Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
EFI-vianmääritystila on tarkoitettu vain ilmoittamaan vioista. Ota yhteys Polaris-jälleenmyyjään, jos tarvitaan suurempia korjauksia. Lisätietoja vilkkuvista koodeista ja vikojen kuvaukset ovat sivulla 39. Vilkkuvat koodit (vikakoodit) voidaan ladata EFI-moduulista seuraavien ohjeiden mukaisesti. 1.Aseta vaihde asentoon PARK. Sammuta moottori. Käännä virtakytkin ONasentoon. 2.Katkaise ja kytke virta virtalukosta kolme kertaa viiden sekunnin sisällä. Näyttöön tulee sana ”WAIt"
Noin siis jos kamppeesi aito 2010
Noin siis jos kamppeesi aito 2010
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Joo olen nuo ohjeet lukenu ohjekirjasta.
Tänään päästiin askelia eteenpäin. Tuloksena, että polttoainepuolen voi melkeinpä ottaa pois laskuista. Polttoainepumppu surisee normaalisti käynnistäessä ja sammuttaessa. Otettiin bensatankki tyhjäksi bensasta ja uutta sisään n.4 litraa. Ei käynnistynyt.
Sen jälkeen paineltiin edestakas virtakatkasijanappia, siis sitä jossa on on-off katkaisu ohjaustangon vasemmassa nappihelvetissä. Lähti käyntiin ja kävi n.10-20 sekuntia.
Tämän jälkeen otettiin ilmanputsarin kansi pois, pyyhittiin sitä "sukkaa" siinä ilmanputsarin päällä. Ja tadaa laite lähti käyntiin ja kävikin niin kauan kunnes sammutettiin (useampi minuuutti) ja helkatin hyvin kävikin. Tämän käynnin aikana Check Engine herja hävisi näytöstä ja välillä WAit vilahti mittarissa, mutta check engine hävisi. Viimeiseen minuuttiin ei palanut mitään herjoja.
Sitten ilmanputsarin kansi paikoilleen ja kone lähti käyntiin ja sammui n.10-20 sek kuluttua. Koitettiin sitten uudestaan kansi irti, ei käynnistynyt.
Näiden operaatioiden jälkeen ohaustangon nappisekamelska auki ja runsaasti crc:tä sisään, ei käynnistynyt tälläkään operaatiolla. Kokeiltiin useamman kerran, kertaakaan ei käynnistynyt, eikä check engineäkään näkynyt.
Otettiin näiden kaikkien jälkeen imukurkussa oleva rajoitin luistikin pois, että ei kurista turhaan. Ei vaikutusta.
Lopulta otin tulpan pois ja näky oli tämmöinen, tosiaan tämä tulppa ollut paikoillaan pelkästään vian etsimisen ajan.


Yrittää kyllä käynnistyä, mutta se "viimeinen puristus" jää tulematta, pakoputkesta kuulu pieni "supsaus" niinkuin melkein käyntiin lähtisikin. Pitää huomenna hakea läjä uusia tulppia, jos kerkeää muilta työttömän lomalaisen touhuilta käydä.
Edit. Lisätty pientä yksityiskohtaa.
Tämän jälkeen tulin tallista pois, rustasin tämän ja nyt Netflixista jotain hyvää elokuvaa
Ei tämä elämä saa pelkkää mönkijää olla, pitää ottaa myös rennosti, vaikkakin mönkijähommat vähän ahdistaa 
Tänään päästiin askelia eteenpäin. Tuloksena, että polttoainepuolen voi melkeinpä ottaa pois laskuista. Polttoainepumppu surisee normaalisti käynnistäessä ja sammuttaessa. Otettiin bensatankki tyhjäksi bensasta ja uutta sisään n.4 litraa. Ei käynnistynyt.
Sen jälkeen paineltiin edestakas virtakatkasijanappia, siis sitä jossa on on-off katkaisu ohjaustangon vasemmassa nappihelvetissä. Lähti käyntiin ja kävi n.10-20 sekuntia.
Tämän jälkeen otettiin ilmanputsarin kansi pois, pyyhittiin sitä "sukkaa" siinä ilmanputsarin päällä. Ja tadaa laite lähti käyntiin ja kävikin niin kauan kunnes sammutettiin (useampi minuuutti) ja helkatin hyvin kävikin. Tämän käynnin aikana Check Engine herja hävisi näytöstä ja välillä WAit vilahti mittarissa, mutta check engine hävisi. Viimeiseen minuuttiin ei palanut mitään herjoja.
Sitten ilmanputsarin kansi paikoilleen ja kone lähti käyntiin ja sammui n.10-20 sek kuluttua. Koitettiin sitten uudestaan kansi irti, ei käynnistynyt.
Näiden operaatioiden jälkeen ohaustangon nappisekamelska auki ja runsaasti crc:tä sisään, ei käynnistynyt tälläkään operaatiolla. Kokeiltiin useamman kerran, kertaakaan ei käynnistynyt, eikä check engineäkään näkynyt.
Otettiin näiden kaikkien jälkeen imukurkussa oleva rajoitin luistikin pois, että ei kurista turhaan. Ei vaikutusta.
Lopulta otin tulpan pois ja näky oli tämmöinen, tosiaan tämä tulppa ollut paikoillaan pelkästään vian etsimisen ajan.


