ATP 330E (liikennemalli) - kokemuksia ?
Ja vielä, pitäisiköhän nuo renkaat olla eri kokoiset edessä ja takana!?
Tires
Front Tire 24x8-12
Rear Tire 25x10-12
Minulla 27" molemmin puolin, taitaa mennä neliveto rikki pian? Muistaakseni arctic catissa oli samanlainen erikoisuus, että edessä piti olla pienempi-kehäinen rengas ehdottomasti.
t.Veli-Pekka
Tires
Front Tire 24x8-12
Rear Tire 25x10-12
Minulla 27" molemmin puolin, taitaa mennä neliveto rikki pian? Muistaakseni arctic catissa oli samanlainen erikoisuus, että edessä piti olla pienempi-kehäinen rengas ehdottomasti.
t.Veli-Pekka
-
- 6WD
- Viestit: 465
- Liittynyt: 27 Loka 2004 20:19
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700
- Paikkakunta: Kuhmoinen
Mistähän tässä on mitkäkin kilowatit mitattu ?OH3GNY kirjoitti:Mielestäni Polariksen esitteessä on hieman virheellisesti ilmoitettu tuo "Rajoittamaton" moottori,antaa mielikuvan että tieliikenne mallissa on se 15 kw..ainakin minun pollen papereissa lukee 9.2kw.
Tulee vaan sellainen epäilys, että nuo 14-15-17 kW (17 kW on joskus jostain silmiin sattunut off-roadin teho) on mitattu kampiakselilta, ja 9,2 kW takapyörästä (


Ja jos pakokaasunpuhdistus olisi vienyt kampiakselitehon noin paljon 15 kW alle, niin eiköhän sitten olisi siirrytty ahertamaan ATP 500:n kanssa ?
Tervehdys taas.
Nyt on ATP:llä ajeltu n.1300 km.
Kokemuksia:
Meno on maittanut..on totta että uuden kankeudesta on päästy-->Polle on Pirteempi kiihtymään..kulku on edelleen max 75 km/h.
Vauhti riittää kaupunki oloissa hienosti.
Warn 2.5 on asennettu,itse jouduin tekemään sovitelevyn.
Varashäly ja Tup.Syt pistokekin on laitettu.
Sitten huonot uutiset:
Venttiilikannen ja moottorin kannen välinen tiiviste vuotaa -->öljyt mäellä,vuotaa vieläpä suoraan pakosarjan päälle,joten savuttaakin kivasti.
Moottorin kannessa oleva venttiilikannen pultin kierteet on hajalla..ei venttiilikansi kiristy tarpeeksi kantta vasten ja pulttikin on aivan veltto..kierteet menny..Tod.näk jo tehtaalla menny väärille kierteille ja korkannu nyt sitten.Kävi huollossa jo ensimmäisen kerran..öljyvuotoa yritetty korjata..tuloksetta..vuotaa edelleen.Pultin reijän kierteitä ei pysty tekemään uusiks,koska on niin lähellä reunaa että ei ole tilaa..ynnä mm.
Nyt on uusi moottorin kansi tilattu tehtaalta ...
Sytytys tuntuu olevan myöhäisellä..kun laskee kierrokset koneesta..paukkuu pakoputkessa..siis kunnolla PAuk Pauk,myös jälkikäynti koneen sammutettua on tapana olla.
Polle makaa pilttuussa ,ketarat leväällää..se siitä polle laadusta,ottaa vähä päähän.
On ollu kyllä jonkinmoisia vastoin käymisiä k.o laitteen kanssa.Ihan kiva peli,kunhan TOIMISI.
Hankkiessani oli juuri tämä asetelma.. halpa Linhai vs kallis (laadukkaampi ?)Polle.
Tiedä häntä..mutta nyt ei auta kuin odotella osia saapuvan tehtaalta että saaraan polleen eloa.
T.Tommi
Nyt on ATP:llä ajeltu n.1300 km.
Kokemuksia:
Meno on maittanut..on totta että uuden kankeudesta on päästy-->Polle on Pirteempi kiihtymään..kulku on edelleen max 75 km/h.
Vauhti riittää kaupunki oloissa hienosti.
Warn 2.5 on asennettu,itse jouduin tekemään sovitelevyn.
Varashäly ja Tup.Syt pistokekin on laitettu.
Sitten huonot uutiset:
Venttiilikannen ja moottorin kannen välinen tiiviste vuotaa -->öljyt mäellä,vuotaa vieläpä suoraan pakosarjan päälle,joten savuttaakin kivasti.
Moottorin kannessa oleva venttiilikannen pultin kierteet on hajalla..ei venttiilikansi kiristy tarpeeksi kantta vasten ja pulttikin on aivan veltto..kierteet menny..Tod.näk jo tehtaalla menny väärille kierteille ja korkannu nyt sitten.Kävi huollossa jo ensimmäisen kerran..öljyvuotoa yritetty korjata..tuloksetta..vuotaa edelleen.Pultin reijän kierteitä ei pysty tekemään uusiks,koska on niin lähellä reunaa että ei ole tilaa..ynnä mm.
Nyt on uusi moottorin kansi tilattu tehtaalta ...
Sytytys tuntuu olevan myöhäisellä..kun laskee kierrokset koneesta..paukkuu pakoputkessa..siis kunnolla PAuk Pauk,myös jälkikäynti koneen sammutettua on tapana olla.
Polle makaa pilttuussa ,ketarat leväällää..se siitä polle laadusta,ottaa vähä päähän.
On ollu kyllä jonkinmoisia vastoin käymisiä k.o laitteen kanssa.Ihan kiva peli,kunhan TOIMISI.
Hankkiessani oli juuri tämä asetelma.. halpa Linhai vs kallis (laadukkaampi ?)Polle.
Tiedä häntä..mutta nyt ei auta kuin odotella osia saapuvan tehtaalta että saaraan polleen eloa.
T.Tommi
Sinänsä ***tuillakseni sanon että Linhailla rontti 1800 kilsaa takana ja ainoa vika on ollut katkennut pakoputki, josta aiheutui noin 2 päivän _vähennetty_ ajo, mutta hei... on sulla sentään neliveto 
Tuo 330ATP ja 500E(voihan verot) ovat vaihtoehtoina seuraavaksi vehkeeksi joten kiva kuulla että jollain on huonoakin sanottavaa Polariksesta. Kai nää on (kuten autot ja moottoripyörätkin) samaa pskaa melkein samalla kuorella ja eri koneella

