Polaris Traktori, käyttökokemuksia
Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia
On kyllä uskomattomia hintoja pelkälle öljynvaihdolle ei voi muuta sanoo.
Kerta olen uuden rattorin ja mettäkärryn hakenu liikkeestä ja pulittanut niistä yli 10k€ ei muutama takuu-aikainen huolto saisi tietysti paljoa tuntua, mutta silti.. Tähän asti tehnyt aina autoille ja pyörille itse nämä normihuollot niin kynnys on korkealla mennä sataslappusten kanssa vaihdattamaan öljyt liikkeeseen täältä jumalan selän takaa.
Kerta olen uuden rattorin ja mettäkärryn hakenu liikkeestä ja pulittanut niistä yli 10k€ ei muutama takuu-aikainen huolto saisi tietysti paljoa tuntua, mutta silti.. Tähän asti tehnyt aina autoille ja pyörille itse nämä normihuollot niin kynnys on korkealla mennä sataslappusten kanssa vaihdattamaan öljyt liikkeeseen täältä jumalan selän takaa.
Olisko kellä tietoa Parikkalan Polaris-huollon tuntihinnoista?
Olisiko Savonlinnaa edullisempi huollattaa siellä?
Matkaa tulisi suunnilleen sama molempiin..
Olisiko Savonlinnaa edullisempi huollattaa siellä?
Matkaa tulisi suunnilleen sama molempiin..
-
- 4WD
- Mönkijä:: Polaris SP800 Efi
Ei se 1. huolto pelkkä öljynvaihto ole, jos tehdään huolto ohjeen mukaan.zwäng kirjoitti:On kyllä uskomattomia hintoja pelkälle öljynvaihdolle ei voi muuta sanoo.
- sf-atv
- Tracks
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Viesti:
Jos ensihuollossa vaihdettaisiin vain öljyt ei se tietenkään maksaisi noin paljon.
Ensihuollossa kohteita jotka pitää tarkastaa-puhdistaa-säätää-voidella on moottoriöljyn ja suodattimen lisäksi vaikkapa 500EFI 2013 mallissa:
Polttoainejärjestelmä
Kaasuvivun toiminta
Ilmansuodatin pää
Ilmansuodatin esi
Suodatinkotelon vedenpoisto
Huohotin järjestelmä
Moottorin – tyhjäkäynti
Vetonivelien suojakumit
ADC pumppu öljy
Etuvetopyörästön öljy
Vaihdelaatikon öljy
Jarrunesteet
Jäähdytysneste
Jäähdytysjärjestelmä
Jarrujärjestelmä
Alustan voitelu
Jousitus
Pakoputki (kipinän sammutin)
Pultit, mutterit, kiristys
Pyörät / renkaat myös laakerit
Vaihde vivusto
Ohjausakselin laakerointi
Ohjaus (myös haritus)
Akun ja sähkölaitteiden tark.
Vikakoodien luku
Ensihuollossa kohteita jotka pitää tarkastaa-puhdistaa-säätää-voidella on moottoriöljyn ja suodattimen lisäksi vaikkapa 500EFI 2013 mallissa:
Polttoainejärjestelmä
Kaasuvivun toiminta
Ilmansuodatin pää
Ilmansuodatin esi
Suodatinkotelon vedenpoisto
Huohotin järjestelmä
Moottorin – tyhjäkäynti
Vetonivelien suojakumit
ADC pumppu öljy
Etuvetopyörästön öljy
Vaihdelaatikon öljy
Jarrunesteet
Jäähdytysneste
Jäähdytysjärjestelmä
Jarrujärjestelmä
Alustan voitelu
Jousitus
Pakoputki (kipinän sammutin)
Pultit, mutterit, kiristys
Pyörät / renkaat myös laakerit
Vaihde vivusto
Ohjausakselin laakerointi
Ohjaus (myös haritus)
Akun ja sähkölaitteiden tark.
Vikakoodien luku
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Ja mitäköhän kaikkea tuosta listasta sitten oikeasti tehdään...
No sitä tässä olen ihmetellytkin että millä voi pelkkä 25h öljynvaihto maksaa satasia. Tuon huoltokaavion mukaan nuo rasvaukset ja säätöjen tarkastelut kun tehdään vasta 50h huollossa.. Ota näistä nyt sitten selvää..sf-atv kirjoitti:Jos ensihuollossa vaihdettaisiin vain öljyt ei se tietenkään maksaisi noin paljon.
Tai tehdäänkö ensinkään..? Mulla seuraava huolto 92 tunnin kuluttua. Eka oli 23 tunnin kohdalla.Tuon huoltokaavion mukaan nuo rasvaukset ja säätöjen tarkastelut kun tehdään vasta 50h huollossa.. Ota näistä nyt sitten selvää..
-
- 4WD
Minkä huoltokaavion?zwäng kirjoitti:Tuon huoltokaavion mukaan nuo rasvaukset ja säätöjen tarkastelut kun tehdään vasta 50h huollossa.. Ota näistä nyt sitten selvää..sf-atv kirjoitti:Jos ensihuollossa vaihdettaisiin vain öljyt ei se tietenkään maksaisi noin paljon.
Mun muistaakseni 1. huollon kohteet ovat ihan niin kuin sf-atv listasi.
