Kokemuksia 550XP?

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
haugga
2WD

Re: Kokemuksia 550XP?

Viesti Kirjoittaja haugga »

Moto-Seinäjoen sivuilta bongattua:

Polaris Sportsman XP 550 EFI Tieliikenne:
HINTA 11290,00 + AUTOVERO 2938,69 = KOKONAISHINTA 14.228,69 EUR.
Toni T
4WD
Mönkijä:: Polaris XP1000 Highlifter
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Toni T »

XP550 tuli pois huollosta takapään naputus äänen takia. Olivat laittaneet jotain rasvaa vetoniveliin.
Mutta eipä se naputus ääni juurikaan miksikään muuttunut, eli entisellään on, ja ylimääräistä ääntä vetareista edelleen kuuluu.

On kuulema huollon mukaan normaalia!!!

Olen asiasta kyllä täysin eri mieltä, koska uutena mitään ylimääräsiä ääniä ei vetareista kuulunut.
Mutta en jaksanut alkaa aiheesta enempää kinaamaan. Ajetaan sitten niin kauan kuin kestää ja kun hajoaa, niin saavat laittaa sitten kuntoon. Onpahan ainakin virallinen tarkastus huollossa tehty ja 25h huoltoleima kirjassa.
mikli
6WD
Mönkijä:: haluu 1k renen

Viesti Kirjoittaja mikli »

Asiasta tarkemmin tietämättä epäilen, että "naputus" kuuluu laatikosta. Kaverilla 850 ja siinä laatikko "lyö yli", kun riittävästi kuormitusta. Peli ollut huollossa ja sille ei kuulemma voi mitään. Joku momenttisuoja tms.. Esim jyrkässä mäessä saattaa rattaat hyppiä yli.
Toni T
4WD
Viesti:

mikli kirjoitti:Asiasta tarkemmin tietämättä epäilen, että "naputus" kuuluu laatikosta. Kaverilla 850 ja siinä laatikko "lyö yli", kun riittävästi kuormitusta. Peli ollut huollossa ja sille ei kuulemma voi mitään. Joku momenttisuoja tms.. Esim jyrkässä mäessä saattaa rattaat hyppiä yli.
Mulla tuo naputus ääni tulee esim. hiljaa pihalla käännyttäessä ja kuuluu takapäästä. Suoraan ajettaessa ylimääräistä naputus ääntä ei kuulu, joten siten ominaisuus paikannettu vetoniveliin.
Mechanix
2WD
Mönkijä:: Polaris XP850

Viesti Kirjoittaja Mechanix »

Turbo kirjoitti:
mikli kirjoitti:Asiasta tarkemmin tietämättä epäilen, että "naputus" kuuluu laatikosta. Kaverilla 850 ja siinä laatikko "lyö yli", kun riittävästi kuormitusta. Peli ollut huollossa ja sille ei kuulemma voi mitään. Joku momenttisuoja tms.. Esim jyrkässä mäessä saattaa rattaat hyppiä yli.
Mulla tuo naputus ääni tulee esim. hiljaa pihalla käännyttäessä ja kuuluu takapäästä. Suoraan ajettaessa ylimääräistä naputus ääntä ei kuulu, joten siten ominaisuus paikannettu vetoniveliin.
omassa (xp850) kuuluu kun kääntää sarvia ja lykkää mönkkäriä hiljaa eteenpäin...selvästi vetonivelistä.
Toni T
4WD
Viesti:

Mechanix kirjoitti:
Turbo kirjoitti:
omassa (xp850) kuuluu kun kääntää sarvia ja lykkää mönkkäriä hiljaa eteenpäin...selvästi vetonivelistä.
Juu eli sama ominaisuus kuin XP550:ssäkin.
Oletko muuten saanut huollosta mitään apua tuohon ?
FinnMack
Tracks
Mönkijä:: Möläriksen Ponkija

Viesti Kirjoittaja FinnMack »

Polle xp-malleissa on vaihteistossa ylimääräin kytkinpakka noin niinkuin sulakkeena.
Maahantuojan määräyksestä noihin pakkoihin laitetaan extra levyt.
Ovat kuulemma kovassa kuormassa liian herkkiä napsumaan.
Ei taidolla eikä tyylillä vaan puhtaasti tuurilla, jos ei voimalla niin väkisin!
Väinämöinen lauloi suohon,tulin mönkijällä pois!
Polaris Sportsman XP 1000 EPS T3b 2018 L E
Vahva-Jussi 400 4WD x 4WS Big Wheels
Mechanix
2WD
Mönkijä:: Polaris XP850

