Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
nelitahti
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 11 Heinä 2012 09:41
Mönkijä:: Polaris 500 traktori
Paikkakunta: pohjanmaalla ollaan

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja nelitahti »

Ei tuo mun -11 Polaris oikeen tykänny pohojanmaan suurista sateista. Oli syystä tai toisesta pihalla viimesen viikon ja eiköhän tänään ollut häikkää. Tuuletin ei kai pyöri, nimittäin ei kuulu tuttua (eikä tuntematonta) hurinaa ja alkas vilkuttanaan ylikuumenemisen valoa. Jähdytysnestettä ainakin on. mittaristo näyttää mitä sattuu, sammuu välillä kokonaan, väittää nelivedon olevan päällä ja ei mittaristo ei sammu avaimella. Kuitenkin pystyi normaalisti ajamaan, nyt katon alla kuivumassa. Katsoo myöhemmin onko vikaa vai oliko kosteus haihtunut. Määräaikaishuoltoon toki pitäs viedä muutenkin.
En se mää ollu ja sitä paitsi se oli vahinko
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

nelitahti kirjoitti:Ei tuo mun -11 Polaris oikeen tykänny pohojanmaan suurista sateista. Oli syystä tai toisesta pihalla viimesen viikon ja eiköhän tänään ollut häikkää. Tuuletin ei kai pyöri, nimittäin ei kuulu tuttua (eikä tuntematonta) hurinaa ja alkas vilkuttanaan ylikuumenemisen valoa. Jähdytysnestettä ainakin on. mittaristo näyttää mitä sattuu, sammuu välillä kokonaan, väittää nelivedon olevan päällä ja ei mittaristo ei sammu avaimella. Kuitenkin pystyi normaalisti ajamaan, nyt katon alla kuivumassa. Katsoo myöhemmin onko vikaa vai oliko kosteus haihtunut. Määräaikaishuoltoon toki pitäs viedä muutenkin.
Mittaristo on voinut saada vettä sisäänsä ja sotkee toiminnot. Onko lasin sisäpuolella näkyvissä kosteutta?
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
jounie
3WD
Viestit: 106
Liittynyt: 26 Kesä 2010 10:34
Mönkijä:: tr 500

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jounie »

Pitäiskö tuon lämpötilan merkkivalon syttyä kun laittaa virrat päälle?
Eli onko valossa jokin testitoiminto, kun ei se ole tainnut koskaan syttyä elikkä onko lamppu palanut.
Laite on vm. -11 500 efi traktori.
atv mies
Tracks
Viestit: 1370
Liittynyt: 03 Marras 2010 17:49

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja atv mies »

Ei tartte syttyä, ei mulla ainakaan vm.2010 efi traktorissa syty.
nelitahti
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 11 Heinä 2012 09:41
Mönkijä:: Polaris 500 traktori
Paikkakunta: pohjanmaalla ollaan

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja nelitahti »

Ei ole koskaan lämpötilan merkkivalo palanut ja mittarin sisäpuolen mahd. kosteutta en muista mutta käyn aamulla tarkistamassa asian jos satun muistamaan.
En se mää ollu ja sitä paitsi se oli vahinko
nelitahti
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 11 Heinä 2012 09:41
Mönkijä:: Polaris 500 traktori
Paikkakunta: pohjanmaalla ollaan

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja nelitahti »

sf-atv kirjoitti:Mittaristo on voinut saada vettä sisäänsä ja sotkee toiminnot. Onko lasin sisäpuolella näkyvissä kosteutta?
Ei näkynyt kosteutta lasin alla.
En se mää ollu ja sitä paitsi se oli vahinko
juhar
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 17 Tammi 2012 21:44
Mönkijä:: Polaris Sportman 500 traktori
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja juhar »

Miten saan kaasarin irti 325 magnumista?Pitääkö purkaa kaikki muovit keulasta pois että pääsee irroittamaan kaasarin?
inox
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 18 Huhti 2012 13:05

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja inox »

Tullut 500 efi sportsmaniin outo vika. Pari päivää kun on kayttämättä, niin ei meinaa saada virtoja päälle. Kestää kauan ennen kuin mittaristo herää, ja joskus voi joutua kääntelemään avainta useita kertoja ennen kuin tulee virrat. Sitten kun saa houkuteltua virrat päälle ensimmäisen kerran , niin pelaa sen jälkeen moitteitta. Vikakoodiksi ilmoittaa 55.
nelitahti
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 11 Heinä 2012 09:41
Mönkijä:: Polaris 500 traktori
Paikkakunta: pohjanmaalla ollaan