Tuo 330ATP ja 500E(voihan verot) ovat vaihtoehtoina seuraavaksi vehkeeksi joten kiva kuulla että jollain on huonoakin sanottavaa Polariksesta. Kai nää on (kuten autot ja moottoripyörätkin) samaa pskaa melkein samalla kuorella ja eri koneella

-
- 6WD
- Viestit: 465
- Liittynyt: 27 Loka 2004 20:19
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700
- Paikkakunta: Kuhmoinen
Joo, noista on-road/off-road eroistahan tuo johtunee:OH3GNY kirjoitti:Sytytys tuntuu olevan myöhäisellä..kun laskee kierrokset koneesta..paukkuu pakoputkessa..siis kunnolla PAuk Pauk,myös jälkikäynti koneen sammutettua on tapana olla.
Sytytysennakko 24dg/5000rpm (off-road: 30dg/5000rpm)
ja räjäytyskuvaston sivulta E4:
Magneetto 3089717 (off-road: 3089273 ja 3087251)
CDI 3089718 (off-road: 3088209)
Ja muistaakseni joku jossakin sanoi näiden sytytyssotkujen olevan ATP330E:n pahimmat kuristukset ?
Miksikähän lienee laitettu - kun kerta höpöä riittää pakoputkeen asti, niin ei sen luulisi päästöjäkään pienentävän ..
Mun ystävällä kanssa kyseinen polle. Reilu kuukaus vanha.
Ihan kivalta pelistä se vaikuttaa. Erillisetaka jousitus sais tuossakin olla, menis paljon muodikkaamin
. Mulla irc-galleria muutamia kuvia.
http://irc-galleria.net/view.php?nick=SukaS
Ihan kivalta pelistä se vaikuttaa. Erillisetaka jousitus sais tuossakin olla, menis paljon muodikkaamin

