Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mikähän ihme mahtaa olla tuossa appiukon Sportsman 300:ssa. Peli lähtee ihan normaalisti käyntiin ja vapaalla ottaa kierroksia ihan normaalin kuulosesti, mutta sitten kun lähtee ajamaan ja kun tarvitsisi vähänkin vääntöä (esim. loiva ylämäki) niin vääntöä ei tule. Kuulostaa vähän niinkuin kone nakuttaisi, eli kuuluu vain sellanen räminä ja ei jaksa kulkea. Moottori ei kuitenkaan sammu vaan kun kaasun löysää niin jää pyörimään tyhjäkäyntiä ihan ok.
Jos jollakin sattuisi olemaan samanlaisia kokemuksia tai vinkkejä onglemaan niin olisin oikein kiitollinen.
Jos jollakin sattuisi olemaan samanlaisia kokemuksia tai vinkkejä onglemaan niin olisin oikein kiitollinen.
- motocoyote
- Tracks
- Viestit: 3005
- Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
- Paikkakunta: Tornio
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ensimmäinen ajatus oli että polttoaineen saannissa häikkää...
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
-
- 3WD
- Viestit: 105
- Liittynyt: 09 Tammi 2011 18:00
- Mönkijä:: Polaris sportsman 500 EFI L7e
- Paikkakunta: Iiden
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tai sitten voi olla et kakkos vari ei liiku kunnolla.
-
- 4WD
- Viestit: 160
- Liittynyt: 10 Marras 2006 06:20
- Mönkijä:: Polaris SP800 Efi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ottaako kone kierroksia siinä vaiheessa kun ei jaksa kulkea?
Sitten voisi olla variaattorissa / keskipakokytkimessä vikaa. Koppa auki ja tutkimaan, noista on joistakin pettänyt sen keskipakokytkimen "kellon" kiinnitys (aiheuttaa mekoista kolinaa).
Jos ei kierrä, niin jokin muu vika esim kaasuttimen kumikaula poikki/halki.
Sitten voisi olla variaattorissa / keskipakokytkimessä vikaa. Koppa auki ja tutkimaan, noista on joistakin pettänyt sen keskipakokytkimen "kellon" kiinnitys (aiheuttaa mekoista kolinaa).
Jos ei kierrä, niin jokin muu vika esim kaasuttimen kumikaula poikki/halki.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Juu ei se oikein siinä tilanteessa kierroksia ota. Alkaa vaan tosiaan sellanen tärräävä ääni kuulumaan ja ei vaan vedä kunnolla. Avasin variaattorin kopan ja ei siellä ainakaan päällisin puolin mitään poikkeavaa näy... Kaasarin myös purin ja ei sieltäkään mitään erikoista, mikä olikin oletettavissa kun just pari kuukautta sitten käytin sen ultraääni pesurissa. Kaasarin ja sylinterin välinen kurkku näyttää olevan ihan ehjä. Myös uutta tulppaa on luonnollisesti kokeiltu.
Ei kai se auta kun vaan purkaa ja tutkia vielä tarkemmin... tai sit työntää jäälle kevättä oottelemaan
Ei kai se auta kun vaan purkaa ja tutkia vielä tarkemmin... tai sit työntää jäälle kevättä oottelemaan

-
- Noppeli
- Viestit: 7
- Liittynyt: 23 Tammi 2013 14:51
- Mönkijä:: Sportsman 450
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Sportsman 450 2006 (kaasarikone)
Osaisiko joku kertoa mikä flektissä mättää.
e: Siis ongelma oli se, ettei flekti lähde pyörimään ja lämmöt nousee HOTttiin.
Flekti on ehjä. Pyörii kun antaa suoraan 12v liittimeen. (Pyöri myös 6V paristolla)
Lämpötila-anturi toimii. Kun nappaa piuhan irti, huutaa HOT HOT HOT!
Flektin liittimeen (siis siihen "koneelta" tulevaan) tulee koko ajan mittarin mukaan 12V.(!?)
Siis myös silloin kun kaikki virrat on pois.(!!??)
Valokynällä kun törkkää liittimiin niin se palaa heikosti. Ei siis niin kirkkaasti kuten esmes suoraan akun navoista.
Osaisiko joku kertoa mikä flektissä mättää.
e: Siis ongelma oli se, ettei flekti lähde pyörimään ja lämmöt nousee HOTttiin.
Flekti on ehjä. Pyörii kun antaa suoraan 12v liittimeen. (Pyöri myös 6V paristolla)
Lämpötila-anturi toimii. Kun nappaa piuhan irti, huutaa HOT HOT HOT!
Flektin liittimeen (siis siihen "koneelta" tulevaan) tulee koko ajan mittarin mukaan 12V.(!?)
Siis myös silloin kun kaikki virrat on pois.(!!??)
Valokynällä kun törkkää liittimiin niin se palaa heikosti. Ei siis niin kirkkaasti kuten esmes suoraan akun navoista.
Viimeksi muokannut whitenekke, 03 Maalis 2013 13:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Otra
- 6WD
- Viestit: 675
- Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
- Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Siis onko nyt ongelmana että flekti pyörii koko ajan? Vai mikä? Et itse ongelmaa sanonut tai sitten en ymmärtänyt 

Polaris RZR 800 Turbo -08
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
-
- Noppeli
- Viestit: 7
- Liittynyt: 23 Tammi 2013 14:51
- Mönkijä:: Sportsman 450
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Oho, editoin vähän liian rankalla kädellä viestiä "selkeämmäksi" 
Siis ongelma oli se, ettei flekti lähde pyörimään ja lämmöt nousee HOTttiin.

