Sivu 1/7
Pohjapanssari
Lähetetty: 27 Elo 2007 13:39
Kirjoittaja teukka salama
Elikä mistä ootte ostanu tai tehny noita pohjapannsareita? Itellä rupee toi pollen oma "panssari" oleen jo öljypohjassa kiinni, että sen suojaus rupee olemaan vähän sitä sun tätä.
Toi työ levy tai mikä se nyt olikaan oikealta nimeltään johon esim:lumilevy tulee kiinni niin suojaa jonnin verran mutta sitäkään ei yleensä tarvi sillon kun joutuu meneen pahempiin paikkoihin eli sen vois ottaa välillä kokonaan pois että sais koko pohjan suojattua kunnolla.
Lähetetty: 27 Elo 2007 21:24
Kirjoittaja vaughan
Mä tein motoon, niinkuin useat käyttäjät tällä palstalla 8mm pe levystä pohjapanssarin.
Ja lumilevyn kiinnityslevy on panssarin takana suojassa. Korvakkeille tein vain just jämptit kolot.
http://kuvablogi.com/nayta/506176/ Eiköhän pollenkin onnistu samalla lailla.
Lähetetty: 27 Elo 2007 21:38
Kirjoittaja Roosa999
PE-Levy = Polyeteeni-muovista valmistettu. Köykäiset, 200-400 cc koneet 6 millisestä ja sitten isommat 8 millisestä. Sitkeää kamaa ja taipuu lämmön edessä. Leikkaaminen pistosahalla. Kiinnitys kupukantaisilla pulteilla. Upottaminen ei tahdo onnistua, vaan leveätkin kannat menee läpi.
Lähetetty: 27 Elo 2007 21:54
Kirjoittaja vaughan
Mä kyllä upotin porakärki wronic ruuvit 8mm levyyn. Tosin joutu ensin rälläkällä pienentämään ruuvin kantaa pikkasen ja senkkasin levyä ruuvin kohdalta.
Ja ne wronicit tuli kiinni siihen lumilevyn kiinnitys levyyn. Meniköhän tarpeeks sekavaks

...
Pohjapanssari ATP:hen.
Lähetetty: 27 Tammi 2008 12:48
Kirjoittaja Jari72
Osaisiko joku sanoa mistä saisi ostaa mielellään muovisen pohjapanssarin joka solisi ilman suurempia kommervenkekjä Polaris ATP 330:een?
Lähetetty: 27 Tammi 2008 20:01
Kirjoittaja vaughan
Re: Pohjapanssari ATP:hen.
Lähetetty: 22 Maalis 2008 18:42
Kirjoittaja canaa-79
Jari72 kirjoitti:Osaisiko joku sanoa mistä saisi ostaa mielellään muovisen pohjapanssarin joka solisi ilman suurempia kommervenkekjä Polaris ATP 330:een?
Mä ainakin ostin juuri itelleni pohjapanssarin, tosin kommervenkkiä piti tehä sen verran, että piti aloittaa asentaminen suunnittelemalla minkälaisen siitä tekisi. Eli 6mm kulutusmuovista tein. 1x2 mittainen pala, eli "koko levy" riitti mainiosti ja ylimäärästäkin jäi, eli pienemmistä osista, kuten tukivarsien suojista ja erillisen peräosan suojasta voi tehä jonkun hukkakappeleenkin..

(tosin itelläni ei tullut, kun hukkakappaleet tehtiin pahvimalleista..
Hintaahan tuolle tuli "varmuuden vuoksi" ostetuin ylimääräisten kiinnitystarvikkeiden kanssa enemmän kuin normi tehtaan panssarille, tai ainakin jostain luin pollen panssarin hinnaksi alle 90€??? Niin, ja ainakin mulle väitettiin, että atp:hen ei tehdaspanssaria edes olisi saatavilla..:/ Ite tehdylle kiinnikkeineen tuli hieman yli satku..
Niin ja työllehän ei hintaa voi laskea, eikös se ole osa harrastusta.. tosin en tiiä onko kaveri siitä samaa mieltä..
No..kaikkineen kun monena iltana vähän kerrallaan tehtiin, niin koelenkille metstään päästiin arviolta 8 tunnin "asentamisen" jälkeen..

