Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Toivottavasti ei ecussa ole kylmäjuotoksia... :roll:

Aika hämärä vika jos kerta lataa kunnolla ja akkukin on kunnossa, niin ei lähde tulille. Mutta lisävirralla kyllä. :-k

Kyl siinä akun mehupuolessa sillon varmaan jotain on, jag tror....

Edit

Tulkitsin tuon hyppyjohdon "hieman" väärin... ....Millä ihmeen lisävirralla. :D
Startti releen ja startin kontaktit vois tarkistella. Ja mittailla releen lähtöpuolelta jännitettä sillon kun starttaa.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
astalo
6WD
Viestit: 392
Liittynyt: 05 Loka 2011 19:23
Mönkijä:: -11 sporttimanne 400 h.o
Paikkakunta: Kajaani

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja astalo »

tarkasta vielä kertaalleen kaapelien kiinnitykset ja putsaa akunnavasta ja kaapelikengästä kontaktipinnat. Saattavat näyttää olevan kunnossa mutta eivät tarvitse kummoista hapettumaa että virta ei kulje starttitilanteessa. Omassa oli sama tilanne talvella, kaikki sähköt pelitti oikein mutta starttirele vain ratisi. Syynä oli hapetunut maajohdon liitin ja akunnapa.
Mikro
6WD
Viestit: 257
Liittynyt: 30 Elo 2012 16:56
Mönkijä:: Trapper UTV 800 T1

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mikro »

Mitäs vikaa tähän nyt tuli, kun viileällä koneella kun lähtee ajamaan niin sammuu ja paukauttaa putkeen. Sen jälkeen kyllä lähtee ongelmitta käyntiin ja toimii. Myös semmonen ihmetyttää, että kun painaa kaasun nopeasti tyhjäkäynniltä yli puolenvälin, niin kone pätkäsee ja sitten vasta lähtee.
TeKa
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 16 Tammi 2013 20:35
Mönkijä:: polaris dl eut -13

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja TeKa »

tämä käyntiin lähtö ongelma on nyt esiintynyt kun on pakkasta jos lauhaa pelaa normaalisti. tänään ajettu pari tuntia ja joka kerta lähteny käyntiin kun on lämmin kone. on tiedossa kolomaskin delux mallin traktori joka ei lähe käyntiin pakkasesta. pieniä mittauksia tehty lisää. silloinkuin startin solenoidi vain nakuttaa ja ei lähe käyntiin akku jännite putoaa alle 11v. akkulaturi kiinni akkuun nyt jännitettä 14v lähtee käyntiin sillon tällöin ja putoaa jännite siltikki alle 11v vaikka laturissa. solenoidilta lähtee kaksi ohutta johtoa jossa liitin. ovatko heräte johtoja vai mitä? noh kumpaakin tulee 12v kun starttaa ja ei lähe käyntiin, pitäiskö toisen olla maajohto jota ecu ohjaa? ohjaako ecu startin solenoidin maapuolta? napojen ja johtojen puhistelu ei auta. onko jollakin -12 tai -13 delux mallin traktori joka lähtee -20 pakkasesta käyntiin kun on ollu yön vaikka pihalla?
jaket
6WD
Viestit: 767
Liittynyt: 14 Elo 2011 09:05
Mönkijä:: polle 800EFI
Paikkakunta: Häme

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jaket »

vaihda se akku.

