Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Jarski Ahma
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 08 Joulu 2011 14:31
Mönkijä:: Polaris, Can-Am 650 XMR
Paikkakunta: Lappeenranta- länsialue

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jarski Ahma »

Kertokaas onko normaalia kun sportsmanin sisemmässä etuvetonivelessä on aika iso välys ( 3-4mm) kun ottaa kiinni ja heiluttaa ylös- alas suunnassa sekä eteen- taakse suunnassa etuperään nähden? -11 mallia ja tunteja n.95. Kun kaasuttaa ja sitten löysää ja kaasuttaa heti uudestaan saa aikaan pienen kolahduksen...
Saimaa ATV Offroad Ry- SAO Racing Team 62
Avatar
jami85
Tracks
Viestit: 1041
Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
Paikkakunta: Tornio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jami85 »

osaiko joku kertoa että mistä saisi uuden kardaanin polleen tai sitten ne kardaanin päät?? en enää keksi muutakaan ongelmaa tuohon kolinaan ku väljä kardaani.. niin ja pitääkö nuissa kardaaniakselin päissä olla jonkulainen kannatinlaakeri?? auttakkee tyhymää
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Uusia "saat" varmaan polaris varaosia myyvistä liikkeistä. :shock:
jami85 kirjoitti:osaiko joku kertoa että mistä saisi uuden kardaanin polleen tai sitten ne kardaanin päät?? en enää keksi muutakaan ongelmaa tuohon kolinaan ku väljä kardaani.. niin ja pitääkö nuissa kardaaniakselin päissä olla jonkulainen kannatinlaakeri?? auttakkee tyhymää
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
-P-
6WD
Viestit: 885
Liittynyt: 02 Syys 2008 20:05
Mönkijä:: Polle Sportsman 500 HO
Paikkakunta: Hyrynsalmi Seura:Kainuun Moottorikerho

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja -P- »

Se etuvetarin sisänivel on aika väljä jo itsessäänkin, tuo 3-4mm kuulostaa ihan normaalilta.

-P-
Mielipiteet on kuin persereikä, jokaisella omansa.
Jarski Ahma
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 08 Joulu 2011 14:31
Mönkijä:: Polaris, Can-Am 650 XMR
Paikkakunta: Lappeenranta- länsialue

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jarski Ahma »

-P- kirjoitti:Se etuvetarin sisänivel on aika väljä jo itsessäänkin, tuo 3-4mm kuulostaa ihan normaalilta.

-P-
Kiitos tiedosta. Tuntu vaan jotenkin suurelta tuo välys. Mutta piti käydä uudest kokeilemassa ja siinäkin tuntui olevan jo ainakin se 3mm välystä... :D
Saimaa ATV Offroad Ry- SAO Racing Team 62
MikaS
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 20 Marras 2008 19:49

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja MikaS »

Nyt tuli 500 polleen ensimmäinen iso ongelma ja ei ole ajettu kuin karvan alle 4000 km. Ainakaan pakittaessa ei neliveto mene päälle, vaikka mittarissa nelivetovalo palaakin--> olisiko häkkivika?
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Tai keltaisessa napissa kontakti tms ongelma..
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
TheDeath
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 20 Huhti 2012 15:35
Mönkijä:: Polaris xp 850 traktori
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja TheDeath »

Ei nyt välttämättä kuulu tähän ketjuun mutta millä tuo kuvassa oleva "holkki" irtoaa akselista, jonkinsortin pidätin rengas siinä on mutta miten sen saa irti?
Kuva
Avatar
jami85
Tracks
Viestit: 1041
Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
Paikkakunta: Tornio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jami85 »

mitenkä tuon variaattorin ilman ottoputken saa irti sieltä keulasta??? meni hihna basaksi ja pitäs saaha se töhnä ja hihnan jämät sieltä pois..
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
Avatar
kekkonem
Tracks
Viestit: 1060
Liittynyt: 13 Maalis 2007 10:05
Mönkijä:: XP -14 T3
Paikkakunta: Lohja

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kekkonem »

TheDeath kirjoitti:Ei nyt välttämättä kuulu tähän ketjuun mutta millä tuo kuvassa oleva "holkki" irtoaa akselista, jonkinsortin pidätin rengas siinä on mutta miten sen saa irti?
Kuva
Jos on samanlainen kuin esimerkiksi Jammussa, niin tiukka napautus irroittaa. Siellä on sellainen katkaistu metallinen "o-rengas" pidättämässä. On sillä joku oikeakin nimi, mutta ei nyt tule mieleen.

