Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Maintenanceman kirjoitti:Voi olla.
Katso että akun johdot ovat kunnolla kiinni, myös siitä solenoidilta joka naksuu.
Jos ei ole yleismittaria niin akun jännitteen näkee myös mittarin näytöltä kun menee asetus/info valikkoon, tietysti jos vain on sen verran vielä virtaa että mittari herää eloon.
Jos/kun on jälleenmyyjän kiinnittämä ja hapottama akku niin nuo liitokset pitäisi olla ok mutta akkua olisi hyvä pitää laturissa vrk hapotuksen jälkeen, jos laite on kiireellä niputettu ja luovutettu niin tuo on voinut jäädä väliin, lisää kuulemma akun kestoikää reilusti. Voi olla myös että kun traktori on kyseessä niin akku on jo siellä "egimotorssilla" hapotettu ja ollut siten kiinni ilman latausta x aikaa.
Puskulevykäytössä traktorin vakio "loiskeakku" voi olla vähän tehoton. Onneksi samaan paikkaan voi päivittää vähän suuremman geeliakun. Ylläpitolaturi on kyllä muutenkin hyvä jos puskulevyä käyttää.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
atv mies
Tracks
Viestit: 1370
Liittynyt: 03 Marras 2010 17:49

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja atv mies »

Maintenanceman kirjoitti: "egimotorssilla"
Nämä uudemmat (2010->) 500 EFI rattorit eivät tule tuolta Italiasta, vaan suoraan Pollen tehtaalta. Vai onko tämäkin muuttunut, että nämä faceliftatut 500 EFIt tulee myös tuon Italian pajan kautta? Ainakin tuo 2010 500 efi on tullut Pollen tehtaalta, eikä ole käyny Italiassa.
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

Puolen tunnin kuluttua kokeilusta menin pihalle, aikomuksena työntää traktori pressutallista ulos ja lisävirtaan.
Kokeilin kuitenkin vielä starttia ja lähti kuin palmun alta tulille :D
Lienee vaan vaatinut kahden melko kovan pakkasvuorokauden jälkeen pienen virtasherätteen.. Tiedä näistä, mutta kuitenkin toimii taas ihan ok.

Pittää seuraavana leudompana päivänä käydä vielä läpi nuo kaikki liitokset ja liittimet akun ja startin piuhoista.
Vai onko tämäkin muuttunut, että nämä faceliftatut 500 EFIt tulee myös tuon Italian pajan kautta?
Ainakin mulle kerrottiin kauppaa tehdessä, että kaasaritraktorit tulee Italian varustelun kautta ja efit suoraan tehtaalta traktorivarustuksella
Maintenanceman
4WD
Viestit: 160
Liittynyt: 10 Marras 2006 06:20
Mönkijä:: Polaris SP800 Efi

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Maintenanceman »

sf-atv kirjoitti: Puskulevykäytössä traktorin vakio "loiskeakku" voi olla vähän tehoton. Onneksi samaan paikkaan voi päivittää vähän suuremman geeliakun. Ylläpitolaturi on kyllä muutenkin hyvä jos puskulevyä käyttää.
Juuri näin.
Maintenanceman
4WD
Viestit: 160
Liittynyt: 10 Marras 2006 06:20
Mönkijä:: Polaris SP800 Efi

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Maintenanceman »

