Onnistuin polttelemaan polarikseni kansipahvin (ilmeisesti)
Onko kenelläkään mitään tietoa kannen pulttien momentista jne...vai kannattaako edes yrittää vaihtaa itse??
kiri momentti on 47,5nm ja sen jälkeen kiri vielä vartti kierros.ei ole paha homma vaihtaa jos on yhtään tekniikasta perillä.omasta 700 oli sylinterin alapään tiiviste rikki ja jäähdytys nesteet sekoittuivat öljyn sekaan.
Omassa 700 efi 05, katosi jäähdytysnesteet säiliöstä ja öljyä oli tikussa aikas reilusti, olisiko kannentiiviste mennyt vai mittee?? öljy kuitenkin normaalin väristä, mutta aika lirua. Jäähdytysnestettä oli syylärissä kuitenkin katsottaessa ja sekin maistui lievästi sokerille. Ei ollut töhnää korkissa. Voiko sekoittua vain noinpäin et neste öljyn sekaan?
Onkos tähän löytynä ratkasua? Täällä saattaa olla 450 -06 samanlaista ongelmaa, lämpimänä paisari tyhjä ja kylmänä normaali tasolla
Öljyt vaikuttas olevan normimäärissä ja puhtaat samoin jäähytin neste on vihreää eikä vaahtoa tai puuroudu... Pitäskö tuo syylärin korkki saaha ilman vääntelyä pois kun siinä taittuu ne väkäset sinne korkin kaulan "alle" niin ettei se nouse siitä pois, pyörähtää toki unlock asentoon.. Kone rokkaa ihan normaalisti.
Joo no nesteet on ihan puhtaan vihreät ja syyläriki täynnä eikä mitään mönjää eikä vaahtoa. En tiä sitte mihin ne sieltä paisarista kuumana häviää...
Öljyt laskin pihalle kun näytti lähemmän tarkastelun jälkeen nousevan reilusti yli max rajan tikussa, omasta mielestä olivat melkosta ruikulia, eikä maistuneet makealta. Viime loppukesästä vaihdettu jonka jälkeen ei varmaan 10h enempää ole ajettu ja talven seissyt kylmässä varastossa. Voikos kondensiovettä kertyä öljyn sekaan talven aikana nuin paljon?
Ihan mustaa on, oiskohan tuo sitte bensaa jostaki päästäny sinne, ehkä se vähän normaali öljyä väkevämmäle tuoksahtaa ja ite en ainakaan enää muuta keksi..
Viimeksi muokannut Matze, 05 Elo 2013 00:54. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Bensalle se öljy haisee aina hiukan. Se bensa haihtuu sieltä pois ja jättää jälkeensä kaiken haihtumattoman, kuten hartsit yms sonnan, joka sitten haisee öljyssä. Ettei sitä öljyä vaan oo tullu vahingossa liikaa alunperinkin?
Toki voi olla että neulaventtiili tihuuttaa bensaa moottoriin ja joka sitten ajan kanssa valuu männänrenkaiden välistä öljyjen sekaan (eikä ehdi haihtua kenties vähäisen käytön vuoksi), vaan enemmänkin harvinaista on moinen.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Kyllä sinne on ihan oikeat määrät (1.9l) mitta-astian kanssa laitettu ja loput tikkua vahtaamalla. Pistän huomena tuoreet öljyt sisään niin selviää. Paisarin tyhjeneminen kyllä kummastuttaa vielä..
Edit: En kyllä ole pensahanaa ruukannut sulkea muutako pitemmän varastoinnin aikana, ehkä kannattais.
Noh... paisari tyhjenee minullakin pikkuhiljaa jostain kumman syystä. Ei mitään hajua mihin se neste häviää, liekö sitten käy niin kuumana että tursaa ylivuotoletkusta pihalle...?
?
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Niin se voi olla yks vaihtoehto mutta mulla tulee sama määrä nestettä takasin paisariin kun kone jähtyy, miukilta hain suodattimen tuossa niin sieläki ihmetteli että mitenkhän se nuin päin toimii
Noh eiköhän tuo ajamala ilmene, nyt on kuitenki tuoreet ölpät pirtissä niin pitää seurailla tilannetta.
6.8 EDIT: Nyt on päivän ollu puunajossa kömpiä ja öljyn määrä pysyny kurissa, en kyllä muuta selitystä keksi tuohon kun tuo pitkä seisominen pensahana auki josta pensa pääsee hiljalleen valuun kampikammioon