Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Maintenanceman
4WD
Viestit: 160
Liittynyt: 10 Marras 2006 06:20
Mönkijä:: Polaris SP800 Efi

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Maintenanceman »

Oma SP800 saattoi joskus jopa ilmoitella/hälyytellä akun varauksesta kun teki lumitöitä.
Sokkeloinen piha/tontti, paljon vekslaamista/auran nostelua ja laskua sekä yleensä valot ja kahva/peukkulämppärit päällä.
Tuo oli ihan normaalia ja akku oli varmasti ok, nuo laadukkaat ja siis tehokkaat vinssit vievät vain niin paljon virtaa. Lumitöissähän ei yleensä tule kierrätettyä konetta niin paljoa että latauskin olisi tehokasta.
Polleilija
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 18 Elo 2012 11:18
Mönkijä:: 500HO

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Polleilija »

motocoyote kirjoitti: Paineilmajuttu on oikeasti huippuhyvä konsti, laitahan sitten raporttia kokeilusta. :)
Nyt on tupet otettu pois! Ensikertalaiselta se ei heti meinannut luonnistua tuo paineilma konsti!
Mutta ehkä kun tekniikan oppii niin alkaa lähteä, toinen lähtikin jo hivenen helpommin!
Tosin yllättävän paljon vaati painetta ennekuin lähti :shock: tuli jo hivenen epäilevä tunne lävähtääkö silmille vai ei mutta pysyi homma käsissä 8)
Polaris4x4
3WD
Viestit: 109
Liittynyt: 22 Syys 2012 11:44
Mönkijä:: XP 550 Forest -12

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Polaris4x4 »

Jos kaveria lähellä niin se tulppaa tangon toisen pään reiän. Kannattanee laittaa hanskaa käteen... jos pääsee vuotamaan niin polttaa kättä nopeasti. Sitten painat ilmaa sisään tangon toisesta päästä. Ei tosin saa vuotaa sunkaan "päästä" joten vähän laitat jotain teippiä normi ilmapistoolin varteen niin saat reiän tiiviiks.

Tolleen lähtee helposti irti jä vielä helpommin takas paikalleen.
Maintenanceman
4WD
Viestit: 160
Liittynyt: 10 Marras 2006 06:20
Mönkijä:: Polaris SP800 Efi

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Maintenanceman »

Tuo paineilma juttu on kyllä todella hyvä keino, on monet mönkkärin/prätkän/kelkan ja mopon tupit irroitettu noin.
Ohuehko "pilli" siinä paineilmapistoolissa on "must" ja tekniikan kun oppii niin homma käy nopeasti, irroitus sekä asennus.
Janishell
6WD
Viestit: 710
Liittynyt: 16 Joulu 2004 19:16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Janishell »

Mikä voi polttaa 20A Main Sulaketta välillä Polaris Sportstman EFI 500 vm12 traktorissa?
Nytten on kaksi kertaa palannu toi sulake 2tunnin ajossa noin tunninvälein yhtääkki kesken ajon, pitäisköhän kokeilla 25A sulaketta jos kestäisi paremmin sulake rasitusta sitten?
Voiskohan kahvalämppärit tehdä tepposia, ne on kylläkin asennettu myyntiliikkeen puolesta?
Kaikki lisävalot jotka olen itse asentanut, ne menevät niin että heräte lähtee alkuperäisestä lisävaloliittimestä releenkautta akulle niin että nekään eivät ole Main sulakkeen takana ja lisävalot ovat kyllä oman sulakkeenkin takana.
Tämä ongelma alkoi kyllä yhtääkkiä, että noi lisälaitteet ovat kyllä toimineet mainiosti aikasemmin ilman sulakkeiden kärähtämisiä.
Viimeksi muokannut Janishell, 29 Tammi 2013 22:04. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Sulake voi kestää muttä piuhat ei välttämättä, Tiedä sitten miten tarkalle mitoitettu. Onkos lisätty jotain sähkövermeitä tms.? Jos ei, niin olisko johtonippu hinkuuttanut ittensä rikki.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Maintenanceman
4WD
Viestit: 160
Liittynyt: 10 Marras 2006 06:20
Mönkijä:: Polaris SP800 Efi

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Maintenanceman »

Janishell kirjoitti:Mikä voi polttaa 20A Main Sulaketta välillä Polaris Sportstman EFI 500 vm12 traktorissa?
Nytten on kaksi kertaa palannu toi sulake 2tunnin ajossa noin tunninvälein yhtääkki kesken ajon, pitäisköhän kokeilla 25A sulaketta jos kestäisi paremmin sulake rasitusta sitten?
Voiskohan kahvalämppärit tehdä tepposia, ne on kylläkin asennettu myyntiliikkeen puolesta?
Kaikki lisävalot jotka olen itse asentanut, ne menevät niin että heräte lähtee alkuperäisestä lisävaloliittimestä releenkautta akulle niin että nekään eivät ole Main sulakkeen takana ja lisävalot ovat kyllä oman sulakkeenkin takana.
Tämä ongelma alkoi kyllä yhtääkkiä, että noi lisälaitteet ovat kyllä toimineet mainiosti aikasemmin ilman sulakkeiden kärähtämisiä.
Flektin välissä jotain joka estää sitä pyörimästä?
Avatar
kekkonem
Tracks
Viestit: 1060
Liittynyt: 13 Maalis 2007 10:05
Mönkijä:: XP -14 T3
Paikkakunta: Lohja

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kekkonem »

Moron.

9 h takana pollen kanssa yhteiselämää ja hyvin on mennyt.