atv mies kirjoitti:
Maintenanceman kirjoitti: "egimotorssilla"
Nämä uudemmat (2010->) 500 EFI rattorit eivät tule tuolta Italiasta, vaan suoraan Pollen tehtaalta. Vai onko tämäkin muuttunut, että nämä faceliftatut 500 EFIt tulee myös tuon Italian pajan kautta? Ainakin tuo 2010 500 efi on tullut Pollen tehtaalta, eikä ole käyny Italiassa.
Heh, en tiedä varmaksi kuinka tuo paletti nykyään menee ja lainausmerkeissähän tuo egi oli, pointti oli se että jos akku on jo hapotettu x aikaa sitten eikä ladattu niin sippi voi olla, pysyvästi.
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Maintenanceman kirjoitti:
atv mies kirjoitti:
Maintenanceman kirjoitti: "egimotorssilla"
Nämä uudemmat (2010->) 500 EFI rattorit eivät tule tuolta Italiasta, vaan suoraan Pollen tehtaalta. Vai onko tämäkin muuttunut, että nämä faceliftatut 500 EFIt tulee myös tuon Italian pajan kautta? Ainakin tuo 2010 500 efi on tullut Pollen tehtaalta, eikä ole käyny Italiassa.
Heh, en tiedä varmaksi kuinka tuo paletti nykyään menee ja lainausmerkeissähän tuo egi oli, pointti oli se että jos akku on jo hapotettu x aikaa sitten eikä ladattu niin sippi voi olla, pysyvästi.
Juuri viime viikolla oli xp550, jossa sähkövikaa. Kävi apuvirralla mutta ilman sitä häiriövalo paloi ja kävi huonosti. Akku joka oli geelimallia oli vaihdettu asiakkaan mukaan noin kuukausi sitten. Akku ihan tyhjä. Ehjällä akulla laite toimi ihan hyvin ja lataus OK. Kokeilin ladata akun yön yli jolloin testeri näytti jotain 160A eli OK. Kokeilin akkua SP500:ssa joka lähtikin hienosti käyntiin MUTTA parin starttauksen jälkeen akkujännite romahti ja solenoidi vain naksutti. Jännite jotain 11V ja starttivirta testerillä 20A. Akku voi siis näyttää testerillä olevan OK mutta ei kestä kuormittaa pitkään. Eihän tästäkään tiedä montako vuotta akku oli seissyt ennen käyttöön ottoa.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
TeKa
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 16 Tammi 2013 20:35
Mönkijä:: polaris dl eut -13

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja TeKa »

TeKa kirjoitti:samavika on myös täälä. itellä eilen ostettu 500 efi dl traktori-13 ja kaverilla samanlainen -12 malli ajettu 11 km. nakuttaa(startin solenoidi) ja ei lähe käyntiin kun on pakkasta yli -5 astetta. -12 malliin uusittu akku. ei vaikutusta. kun laittaa hyppy johdolla akusta starttiin niin lähtee käyntiin. lataus on 14,3v eli kunnossa ja akku kunnossa. onko neuvoja mistä sitten haetaan vikaa? virta ja maa pisteet kunnossa. oisko ecu poksin kylmäjuotoksissa jotain vikaa mitä veikkaatte? niin ja ei anna vikakoodeja

no niin traktori oli kolme viikkoa merkkiliikkeessä tutkittavissa. vaihtoivat ecua, johtosarjaa, akkua ja muita sähkö osia. ja nakuttaa edelleen pakkasella. nyt jo maahantuojalla on tiedossa kymmeniä samanlaisia starttaamattomia traktoreita. nyt ootellaan että minkälainen kutsu tulee takuu korjaukseen.
Lari
4WD
Viestit: 161
Liittynyt: 14 Touko 2012 21:00
Mönkijä:: Can Am 570 Pro T3
Paikkakunta: Tuusula

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Lari »

Aika mielenkiintoinen ongelma:
Menin äsken talliin ottamaan Pollen akkua irti laturista kun huomasin että akusta viistoon alavasempaan variaattorin kopassa on peukalonpään kokoinen reikä!! Mitä helvettiä.. Siinä oli sellasta murenevaa kumia reiän ympärillä siitä kopasta eli ei mikään siisti reikä.
Pakko kiikuttaa se maanantaina Bike Worldiin. Vehjehän on siis 500 Sportsman Forest vuosimallia 2011 ja ajettu 78 h / 880 km.
Luulisi menevän takuuseen? En osaa sanoa että mistä tuo on tullut. Viime ajelutkin meni ihan normaalisti jääradalla...
Kawasaki KLF 300 Bayou-1989
Kawasaki KVF 300A -2002
Can Am 570 Pro T3 -2017

Uudenmaan Mönkijät Ry
Mikro
6WD
Viestit: 257
Liittynyt: 30 Elo 2012 16:56
Mönkijä:: Trapper UTV 800 T1

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mikro »

Kuvaa?
Magnum330
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 10 Maalis 2013 09:24

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Magnum330 »