JT
“Unnatural work produces too much stress.”
raktori polle
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 07 Helmi 2013 20:18
Mönkijä:: sportsman 500efi -12
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja raktori polle »

raktori polle kirjoitti:ONGELMA!!!

eli kone on polaris sportsman 500efi 2012 traktori!! olin tänään lähös töistä ja lähti iha normaalisti käyntiin mutta ku olin 5metriä pakittanu ja meinasin lähtee eteenpäin ni sammu ja sen jälkeen ei starttaa... kuuluu vaan naksutus ääni startates!! mistä johtuu?? ite aika kokematon tän vehkeen kans vielä ku omistanu vasta vajaan viikon!!! luin näitä juttuja tästä niin voisko se olla vaan akun varauksesta kiinni?? en ollu tajunnu koko viikolla painaa hätä/tappokatkasiaa pohjaan sammutuksen jälkeen! ja työ matkakin tollaset 5min vain!! :( otin akun lämpöseen mutta eihän mulla tietysti laturia oo tässä lähellä!!! :evil: mut kohta lähen silti kokeilemaan!! mut vinkkejä kiitos mistä toi ongelma vois johtua!!!??? voiko näitä vehkeitä apukäynnistimellä kokeilla käyntiin?? semmonen löytyy kyllä!! :D


Ongelma ratkesi!!! akun lautauksen jälkeenkään ei lähteny tulille mutta nyt äsken kävin tulpan vaihtamas ja saman tien hyrähti käyntiin!!! :D
varmaan väärä osasto kysellä mutta kertokaas joku jolla kokemusta että minkälaiset kumit kannattaa ostaa noitten alkuperästen tilalle!!?? kohtuu hintaset ja hyvällä kuviolla... :)
Mikro
6WD
Viestit: 257
Liittynyt: 30 Elo 2012 16:56
Mönkijä:: Trapper UTV 800 T1

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mikro »

Mikro kirjoitti:Mitäs vikaa tähän nyt tuli, kun viileällä koneella kun lähtee ajamaan niin sammuu ja paukauttaa putkeen. Sen jälkeen kyllä lähtee ongelmitta käyntiin ja toimii.

Myös tutun vm 2012 Efi polle tekee aivan samaa.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Mikro kirjoitti:
Mikro kirjoitti:Mitäs vikaa tähän nyt tuli, kun viileällä koneella kun lähtee ajamaan niin sammuu ja paukauttaa putkeen. Sen jälkeen kyllä lähtee ongelmitta käyntiin ja toimii.

Myös tutun vm 2012 Efi polle tekee aivan samaa.
Olisikos se kuuluisa kaasun hirttämisen estävä kytkin siellä kaasuvivun kotelossa. Jos kaasuvaijeri liian tiukalla, sammuilee ja ampuu myös sattumanvaraisesti putkessa. Säätö löytyy sieltä vaijerista läheltä kaasuliparetta. Se on sellainen kumiputken sisällä.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
astalo
6WD
Viestit: 392
Liittynyt: 05 Loka 2011 19:23
Mönkijä:: -11 sporttimanne 400 h.o
Paikkakunta: Kajaani

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja astalo »

Ja ohjekirjasta löytyy ohjeet ja havainnollistavat kuvat säätöön.
Mikro
6WD
Viestit: 257
Liittynyt: 30 Elo 2012 16:56
Mönkijä:: Trapper UTV 800 T1

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mikro »

Roosa999 kirjoitti: Olisikos se kuuluisa kaasun hirttämisen estävä kytkin siellä kaasuvivun kotelossa. Jos kaasuvaijeri liian tiukalla, sammuilee ja ampuu myös sattumanvaraisesti putkessa. Säätö löytyy sieltä vaijerista läheltä kaasuliparetta. Se on sellainen kumiputken sisällä.
Ei johdu tästä, testattu.
Avatar
samuli81
2WD
Viestit: 29
Liittynyt: 08 Maalis 2009 20:18
Mönkijä:: Polaris Scrambler 500 4x4 -07
Paikkakunta: Kaustinen

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja samuli81 »

