Sivu 1/1

Outlaw 525 välitykset (rattaat)

Lähetetty: 15 Syys 2009 11:57
Kirjoittaja PetriKalilainen
Moro,

Millassias välityksiä porukka käyttää noissa outlaweissa? itsellä edessä 14piikkinen ja takana on niin pieni että pienenpää ei saa laitettua.
Mahtuukos 15 piikkinen ratas eteen? kokemuksia.
Välitykset tällähetkellä aivan liian lyhyet ja vi..t.. tuo vaihteiden runkkaaminen :-X
Yksi mahdollisuus tietenkin olisi leväyttää kone ja vaihdella sisuskaluja niin että tulisi saman laiseksi kuin rossimoopedit (Ktm.mät) ovat
nelipykäläisiä ja mukavan pitkät välitykset.

Re: Outlaw 525 välitykset (rattaat)

Lähetetty: 15 Syys 2009 13:22
Kirjoittaja Marco71
PetriKalilainen kirjoitti:Moro,

Millassias välityksiä porukka käyttää noissa outlaweissa? itsellä edessä 14piikkinen ja takana on niin pieni että pienenpää ei saa laitettua.
Mahtuukos 15 piikkinen ratas eteen? kokemuksia.
Välitykset tällähetkellä aivan liian lyhyet ja vi..t.. tuo vaihteiden runkkaaminen :-X
Yksi mahdollisuus tietenkin olisi leväyttää kone ja vaihdella sisuskaluja niin että tulisi saman laiseksi kuin rossimoopedit (Ktm.mät) ovat
nelipykäläisiä ja mukavan pitkät välitykset.
Duell:n kuvaston mukaan vaihtoehdot ovat 12-15 eteen ja 37,38 taakse.
Tuossa olisi helppo kokeilla ensin 15-38 ja sitten 15-37 jos ei vieläkään riitä. Oletettavasti sulla on siis molemmat takarattaat jo olemassa?

Re: Outlaw 525 välitykset (rattaat)

Lähetetty: 16 Syys 2009 20:55
Kirjoittaja PetriKalilainen
Nyt otti OHRA LEIPÄ!!! :evil:
Kävin tänään allraitista ostamassa outlawiin 15piikkisen eturattaan ja....
kun rupesin ottamaan tuota alkuperäistä 14piikkistä eturatasta irti oli pultti todella kovaa kiinni.
Käänsin varovasti aluksi kumpaankin suuntaan pultti joka on muistaakseni avattavissa 15millisellä hylsyllä jonka jälkeen
pultti tuntui vieläkin todella tiukan tuntuiselta. Aloin kuitenkin kääntämään pikku hiljaa pultti (OIKEAAN) suuntaa ja
kas kas.... pultin kerpele nasahti poikki. Hmmmm. Siinä sitten kiroilin ja kun suuri raivo / viha alkoi laantua
lentelevien hylsyjen ja avainten jälkeen aloin tutkia mikä hel....i asian aiheutti?

Syy: tehtaalla laitettu punaista todella tiukkaa loctaitti kamaa koko perhanan pultin matkalle ja katkeenneen pultin ympäriltä
on oikein pursunnut kamaa ulos. <---- Todella amatööri hommalta kuulostaa mutta, näin vaan on tehty :x
No laitoin kuitenkin uuden 15piikkisen rattaan paikoilleen joka sopi kuin nenä päähän.

Nyt kaikki on muuten kunnossa paitsi että: katkennut pultti on edelleen loctaitin valloittamassa reijässä.