Lisäksi nuo kohteet on tärkeää kä'ydä läpi juurikin 1. huollossa jotta huomataan esim. jokin löystynyt pultti tms, siksi myös on hyvä käyttää tuota laitetta suurinpiirtein oikea tuntimäärä ennen 1. huoltoa jotta ns. sisäänajoa tulee tarpeeksi. Joku on jopa yrittänyt tinkiä 1. huoltoa tehtäväksi luovutushuollon yhteydessä...
Yleinen voitelu 50 3 kk 800 Voitele kaikki kiinnittimet, tapit, kaapelit jne.Maintenanceman kirjoitti:Minkä huoltokaavion?zwäng kirjoitti:Tuon huoltokaavion mukaan nuo rasvaukset ja säätöjen tarkastelut kun tehdään vasta 50h huollossa.. Ota näistä nyt sitten selvää..sf-atv kirjoitti:Jos ensihuollossa vaihdettaisiin vain öljyt ei se tietenkään maksaisi noin paljon.
Mun muistaakseni 1. huollon kohteet ovat ihan niin kuin sf-atv listasi.
Ohjausvivusto 50 6 kk 800 Tarkasta, voitele, säädä
Ohjaus 50 6 kk 800 Voitele
Etujousitus 50 6 kk 800 Voitele
Takajousitus 50 6 kk 800 Voitele
Kaasuvaijeri/ETC-kyt- kin 50 6 kk 800 Tarkasta, säädä, voitele; vaihda tarvittaessa
Kaasuttimen rungon imuaukko 50 6 kk 800 Tarkasta imuaukon tiivisteet ja ilmatiiviys
Käyttöhihna 50 6 kk 800 Tarkasta, säädä ja vaihda tarvittaessa
Jäähdytysjärjestelmä 50 6 kk 1600 Tarkasta jäähdytysnesteenteho kausittain, painetestaa järjestelmä vuosittain
Tuollainen lista copy/pastena polariksen sivuilta ladatusta ohjekirjasta.
-
- 4WD
Tuo on kyllä ihan eri kuin merkkihuollon lista tarkastettavista kohteista ohjeaikoineen.
Jos tuo on käyttöohjekirjasta niin ehkäpä tuossa on ajateltu omatoimisen huoltajan toimenpiteitä.
Jos tuo on käyttöohjekirjasta niin ehkäpä tuossa on ajateltu omatoimisen huoltajan toimenpiteitä.
Ok. No nyt alkaa sitten meikäläisellekin hiukan selvenemään tämä huoltopolitiikka.Maintenanceman kirjoitti:Tuo on kyllä ihan eri kuin merkkihuollon lista tarkastettavista kohteista ohjeaikoineen.
Jos täällä joku valtuutettu huoltaja niin laittakaa faktoja mitä nämä 25, 50 ja 100 huollot sisältävät niin loppuu tämä arvailu..
-
- 4WD
sf-atv listasi jo tuon 1. huollon kohteet.
Jollakulla saattaisi olla kopio huoltokortista jossa listattuna nuo huollot, joissain huoltoliikkeissä on ollut tapana merkata listaan tarkastetut kohteet ja antaa se sitten asiakkaalle mukaan jotta näkee mitkä asiat on käyty läpi.
Ainakin minä tein niin seitsemän vuoden ajan...
Jollakulla saattaisi olla kopio huoltokortista jossa listattuna nuo huollot, joissain huoltoliikkeissä on ollut tapana merkata listaan tarkastetut kohteet ja antaa se sitten asiakkaalle mukaan jotta näkee mitkä asiat on käyty läpi.
Ainakin minä tein niin seitsemän vuoden ajan...
Viimeksi muokannut Maintenanceman, 26 Helmi 2013 14:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Joo lähinnä tuo 50h huolto kiinnostaakin että mitä ihmettä siinä tehdään.. Naukja2 tapauksessakin "hypätty" suoraan ko. huollon yli.
-
- 4WD
Taisi olla sama kuin 1. huolto, lisäksi ADC etuperän öljyn vaihto.
No niin eli ensimmäinen "tositesti" pollelle tuli tänään kun talon katolta tuli koko talven lumet kerralla alas. Pienen alkukankeuden jälkeen homma alkoi sujumaan. Ensin nurmikolta lumet rajalle ja sen jälkeen siivu kerrallaan kattolumia rajan tuntumaan. Hienosti kyllä jaksaa mennä ilman ketjujakin kunhan ei anna levyn haukata liikaa kerralla. Ja ei tuo bensan kulutuskaan tunnu mahdottomalta (15km siirtymä ja auraus yht reilu 2h eikä palkkikaan tippunu ja mitä tankkiin kurkkasin niin ei sitä montaa litraa menny. Huomenna vois käydä piruuttansa automaatilla laittamas tankin täyteen niin näkee hieman osviittaa kulutuksesta.
Ainut mikä hieman takkuaa on pykälien vaihto. Väliin saa rynkäyttää kunnolla että vaihdekeppi liikkuu. Taitaa olla vaan alkukankeutta..?!?
Ainut mikä hieman takkuaa on pykälien vaihto. Väliin saa rynkäyttää kunnolla että vaihdekeppi liikkuu. Taitaa olla vaan alkukankeutta..?!?