Morjens Körmyt

Tarvitsen neuvojanne

Polaris Magnum 330 vm. 2005

Ajelin sillä lumia toissa päivänä ja se sammuili muutaman kerran ajossa mutta käynnistyi aina uudelleen. Jotenkin tuntui, että vinssi oli jotenkin hitaampi kuin normaalisti. Toki voi olla vaan tuntumaakin. Toissa aamuna ei sitten startannut ollenkaan. Epäilin, että akku on sipannut ja laitoin sen laturiin. Laturin asteikko on 1-6 ja laturi näytti vähän vaille yhtä. Annoin olla latauksessa jonkin aikaa ja laturi kiinni ollessa Polaris starttasi käyntiin. Työnsin sillä vähän lunta ja taas se sammui ajossa parikin kertaa mutta lähti taas avaimesta käyntiin. Ajoin ja sitten se sammui eikä lähtenyt mitenkään käyntiin. Huomioitavaa on, että valot kyllä syttyvät mutta mittarille ei tule valoja. Latasin taas laturilla ja sain sen käyntiin kunnes sammui pihaan. Oletin, että akku on sökö. Kävin ostamassa uuden Polariksen oman akun. Ei starttaa vieläkään. Laitoin uuden akun laturiin ja laturin mittari näyttää ykköstä. Mittareille ei tule valoja.

Olen kokeillut kaikkia liittimiä ja mittari valo ei edes vilahda. Vaihdoin eilen uuden virranohjausyksikön (laatikko missä on jäähdytysrivat) mutta mitään muutosta ei tapahtunut. Virranohjainyksikön päällä on joku musta laatikko. Mikähän se on?
Viimeksi muokannut jukka81, 10 Maalis 2013 09:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Yhdistäminen ja puutteellisen suomi24 tyylisen otsikon korjaus.
Lari
4WD
Viestit: 161
Liittynyt: 14 Touko 2012 21:00
Mönkijä:: Can Am 570 Pro T3
Paikkakunta: Tuusula

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Lari »

Lari kirjoitti:Aika mielenkiintoinen ongelma:
Menin äsken talliin ottamaan Pollen akkua irti laturista kun huomasin että akusta viistoon alavasempaan variaattorin kopassa on peukalonpään kokoinen reikä!! Mitä helvettiä.. Siinä oli sellasta murenevaa kumia reiän ympärillä siitä kopasta eli ei mikään siisti reikä.
Pakko kiikuttaa se maanantaina Bike Worldiin. Vehjehän on siis 500 Sportsman Forest vuosimallia 2011 ja ajettu 78 h / 880 km.
Luulisi menevän takuuseen? En osaa sanoa että mistä tuo on tullut. Viime ajelutkin meni ihan normaalisti jääradalla...
Tässä kännykuvaa mestasta. Ihan kuin joku olisi syövyttänyt sen rikki. Akustakaan ei ole happoa valunut koska huohotinletkukin on kiinni..

Kuva
Kuva
Kawasaki KLF 300 Bayou-1989
Kawasaki KVF 300A -2002
Can Am 570 Pro T3 -2017

Uudenmaan Mönkijät Ry
ToniR81

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ToniR81 »

-
Viimeksi muokannut ToniR81, 01 Syys 2013 01:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lari
4WD
Viestit: 161
Liittynyt: 14 Touko 2012 21:00
Mönkijä:: Can Am 570 Pro T3
Paikkakunta: Tuusula

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Lari »

Akku on alkup. Kone vm 2011 ja ajettu jotain 80h..
Pitää huomenna viedä korjaamolla ja ne saa sen fiksata
Kawasaki KLF 300 Bayou-1989
Kawasaki KVF 300A -2002
Can Am 570 Pro T3 -2017

Uudenmaan Mönkijät Ry
Maintenanceman
4WD
Viestit: 160
Liittynyt: 10 Marras 2006 06:20
Mönkijä:: Polaris SP800 Efi

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Maintenanceman »

Akkuhappo syövyttänyt, noin pahaa en ole kylläkään nähnyt pientä pintarupea vain.
Ehkä akku on hapotettu liian täyteen.
Lari
4WD
Viestit: 161
Liittynyt: 14 Touko 2012 21:00
Mönkijä:: Can Am 570 Pro T3
Paikkakunta: Tuusula

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Lari »

Bike worldissä oli ruuhkaa ja vien sen sinne myöhemmin. Täytyy tänään tutkia tuo akkujuttu.. Akun ylivuotoletku on kyllä ohjattu pohjapanssarille mutta katon ettei korkeista joku ole löysällä tms..
Kawasaki KLF 300 Bayou-1989
Kawasaki KVF 300A -2002
Can Am 570 Pro T3 -2017

Uudenmaan Mönkijät Ry
Vastaa Viestiin