimutkainen.
Peilinhän voi rikkoa ja hakea kaupasta rahalla uuden sillähän se rakenne selviää jos ei muuten.Onko kukaan tietoinen hinnasta? Kaverikin tuossa aikoinaan totesi kun oli hävinnyt vetonsa että "ota vaan ei se ole köyhältä pois".
tols
2WD

Viesti Kirjoittaja tols »

jounie kirjoitti: Tuossa kuvassa olevalla ratkaisulla ei peilien leveys muutu. Tuo holkki juttu on käynyt mielessä tuohon vaakatasossa olevaan varteen. Se olisi vaan mahdollista saada tuo jatko tuonne suojakumien alle piiloon jos keksis tuon peilin ja varren kiinnityksen.
Jossakin viestissä oli kehoitus mennä peilikauppaan, mistähän noita kauppoja löytyis? Haettiin nimittäin maasturiin irtopeilejä oviin ja ei mistään löytynyt sopivia.Olihan niitä pari yleismallia mutta kun kyseltiin muita malleja niin vastaus oli "ei niitä enää kukaan käytä kun ne on mallikohtaisesti sovittava". Sanotaan kanssa ettei kenenkään tarvi viisastella että käytiin ns.traktori tarvikkeita myyvissä liikkeissä ja ainakaan mönkijä käyttöön on liian isoja.Pelkkiä peilejähän kyllä saa mutta varret on niihinkin tehtävä itse.Tekohan kyllä onnistuu ja mielestäni tämmöinen yksinkertainen asia ei ole ainakaan minulle monimutkainen.
Peilinhän voi rikkoa ja hakea kaupasta rahalla uuden sillähän se rakenne selviää jos ei muuten.Onko kukaan tietoinen hinnasta? Kaverikin tuossa aikoinaan totesi kun oli hävinnyt vetonsa että "ota vaan ei se ole köyhältä pois".
Minulla on -10 mallin traktori polle. Itse hain pienemmät "traktorin" peilit ja muistaakseni varretkin motonetista (varret saattoi olla myös Biltemasta). Hintaa taisi yhteensä tulla parisenkymppiä eli minun budjetti kesti tuon investoinnin. Pollen etukannen päältä irrotin kummaltakin puolelta yhden ruuvin kannessa olevasta tukimetallista ja laitoin peilin varret muttereille kiinni kyseisiin reikiin. Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen tuohon muutaman kympin satsaukseen.
All-Terrain Vehicle
Tracks

jounie kirjoitti:Jossakin viestissä oli kehoitus mennä peilikauppaan, mistähän noita kauppoja löytyis? Haettiin nimittäin maasturiin irtopeilejä oviin ja ei mistään löytynyt sopivia.Olihan niitä pari yleismallia mutta kun kyseltiin muita malleja niin vastaus oli "ei niitä enää kukaan käytä kun ne on mallikohtaisesti sovittava". Sanotaan kanssa ettei kenenkään tarvi viisastella että käytiin ns.traktori tarvikkeita myyvissä liikkeissä ja ainakaan mönkijä käyttöön on liian isoja.Pelkkiä peilejähän kyllä saa mutta varret on niihinkin tehtävä itse.Tekohan kyllä onnistuu ja mielestäni tämmöinen yksinkertainen asia ei ole ainakaan minulle monimutkainen.
No ihan parin minuutin googletuksella tuossa sulle jo noin 72 vaihtoehtoa http://www.duell.fi/tuotehaku.asp?sua=1 ... 001008&q=y , http://www.24mx.fi/mp/k/mp-sivupeilit/k277/ . Ja esim Duelilla on aika paljon jälleenmyyjiä ympäri maata, joten varmaan melko läheltä löytyy ihan hyllystäkin nuita tai ainakin tilaamalla saa.

No onhan ne autonpeilit nyt aivan täysin eri asia kun mitä mönkijän peilit. Jokasessa autossa erilainen kiinnitys systeemi ja kiinnityspaikat, niinkun selviää kun katselee vaikka autoja parkkipaikalla rivissä. Joten siinähän sen on pakko olla justiinsa mallikohtainen tai sitä ei saa siihen kiinni ellei vedä itse ruuveilla koriin, eikä varmasti kovin moni autonomistaja tätä halua. Mutta mönkijöissä ja mopoissa se peilin kiinnitys tapahtuu siihen pieneen koloon ohjaustangossa. Ja näitä koloja ei ole kun muutamaa eri kokoa, joten tarvikepeilit ovat ehkä yleisin ja suosituin vaihtoehto. Ja myös tämä selviää kun katselee vaikka pienkoneliikkeessä rivissä olevia mopoja. Mutta jokainen tekee niinkuin haluaa ja justiinsa niinkun tuntuu hyvältä.
Mönkijätaistelulähetti
jounie
3WD
Mönkijä:: tr 500