Viesti Kirjoittaja Mechanix »

Turbo kirjoitti: Juu eli sama ominaisuus kuin XP550:ssäkin.
Oletko muuten saanut huollosta mitään apua tuohon ?
Rehellisesti, en ole kysynytkään kun oma laite on AVK:lta, pelkään että kaikki takuut on tuon takia rauenneet.....vai eikö?
harjj-15
Noppeli

Viesti Kirjoittaja harjj-15 »

Pystyykö ohjaustehostimen asetuksia muuttamaan?Kovemmassa ajossa on turhan raskas ohjaus.
Harre
3WD
Mönkijä:: Comanche BULL 2

Viesti Kirjoittaja Harre »

Onko kellään ollu ongelmia nelivedon kanssa 550 xp?
Kaverilla neliveto lakkaa välillä toimimasta vaikka katkasija on kokoajan neliveto asennossa ja tällöin syttyy check engine-valo palaan.

edit. vika selvinnyt. oli etuperän kytkentäjohdot litistyneet poikki raidetangon luota.
Viimeksi muokannut Harre, 31 Joulu 2009 18:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Toni T
4WD
Viesti:

Harre kirjoitti:Onko kellään ollu ongelmia nelivedon kanssa 550 xp?
Kaverilla neliveto lakkaa välillä toimimasta vaikka katkasija on kokoajan neliveto asennossa ja tällöin syttyy check engine-valo palaan.
Toistaiseksi on toiminut ok. Mulla on katkaisin näin talvisaikaan myös aina nelivetoasennossa. Säilytän mönkkäriä lämpöisessä (+20) tallissa.
Suzuman
2WD

Viesti Kirjoittaja Suzuman »

Ei oo pitempään aikaan tullut enää kommentteja? Eikö ole kommentoitavaa? Lukisin mielelläni lisääkin, sillä olen aikeissa hankkia xp 550? Onkohan viisas aikomus?
Toni T
4WD
Viesti:

Normaali vuosihuollon teetin, eipä mitään ihmeellistä sen normaalin takavetarin lievän naputuksen lisäksi.

Tehoa saisi olla hupikäytössä enemmän, joten sikäli harmittaa, että en alunperin hankkinut XP850 mallista.
mckc
4WD
Mönkijä:: Polaris xp 550

Viesti Kirjoittaja mckc »

Suzuman kirjoitti:Ei oo pitempään aikaan tullut enää kommentteja? Eikö ole kommentoitavaa? Lukisin mielelläni lisääkin, sillä olen aikeissa hankkia xp 550? Onkohan viisas aikomus?
Onko viisas aikomus ostaa XP?? Riippuu täysin sun käyttötarkoituksesta... mä itsekin mietin kumpi on parempi sp500 vai 550xp, tuli hankittua XP ehkä turhaan... jos työkäyttöön tarttet konetta niin mun mielestä ota 500, se on työkalu ja antaa varmasti ihan tarpeeksi vastinetta tarvittaessa myös "leikkimiseen" ja muuhun harrasteluun.
FinnMack
Tracks
Mönkijä:: Möläriksen Ponkija

Viesti Kirjoittaja FinnMack »

mckc kirjoitti:
Suzuman kirjoitti:Ei oo pitempään aikaan tullut enää kommentteja? Eikö ole kommentoitavaa? Lukisin mielelläni lisääkin, sillä olen aikeissa hankkia xp 550? Onkohan viisas aikomus?
Onko viisas aikomus ostaa XP?? Riippuu täysin sun käyttötarkoituksesta... mä itsekin mietin kumpi on parempi sp500 vai 550xp, tuli hankittua XP ehkä turhaan... jos työkäyttöön tarttet konetta niin mun mielestä ota 500, se on työkalu ja antaa varmasti ihan tarpeeksi vastinetta tarvittaessa myös "leikkimiseen" ja muuhun harrasteluun.

Ota ehdottomasti 550XP.

Ohjaus mm. on kertaheitolla parempi,menee paremmin pehmeillä pinnoilla,on komeampi,no joo kauneus on kattojan silimissä---
Moottori on värinätön verrattuna 500:seen. tässä nyt muutamia tuli mieleen.
Ei taidolla eikä tyylillä vaan puhtaasti tuurilla, jos ei voimalla niin väkisin!
Väinämöinen lauloi suohon,tulin mönkijällä pois!
Polaris Sportsman XP 1000 EPS T3b 2018 L E
Vahva-Jussi 400 4WD x 4WS Big Wheels
Vastaa Viestiin