Polaris Sportsman Ace 570.
Re: Polaris Sportsman Ace 570.
Onko ne auran korkeustassut mönkijän ollessa paikallaan ja terä maassa samalla korkeudella eli ottaa juuri maahan ja kun sitten aurailee pitää auran kulkea vapaasti maatapitkin se ei saa roikkua vaijerin varassa tai narussa muulloin kun todella paksussa lumessa jolloin joutuu auraamaan kerroksittain joka on todella harvinaista! Kun auraa että vaijeri on hiukankin tiukalla kaikki epätasaisuudet ja töyssyt nostavat levyä ja se pomppaa heti mutta antaaa sen olla vapaasti se kulkee vakaammin. Epätasaisessa ja mäkisissä poluissa löysää joutuu pitämään joskus kymmeniä senttejä että aura pysyy kokoajan maassa! Auraus intoa vain itse aurailen kaikki koululaisten käyttämät oikopolut kun on tuota aikaa ja samalla menee parannellessa kaupungin huonosti auratut tietkin ohikulkiessa kun ovat surkeassa kunnossa siirtyessä pihasta toiseen matkoja kun on kilsa pari siirtyä ja aina tuo aura on nokalla tulee se laskettua alas!
Niin, noista tassuista, ne ovat paljon paremmin toteutetut kuin Warnissa, nämä pysyvät paikallaan; Warnin tassut piti lukita pultilla paikalleen. Minun aurailusysteemissäni tassut ottavat maahan kiinni, terä n puolisen senttiä korkealla. En voisi kuvitella normaalissa aurailussa, että levy roikkuisi vaijerin varassa, paitsi tuo mainitsemasi "kerroksittain" aurailu.
Ramo82; sinäkös ajelit tänään klo 17,00 jälkeen latu-uria Makulihan pihaaan ja pihasta?
Katselin tutun näköistä härpäkettä pihaltani.
Katselin tutun näköistä härpäkettä pihaltani.
Tänään jouduin kokemaan tuon ACE:n matalan painopisteen edut. Avasin pienen tienpätkän, joka oli melkoisesti sivukalteva. Ihan hyvin meni.
Tuosta ACE:stä ei oikeastaan voisi käyttää termiä UTV. Kapean raidevälinsä vuoksi se mahtuu samoista paikoista ATV:n kanssa. Perus UTV:n raideväli kun on siellä 1,5m ja ACE:ssä 130cm, siis sama kuin ATV:n. Vaikka rakenne ei mahdollistakkaan ATV:n kaltaisia "urheilusuorituksia", laitteen tukeva ja turvallinen painopiste antaa paljon etuja mm jyrkkien maastokohtien ylitykselle ilman akrobatiaa.
Erilaisten kuormien vetokyky(peräkärry) ja lumen siirtely "levyn täydeltä", lukeutuvat myöskin ACE:n etuihin. Tuskin tarvitsen nastarenkaita tahi ketjuja tämänkään laitteen kanssa, niin hyvä pito on noissa Carlislen parjatuissa renkaissa kun paineet ovat n 0,5kg:n luokkaa.
Tuosta ACE:stä ei oikeastaan voisi käyttää termiä UTV. Kapean raidevälinsä vuoksi se mahtuu samoista paikoista ATV:n kanssa. Perus UTV:n raideväli kun on siellä 1,5m ja ACE:ssä 130cm, siis sama kuin ATV:n. Vaikka rakenne ei mahdollistakkaan ATV:n kaltaisia "urheilusuorituksia", laitteen tukeva ja turvallinen painopiste antaa paljon etuja mm jyrkkien maastokohtien ylitykselle ilman akrobatiaa.
Erilaisten kuormien vetokyky(peräkärry) ja lumen siirtely "levyn täydeltä", lukeutuvat myöskin ACE:n etuihin. Tuskin tarvitsen nastarenkaita tahi ketjuja tämänkään laitteen kanssa, niin hyvä pito on noissa Carlislen parjatuissa renkaissa kun paineet ovat n 0,5kg:n luokkaa.
https://www.youtube.com/watch?v=5pv55buyge8
Tuommoisen videon löysin ACE:n 2014 testiajosista. Minua arvelutti ennen ostopäätöstä tuon laitteen kapeus(ahtaissa nurkissa etu), kokemuksieni myötä ei enää ja kun tuolla videolla katselin sitä röykytystä ja sivuluisuja, kiinnitti huomiotani se seikka, että pyörät, vaikeissakin olosuhteissa pysyvät kaikki maassa. Joskus noita testivideoita on mielenkiintoista katsella kun ei moisiin suorituksiin omalla laitteellaan viitsi ryhtyä.