Viesti Kirjoittaja jounie »

[
Minulla on -10 mallin traktori polle. Itse hain pienemmät "traktorin" peilit ja muistaakseni varretkin motonetista (varret saattoi olla myös Biltemasta). Hintaa taisi yhteensä tulla parisenkymppiä eli minun budjetti kesti tuon investoinnin. Pollen etukannen päältä irrotin kummaltakin puolelta yhden ruuvin kannessa olevasta tukimetallista ja laitoin peilin varret muttereille kiinni kyseisiin reikiin. Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen tuohon muutaman kympin satsaukseen.[/quote]

Tolsilla jäänyt varmaan huomaamatta että nyt on kyseessä ohjaustankoon tulevat peilit.Mulla on tuossa Pollessa se etulaatikko minkä sai vakiona mukaan niin epäilyttää pysyvätkö peilit "säädöissä" kun kantta aukoo ja sulkee.
Ei se ole niin budjetti kysymys vaan lähinnä kiinnostus värkäämiseen. Jos olisi budjetin kanssa ongelmia niin tuskin olisi tullut laitettua toistakymmentä tuhatta harrastukseen. :mrgreen:
All-Terrain Vehicle kirjoitti:
jounie kirjoitti:Jossakin viestissä oli kehoitus mennä peilikauppaan, mistähän noita kauppoja löytyis? Haettiin nimittäin maasturiin irtopeilejä oviin ja ei mistään löytynyt sopivia.Olihan niitä pari yleismallia mutta kun kyseltiin muita malleja niin vastaus oli "ei niitä enää kukaan käytä kun ne on mallikohtaisesti sovittava". Sanotaan kanssa ettei kenenkään tarvi viisastella että käytiin ns.traktori tarvikkeita myyvissä liikkeissä ja ainakaan mönkijä käyttöön on liian isoja.Pelkkiä peilejähän kyllä saa mutta varret on niihinkin tehtävä itse.Tekohan kyllä onnistuu ja mielestäni tämmöinen yksinkertainen asia ei ole ainakaan minulle monimutkainen.
No ihan parin minuutin googletuksella tuossa sulle jo noin 72 vaihtoehtoa http://www.duell.fi/tuotehaku.asp?sua=1 ... 001008&q=y , http://www.24mx.fi/mp/k/mp-sivupeilit/k277/ . Ja esim Duelilla on aika paljon jälleenmyyjiä ympäri maata, joten varmaan melko läheltä löytyy ihan hyllystäkin nuita tai ainakin tilaamalla saa.

No onhan ne autonpeilit nyt aivan täysin eri asia kun mitä mönkijän peilit. Jokasessa autossa erilainen kiinnitys systeemi ja kiinnityspaikat, niinkun selviää kun katselee vaikka autoja parkkipaikalla rivissä. Joten siinähän sen on pakko olla justiinsa mallikohtainen tai sitä ei saa siihen kiinni ellei vedä itse ruuveilla koriin, eikä varmasti kovin moni autonomistaja tätä halua. Mutta mönkijöissä ja mopoissa se peilin kiinnitys tapahtuu siihen pieneen koloon ohjaustangossa. Ja näitä koloja ei ole kun muutamaa eri kokoa, joten tarvikepeilit ovat ehkä yleisin ja suosituin vaihtoehto. Ja myös tämä selviää kun katselee vaikka pienkoneliikkeessä rivissä olevia mopoja. Mutta jokainen tekee niinkuin haluaa ja justiinsa niinkun tuntuu hyvältä.
Jäi tarkentamatta että nuot autonpeilit olisi tullut kilpuri maasturiin johon ne olisi laitettu itse ruuveilla koriin kiinni jos olisi löytynyt tarkoitukseen sopivat.
Kiitos linkeistä. Näyttivät osa peileistä olevan yhtä lyhkäsillä varsilla kuin nyt paikallaan olevat eli asiaan ei muutosta.Tuntus vaan hyvältä jatkaa noita varsia ja hyödyntää alkuperäiset peilit.
jötkis
4WD
Mönkijä:: Raktori-Polle

Viesti Kirjoittaja jötkis »

jounie kirjoitti:

Tuossa kuvassa olevalla ratkaisulla ei peilien leveys muutu. Tuo holkki juttu on käynyt mielessä tuohon vaakatasossa olevaan varteen. Se olisi vaan mahdollista saada tuo jatko tuonne suojakumien alle piiloon jos keksis tuon peilin ja varren kiinnityksen.
Ei muutu leveys ei, mutta joskus jo pienikin korkeuden muutos parantaa näkyvyyttä. Helppo ja halpahan tuo on kokeilla, että toimiiko. Peilejä kannattaa kysellä moottoripyöräliikkeistä, valikoimaa on aivan järjettömästi. Esim. tuolta: http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... at/peilit/
moilanen
6WD

Viesti Kirjoittaja moilanen »

Tänään kun tankkailin Polaristani, huomasin yllätyksekseni, että sadan kilometrin kulutus menikin alle 10ltr. Ajorutiinini noudattelivat aiempia; ei isoja eroja. Kuitenkin, tuo 40-45kmh, lienee se raja, jonka yli ei kannata rutistaa. Tuo variaattorin rajoitin kun sallii kierrosten nousun mutta nopeus ei lisäänny. Kun variaattorista alkaa kuulua ylimääräistä sirinää, olet pakottanut hepoasi liikaa ja se tuntuu kulutuksessa.
Kaiken kaikkiaan tuo Pollen traktori on ehdottoman hyvä härpäke kaikkine lainsäädännön suomine erivapauksineen. Suosittelen.
KVF 360
6WD
Mönkijä:: Polaris ratkori 500 efi

Viesti Kirjoittaja KVF 360 »

98 vai e10?
Ostin uuden Polariksen, sillä mä aina aurailen. Ja naapurille moimoi moikkailen.
Samm
2WD
Mönkijä:: Polaris 500 H.O Forest Trakto

Viesti Kirjoittaja Samm »

98 sanoi tänään liikkeessä ostettaessa pollen traktori 8)
Polaris Sportsman 500 H.O Forest Traktori 2011
EX: Polaris sportsman 300 '08
atv mies
Tracks

Viesti Kirjoittaja atv mies »

Juu itsehän olen käyttänyt vain 98 E5 bensaa ja näin suosittelivat liikkeessäkin.
Mulla on rajoitin temppuillu nyt yhden kerran, olin ajamassa metsässä pikkupuolella noin 45 min ja sitten laitoin isonpuolen silmään ja lähdin paahtaan tielle niin kappas mittari näytti 65 km/h pysäytin ,mutta en sammuttanut ja katsoin rajoittimen liittimen, oli paikallaan, sitten sammutin pikaisesti ja pikainen käynnistys, jolloin ruisku ei edes nostanut paineita tai ääntä ei ainakaan kuulunut. Ei vaikutusta asiaan. Noh ajelin siinä mökin pihalle ja sammutin, otin irrotettavat katteet pois ja kurkkasin ilmanputsariin, katoin rajoittimen johdot läpi ja kaikki oli niinkuin pitääkin oikein. Noh tunnin päästä starttasin uudellee ja kaikki toimi normaalisti myös rajoitin.
Mietiskeltiin tätä juttua sitten yhden poromiehen kanssa jolla on ollut 400 sportsmanni jo noin 7 vuottta, niin aloimme epäileen että kun on ajanut pikkupuolelle jonkin aikaa ja sitten vaihtee isolle puolelle niin "kone" ei pysy perässä jolloin rajoitinta ei ole, toinen syy voisi olla rajuhko kolaus, niitä nimittäin tuli pohjapanssariin kivistä parikin kertaa.
pommipoika
Tracks
Mönkijä:: Can-am 500 max T3

Viesti Kirjoittaja pommipoika »

http://www.nettimoto.com/polaris/ranger/1178681
näköjään 900cc diesel-mallikin rankerista. mikäli olisi yamaha,ja hinta KOHTUULLINEN (alle 15000€) niin voisin jopa harkita vaihtoa :lol:
Can-am 500 G2 max STD traktori -13
Honda trx 90 -01
Ex. Yamaha yfm Raptor 250r SE -09
R.I.P. Yamaha 700 Karhu traktori -10 *lunariin*
"Well there's your problem" -Adam Savage
Samm
2WD
Mönkijä:: Polaris 500 H.O Forest Trakto

Viesti Kirjoittaja Samm »

Tämä uusi foresti kaasari pollen rajoitus tehty ihan per***** Menee melkein 70km/h vakiona ja mittarin mukaan rajotin tulee peliin 40mailin kohdalla eli tulee ylimääräisiä ääniä ja nopeus ei kasva.. Mitäköhän poliisit sanoo tuskin uskovat, että vakio on niinkuin onkin??

Tosin ihan mukava suljetulla alueella päästellä joskus menemään. 8)
Polaris Sportsman 500 H.O Forest Traktori 2011
EX: Polaris sportsman 300 '08
Vastaa Viestiin