Siis ongelma oli se, ettei flekti lähde pyörimään ja lämmöt nousee HOTttiin.
- Otra
- 6WD
- Viestit: 675
- Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
- Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mittaappa miten se maadotus puoli toimii, varmaan ohjaus on sillä puolella kerta jännite tulee koko ajan. Ei kai tossa muuta mahdollisuuksia ole kuin anturi, piuha tai mittaristo(vai tuleeko ohjaus ohjausboksilta). Veikkaisin kuitenkin sitä anturia tai sitten piuha on poikki jostain.
Polaris RZR 800 Turbo -08
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
-
- 4WD
- Viestit: 160
- Liittynyt: 10 Marras 2006 06:20
- Mönkijä:: Polaris SP800 Efi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jos flekti toimii suoralla virralla ja nuo anturit ovat ok niin sitten erittäin tod näk se "aivo" on paistunut, jäähdytysrivoitettu boxi etukatteen alla ohjausakselin etupuolella.
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Samaa mieltäMaintenanceman kirjoitti:Jos flekti toimii suoralla virralla ja nuo anturit ovat ok niin sitten erittäin tod näk se "aivo" on paistunut, jäähdytysrivoitettu boxi etukatteen alla ohjausakselin etupuolella.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
-
- Noppeli
- Viestit: 7
- Liittynyt: 23 Tammi 2013 14:51
- Mönkijä:: Sportsman 450
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kiitos vastauksista. Niitä piuhoja seurailtuani päättelinkin, että tuo on pömpeli jollain tavalla oleellinen osa ko. systeemiä.
Mikäköhän sen oikea nimi on? Mistäköhän semmosia saisi ja minkä hintaisia? Voiko itse vaihtaa vai pitääkö/kannattaako suosiolla roudaa pajalle?
Mikäköhän sen oikea nimi on? Mistäköhän semmosia saisi ja minkä hintaisia? Voiko itse vaihtaa vai pitääkö/kannattaako suosiolla roudaa pajalle?
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Polaris varaosa:whitenekke kirjoitti:Kiitos vastauksista. Niitä piuhoja seurailtuani päättelinkin, että tuo on pömpeli jollain tavalla oleellinen osa ko. systeemiä.
Mikäköhän sen oikea nimi on? Mistäköhän semmosia saisi ja minkä hintaisia? Voiko itse vaihtaa vai pitääkö/kannattaako suosiolla roudaa pajalle?
2203348 KIT-SUREPOWER MODULE, 40 US
Hinta 207,90 €
Löytyy ainakin maahantuojan varastosta.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Joko on akku kökkönä uudesta traktorista. Pakkasta alle 20 ja ajettu viimeksi pari päivää sitten.
Silloin aurailin tunnin verran ja kävin päälle tankilla 7km suuntaansa. Virtaa siis pitäisi olla.
Meinasin äsken lähtee ajamaan, niin startti vinkaisi kerran ja sen jälkeen vaan naksuu jossain akun seutuvilla.
Ei taida kiinan akut kestää näissäkään..
Silloin aurailin tunnin verran ja kävin päälle tankilla 7km suuntaansa. Virtaa siis pitäisi olla.
Meinasin äsken lähtee ajamaan, niin startti vinkaisi kerran ja sen jälkeen vaan naksuu jossain akun seutuvilla.
Ei taida kiinan akut kestää näissäkään..

-
- 4WD
- Viestit: 160
- Liittynyt: 10 Marras 2006 06:20
- Mönkijä:: Polaris SP800 Efi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Voi olla.
Katso että akun johdot ovat kunnolla kiinni, myös siitä solenoidilta joka naksuu.
Jos ei ole yleismittaria niin akun jännitteen näkee myös mittarin näytöltä kun menee asetus/info valikkoon, tietysti jos vain on sen verran vielä virtaa että mittari herää eloon.
Jos/kun on jälleenmyyjän kiinnittämä ja hapottama akku niin nuo liitokset pitäisi olla ok mutta akkua olisi hyvä pitää laturissa vrk hapotuksen jälkeen, jos laite on kiireellä niputettu ja luovutettu niin tuo on voinut jäädä väliin, lisää kuulemma akun kestoikää reilusti. Voi olla myös että kun traktori on kyseessä niin akku on jo siellä "egimotorssilla" hapotettu ja ollut siten kiinni ilman latausta x aikaa.
Katso että akun johdot ovat kunnolla kiinni, myös siitä solenoidilta joka naksuu.
Jos ei ole yleismittaria niin akun jännitteen näkee myös mittarin näytöltä kun menee asetus/info valikkoon, tietysti jos vain on sen verran vielä virtaa että mittari herää eloon.
Jos/kun on jälleenmyyjän kiinnittämä ja hapottama akku niin nuo liitokset pitäisi olla ok mutta akkua olisi hyvä pitää laturissa vrk hapotuksen jälkeen, jos laite on kiireellä niputettu ja luovutettu niin tuo on voinut jäädä väliin, lisää kuulemma akun kestoikää reilusti. Voi olla myös että kun traktori on kyseessä niin akku on jo siellä "egimotorssilla" hapotettu ja ollut siten kiinni ilman latausta x aikaa.