http://irc-galleria.net/view.php?nick=SukaS
Lisäys ATP 330 vikallistaan..Pakoputki poikki
.
Eli Polle on nyt kohta maannut kuukauden autotallissa,odottaen takuuhuoltoa öljyvuodon takia.Eilen kävin tutkimassa pakoputken paukkumisen syytä..,ajatus oli että sytkä tms on myöhäisellä.
Yllätyin kun purin katteet ja pakoputken lämpösuojat..jumakauta pakoputki oli murtunut/halki,ei ihme että paukkuu.
Tarkastakaa ATP omistajat ettei teillä ole murtumaa..
Murtuma kohta on niiden kahden lämpösuojalevyn välissä oleva kohta..kun putki on kiinni laitteessa niin suoraan starttimoottorin kopan yläpuolella...siitä oli minulta murtunu.
Ei tässä muu auta kuin ottaa taas puhelinluuri käteen ja soittaa maahantuojalle ja kehua taas pollea..olen jo kahdesti ottanu yhteyttä pääkallopaikalle Vantaalle.
Kertaus Pollen vaiheista:
-Kesä 2005..Mietitty ostetaanko HuiHai vai laadukkaampi Polle.
-Polle tilattu Heinäkuussa (Warn vinssi,pohjapanssari ja vetokoukulla)asennettuna.
-15.7 Myyjä soittaa ettei saa asennettua vinssiä-->maahatuojalla ei ole vinssin sovitelevyä ATPlle..muutoin Polle on noutokunnossa.
-16.7 Polle haettu kotiin,sovittu vinssin toimituksesta postitse kun sovite levy tulee maahantuojalta..otettu ensimmäiset kilometrit mittariin(noudattaen sisään ajoa) eli kevyttä kulkua ensimmäiset 500 km.
-16.7 Huomattu että toinen ajovalon lasi on halki...mistä johtuu..
-18.7 Ilmoitettu myyjä liikkeeseen että ajovalonlasi on halki-->toimenpiteet miten edetään-->myyjä liike vetoaa luovutustarkastukseen että ei se silloin ollu halki,itse en huomannu luovutustilaisuudessa tarkastaa ajovaloja..ok ,ajattelin että oma moka,ostan uuden umpion.
-25.7 Etupuskuri on tippua..yksi etupuskurin pulteista tippui-->kiinnitetty.
-12.8 Soitettu myyjäliikkeeseen kysytty Vinssiä mikä piti tulla postitse--> edelleen maahatuojalla ei ole sovitelevyä ATP:seen(yli kuukausi ollu aikaa maahantuojalla hommata niitä sovitelevyjä
) Tilanteeseen kypsyttyäni sovin myyjän kanssa että lähettää minulle Sportmanin vinssin asennuskilkkeineen-->teen itse sen sovitelevyn.Maksoin tilauksen yhteydessä vinssistä Polariksen listahinnan..silti saan itse tehdä sovitelevyn ja asennukset..
-14.8 Havaittu öljyvuoto konetilassa-->öljyvuoto on venttiilikannen tiivisteessä.
-15.8 Soitettu huoltoon sovittu ensihuolto 25.8 (kiirettä huollossa,ei pääse huoltoon aikasemmin).
-17.8 Tutkittu öljyvuodon syytä-->venttiilikannen 8mm pultti löysällä-->yritetty kiristää-->ei kiristy,kierteetön??
-25.8 Viety huoltoon,vikalistan kera.
-26.8 Haettu huollosta--> Öljyvuoto on korjattu ja ensihuoltokin on nyt tehty,150 Eur.
-26.8 Tein itse sovitelevyn ja asensin vinssin-->tuli hyvä,kestää varmasti.
-27.8 Todettu Öljyjen tulevan edelleen Venttiilikannesta pihalle,vuotaa vielä suoraan pakosarjan päälle,joten savuttaa reilusti.
-29.8 Soitettu Huoltoon-->ei ole korjaus auttanu.Sovittu uuden sylinterikannen tilauksesta tehtaalta,takuuseen.Arvioitu korjaus aika ..viikkoja..
.
-9.9 Tutkittu Pollea..havaittu yllätys yllätys,Pakoputki murtunu miltei poikki-->hitsasin itse pakoputken-->paukkuminen putkessa loppui.
Laitoin myös venttiilikannen pultinpaikalle harvakierteisemmään Torx pultin-->kiristyi ja vuoto loppui..Eli Polle on nyt ajokunnossa,omin voimin laitettu-->edelleen kansivuoto pitää korjata,korjaukseni on vain väliaikainen,myös pakoputkesta pitää ilmoittaa.
-12.9 Tulen soittamaan maahatuojalle..taas
--> kerron pakoputkesta,en ihmettelis jos vastaus on luokkaa ,kiinteä pieru Happens,ei takuuseen.
Olen luonteeltani rauhallinen ja hiljanen-->Pollea on pidetty kuin kipeetä mulk..ua,mutta tämä alkaa olla jo liikaa minullekkin..
Jos tämä ei tästä parane-->teen molotovin coktailin ja poltan koko vehkeen,onhan siinä kaikki vakuutuksekkin päällä.
Nooh,eihän Polle ole vasta kuin kuukauden maannu "renkaat leväällään".
Jospa nyt ensiviikolla saadaan kuntoon ja lisävikoja ei ilmaantuisi.
Toivon vilpittömästi että muilla ATP omistajilla ei ole samanlaisia ongelmia.
-- kiitos myös kaikille jotka on lukenu Vuodatukseni ATP:een laadusta --
T.Tommi


