polaris sportsman 700efi-04??tietoa kaivataan!!

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
HAPE73
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 10 Touko 2008 19:25
Mönkijä:: CAN-AM OUTLANDER 800
Paikkakunta: KOSKENKORVA

polaris sportsman 700efi-04??tietoa kaivataan!!

Viesti Kirjoittaja HAPE73 »

elikkä tommosta vehjettä olen ostamassa,ja nyt kaipaisin hieman tietoa että onko noissa ollut "lastentauteja" ym.tyyppivikoja jotka kannattaa ottaa huomioon kun menen potkimaan renkaita.laitteella on ajettu noin 70tuntia.kiitos tiedosta etukäteen.
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Tekisi mieleni sanoa, että viimeinen kunnon Polaris. En kuitenkaan sano, sillä tykkään näistäkin uudemmista. Hyvä ja luja ja jämerämpi etuakselisto, sekä nivelet joiden kääntymistä ei ole hulluteltu. Etujousien liiasta pehmeydestä pääsee eroon etujousien jäykistysholkilla, joita tuolla myyntiosiossa kaupataan. Malli oli tuotannossa vain vuoden, mutta siihen kulminoitui koko tuon edellisen mallisarjan (-95 - -04) osaaminen. Kyllä tuommoisen uskaltaa ostaa. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Loistokone ja ominaisuuksiltaan erittäin tasainen.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
rulez
Tracks
Viestit: 1751
Liittynyt: 13 Tammi 2005 21:32
Paikkakunta: Vimpeli Mönkijä: Yamaha grizzly 700 SE -08
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rulez »

moni asia tosiaan oli paremmin vanhassa mallissa kun nykyversiossa katteet ei sula,ei käyntiongelmia pumppuvikojen takia niveliäkäkän ei ole erilaisen ohjaus geometriansa ansiostakaan ongelmaksi asti ilmennyt näppärämpi maastossakin kun nykyinen panssarivaunu katteilla varustettu jotain huonoakin kumminkin: Uutta mallia huomattavasti vikurimpi käytös lumisessa maastossa johtuneeko reippaasti takapäätä kapeammasta raideleveydestä vai mistä tiedä häntä ja säilytystilat onnettomat ! Ulkonäöllisesti huomattavasti vanhahtavamman näköinen mutta näistä makuasioista on turha kiistellä !

Eipä tämä hirveästikkään itse kysymystä valottanut mutta taitaa olla näin että mitään erityisen ongelmalliseksi paatunutta asiaa ei kyseisestä vuosimallista löydy :wink:

Uudemman ostajalle voisin mainita muutamia asioita tähän samaan topikkiin:

- katteiden sulamisvaurioitten laajuus kannattaa tarkistaa/miten lähellä etu ja sivukatetta putki kulkee(tästä näkee monasti onko sulamista odotettavissa miten nopeasti)
- etuperän toiminta kannattaa tarkistaa ajamalla jos vänkää jonnekkin suuntaan etuperän lukojen jumiutuminen on yksi "yleinen" syy tähän (toki moni muukin tekee saman tunteen) !
- pensapumpun ääni kertoo paljon edellyttäen että on kuullut useamman puolisärki olevan pumpun ja ehjien paineennosto äänet 8)
- etuperän muovihäkin alkavat lohkeamat selvinnee monasti ajamalla mönkiän kiikkaamaan hiekkakinokseen niin että kaikki pyörät lähes ilmassa takaveto päällä pakki vaihteella painelee kaasua tällöin nelivedon yhtääkkinen kytkeytyminen kertoo sekin jotain etuperän häiriöistä !
- nykivä liikkeellelähtö merkki remmin vaihdon tarpeesta (joskin ollaan jo todella lähellä remmin paloiksi räjähtämistä)
- raidetangon pallonivelten suojakumit monasti rikki liian isojen renkaiden vakiovanteille sovittamisen takia.

Näistä mikään ei vaan taida koskettaa tuota vanhempaa mallia mutta voihan nuo silti huomioida koelenkkiä ajaessaan !
http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
Vastaa Viestiin