Ainut mikä tuli kysymys eteen: moottorijarrulla kun laskee vaikka mäkeä alas, niin paukauttaa putkessa silloin tällöin. Ei aina, mutta silloin tällöin. Jotenkin käsittänyt, että on kaasaripelien ongelmaa enempi? Ei muuta haittaa, mutta meinaa itseltä ja kärryn kyydissä olevilta mennä kalsarit vaihtoon :D
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!

Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
tomnor
3WD
Viestit: 87
Liittynyt: 31 Elo 2005 14:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja tomnor »

Tuli eteen sellainen ongelma kun poistin rajoitus levyn imusarjasta tieliikenne 800 polle efi-06

että jos lähtee paikaltaan ja työntää kaasun pohjaan niin kone pätkäisee pari 3 kertaa ennen kun vauhti on korkealla

jos ajaa 40 - 50 kymppiä ja työntää kaasun pohjaan ei aina pätkäise

se on vähän niin kuin sytytys pätkäisis

tulpat on uusittu ja edelleen sama vika

ei pitäis vuotaa ilmaa mistään imusarjasta

voiko se tuottaa tällaista ongelmaa se huohotin putki joka lähtee ventiilikopasta imuilman putsariboksiin ? vaimikä vika ?
Rene 800 XXC TL -10

ex:
Polaris Sportsman 800 TL -06
Rene 800 X TL -09
Predator 500 Troy Lee -05
Avatar
Sutinen
Tracks
Viestit: 1747
Liittynyt: 05 Marras 2006 11:13
Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
Paikkakunta: iisalmi

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Sutinen »

Palamaton bensa putkessa paukahtaa. Mooytori jarrutuksessa
työntää ja ei polta kaikkea. Onko orgis vaimennin ja kuuluko
terävä vai matala pamamaus.
Omaani laitoin väljemmän vaimentimen teki vähän
tuota, tosin eri merkkinen ja pyörii seos mittarin mukaan
rikkaalla. Paransin hapen saanti nyt ei pauka.
Terä pauke putkessa ja imusarjassa laihalla matala
pamaus käy rikkaalla kun moottori jarruttaa.
Mulla paukasti kun äkkiä kaasun löysäs ja hitaamin
löysäs niin ei paukahtanut. Mulla Moto ruisku koneella
Vakio vaimentimella ei paukkanut. Virtaus muuttuu väljällä
vaimentimella.
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää :-)
raktori polle
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 07 Helmi 2013 20:18
Mönkijä:: sportsman 500efi -12
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja raktori polle »

ONGELMA!!!

eli kone on polaris sportsman 500efi 2012 traktori!! olin tänään lähös töistä ja lähti iha normaalisti käyntiin mutta ku olin 5metriä pakittanu ja meinasin lähtee eteenpäin ni sammu ja sen jälkeen ei starttaa... kuuluu vaan naksutus ääni startates!! mistä johtuu?? ite aika kokematon tän vehkeen kans vielä ku omistanu vasta vajaan viikon!!! luin näitä juttuja tästä niin voisko se olla vaan akun varauksesta kiinni?? en ollu tajunnu koko viikolla painaa hätä/tappokatkasiaa pohjaan sammutuksen jälkeen! ja työ matkakin tollaset 5min vain!! :( otin akun lämpöseen mutta eihän mulla tietysti laturia oo tässä lähellä!!! :evil: mut kohta lähen silti kokeilemaan!! mut vinkkejä kiitos mistä toi ongelma vois johtua!!!??? voiko näitä vehkeitä apukäynnistimellä kokeilla käyntiin?? semmonen löytyy kyllä!! :D
Topsu
3WD
Viestit: 107
Liittynyt: 30 Loka 2012 18:32
Mönkijä:: BRP 500 Maatalous T3
Paikkakunta: U:ki

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Topsu »

Luultavasti sulla on sama kuin mulla Suikassa et kun akun jännite oli liian alhainen,niin kuulu releen napsutus eikä lähteny käyntiin ilman latausta!
Aina on yksi keino jäljellä,eikä sekään oo viimeinen!
Topsu
3WD
Viestit: 107
Liittynyt: 30 Loka 2012 18:32
Mönkijä:: BRP 500 Maatalous T3
Paikkakunta: U:ki

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Topsu »

Luultavasti sun ajot on niin lyhkäsiä et ei ehdi laturi painaa virtaa akkuun tarpeeksi,mut hommaa ylläpitolaturi siihen niin saat kun pistät piuhan seinään ,niin lähtee takuulla tartista käyntiin...
Aina on yksi keino jäljellä,eikä sekään oo viimeinen!
Mikro
6WD
Viestit: 257
Liittynyt: 30 Elo 2012 16:56
Mönkijä:: Trapper UTV 800 T1

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mikro »

Ja jos on vielä polariksen alkuperäinen akku, niin vie takuuseen. On ollut -12 mallien akuissa ongelmia.
TeKa
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 16 Tammi 2013 20:35
Mönkijä:: polaris dl eut -13

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja TeKa »

samavika on myös täälä. itellä eilen ostettu 500 efi dl traktori-13 ja kaverilla samanlainen -12 malli ajettu 11 km. nakuttaa(startin solenoidi) ja ei lähe käyntiin kun on pakkasta yli -5 astetta. -12 malliin uusittu akku. ei vaikutusta. kun laittaa hyppy johdolla akusta starttiin niin lähtee käyntiin. lataus on 14,3v eli kunnossa ja akku kunnossa. onko neuvoja mistä sitten haetaan vikaa? virta ja maa pisteet kunnossa. oisko ecu poksin kylmäjuotoksissa jotain vikaa mitä veikkaatte? niin ja ei anna vikakoodeja
Vastaa Viestiin