Mutta kyllä siitä hyvä tuli
Onko kukaan muu tehnyt ATP 330:iin panssaria? Miten ratkaisitte "takaosan" suojauksen, eli siitä kohtaa taaksepäin kun kone on joston takia "katki"? Me ainakin päättelimme, että se oli parempi tehdä erillisenä palana, kun koneen mitta hieman vaihtuu kun joustoa tulee..
Lähetetty: 22 Maalis 2008 18:48
Kirjoittaja Roosa999
Juu, erikseen kahdesta kappaleesta ja siten, että takalevy jää etulevyn alle. kun ajaa eteenpäin, niin ei jää nakeliin, vaan luistaa kynnyksen yli.
Lähetetty: 22 Maalis 2008 19:59
Kirjoittaja canaa-79
Roosa999 kirjoitti:Juu, erikseen kahdesta kappaleesta ja siten, että takalevy jää etulevyn alle. kun ajaa eteenpäin, niin ei jää nakeliin, vaan luistaa kynnyksen yli.
Juuri näinkin kuten teimme..
Perästä vaan meinasi tulla hieman hassu, kun pyrimme saamaan sen peräosan myöskin perämutikan alle ja hieman ylöspäin taivutettuna, jotta antaisi myös peruutella. Pohdinnan aiheena vain, mahtaako se peräsuoja pysyä, kun laitoin vain kolmella pultilla sen kiinni sinne peräosan alukohdille, missä kardaani sisällä pyörii.. (eli perämutikan kohdilta on sellainen "joustavan mallinen panssarointi", pitää vissiin katsoa miten jatkossa tulee pelaamaan, jos ei pelaa, niin keksiä joku kiinnitysmetodi siihenkin vielä.
Ainakin jo tuollaisellakin oli turvallisempi olo ajaa metsässä..

ja hyvin se tuntui liukuvan, kulkee kuin pulkka lumessa..

pohjapanssari
Lähetetty: 06 Joulu 2008 12:28
Kirjoittaja vessa
löytyykö sankaria joka olis tehny 700 sportsmaniin hyvää panssaria ja mittakuvia sille.-02:sen omistaja olisi pohjattoman kiitollinen.
Re: pohjapanssari
Lähetetty: 06 Joulu 2008 21:42
Kirjoittaja harry
tekase pahvista sopiva sabluuna ja eiku lakaten sitten
Re: pohjapanssari
Lähetetty: 07 Joulu 2008 11:49
Kirjoittaja peccis
älä sitten liioittele muovin paksuuden suhteen, 6mm riittää mainiosti. sitä vain kun täällä ovat laittaneet jopa 10mm...
Re: pohjapanssari
Lähetetty: 07 Joulu 2008 14:25
Kirjoittaja tommim
Edellinen oli 6 millistä ja tänään tein 8 millisestä. Tuohon 6mm oli jo muutama reikä tullut ja en ole varmasti porukan hurjin kuski. 10mm voi olla mukava taivutella, 8mm taipuu vielä mukavasti.
Re: pohjapanssari
Lähetetty: 07 Joulu 2008 21:22
Kirjoittaja Egegla
peccis kirjoitti:älä sitten liioittele muovin paksuuden suhteen, 6mm riittää mainiosti. sitä vain kun täällä ovat laittaneet jopa 10mm...
Miksei vois laittaa 10 millistä
Tehtiin sedän 700 pelaruksen sportspelleen juopettulun lomassa pohjapanssari juuri 10 millisestä muovilevystä... ainakin tuntuu kestävän, mitä se alimpaan he***ettiin joutava työkalurunko tökkii jokaiseen kantoon minkä yli pitäis liukua.
Re: pohjapanssari
Lähetetty: 08 Joulu 2008 07:39
Kirjoittaja tommim
Minä heivasin koko työväline-rungon pois, toistaiseksi. Pitää Vimpelin kisan jälkeen miettiä sille jotain pika-kiinnitys systeemiä. Pelarus on oikeesti jokaisen kannon nokassa jumissa siitä.