Tuommoisen videon löysin ACE:n 2014 testiajosista. Minua arvelutti ennen ostopäätöstä tuon laitteen kapeus(ahtaissa nurkissa etu), kokemuksieni myötä ei enää ja kun tuolla videolla katselin sitä röykytystä ja sivuluisuja, kiinnitti huomiotani se seikka, että pyörät, vaikeissakin olosuhteissa pysyvät kaikki maassa. Joskus noita testivideoita on mielenkiintoista katsella kun ei moisiin suorituksiin omalla laitteellaan viitsi ryhtyä.
Juu kyllä minä kävin siinä vähän latuja avaamassa.
Tulihan se nyt sitten se 40h täyteen(lähes sisäänajo) ja uskaltauduin hinailemaan juontokouralla muutamia koivutukkeja tontille. Kyllä näkyy tuo +100kg vs 500 ho; kulki tukit nöyrästi.
Nyt on tullut jo sitten selväksi; ei tarvita kahvasuojia/ -lämmittimiä, puhumattakaan "peukkulämmittimistä", säästyy akkukapasiteettia ja rahaa. ACE:en asensin akkuun latausliittimet, helppo homma vs aiemmin erilaisissa Polariksissa se akku lymysi milloin missäkin. ACE:ssä vaan penkkiä hieman eteenpäin ja kolme ruuvia auki "mukitelineestä" ja sitten piuhat kiinni. Muutenkin tuo ACE:n moottorin saa esille todella helposti; ei tarvitse mitään purkaa työkalujen kanssa.
Tämä raportointini saattaa joistain "Polaris-kriitikoista" tuntua ylistyslaululta. Ei syytä huoleen, kyllä minä vielä käyttötuntien ja -kilometrien kuluessa vuoren varmasti kritisoitavaakin löydän. Nyt vain on niin, että minun mönkijähistoriassani yllättävän hyvä konsepti; saas nähdä.
Nyt on tullut jo sitten selväksi; ei tarvita kahvasuojia/ -lämmittimiä, puhumattakaan "peukkulämmittimistä", säästyy akkukapasiteettia ja rahaa. ACE:en asensin akkuun latausliittimet, helppo homma vs aiemmin erilaisissa Polariksissa se akku lymysi milloin missäkin. ACE:ssä vaan penkkiä hieman eteenpäin ja kolme ruuvia auki "mukitelineestä" ja sitten piuhat kiinni. Muutenkin tuo ACE:n moottorin saa esille todella helposti; ei tarvitse mitään purkaa työkalujen kanssa.
Tämä raportointini saattaa joistain "Polaris-kriitikoista" tuntua ylistyslaululta. Ei syytä huoleen, kyllä minä vielä käyttötuntien ja -kilometrien kuluessa vuoren varmasti kritisoitavaakin löydän. Nyt vain on niin, että minun mönkijähistoriassani yllättävän hyvä konsepti; saas nähdä.
Lueskelin tuossa aamusella noista "rajoitinasioista", T1-T3; täytyy sanoa, kuten jo aiemminkin olen kirjoitellut, ei tarvitse ACE:n kanssa pähkäillä(nyt erotan TRX:n ja 570 ACE:n) kyllä se rajoitin toimii niin hyvin kuin ylipäätään pitääkin ja laillista on. Pienemmästä mallista kokemusta ei ole mutta esim testeistä lukien se kaasupolkimen mekaaninen rajoitin suorastaan houkuttelee tekemään "laittomuuksia"; varmaan jatkossa on tulossa muutos toteutukseen.
-
- 3WD
- Mönkijä:: Polaris Ace 570 T3
Omasta pollesta huomasin heti alkuunsa että tuo rajoittimen säätö on pielessä; iloisesti kulkee 70 - 75 km/h eikä ollut edes "lämä tiskissä" kun oli sisäänajovaihetta jäljellä... Käy rahapussin päälle jos isolla tiellä unohtuu tarkkailla mittaria... Voi olla osa mittarivirhettäkin, pitäisi tarkistaa navigaattorilla mutta merkkihuollon kaveri kertoi näissä olevan eroja?