Napakka kopautus esimerkiksi jollain kumisella massavasaralla pitäisi irroittaa.

Korjatkaa joku jos olen ihan metsässä asiassa...
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!

Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Avatar
jami85
Tracks
Viestit: 1041
Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
Paikkakunta: Tornio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jami85 »

mikähän vika on vai onko se tyyppi ongelma ku ajaa tuon laitteen jyrkkään kulmaan vaikka ojaa ylittäessä niin että keula on aikas korkialla niin kone alkaa rötään?? ei ota kiekkaa ja tuntuu että tukehtuu..kaasu ei vastaa muutenko booaamalla...
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Tuo vetarin "tähti" on kiinni pyöreästä langasta tehdyllä lukkorenkaalla. Pitäisi irrota terävällä napautuksella mutta joskus on ollut kyllä niin hyvin kiinni ettei lähtenyt irti kovallakaan lyönnillä.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Sportsman 500
6WD
Viestit: 351
Liittynyt: 02 Kesä 2004 09:17
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 H.O -12
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Sportsman 500 »

Vaihdettiin vanha hyvin palvellut polaris uuteen kun oli hyvä tarjous 500:sesta sportsmanista, heti ekana päivänä kun vähän markilla testailtiin niin joku risu pääsi nousemaan oikean takarenkaan etupuolella olevaan jarrupolkimen sylinteriin ja hetihän siitä sylinteristä meni se muovinen letkunippa poikki josta lähtee letku säiliöön :(

Ei muutakuin seuraavana päivänä mönkijä takaisin kauppaan ja selvisi että koko sylinteri pitää vaihtaa kun nippaa ei saa erikseen ja hinta taisi olla 60-80e mutta ilmeisesti saa takuuseen menemään, paskempi homma vaan kun osaa ei ole maahantuojalla ja ameriikan tilaukseksi meni, ja jos vanhat merkit paikkaansa pitää niin toimitusaika pari viikkoa.

Kannattaa askarrella kyseiseen paikkaan jonkinlainen suoja ettei tule turhia harmia ja odotusta tuollaisen asian takia..
-P-
6WD
Viestit: 885
Liittynyt: 02 Syys 2008 20:05
Mönkijä:: Polle Sportsman 500 HO
Paikkakunta: Hyrynsalmi Seura:Kainuun Moottorikerho

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja -P- »

Tyrkkää paineilmalla, ite sain maasto-olosuhteissa sen kopistelemalla tyhjäksi.

-P-
jami85 kirjoitti:mitenkä tuon variaattorin ilman ottoputken saa irti sieltä keulasta??? meni hihna basaksi ja pitäs saaha se töhnä ja hihnan jämät sieltä pois..
Mielipiteet on kuin persereikä, jokaisella omansa.
nelitahti
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 11 Heinä 2012 09:41
Mönkijä:: Polaris 500 traktori
Paikkakunta: pohjanmaalla ollaan

Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja nelitahti »

Ongelma: olin menossa mettään mönkimään ja siinä kun hidastin liittymään, päästin siis kaasulta, laitoin nelivedon päälle niin kuin aina. No lykkäsin kytkimen vahingossa adc nelivedolle asti ja mönkijä pysähty suht nopiaa moottorijarrutuksella. tuossa myöhemmin ajoin tiellä ja päästin kaasulta niin jostain päin mönkijää kuulu jotakin omituista ääntä. Kysynpä siis että mitä kummallista tapahtu? Onko kellään kokemusta vastaavasta tilanteesta? Kuvaan varmaan pienen pätkän youtubeen ja pistän tänne linkkiä jos joku tietäis äänen perusteella sanoa jotakin
En se mää ollu ja sitä paitsi se oli vahinko
Vastaa Viestiin