Olen itse harrastanut moottori urheilua (motocrossi yms...) pitkään enkä koskaan ole törmännyt vastaavaan.
eikä moni muukaan varmaankaan. ja kun tuo oli vielä tehtaan jäljiltä oleva asennus niin HUH HUH :doubt:

Nyt kysymys kuuluukin: Poraris outlaw on vuosimalli 2008 ja ajettu alle 2000km eikä ole todellakaan rääkätty peli
moottorina KTM.män 525cc. Kuuluuko tuollainen homma takuun piiriin. Laite on huollatettu säännöllisesti jne.. kaikki kunnossa
ja takuuta vielä yli 12kk
Keneen otan yhteyttä että saan selville että mitä tehdä ja kuka korvaa koska kukaan sitä pulttia ei olisi ehjänä sieltä pois saanut!

Lämpöä sille ei olisi voinut antaa: koska rattaan takana on kumi/ muovi holkki + että stefa/ o-rengas olisi hajonnut.
Pultteja olen käännellyt elämäni aikana paljon ja koskaan en ole vielä mitään niistä poikki saanut ellei ole kyseessä joku umpi ruosteessa oleva
vanha opel kadett :D

Re: Outlaw 525 välitykset (rattaat)

Lähetetty: 16 Syys 2009 23:33
Kirjoittaja Marco71
PetriKalilainen kirjoitti:Nyt otti OHRA LEIPÄ!!! :evil:
Kävin tänään allraitista ostamassa outlawiin 15piikkisen eturattaan ja....
kun rupesin ottamaan tuota alkuperäistä 14piikkistä eturatasta irti oli pultti todella kovaa kiinni.
Käänsin varovasti aluksi kumpaankin suuntaan pultti joka on muistaakseni avattavissa 15millisellä hylsyllä jonka jälkeen
pultti tuntui vieläkin todella tiukan tuntuiselta. Aloin kuitenkin kääntämään pikku hiljaa pultti (OIKEAAN) suuntaa ja
kas kas.... pultin kerpele nasahti poikki. Hmmmm. Siinä sitten kiroilin ja kun suuri raivo / viha alkoi laantua
lentelevien hylsyjen ja avainten jälkeen aloin tutkia mikä hel....i asian aiheutti?

Syy: tehtaalla laitettu punaista todella tiukkaa loctaitti kamaa koko perhanan pultin matkalle ja katkeenneen pultin ympäriltä
on oikein pursunnut kamaa ulos. <---- Todella amatööri hommalta kuulostaa mutta, näin vaan on tehty :x
No laitoin kuitenkin uuden 15piikkisen rattaan paikoilleen joka sopi kuin nenä päähän.

Nyt kaikki on muuten kunnossa paitsi että: katkennut pultti on edelleen loctaitin valloittamassa reijässä.

Olen itse harrastanut moottori urheilua (motocrossi yms...) pitkään enkä koskaan ole törmännyt vastaavaan.
eikä moni muukaan varmaankaan. ja kun tuo oli vielä tehtaan jäljiltä oleva asennus niin HUH HUH :doubt:

Nyt kysymys kuuluukin: Poraris outlaw on vuosimalli 2008 ja ajettu alle 2000km eikä ole todellakaan rääkätty peli
moottorina KTM.män 525cc. Kuuluuko tuollainen homma takuun piiriin. Laite on huollatettu säännöllisesti jne.. kaikki kunnossa
ja takuuta vielä yli 12kk
Keneen otan yhteyttä että saan selville että mitä tehdä ja kuka korvaa koska kukaan sitä pulttia ei olisi ehjänä sieltä pois saanut!

Lämpöä sille ei olisi voinut antaa: koska rattaan takana on kumi/ muovi holkki + että stefa/ o-rengas olisi hajonnut.
Pultteja olen käännellyt elämäni aikana paljon ja koskaan en ole vielä mitään niistä poikki saanut ellei ole kyseessä joku umpi ruosteessa oleva
vanha opel kadett :D
Ensin myyjäliikkeeseen yhteyttä ja jos he eivät halua auttaa, niin sitten maahantuojaan. Tarkat valokuvat asian käsittelyssä ei ole pahitteeksi. Pultista toki näkee mihin suuntaan sitä on kierretty ja onko se mennyt kerralla poikki. Nämä varmasti vaikuttavat takuukäsittelyssä. Eli toivottavasti on se katkennut kantakin vielä tallella.