Kauralla tai bensalla mutta pollella kuitenkin
Eilen kokeilin omaa ACE:ani; kulki 62kmh, navigaattorin mukaan 59,3kmh. Siis aivan riittävästi kulkee. Mielenkiintoinen on tuo rajoitin; ei toimi kuten Volvossani (614)), eli rajoitinta päin, yhtäkkiä nopeus putoaa liki 80kmh. ACE:ssä sitä vastoin nopeus "hiljaa hiipii" ylöspäin, kunnes jää siihen. Kuitenkin sinne. Rajoittimelle asti ajaminen lisää reilusti polttoaineen kulutusta ja rikas kun en ole, ajelen n 45kmh, se riittää.
Nyt 45+h mittarissa ja täytyy sanoa, pelkästään tyytyväinen olen, vaikka aluksi tuo istuimelle pujottautuminen vaati harjoittelua(= vanha mies), nyt sujuu. Tuo ACE:n alusta sitten on miellyttävän vakaan tuntuinen norminopeuksilla, röykkyinen maasto, ei sekään mitään ohjaustehostinta kysele. Taas kerran tuo alamäkijarru oli yllättää levy nokalla(siis ylhäällä); tosi levottomasti aurausreissulta tullessani heitti tuota peräpäätä. Syy, oli taas kerran, mennyt 2-vedolle ja se osin aiheutti tapauksen, auratessa en edes huomannut. Se keinukytkin on niin lähellä tuota vinssin pistorasiaa, että saa olla tarkkana, että on 4-vedolla varmasti.
Nyt 45+h mittarissa ja täytyy sanoa, pelkästään tyytyväinen olen, vaikka aluksi tuo istuimelle pujottautuminen vaati harjoittelua(= vanha mies), nyt sujuu. Tuo ACE:n alusta sitten on miellyttävän vakaan tuntuinen norminopeuksilla, röykkyinen maasto, ei sekään mitään ohjaustehostinta kysele. Taas kerran tuo alamäkijarru oli yllättää levy nokalla(siis ylhäällä); tosi levottomasti aurausreissulta tullessani heitti tuota peräpäätä. Syy, oli taas kerran, mennyt 2-vedolle ja se osin aiheutti tapauksen, auratessa en edes huomannut. Se keinukytkin on niin lähellä tuota vinssin pistorasiaa, että saa olla tarkkana, että on 4-vedolla varmasti.
-
- 3WD
- Mönkijä:: Polaris Ace 570 T3
Tuota pujottautumista helpottaa kun käytän tilttiä siinä ratin alla -itse pidän siitä että ratti on ajaessa vähän alempana. Sellainen vekkuli huomio tuli kun hankin täyskorkean tuulilasin (katto oli jo siinä vaiheessa): imee tehokkaasti pakokaasut silmille... Sen takia oli asennettava (tein itse 5 mm polykarbonaatista) takalasi. Nyt ei tule käryä nenään ja on paljon mukavampi talvikäytössä muutenkin.
Kauralla tai bensalla mutta pollella kuitenkin
Laittakaas kuvia oma tekemistä lisävarusteista. Mielenkiintoista kattella miten muut toteuttaneet minkäkin kohdan.
Itselläni siis 325cc Ace ja olen ollut tyytyväinen.
Ensimmäiseen huoltoon menossa vrm ensiviikolla. Minkä hintainen on muilla ollut 25h huolto?`
-Make
Itselläni siis 325cc Ace ja olen ollut tyytyväinen.
Ensimmäiseen huoltoon menossa vrm ensiviikolla. Minkä hintainen on muilla ollut 25h huolto?`
-Make
Ensimmäinen (25h) huolto; Sporttikone Somero, huolto 85,80 ja öljyt + suodatin 59,00 = 144,80. Koko homma kesti vajaat 1,5h. Asennettiin samalla katto paikalleen. Kun tarkastelin konetta (sen teen aina huollon jälkeen), kyllä näyttäisi kaikki ohjelman mukaan tehdyn. Akkukotelokin oli avattu; näkyi ruuveista.
Nyt sitten vähän arvosteluakin. Tilasin ostaessani 1/2 korkean tuulilasin. Tuli sellainen vajaat 1/3 korkea, kieltämättä tyylikkään näköinen "tuulilasi". Ei toiminut alkuunkaan. Kun sitten lisäsin takaseinaän(oma tekemä), jo kävi vihuri ohjaamossa. Kävin Eterassa; ostin 22x75cm viilun polykarbonaattia(9,00€); ihan vain nippareilla kiinni; johan pelitti. Sen takia 1/2 tuulilasi, että pystyy vähän sateella ja rännällä pyyhkäisemään "näkötilaa" vrt kokolasi ilman pyyhkimiä.