Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Mepi
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 15 Syys 2011 07:12
Mönkijä:: Sportsman 500 EFI EUT 2012
Paikkakunta: Satakunta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mepi »

Kysympä samaan ADC asiaan liittyen että jarruttaako muilla kone laskuissa myös etupyöriä? Olen ymmärtänyt että sen pitäisi hidastaa kaikilla neljällä? Mulla ainakin tekee sen jos metsässä rinnettä laskee niin vain takarenkaat jarruttaa ja perä liiraa mihin sattuu.
Sportsman 500 EFI EUT 2012
nelitahti
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 11 Heinä 2012 09:41
Mönkijä:: Polaris 500 traktori
Paikkakunta: pohjanmaalla ollaan

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja nelitahti »

nelitahti kirjoitti:Ongelma: olin menossa mettään mönkimään ja siinä kun hidastin liittymään, päästin siis kaasulta, laitoin nelivedon päälle niin kuin aina. No lykkäsin kytkimen vahingossa adc nelivedolle asti ja mönkijä pysähty suht nopiaa moottorijarrutuksella. tuossa myöhemmin ajoin tiellä ja päästin kaasulta niin jostain päin mönkijää kuulu jotakin omituista ääntä. Kysynpä siis että mitä kummallista tapahtu? Onko kellään kokemusta vastaavasta tilanteesta? Kuvaan varmaan pienen pätkän youtubeen ja pistän tänne linkkiä jos joku tietäis äänen perusteella sanoa jotakin
Kokeilin tos ajaa ja eipä ollu enää mittään vikaa. Oli kai hirttäny adc päälle elikkä ajelu jatkukoon..
En se mää ollu ja sitä paitsi se oli vahinko
Syntax Error?
3WD
Viestit: 92
Liittynyt: 12 Helmi 2007 12:24
Mönkijä:: Polaris XP 850

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Syntax Error? »

XP 850 ja nelivedon kanssa jotain häikkää.

Kun otan laitteen tallista ja lähden ajamaan, niin etupää tuntuu jumittavan niin paljon että mönkkärin nokka laskee ainakin 10 cm ja tampattuun soratiehen jää renkaista oikein kunnon jäljet. Jokin tuntuu jumittavan etupäässä oikein reippaasti. Kun pysähdyn ja laitan vaihteen vapaalle ja yritän työntää laitetta eteenpäin, niin ei liiku mihinkään. Taaksepäin kun vetää, niin sinne tulee hyvin ja noin puolen metrin jälkeen tuntuu kuin jokin vapautuisi, sen jälkeen menee työntämällä eteenpäin normaalisti ja laite pelaa sen jälkeen hyvin koko ajelun ajan. Tämä toistuu säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta aina kun olen ottanut laitteen tallista.

No, laite meni 200h huoltoon ja mainitsin asiasta. He tutkivat etuhäkin ja siellä oli pieniä murtumia ja sehän vaihdettiin uuteen. Huollon jälkeen ongelma on toistunut käytännössä heti, eli samat oireet jatkuvat. Olen ajanut huollon jälkeen muutaman kilometrin tasaista tietä hiljaisella nopeudella ilman mitään sudittelua tai muuta rallaamista, joten raskas käyttö ei voi olla syynä, että olisin heti hajoittanut uuden häkin. Soitin asiasta huoltoon ja heiltä ei tietoja tai neuvoja herunut, sanoivat vain, että ajele vaan ja katsotaan mitä tapahtuu.

Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia tai neuvoja mitä kannattaa tehdä?
nelitahti
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 11 Heinä 2012 09:41
Mönkijä:: Polaris 500 traktori
Paikkakunta: pohjanmaalla ollaan

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja nelitahti »

Mepi kirjoitti:Kysympä samaan ADC asiaan liittyen että jarruttaako muilla kone laskuissa myös etupyöriä? Olen ymmärtänyt että sen pitäisi hidastaa kaikilla neljällä? Mulla ainakin tekee sen jos metsässä rinnettä laskee niin vain takarenkaat jarruttaa ja perä liiraa mihin sattuu.
Pitipä kokeella kuinka omas konees toimii, ja kyllä se tuntus pistävän hanttiin kaikilla neljällä pyörällä.
En se mää ollu ja sitä paitsi se oli vahinko
Arwe
2WD
Viestit: 53
Liittynyt: 08 Huhti 2012 15:42
Mönkijä:: Polaris 500 EFI Traktori
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Arwe »

Mepi kirjoitti:Kysympä samaan ADC asiaan liittyen että jarruttaako muilla kone laskuissa myös etupyöriä? Olen ymmärtänyt että sen pitäisi hidastaa kaikilla neljällä? Mulla ainakin tekee sen jos metsässä rinnettä laskee niin vain takarenkaat jarruttaa ja perä liiraa mihin sattuu.
Voi johtua myös siitä että edessä on enämmän painoa, jolloin taakse tulee huonompi pito.
Vuoden 2007 turhake <3
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Mepi kirjoitti:Kysympä samaan ADC asiaan liittyen että jarruttaako muilla kone laskuissa myös etupyöriä? Olen ymmärtänyt että sen pitäisi hidastaa kaikilla neljällä? Mulla ainakin tekee sen jos metsässä rinnettä laskee niin vain takarenkaat jarruttaa ja perä liiraa mihin sattuu.
ADC jarruttaa etuvetoakseleita mutta onhan ne kardaanin kautta yhteydessä takapyöriin eli jarruttaako takapyörät riippuu ajotilanteesta (onko 4WD kytkeytynyt).
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
bawabu
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 07 Syys 2012 13:07