Eli Polle on nyt kohta maannut kuukauden autotallissa,odottaen takuuhuoltoa öljyvuodon takia.Eilen kävin tutkimassa pakoputken paukkumisen syytä..,ajatus oli että sytkä tms on myöhäisellä.
Yllätyin kun purin katteet ja pakoputken lämpösuojat..jumakauta pakoputki oli murtunut/halki,ei ihme että paukkuu.
Tarkastakaa ATP omistajat ettei teillä ole murtumaa..

Murtuma kohta on niiden kahden lämpösuojalevyn välissä oleva kohta..kun putki on kiinni laitteessa niin suoraan starttimoottorin kopan yläpuolella...siitä oli minulta murtunu.
Ei tässä muu auta kuin ottaa taas puhelinluuri käteen ja soittaa maahantuojalle ja kehua taas pollea..olen jo kahdesti ottanu yhteyttä pääkallopaikalle Vantaalle.
Kertaus Pollen vaiheista:
-Kesä 2005..Mietitty ostetaanko HuiHai vai laadukkaampi Polle.
-Polle tilattu Heinäkuussa (Warn vinssi,pohjapanssari ja vetokoukulla)asennettuna.
-15.7 Myyjä soittaa ettei saa asennettua vinssiä-->maahatuojalla ei ole vinssin sovitelevyä ATPlle..muutoin Polle on noutokunnossa.
-16.7 Polle haettu kotiin,sovittu vinssin toimituksesta postitse kun sovite levy tulee maahantuojalta..otettu ensimmäiset kilometrit mittariin(noudattaen sisään ajoa) eli kevyttä kulkua ensimmäiset 500 km.
-16.7 Huomattu että toinen ajovalon lasi on halki...mistä johtuu..

-18.7 Ilmoitettu myyjä liikkeeseen että ajovalonlasi on halki-->toimenpiteet miten edetään-->myyjä liike vetoaa luovutustarkastukseen että ei se silloin ollu halki,itse en huomannu luovutustilaisuudessa tarkastaa ajovaloja..ok ,ajattelin että oma moka,ostan uuden umpion.
-25.7 Etupuskuri on tippua..yksi etupuskurin pulteista tippui-->kiinnitetty.
-12.8 Soitettu myyjäliikkeeseen kysytty Vinssiä mikä piti tulla postitse--> edelleen maahatuojalla ei ole sovitelevyä ATP:seen(yli kuukausi ollu aikaa maahantuojalla hommata niitä sovitelevyjä

-14.8 Havaittu öljyvuoto konetilassa-->öljyvuoto on venttiilikannen tiivisteessä.
-15.8 Soitettu huoltoon sovittu ensihuolto 25.8 (kiirettä huollossa,ei pääse huoltoon aikasemmin).
-17.8 Tutkittu öljyvuodon syytä-->venttiilikannen 8mm pultti löysällä-->yritetty kiristää-->ei kiristy,kierteetön??
-25.8 Viety huoltoon,vikalistan kera.
-26.8 Haettu huollosta--> Öljyvuoto on korjattu ja ensihuoltokin on nyt tehty,150 Eur.
-26.8 Tein itse sovitelevyn ja asensin vinssin-->tuli hyvä,kestää varmasti.
-27.8 Todettu Öljyjen tulevan edelleen Venttiilikannesta pihalle,vuotaa vielä suoraan pakosarjan päälle,joten savuttaa reilusti.
-29.8 Soitettu Huoltoon-->ei ole korjaus auttanu.Sovittu uuden sylinterikannen tilauksesta tehtaalta,takuuseen.Arvioitu korjaus aika ..viikkoja..