Mikähän mahtaa vaivata Scramblerissä(vm.06) toista etunapaa?
Eli toisella puolella etunapalukko ei toiminut ja uusin sinne sen prikan joka on mangneettia vasten ja uuden mangneetin ja nyt napa kytkee päälle välillä ja välillä' silloinkin kun on vain takaveto päällä :evil: Kokeilin vielä vaihtaa syöttövirrat liittimistä ristiin ja toinen puoli toimii kuitenkin tasaisesti kokoajan eli vika ei voi olla oikein kuin navassa... rupiaa keinot loppumaan ](*,)
NYT:
-Polaris Scrambler 500cc 4x4 L7e -07 with Bigboss Transmission
-Polaris Scrambler 500cc 4x4 L7e -06(emänän)
EX mönsät:
-Polaris Predator 500cc -04
-Polaris Scrambler 500cc 4x4 -02
-Odes BB 400cc -08
commodore64
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 07 Tammi 2011 09:12

vaihteet hukassa (sportsman)

Viesti Kirjoittaja commodore64 »

laite: sportsman 800 efi forest -12.
Vaihteet menee päälle niinkuin kuuluukin, mutta mittariston näyttö näyttää väärin.
Vaihteet alhaalta > ylös: P>R>N>L>H.. Mittaristo näyttää P>R>N>N>L
Ongelma on se että neliveto kytkeytyy pois päältä jos mittaristossa on N. Eli hitaalla puolella ei neliveto pelitä..
Soitin huoltoon > ei tietoa. Johtimien liitokset tarkistettu, mittaristosta ja vaihteiston mokkulasta. Akunkenkä irroitettu (buuttaus).
Olen kaivellut tietoa täältä keskusteluista ja törmäsinkin samankaltaiseen ongelmaan pari kertaa, mutta kukaan ei ollut kertonut "miten ongelma ratkesi"
Olisi huoltomiehelle kiva sanoa missä vika voisi olla..

Laite kävi huollossa ja vika oli hävinnyt, koska olin irroittanut akun kengän.
Ei vika koodia yms. Huollosta olivat yhteydessä maahantuojaan ja sieltäkään ei apuja tullut.
Viimeksi muokannut commodore64, 01 Maalis 2013 10:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jami85
Tracks
Viestit: 1041
Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
Paikkakunta: Tornio

Re: vaihteet hukassa (sportsman)

Viesti Kirjoittaja jami85 »

oliskohan taas se legendaarinen mittarivika??mulla teki kans tuota ja vähän ajan päästä sippas koko mittari..käytä jostain muusta pollesta siinä mittaria niin selviää että onko siinä vika vai jossain muualla...
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
Maintenanceman
4WD
Viestit: 160
Liittynyt: 10 Marras 2006 06:20
Mönkijä:: Polaris SP800 Efi

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Maintenanceman »

Vaihdevivun vaihteiston puoleisesta päästä lähtevässä johtonipussa on jonkin matkan päässä noin about tulitikkuaskin kokoinen musta muovirasia jonka sisällä on vastukset joiden kautta mittarille menee tieto päällä olevasta vaihteesta, nuo vastukset ovat pienellä piirilevyllä ja pari kertaa olen törmännyt tapaukseen jolloin tuon vastusboxin kontaktien hapettuminen/ruostuminen on aiheuttanut vaihdenäytön sekoilua.
Aina se siis ei välttämättä ole mittarivika.
Tuota pikkurasiaa ei vain taida saada varaosana vaan se sisältyy johtosarjaan vaikka on vaihdettavissa oleva osa.
Ehkäpä jostain huoltoliikkeestä löytyy "varaosajohtosarja" josta sen saa evakuoitua jos sille tulee tarve, näin itsekkin ne sain vaihdettua.
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Nuo eri vaihteiden vastusarvot näkyy mittaristostakin. Vaihde vapaalla ja painaa keltaista kun virrat päälle. Näyttää erilaisia asioita mm. tuion vaihdevivun asentoanturin vastukset. Kokeilin 700 twinillä ja antoi vapaalla 160 Ohmia, L-asennolla 297 ja H 630 Ohmia. Arvot lienevät samat useimmissa malleissa.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Vastaa Viestiin