Yrittää kyllä käynnistyä, mutta se "viimeinen puristus" jää tulematta, pakoputkesta kuulu pieni "supsaus" niinkuin melkein käyntiin lähtisikin. Pitää huomenna hakea läjä uusia tulppia, jos kerkeää muilta työttömän lomalaisen touhuilta käydä.
Edit. Lisätty pientä yksityiskohtaa.
Tämän jälkeen tulin tallista pois, rustasin tämän ja nyt Netflixista jotain hyvää elokuvaa


- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onhan imukaulan pultit paikallaan ja kiinni?
Testerissä voisi katsoa mitä tapahtuu silloin kun alkaa sammumaan. Samalla voisi seurata sitä pa-painetta.
Testerissä voisi katsoa mitä tapahtuu silloin kun alkaa sammumaan. Samalla voisi seurata sitä pa-painetta.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kahvinruskeaa nähnytkään 
Ei tosiaan taida olla polttoainepuolen ongelma tai sitten mustuu käynnistysyritysten jälkeen.

Ei tosiaan taida olla polttoainepuolen ongelma tai sitten mustuu käynnistysyritysten jälkeen.
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mutuilua, mut kun aihe jonkin verran kiinnostaa niin pitää arvailla:
Tulpan värin perusteellla bensapuoli luulee ilmaa tulevan koneeseen enempi, mitä oikeasti tulee. MAF ongelma? Onko näissä edes maffia?
Tai sitten sitä ilmaa tulee jostain pirusti liikaa.
Tulpan värin perusteellla bensapuoli luulee ilmaa tulevan koneeseen enempi, mitä oikeasti tulee. MAF ongelma? Onko näissä edes maffia?

