Bemarin koneessa on näppinsä Psa-konsernilla.ITP kirjoitti:OT: Jaappanilaisilla on ilmeisesti tuon moottorin kanssa jotain tekemistä..
Polle 850-09 piiputti (konerikko?) VIDEO LISÄTTY!
Re: Polle 850-09 piiputti (konerikko?) VIDEO LISÄTTY!
Re: Polle 850-09 piiputti (konerikko?) VIDEO LISÄTTY!
Niin tarkennuksena tarkoitin tuota pollen konetta.
Polaris XP 850 HO T3 -12 Retrodier 400 -04
Re: Polle 850-09 piiputti (konerikko?) VIDEO LISÄTTY!
Voiko 2 sylinterisessä olla jako 180 astetta pielessä ?
Rupes mielikuvitus jyllää....
Rupes mielikuvitus jyllää....
Re: Polle 850-09 piiputti (konerikko?) VIDEO LISÄTTY!
jos sylinterit rinnakkain tai kuten boxerissa, jako voi olla 180 astetta pielessä. Jos sylinterit V muodossa, ne eivät voi olla
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
Re: Polle 850-09 piiputti (konerikko?) VIDEO LISÄTTY!
Nyt alkaa olla liikaa valvottu.
Täytyy heittäytyä avuttomaksi, mutta miten tarkistan ajoituksen XP850?
Alamerkki kohdillaan ja nokka-akselin hahlot tasan tiivistepinnan kanssa.
Niinhän ne on taas kun kiertää kampea kierroksen
..
Nyt tuntuu että sekoan lopullisesti
Täytyy heittäytyä avuttomaksi, mutta miten tarkistan ajoituksen XP850?
Alamerkki kohdillaan ja nokka-akselin hahlot tasan tiivistepinnan kanssa.
Niinhän ne on taas kun kiertää kampea kierroksen

Nyt tuntuu että sekoan lopullisesti

Re: Polle 850-09 piiputti (konerikko?) VIDEO LISÄTTY!
Täh? Ei sylinterien astekulmalla liene merkitystä, nelitahtikoneessa kampura pyörähtää 2 kertaa yhtä nokka-akselin pyörähdystä kohden. Eli jako voi olla 180 sivussa...Jussi kirjoitti:jos sylinterit rinnakkain tai kuten boxerissa, jako voi olla 180 astetta pielessä. Jos sylinterit V muodossa, ne eivät voi olla
Kyseistä konetta en tunne, mutta normaalisti säätö menee että kampuran ajotusmerkki kohdalleen, nokan merkki/merkit kohdalleen kun 1 pytyssä on puristustahti päällä.
-Etelä-Suomen Offroad ry -
Re: Polle 850-09 piiputti (konerikko?) VIDEO LISÄTTY!
En oikein ymmärtänyt kysymystä, mutta kun katsoin nuo moottorin ajoitusohjeet, niin voihan tuosta sellainen ajatus syntyäkin, kun väsyneenä moottoria kasaa. Tuo nokka-akselin ketjupyörä voi tuntua olevan oikein kahdessa asennossa tuon ohjeen mukaan, koska kaksi merkkiä ovat linjassa kannen tiivistepinnan kanssa. Pyörän kiila kuitenkin määrittää oikean asennon.


Re: Polle 850-09 piiputti (konerikko?) VIDEO LISÄTTY!
Jock osas samastua ja nukutun yön jälkeen toikin selkis.
Hyvä että nyt muutkin samaa mieltä
Hyvä että nyt muutkin samaa mieltä

- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polle 850-09 piiputti (konerikko?) VIDEO LISÄTTY!
Kampiakselin asentoanturin avulla tahdistetaan ensimmäisen kahden kierroksen aikana toiminta. Nokka-akselin asentoanturia ei ole, sen korvaa tod.näk. imusarjan alipaineanturi vaikka sitä ei missään mainita.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Polle 850-09 piiputti (konerikko?) VIDEO LISÄTTY!
Silloinhan sen voisi kai asentaa myös tuo kiila alaspäin? Mietin tuota samaa, mutta oletin, että kampiakselin tunnistin sekoaa, koska tahdit on 180 astetta "pielessä". Tuossa ei siis ole mitään mekaanista virranjakajaa, vaan kaikki tehdään elektronisesti?
Re: Polle 850-09 piiputti (konerikko?) VIDEO LISÄTTY!
Ei jakajaa ei yläkerrassa tunnistimia.
Vain kammen asennon tunnistus.
Yhden anturin kautta kaikki elektoniikan säätö ?
Edut: Jokuhan jo kirjottikin ylle.
Vain kammen asennon tunnistus.
Yhden anturin kautta kaikki elektoniikan säätö ?
Edut: Jokuhan jo kirjottikin ylle.
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polle 850-09 piiputti (konerikko?) VIDEO LISÄTTY!
Nykyään on monessa moottorissa jätetty nokka-akselin asentoanturi pois. Painetiedosta moottori tietää onko imutahti päällä. Saabin moottoreissa oli vielä hienompi konsti. Käynnistyksessä annetaan kipinä joka kierroksella mutta tulpan kärkivälistä mitataan plasman johtavuutta ja siitä saadaan työtahti selville ja tahdistus tapahtuu.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
-
- 4WD
- Viestit: 139
- Liittynyt: 03 Syys 2013 19:14
- Mönkijä:: CF Moto 800 terralander
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Polle 850-09 piiputti (konerikko?) VIDEO LISÄTTY!
Mitenkä on projekti edennyt, jokos vastoinkäymiset on kääntynyt kokemukseksi.
Re: Polle 850-09 piiputti (konerikko?) VIDEO LISÄTTY!
Teletapiaa
.
Juuri olen vasta lähdössä laittaa kömpijää kasaan eli konetta paikoilleen
.
Itse moottori on ollut auton perässä jo yli kuukauden päivät, mutta kaikki muut projektit ovat "viivystyttäneet" hommia.
Tänään sataa sopivasti joten talliin mars.

Juuri olen vasta lähdössä laittaa kömpijää kasaan eli konetta paikoilleen

Itse moottori on ollut auton perässä jo yli kuukauden päivät, mutta kaikki muut projektit ovat "viivystyttäneet" hommia.
Tänään sataa sopivasti joten talliin mars.
Re: Polle 850-09 piiputti (konerikko?) VIDEO LISÄTTY!
Taas on äheletty ja muisteltu mikä menee minnekin tai jättää menemättä.
Eniten vastusti magneeton koppa jossa vesipumppu. Ei halunnut vaan mennä mitenkään paikoilleen vaikka kuinka taisteli.
Tuntui kuin ohjuritapit olisivat kasvaneet tä sitten vastapelurin reiät kutistuneet
.
Taas siis ollaan edetty piiiitkän tauon jälkeen.
Eniten vastusti magneeton koppa jossa vesipumppu. Ei halunnut vaan mennä mitenkään paikoilleen vaikka kuinka taisteli.
Tuntui kuin ohjuritapit olisivat kasvaneet tä sitten vastapelurin reiät kutistuneet

Taas siis ollaan edetty piiiitkän tauon jälkeen.