Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Tötterö
6WD
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Syys 2005 09:44

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Tötterö »

Mikä voisi laittaa Pollen "konttaa kotiin-modeen" käynnistyksen jälkeen ?

Välillä Polle on käynnistyksen jälkeen täysitehoinen mutta välillä se menee johonkin ihme modeen jolla se kulkee todella nihkeästi.

Mitään herjavaloja ei pala mittaristossa mut voiko niihin päästä muutakautta käsiksi ?

Kyseessä XP850 -10
atv mies
Tracks
Viestit: 1370
Liittynyt: 03 Marras 2010 17:49

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja atv mies »

500 Efi Sportsmani käynnistyy ja käy n.10 sekuntia ja sitten sammuu, jonka jälkeen ei starttaa. Tovin odottelun jälkeen käynnistyy ja sama homma toistuu. Aloitti ajossa satunnaisesti pätkimisen n.35h sitten ja 200h huolto oli 25h sitten, siellä oli vaihdettu ainakin tulppa, polttoaine suodatin ja ilmansuodatin. En maininnut pätkimisestä, kun luulin sen johtuvan tulpasta :roll:
Pätkiminen tuntui lisääntyvän kokoajan, kunnes sippasi tuonne talliin.
Huomenna käydä hakeen uusi polttoainesuodatin, jos tuo nykyinen on jo tukkeentunut... Pitää toivoa, että vika olisi siinä, sillä polttoainepumpun uusiminen onkin yli 500€ projekti :shock:
Tötterö
6WD
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Syys 2005 09:44

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Tötterö »

Täältä ääni polttoainepumpulle. Mikä siinä kustantaa noin kauheasti ? Kalliimmat osat kuin M5 :)
atv mies
Tracks
Viestit: 1370
Liittynyt: 03 Marras 2010 17:49

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja atv mies »

Polaris myy tankkia, polttoainepumppua, regulaattoria ja sitä bensakohoa yhtenä pakettina. Osia ei ole erikseen saatavilla Polarikselta ainakaan internetin mukaan. Ilmeisesti pumppu on kuitenkin Boschin yms. tekele, joten pitää ottaa pumppu pois tankista, sillä se on kuitenkin vaihdettavissa vaikka sitä ei Polarikselta suoraan saakaan :shock: . Eli Boschin yms. osanumeroa metsästämään.
Jos homma menee tähän korvaavan osan metsästämiseen, lupaan laittaa esille kunnon tiedot korvaavista osista ja osanumeroista. Säästöä syntyy kuitenkin 400€, jos korvaava pumppu löydetään.
Tötterö
6WD
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Syys 2005 09:44

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Tötterö »

Oikeaa puhetta. Älytöntä tollaisen koko modulin pakko-ostaminen kun ei haluta myydä satasella mitään.
on Se kumma kun 600 mummoa ei ole enään yhtään mitään varaosakaupassa :(.
Kaikki osat vaan toisistaan irti ja halvalla metsästää hajonneita.
Pollemiehen vitonen on viissatanen !
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Eiköhän sinne saa sovitettua korvaavan osan. Hakusessa voi olla, mutta onnistuu se varmasti. :)
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Ennen noin kalliiden osien ostoa kannattaa kyllä selvittää missä vika oikeesti on. Itse en vielä ole yhtään polttoainepumppua EFI Polarikseen joutunut vaihtamaan. Kannattaa mitata polttoainepaine niin tietää onko vika yleensäkään syöttöpuolella.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Janishell
6WD
Viestit: 710
Liittynyt: 16 Joulu 2004 19:16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Janishell »

Oliskohan kyseessä kaasuvaijerin säätövika tai oliskohan hätäkatkaisimessa jotain hämminkiä, noi paikat eka kannattais kattoa ennen kuin alkaa bensapumppua hankkimaan.
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
atv mies
Tracks
Viestit: 1370
Liittynyt: 03 Marras 2010 17:49

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja atv mies »

Kaasuvaijeri katsottu, säädetty ja todettu kunnossa olevaksi, heti ensimmäisenä (kokemusta ennestään).

Silloin kun kone starttaa ei mittarissa näy pariin sekuntiin Check Engine herjaa. Kuitenkin se aina tulee näkyviin ennen kuin moottori on sammunut.
Pitäisi lukea vikakoodit, mutta en ohjekirjan ohjeilla päässyt kyseiseen lukutilaan... Pitääkö vaihteen olla parkilla vai vapaalla? Ohjekirjassa lukee, että parkilla, mutta normaali diagnostiikkatilaan vaihde pitää olla vapaalla. Pitääkö sitä idioottinappulaa painella?

Mielenkiintoista, että kone on ajettu n.3vk sitten käyvänä talliin ja nyt ei enään käynnisty. Laitteesa on alkuperäinen akku ja C-tekin varausilmaisin vilkuttaa vihreää.
Tötterö
6WD
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Syys 2005 09:44

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Tötterö »

Parkilla ainakin ohjekirjan mukaan.
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Jos siellä ollut check engine valo ennen sammumista voisi hyvinkin olla vikakoodi tallentuneena muistiin. Vaatii huoltotesterin.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Tötterö
6WD
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Syys 2005 09:44

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Tötterö »

Onko niin että 500 ei pysty purkaa koodeja itse mittaristolta mutta 850 pystyy ?
atv mies
Tracks
Viestit: 1370
Liittynyt: 03 Marras 2010 17:49

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja atv mies »

Vai että huoltotesterin. Mielenkiintoista, että ohjekirjassa, on ohjeet vikakoodien lukemiseen ja lista siitä mitä ne tarkoittavat. Kait se on pakko sitten huoltoon kiikuttaa.....
Laitteen huoltoon kiikuttaminen onkin mielenkiintoisempi projekti, sillä ei ole peräkärryä käytössä, tai on mutta polle ei mahdu siihen :lol:
Tötterö
6WD
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Syys 2005 09:44

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Tötterö »

Johan Se nyt ahdistaa :(. Mikä Polle sulla on ja Sel-nappia piti painaa jos check engine valo jää palamaan (muistelin lukeneeni ohjekirjasta)
atv mies
Tracks
Viestit: 1370
Liittynyt: 03 Marras 2010 17:49

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja atv mies »

500 EFI Sportsman traktori vuosimallia 2010. Pitää nyt katsoa mihin tämä kehittyy vai kehittyykö minnekkään. Loma kuitenkin on päällänsä juuri nyt, joten aikaa olis roplata, mutta halua ei niin hirveästi.
Vastaa Viestiin