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja bawabu »

moro kaikki harrastajat!
mikä voisi olla vikana ???
polaris 500 sportman h.o. vuosimalli 07-08 vuosiluvusta en ole ihan varma mutta jompi kumpi.
polle sammui ihan yht äkkiä ajosta ja kipinä hukkui.
nyt on käyty tappokaisimet läpi, uusi akku, tulppa vaihdettu ja uusi puola vaihdettu niin ja johdotuksia käyty läpi ja osittain vaihdettu murtuneita johtoja!
olisi kiva saada käyntiin ennen lumia.
kiito jo etukäteen!!!!
Tommi
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Umpimähkään osien vaihtamisen sijaan kannattaisi etsiä syy kipinän puuttumiseen kytkentäkaaviota seuraamalla ja tekemällä mittauksia.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
bawabu
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 07 Syys 2012 13:07

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja bawabu »

mistä löytyy polariksen mittausarvot ja kytkentäkaavio?
polariksen huollossa eivät tienneet mitään arvoja, sanoi että kokeilemalla ne sen tekee....
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Kyllä ne tietää, jos kattovat koneelta niillä on hienot tiedostot. Eivät vain kerro.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

bawabu kirjoitti:moro kaikki harrastajat!
mikä voisi olla vikana ???
polaris 500 sportman h.o. vuosimalli 07-08 vuosiluvusta en ole ihan varma mutta jompi kumpi.
polle sammui ihan yht äkkiä ajosta ja kipinä hukkui.
nyt on käyty tappokaisimet läpi, uusi akku, tulppa vaihdettu ja uusi puola vaihdettu niin ja johdotuksia käyty läpi ja osittain vaihdettu murtuneita johtoja!
olisi kiva saada käyntiin ennen lumia.
kiito jo etukäteen!!!!
Tommi
Kyllä johdotuksen pystyy tarkistamaan ilman "salaista" tietoakin. Tarviit mittarin ja sähkökaaviot. Korjaus oppaissa on yleensä sähkökaavioiden lisäksi sitten vielä ne salaisetkin tiedot, esim cdi:n kunnon toteamiseksi..
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
bawabu
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 07 Syys 2012 13:07

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja bawabu »

voisko joku kertoa miten se cdi boksi testataan?
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

CDI cannot be checked; when everything else checks ok then the CDI is replaced. CDIs are are almost always a sudden failure, much like a fuse.

At the plug where the stator wire harness plugs into the CDI check for 185 Ohms on the pulse coil, and 0.45 ohms on the charge coil, plus or minus 20% at 70F. Then check each of the four wires to ground, there should be no continuity to ground. Pulse coil wires are usually white and white w/tracer. These are off my memory so if you get slightly different readings do not be alarmed. The ground measurement must be infinity.

The ignition coil and plug wire can be checked as well. Primary side should be 0.1 to 0.4 ohms. Secondary should be 6 to 8 kilo-ohms.

I suggest using an analog meter as the digitals tend to be inaccurate under 2 ohms.
Lainattu tuolta---> http://forums.atvconnection.com/polaris ... ading.html
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Tuo ADC on semmonen systeemi että sitä parempi mitä vähemmän sitä käyttää, ainakin huoltomiehen kertoman mukaan, koska se rasittaa etuperää turhan paljon.

Itelläni oli Big Bossissa semmonen ropleemi että vaihteita ei meinannut saada vaihdettua keppiä katkaisematta koska veto jäi päälle.
Korjaantui sillä että huollon yhteydessä laitettiin kakkosvariaattoriin ohut shimmilevy joka levittää lautasia hieman. Nyt ei enää pyri tyhjäkäynnillä liikkeelle ja vaihteetkin pelaavat hyvin.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Syntax Error?
3WD
Viestit: 92
Liittynyt: 12 Helmi 2007 12:24
Mönkijä:: Polaris XP 850

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Syntax Error? »

Tälle uppista. Löytyykö keneltäkään vinkkejä?
Syntax Error? kirjoitti:XP 850 ja nelivedon kanssa jotain häikkää.

Kun otan laitteen tallista ja lähden ajamaan, niin etupää tuntuu jumittavan niin paljon että mönkkärin nokka laskee ainakin 10 cm ja tampattuun soratiehen jää renkaista oikein kunnon jäljet. Jokin tuntuu jumittavan etupäässä oikein reippaasti. Kun pysähdyn ja laitan vaihteen vapaalle ja yritän työntää laitetta eteenpäin, niin ei liiku mihinkään. Taaksepäin kun vetää, niin sinne tulee hyvin ja noin puolen metrin jälkeen tuntuu kuin jokin vapautuisi, sen jälkeen menee työntämällä eteenpäin normaalisti ja laite pelaa sen jälkeen hyvin koko ajelun ajan. Tämä toistuu säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta aina kun olen ottanut laitteen tallista.

No, laite meni 200h huoltoon ja mainitsin asiasta. He tutkivat etuhäkin ja siellä oli pieniä murtumia ja sehän vaihdettiin uuteen. Huollon jälkeen ongelma on toistunut käytännössä heti, eli samat oireet jatkuvat. Olen ajanut huollon jälkeen muutaman kilometrin tasaista tietä hiljaisella nopeudella ilman mitään sudittelua tai muuta rallaamista, joten raskas käyttö ei voi olla syynä, että olisin heti hajoittanut uuden häkin. Soitin asiasta huoltoon ja heiltä ei tietoja tai neuvoja herunut, sanoivat vain, että ajele vaan ja katsotaan mitä tapahtuu.

Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia tai neuvoja mitä kannattaa tehdä?
Vastaa Viestiin