Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mikä voisi laittaa Pollen "konttaa kotiin-modeen" käynnistyksen jälkeen ?
Välillä Polle on käynnistyksen jälkeen täysitehoinen mutta välillä se menee johonkin ihme modeen jolla se kulkee todella nihkeästi.
Mitään herjavaloja ei pala mittaristossa mut voiko niihin päästä muutakautta käsiksi ?
Kyseessä XP850 -10
Välillä Polle on käynnistyksen jälkeen täysitehoinen mutta välillä se menee johonkin ihme modeen jolla se kulkee todella nihkeästi.
Mitään herjavaloja ei pala mittaristossa mut voiko niihin päästä muutakautta käsiksi ?
Kyseessä XP850 -10
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
500 Efi Sportsmani käynnistyy ja käy n.10 sekuntia ja sitten sammuu, jonka jälkeen ei starttaa. Tovin odottelun jälkeen käynnistyy ja sama homma toistuu. Aloitti ajossa satunnaisesti pätkimisen n.35h sitten ja 200h huolto oli 25h sitten, siellä oli vaihdettu ainakin tulppa, polttoaine suodatin ja ilmansuodatin. En maininnut pätkimisestä, kun luulin sen johtuvan tulpasta 
Pätkiminen tuntui lisääntyvän kokoajan, kunnes sippasi tuonne talliin.
Huomenna käydä hakeen uusi polttoainesuodatin, jos tuo nykyinen on jo tukkeentunut... Pitää toivoa, että vika olisi siinä, sillä polttoainepumpun uusiminen onkin yli 500€ projekti

Pätkiminen tuntui lisääntyvän kokoajan, kunnes sippasi tuonne talliin.
Huomenna käydä hakeen uusi polttoainesuodatin, jos tuo nykyinen on jo tukkeentunut... Pitää toivoa, että vika olisi siinä, sillä polttoainepumpun uusiminen onkin yli 500€ projekti

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Täältä ääni polttoainepumpulle. Mikä siinä kustantaa noin kauheasti ? Kalliimmat osat kuin M5 

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Polaris myy tankkia, polttoainepumppua, regulaattoria ja sitä bensakohoa yhtenä pakettina. Osia ei ole erikseen saatavilla Polarikselta ainakaan internetin mukaan. Ilmeisesti pumppu on kuitenkin Boschin yms. tekele, joten pitää ottaa pumppu pois tankista, sillä se on kuitenkin vaihdettavissa vaikka sitä ei Polarikselta suoraan saakaan
. Eli Boschin yms. osanumeroa metsästämään.
Jos homma menee tähän korvaavan osan metsästämiseen, lupaan laittaa esille kunnon tiedot korvaavista osista ja osanumeroista. Säästöä syntyy kuitenkin 400€, jos korvaava pumppu löydetään.

Jos homma menee tähän korvaavan osan metsästämiseen, lupaan laittaa esille kunnon tiedot korvaavista osista ja osanumeroista. Säästöä syntyy kuitenkin 400€, jos korvaava pumppu löydetään.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Oikeaa puhetta. Älytöntä tollaisen koko modulin pakko-ostaminen kun ei haluta myydä satasella mitään.
on Se kumma kun 600 mummoa ei ole enään yhtään mitään varaosakaupassa
.
Kaikki osat vaan toisistaan irti ja halvalla metsästää hajonneita.
Pollemiehen vitonen on viissatanen !
on Se kumma kun 600 mummoa ei ole enään yhtään mitään varaosakaupassa

Kaikki osat vaan toisistaan irti ja halvalla metsästää hajonneita.
Pollemiehen vitonen on viissatanen !
- motocoyote
- Tracks
- Viestit: 3005
- Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
- Paikkakunta: Tornio
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Eiköhän sinne saa sovitettua korvaavan osan. Hakusessa voi olla, mutta onnistuu se varmasti. 

- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ennen noin kalliiden osien ostoa kannattaa kyllä selvittää missä vika oikeesti on. Itse en vielä ole yhtään polttoainepumppua EFI Polarikseen joutunut vaihtamaan. Kannattaa mitata polttoainepaine niin tietää onko vika yleensäkään syöttöpuolella.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Oliskohan kyseessä kaasuvaijerin säätövika tai oliskohan hätäkatkaisimessa jotain hämminkiä, noi paikat eka kannattais kattoa ennen kuin alkaa bensapumppua hankkimaan.
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kaasuvaijeri katsottu, säädetty ja todettu kunnossa olevaksi, heti ensimmäisenä (kokemusta ennestään).
Silloin kun kone starttaa ei mittarissa näy pariin sekuntiin Check Engine herjaa. Kuitenkin se aina tulee näkyviin ennen kuin moottori on sammunut.
Pitäisi lukea vikakoodit, mutta en ohjekirjan ohjeilla päässyt kyseiseen lukutilaan... Pitääkö vaihteen olla parkilla vai vapaalla? Ohjekirjassa lukee, että parkilla, mutta normaali diagnostiikkatilaan vaihde pitää olla vapaalla. Pitääkö sitä idioottinappulaa painella?
Mielenkiintoista, että kone on ajettu n.3vk sitten käyvänä talliin ja nyt ei enään käynnisty. Laitteesa on alkuperäinen akku ja C-tekin varausilmaisin vilkuttaa vihreää.
Silloin kun kone starttaa ei mittarissa näy pariin sekuntiin Check Engine herjaa. Kuitenkin se aina tulee näkyviin ennen kuin moottori on sammunut.
Pitäisi lukea vikakoodit, mutta en ohjekirjan ohjeilla päässyt kyseiseen lukutilaan... Pitääkö vaihteen olla parkilla vai vapaalla? Ohjekirjassa lukee, että parkilla, mutta normaali diagnostiikkatilaan vaihde pitää olla vapaalla. Pitääkö sitä idioottinappulaa painella?
Mielenkiintoista, että kone on ajettu n.3vk sitten käyvänä talliin ja nyt ei enään käynnisty. Laitteesa on alkuperäinen akku ja C-tekin varausilmaisin vilkuttaa vihreää.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Parkilla ainakin ohjekirjan mukaan.
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jos siellä ollut check engine valo ennen sammumista voisi hyvinkin olla vikakoodi tallentuneena muistiin. Vaatii huoltotesterin.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onko niin että 500 ei pysty purkaa koodeja itse mittaristolta mutta 850 pystyy ?
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Vai että huoltotesterin. Mielenkiintoista, että ohjekirjassa, on ohjeet vikakoodien lukemiseen ja lista siitä mitä ne tarkoittavat. Kait se on pakko sitten huoltoon kiikuttaa.....
Laitteen huoltoon kiikuttaminen onkin mielenkiintoisempi projekti, sillä ei ole peräkärryä käytössä, tai on mutta polle ei mahdu siihen
Laitteen huoltoon kiikuttaminen onkin mielenkiintoisempi projekti, sillä ei ole peräkärryä käytössä, tai on mutta polle ei mahdu siihen

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Johan Se nyt ahdistaa
. Mikä Polle sulla on ja Sel-nappia piti painaa jos check engine valo jää palamaan (muistelin lukeneeni ohjekirjasta)

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
500 EFI Sportsman traktori vuosimallia 2010. Pitää nyt katsoa mihin tämä kehittyy vai kehittyykö minnekkään. Loma kuitenkin on päällänsä juuri nyt, joten aikaa olis roplata, mutta halua ei niin hirveästi.