Tai sitten sitä ilmaa tulee jostain pirusti liikaa.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
MAFista en tiedä löytyykö, mutta MAP (Manifold Air Pressure) anturi löytyy imukaulasta ja IAC (Intake Air Tempature) anturi löytyy ilmansuodatinkotelosta. Tuo MAP sensori on oireillu aikasemminkin pätkimällä heti starttauksen jälkeen, korjaantunu laittamalla CRC:tä liittimiin.
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Juu eli map ajaa saman asian kun maf.
WIki wiki
Engines that use a MAP sensor are typically fuel injected. The manifold absolute pressure sensor provides instantaneous manifold pressure information to the engine's electronic control unit (ECU). The data is used to calculate air density and determine the engine's air mass flow rate, which in turn determines the required fuel metering for optimum combustion (see stoichiometry) and influence the advance or retard of ignition timing.
Mää veikkaan että siinä mapissa on jotain feelua. Sait sen kuitenkin käymään kun raotti putsarin kantta = oikeastikin enemmän ilmaa.
edit
Voipa se lämpöanturissakin olla vika. Jos antaa liian kylmää tietoa imuilmasta. Ilmavuodot kannattaa tarkistella ja sitten anturit. Paras olis jos vehkeen sais johdon nokkaan niin ei tarttis arvuutella niin kovin.
WIki wiki
Engines that use a MAP sensor are typically fuel injected. The manifold absolute pressure sensor provides instantaneous manifold pressure information to the engine's electronic control unit (ECU). The data is used to calculate air density and determine the engine's air mass flow rate, which in turn determines the required fuel metering for optimum combustion (see stoichiometry) and influence the advance or retard of ignition timing.
Mää veikkaan että siinä mapissa on jotain feelua. Sait sen kuitenkin käymään kun raotti putsarin kantta = oikeastikin enemmän ilmaa.
edit
Voipa se lämpöanturissakin olla vika. Jos antaa liian kylmää tietoa imuilmasta. Ilmavuodot kannattaa tarkistella ja sitten anturit. Paras olis jos vehkeen sais johdon nokkaan niin ei tarttis arvuutella niin kovin.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Miksei anna vikakoodia kun kerta polttaa check enginee ?
P.S. Autossa ainakin irroittamalla MAF-piuhan niin saa koneen käymään vikatilassa (Bmw)
P.S. Autossa ainakin irroittamalla MAF-piuhan niin saa koneen käymään vikatilassa (Bmw)
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Olekkos tarkistanut MAP-sensorin johdotuksen, että onko ehjä?
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tänään aikani sängyllä maatessani totesin, että vika ei voi olla kovin kummallinen. Joten siis housut jalkaan ja talliin pällistelemään.
Laitoin rajoitinluistin takaisin imukurkkuun ja samalla kiristin joka ainoan klemmarin ja ruuvin mitä siitä kurkusta löysin. Samalla kurkkasin kaikki sähköliittimet mihin pääsin käsiksi ja laitoin kunnolla kiinni.
TATTARAA!! Se heräsi henkiin tovin kesähorroksesta ja käy normaalisti.
Sitten sammutin laitteen ja laittelin katteet ja etulaatikot paikoilleen. Tämän jälkeen ihme tapahtui ja Polaris starttasi toisen kerran. Ajoin todella pienen testilenkin (tallista pihaan ja takaisin talliin) ja totesin laitteen toimivan täysin normaalisti.
Mitään herjoja ei näytössä näy ja eikä narkoleptisia kohtauksiakaan esiinny.
Enään tällä ei tosin kehtaa ajaa kaupungilla, jos sippais keskelle ruuhkaisinta katua, niin sitä nolompaa juttua ei olisikaan
Kiitos kaikille avusta ja jeesistä, jotka ovat tähän kekoon kortensa kantaneet! KIITOS
Laitoin rajoitinluistin takaisin imukurkkuun ja samalla kiristin joka ainoan klemmarin ja ruuvin mitä siitä kurkusta löysin. Samalla kurkkasin kaikki sähköliittimet mihin pääsin käsiksi ja laitoin kunnolla kiinni.
TATTARAA!! Se heräsi henkiin tovin kesähorroksesta ja käy normaalisti.

Sitten sammutin laitteen ja laittelin katteet ja etulaatikot paikoilleen. Tämän jälkeen ihme tapahtui ja Polaris starttasi toisen kerran. Ajoin todella pienen testilenkin (tallista pihaan ja takaisin talliin) ja totesin laitteen toimivan täysin normaalisti.
Mitään herjoja ei näytössä näy ja eikä narkoleptisia kohtauksiakaan esiinny.
Enään tällä ei tosin kehtaa ajaa kaupungilla, jos sippais keskelle ruuhkaisinta katua, niin sitä nolompaa juttua ei olisikaan


Kiitos kaikille avusta ja jeesistä, jotka ovat tähän kekoon kortensa kantaneet! KIITOS

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Vika jäi mysteeriksi mutta korjaantuu sängyllä maaten ja miettien sekä klemmareita kirien
.
Hyvä niin...

Hyvä niin...
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Pyyhkäasin mie sitä ilmanlämpöanturikin säämiskällä. Ja kaikkea muutakin "pientä", mitä tässä ei jaksa alkaa luetteloimaan. Ilmeisesti ne imukurkun klemmarit oli löysänny tärinästä tai jostain muusta syystä. Liekkö ikinä edes kiritty...
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jos imukaulan klemmari oli löysässä nii Siitäpä se onpi ilmaa tieten haukkonu koneesee. Ja sitä myöten kone tukehtunu bensaan.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
- motocoyote
- Tracks
- Viestit: 3005
- Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
- Paikkakunta: Tornio
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onko muilla nämä 800 kuutioiset kuluttaneet öljyä?
Minun täytyi 50 tunnin jälkeen lisätä (oli alarajassa), ja naapurillakin on ollut samanlaista ongelmaa..??
Yleinen vika?
Minun täytyi 50 tunnin jälkeen lisätä (oli alarajassa), ja naapurillakin on ollut samanlaista ongelmaa..??
Yleinen vika?
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
en ole huomannut, toisaalta en ole ajanut 50 h öljyilläkään.
tulee niin vähän km:ja kun vain muutamia päiviä vuodessa käyttää, että ei siinä paljon kulutuksia huomaa. Ei edes bensankulutusta.

tulee niin vähän km:ja kun vain muutamia päiviä vuodessa käyttää, että ei siinä paljon kulutuksia huomaa. Ei edes bensankulutusta.
“Unnatural work produces too much stress.”