-9.9 Tutkittu Pollea..havaittu yllätys yllätys,Pakoputki murtunu miltei poikki-->hitsasin itse pakoputken-->paukkuminen putkessa loppui.
Laitoin myös venttiilikannen pultinpaikalle harvakierteisemmään Torx pultin-->kiristyi ja vuoto loppui..Eli Polle on nyt ajokunnossa,omin voimin laitettu-->edelleen kansivuoto pitää korjata,korjaukseni on vain väliaikainen,myös pakoputkesta pitää ilmoittaa.
-12.9 Tulen soittamaan maahatuojalle..taas

Olen luonteeltani rauhallinen ja hiljanen-->Pollea on pidetty kuin kipeetä mulk..ua,mutta tämä alkaa olla jo liikaa minullekkin..
Jos tämä ei tästä parane-->teen molotovin coktailin ja poltan koko vehkeen,onhan siinä kaikki vakuutuksekkin päällä.
Nooh,eihän Polle ole vasta kuin kuukauden maannu "renkaat leväällään".
Jospa nyt ensiviikolla saadaan kuntoon ja lisävikoja ei ilmaantuisi.
Toivon vilpittömästi että muilla ATP omistajilla ei ole samanlaisia ongelmia.
-- kiitos myös kaikille jotka on lukenu Vuodatukseni ATP:een laadusta --
T.Tommi
- blue Honda Trx
- Tracks
- Viestit: 3208
- Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
- Paikkakunta: Östra Nyland
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
mulla SP500E vehkeessä jo 500 km ja ilman mitään vaivoja. Muutama huomio:
1. Pakkinappula saa uudelleensyntymisen vainteensiirtimen valinnan tunnistimesta-> Aina pakotettu 4 wd ja kierroksen rajoitin pois peruutettaessa. Ohjeet tuonnempana. Vaaratilanteilla uhittelijat älkööt vaivautuko
2. Etujousitus sisäänajon jälkeen kaipaa hieman ryhtiä. Nostettu itse 12 mm Nylonholkilla. Nyt on erinomainen
3. Ajovalot persiistä, mutta niin ne on kaikissa liikennepeleissä. Ratkaisuna Xenonvalo-tankovaloon ja ajovalojen tilalle Xenon-puolikkaat, osoitteesta http://www.xenonautovalot.fi/ NÄKEE
4. Rekisterikilven kiinnitys Italialaista laatutyötä. Kiinnitys korvattu kumipuslilla, niin joustaa, jos ottaa johonkin kiinni
5. 250 watin laturi on hieman alitehoinen. Tämä yhdistettynä alkuperäiseen 12 Ah akkuun on kehno parivaljakko. Apua 26 Ah akusta. Nyt hyvä.
6. Ajettavuus erinomainen. Perä ehkä hieman levoton AC 500:n verrattuna, mutta kun sillä persus irtoaa, niin on se kivaakin.
7. Katalysaattori ja kuristinlaippa poistettu = Tehot käytännössä riittävät. Dynojet ja K&N tilauksessa. Saa nähdä mitä tekee. Raporttia tuonnempana. Myös äänenvaimentaja saattaa vaihtua jos intoa riittää. Ehdokas tallissa, mutta kiinnitys vielä auki... ja omistus.
Edellinen tietää ja meikä muistaa
Tuossahan noita tuli, kommentoin kun kilometrejä/tunteja enemmän
1. Pakkinappula saa uudelleensyntymisen vainteensiirtimen valinnan tunnistimesta-> Aina pakotettu 4 wd ja kierroksen rajoitin pois peruutettaessa. Ohjeet tuonnempana. Vaaratilanteilla uhittelijat älkööt vaivautuko
2. Etujousitus sisäänajon jälkeen kaipaa hieman ryhtiä. Nostettu itse 12 mm Nylonholkilla. Nyt on erinomainen
3. Ajovalot persiistä, mutta niin ne on kaikissa liikennepeleissä. Ratkaisuna Xenonvalo-tankovaloon ja ajovalojen tilalle Xenon-puolikkaat, osoitteesta http://www.xenonautovalot.fi/ NÄKEE
4. Rekisterikilven kiinnitys Italialaista laatutyötä. Kiinnitys korvattu kumipuslilla, niin joustaa, jos ottaa johonkin kiinni
5. 250 watin laturi on hieman alitehoinen. Tämä yhdistettynä alkuperäiseen 12 Ah akkuun on kehno parivaljakko. Apua 26 Ah akusta. Nyt hyvä.
6. Ajettavuus erinomainen. Perä ehkä hieman levoton AC 500:n verrattuna, mutta kun sillä persus irtoaa, niin on se kivaakin.
7. Katalysaattori ja kuristinlaippa poistettu = Tehot käytännössä riittävät. Dynojet ja K&N tilauksessa. Saa nähdä mitä tekee. Raporttia tuonnempana. Myös äänenvaimentaja saattaa vaihtua jos intoa riittää. Ehdokas tallissa, mutta kiinnitys vielä auki... ja omistus.