Ja sitten kun takuuasia on selvä, niin jos he eivät lähde sitä pulttia sieltä irrottamaan, niin lämpö on ainoa joka auttaa. Eli ensin reikää pultin päähän, sitten lämpöä ja lopuksi ulosvetotapin kanssa pultti pois. Stefat menee samalla uusiksi.

Re: Outlaw 525 välitykset (rattaat)

Lähetetty: 17 Syys 2009 16:38
Kirjoittaja PetriKalilainen
No niin nyt on sitten otettu riihimäkeläiseen polaris merkki korjaamoon yhteyttä ja hän lupasi pitkän keskustelun jälkeen ottaa yhteyttä maahantuojaan.
No odottelin sitten kolmisen tuntia miehen takaisin soittoa..... Puhelin soi ja riihimäkeläismies aloitti keskustelun:
Mies sanoi että maahantuoja pesee kätensä tästä hommasta koska mönkkärisi on viritetty ja takuu on rauennut.
+että kun olet itse mennyt ottamaan pulttia auki. Tehtaalla kuulemma kuuluu laittaa punaista lukitetta tuollainen määrä sinne
kierteisiin (loctaittia on todellakin pursutettu kierteisiin ja sitä ei mitään pikku tippaa siellä ole).

No annoin asian olla tältä erää.

huomenna soitan maahan tuojalle ja kerron että viritykset jota outlawiini on tehty on pelkkä pakoputken vaihto jossa
siinäkin on käytetty polariksen omaa tehoputkea joka ostettu samasta paikasta mistä mönkkärikin.
Ai mistäkö maahantuoja tiesi virityksestä? No nettimotossa olevasta ilmoituksestani :?

Tuo putkistohan ei kyllä tuohon pulttiin vaikuta millään tapaa!

hmmm. Onko mitään tehtävissä??? kysyy epätietoinen???? :doubt:

Re: Outlaw 525 välitykset (rattaat)

Lähetetty: 18 Syys 2009 14:18
Kirjoittaja PetriKalilainen
Aihe etenee pikkuhiljaa otsikon polariksen takuu alla :idea:

Re: Outlaw 525 välitykset (rattaat)

Lähetetty: 18 Syys 2009 15:15
Kirjoittaja nakupää
Helpommallahan sitä varmaan pääsisit kun ottaisit pultinpätkän itse pois. Tolla markon konstillahan se lähtee helposti. Ja kun toi kovakaan locktite ei tarvi lämpöö kun vajaa parisataa astetta nöyrtyäkseen niin käytännössa aina pelkkä porauksen lämpö riittää irroitukseen. Ei mene stefa rikki.

Mä ainakin jos itse olen jotain särkenyt niin itse sen kärsin nahoissani. Huollossa tuskin olisivat ruuvia katkaisseet, varmaan olisivat tietoisia lukitteesta.

No, toivotaan että saat pollen kirmaamaan.

Re: Outlaw 525 välitykset (rattaat)

Lähetetty: 18 Syys 2009 15:51
Kirjoittaja PetriKalilainen
Niin no olen myös ollut yhteydessä Ktm.män maahantuojaan koska polariksessanihan on kotarin 525 kone
siellä sanoivat että kotarit crossipyörät jotka tulevat tehtaalta ulos niin niissä kun ei olekkaan punaista lukete liimaa vaan itse pultissa on jo valmiina
lukite (läpinäkyvä) OLEN OTTANUT SELVÄÄ NÄISTÄ ASIOISTA.
Sanoivat vielä että jos haluaa käyttää itse lukitetta suositeltava lukite on 243 lukite jota Ktm suosittelee ja sitä riittää pieni tippa.
taas polaris brandsillä sanottiin että lukite joka tehtaalla laitetaan on punaista :P