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja nelitahti »

inox kirjoitti:Tullut 500 efi sportsmaniin outo vika. Pari päivää kun on kayttämättä, niin ei meinaa saada virtoja päälle. Kestää kauan ennen kuin mittaristo herää, ja joskus voi joutua kääntelemään avainta useita kertoja ennen kuin tulee virrat. Sitten kun saa houkuteltua virrat päälle ensimmäisen kerran , niin pelaa sen jälkeen moitteitta. Vikakoodiksi ilmoittaa 55.
Koodi 55 oman ohjekirjani mukaan (kopioitu suoraan):
MIL- piiri: Avoin pääte / sulkuvirta
MIL-piiri: Oikosulkupääte / oikosulku akkuun
Koodien selitys
Avoin pääte: Kaavioon merkittyyn osaan (ruisku, polttoainepumppu jne.) vievässä johdossa on vikaa, tai osa on viallinen.
Sulkuvirta: Elektronisen ohjausyksikön ja kaavioon merkityn osan välisessä johdossa on sulkuvirta.
Oikosulkupääte: Kaavioon merkittyyn osaan vievät johdot ovat oikosulussa keskenään, tai osassa on sisäinen oikosulku
Oikosulku akkuun: Kaavioon merkitystä osasta elektroniseen ohjausyksikköön vievässä johdossa on akkujännitteinen oikosulku


Ja sama selkokielellä nii ymmärtäisin itekin missä vika
En se mää ollu ja sitä paitsi se oli vahinko
ttm
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Joulu 2010 07:44
Mönkijä:: Polaris
Paikkakunta: Hollola

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ttm »

nelitahti kirjoitti:Ei tuo mun -11 Polaris oikeen tykänny pohojanmaan suurista sateista. Oli syystä tai toisesta pihalla viimesen viikon ja eiköhän tänään ollut häikkää. Tuuletin ei kai pyöri, nimittäin ei kuulu tuttua (eikä tuntematonta) hurinaa ja alkas vilkuttanaan ylikuumenemisen valoa. Jähdytysnestettä ainakin on. mittaristo näyttää mitä sattuu, sammuu välillä kokonaan, väittää nelivedon olevan päällä ja ei mittaristo ei sammu avaimella. Kuitenkin pystyi normaalisti ajamaan, nyt katon alla kuivumassa. Katsoo myöhemmin onko vikaa vai oliko kosteus haihtunut. Määräaikaishuoltoon toki pitäs viedä muutenkin.
tutulta kuullostaa, flekti ei pyöri ja engine hot -herja ruudussa ja välillä sammuu virrat ja lopuksi ei enää lähtenyt käyntiin ollenkaan > vikana oli virranohjausyksikön hajoaminen (tuntui heti tietävän asian huollossa joten ilmeisesti yleinen vika). Osa maksoi 200€ 500HO kaasari sportsmaniin (2005), uudempiin on kai kalliimpi. Sitten toimi taas ihan normaalisti.
nelitahti
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 11 Heinä 2012 09:41
Mönkijä:: Polaris 500 traktori
Paikkakunta: pohjanmaalla ollaan

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja nelitahti »

Ylilämmön valo sammui itsestään ja huollosta kertoivat että mittaristosta löytyi halkeama, josta kosteus oli päässyt sisään. Menee ilmeisesti takuuseen, melko yleinen vika ollut
En se mää ollu ja sitä paitsi se oli vahinko
nelitahti
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 11 Heinä 2012 09:41
Mönkijä:: Polaris 500 traktori
Paikkakunta: pohjanmaalla ollaan

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja nelitahti »

nelitahti kirjoitti:Ylilämmön valo sammui itsestään ja huollosta kertoivat että mittaristosta löytyi halkeama, josta kosteus oli päässyt sisään. Menee ilmeisesti takuuseen, melko yleinen vika ollut (jos oikein ymmärsin)
Lisäys: uusi mittaristo = joku vois luulla et kone on uusi. :doubt: se kun alkas laskemaan tunnit ja km:t nollasta :D mistäs huoltomiehet sitä olisi saanut vanhat ajomäärät laitettua uuteen mittariin kun vanha meni rikki
En se mää ollu ja sitä paitsi se oli vahinko
PoTra-poju
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 07 Huhti 2010 16:39
Mönkijä:: Polaris 500 traktori- 2010

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja PoTra-poju »

Morjens,

Nyt olis polarikseksessa pientä ongelmaa joka häiritsee etenkin näin pimeään aikaan.

ELI: Jarrua painettaessa kun jarruvalot syttyy, niin pollen valot himmenee. Sama ilmiö tapahtuu myös, vaikka olisi pelkät parkit päällä.

Naapurin kanssa testailtiin vähän valoja, hänellä on samanlainen tosin pari vuotta vanhempi Polaris 500 traktori. Ei himmentynyt missään vaiheessa sen pollen valot vaikka jarrua rämpytti kuinka.
Itselläni myös peräkärryn valot vilkkaa kun jarrua painaa, naapurilla ei tuota ongelmaa ollut.

Mites teillä muilla, himmeneekö ajovalot kun jarrua painaa?
Ja onko kenelläkään ideaa mistä päin voisi alkaa etsiä mahdollista vikaa?

Mönkijäni on siis Polaris sportsman 500cc traktori vm.2010
Ei oo riemulla rajaa kun EU-Traktorilla ajaa.
astalo
6WD
Viestit: 392
Liittynyt: 05 Loka 2011 19:23
Mönkijä:: -11 sporttimanne 400 h.o
Paikkakunta: Kajaani

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja astalo »

mitens akun kunto ja lautausjännite?
atv mies
Tracks
Viestit: 1370
Liittynyt: 03 Marras 2010 17:49

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja atv mies »

Himmenee ne valot mullakin vähän, on himmentynyt ihan uudesta asti...
Vastaa Viestiin