Tuossahan noita tuli, kommentoin kun kilometrejä/tunteja enemmän
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Onko kukaan tehnyt atp330E:n pakoputkeen mitään "ajossa huomattavia" muutoksia?
Saaste putkistonhan siitä voisi poistaa jo pelkästään periaatteen vuoksi.
Löytyykö kaasuttimen ja sylinterikannen välistä tässä mallissa mitään laippaa jossa pienempi reikä?
Tuntuu valmistaja nähnen suuren vaivan että on nuinkin tehottomaksi saanut tuon tieliikennemallin....
Paljonkohan maksaapi ja onko kukaan kysynyt jos atp tieversion päivittää metsämallin kanssa yhtäläiseksi pollen sivuilta ladattavan osalistan mukaan.Sytytyksen, polttoainelaitteet ja pakoputken ym. jotka vaikuttavat tehoihin ja kulkuun Mitä maksaa?
Laite on mielestäni hyvä ja en tarvitse omaan käyttööni suurempa moottorista pollea joten halajaisin vain niitä hukattuja hevosia.
Asiallinen foorumi ja paljon on hyvää tietoakin löytynyt!
Jatketaan samaa rataa!
-ATP330-
Saaste putkistonhan siitä voisi poistaa jo pelkästään periaatteen vuoksi.
Löytyykö kaasuttimen ja sylinterikannen välistä tässä mallissa mitään laippaa jossa pienempi reikä?
Tuntuu valmistaja nähnen suuren vaivan että on nuinkin tehottomaksi saanut tuon tieliikennemallin....
Paljonkohan maksaapi ja onko kukaan kysynyt jos atp tieversion päivittää metsämallin kanssa yhtäläiseksi pollen sivuilta ladattavan osalistan mukaan.Sytytyksen, polttoainelaitteet ja pakoputken ym. jotka vaikuttavat tehoihin ja kulkuun Mitä maksaa?
Laite on mielestäni hyvä ja en tarvitse omaan käyttööni suurempa moottorista pollea joten halajaisin vain niitä hukattuja hevosia.

Asiallinen foorumi ja paljon on hyvää tietoakin löytynyt!
Jatketaan samaa rataa!
-ATP330-
-
- 6WD
- Viestit: 465
- Liittynyt: 27 Loka 2004 20:19
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700
- Paikkakunta: Kuhmoinen
Muistaakseni jotkut ovat kertoneet muuttaneensa pakojärjestelmää off-roadin suuntaan, mutta tulokset on jääneet aika vaatimattomiksi. Tärkeimmät parannukset on kuulemma seos kohdalleen (eli isompi pääsuutin) ja sytytysennakko samaksi kuin off-roadissa (24 -> 30 dg). Jälkimmäinen, joka kuulemma vaikuttaa eniten, vaatii magneeton ja CDI-boxin vaihtamista, mikä tulee jokseenkin kalliiksi.