efi pollen ongelmat

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
kosakki
3WD
Viestit: 86
Liittynyt: 13 Joulu 2008 19:19

efi pollen ongelmat

Viesti Kirjoittaja kosakki »

Tässä vaan ihmettelen näitä ruisku pollejen jatkuvia häiriöitä.Laitteita on kolme. 800 sammuttaessa ei millään meinaa lähtee käyntii haisee kasolle ja toinen pytty hiljaa, ei kuulema vikaa terveisiä huoltoo ,kiva istuu metässä ja starttailla .Toinen 800 neliveto toimii ja ei laite on uusi.Kolmas 500 sammuilee,tyhjäkäynti katoo ja kasotankkii tulee kauhee paine joutuu pitää korkkii löysällä,vilkut toimii kun haluu. Onko muilla näitä ongelmia,saako näitä yleensä koskaa kuntoo.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: efi pollen ongelmat

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Kyllä ne kuntoon saa. Huoltoon vaan uudestaan ja ottaa vaikka pätkän kännykkävideolle jos ei usko. Voi olla paikallaan vaihtaa huoltoa jos ei osaamista tai kiinnostusta.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-P-
6WD
Viestit: 885
Liittynyt: 02 Syys 2008 20:05
Mönkijä:: Polle Sportsman 500 HO
Paikkakunta: Hyrynsalmi Seura:Kainuun Moottorikerho

Re: efi pollen ongelmat

Viesti Kirjoittaja -P- »

Vois kuvitella, että jos sulla on kolme Pollea j jokainen renaa, että jossain muussa on se vika, bensassa esim tms???

-P-
Mielipiteet on kuin persereikä, jokaisella omansa.
Avatar
FinnMack
Tracks
Viestit: 1397
Liittynyt: 12 Heinä 2009 21:55
Mönkijä:: Möläriksen Ponkija
Paikkakunta: Roimalandia

Re: efi pollen ongelmat

Viesti Kirjoittaja FinnMack »

kosakki kirjoitti:Tässä vaan ihmettelen näitä ruisku pollejen jatkuvia häiriöitä.Laitteita on kolme. 800 sammuttaessa ei millään meinaa lähtee käyntii haisee kasolle ja toinen pytty hiljaa, ei kuulema vikaa terveisiä huoltoo ,kiva istuu metässä ja starttailla .Toinen 800 neliveto toimii ja ei laite on uusi.Kolmas 500 sammuilee,tyhjäkäynti katoo ja kasotankkii tulee kauhee paine joutuu pitää korkkii löysällä,vilkut toimii kun haluu. Onko muilla näitä ongelmia,saako näitä yleensä koskaa kuntoo.
Tuosta nelivedosta..millä lailla se ei toimi ?
Ei taidolla eikä tyylillä vaan puhtaasti tuurilla, jos ei voimalla niin väkisin!
Väinämöinen lauloi suohon,tulin mönkijällä pois!
Polaris Sportsman XP 1000 EPS T3b 2018 L E
Vahva-Jussi 400 4WD x 4WS Big Wheels
kodE
6WD
Viestit: 453
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:07
Mönkijä:: Polaris SP500efi -09 EU-raksa
Paikkakunta: Lahti

Re: efi pollen ongelmat

Viesti Kirjoittaja kodE »

Mulla on onneks ollu 500efi Sportsmanin kanssa ongelmatonta *knock knock*.

Mutta tosta mullaki ois kysymys: Nyt sunnuntaina mettäreissulla huomasin, että tankkiin kerääntyy painetta, ja siitä korkissa olevasta ylipaineventtiilistä alko puskemaan aina pikkasen gasoa pihalle. Ku korkin avas ni suhahti, että painetta on tankkiin muodostunu. Ja lisäks näki että bensahöyryä leijaili tankista.
Mistä moinen käytös johtuu?

Laite ei siis ole käynyt kyljellään / selällään. Tankkiin pistin silloin V-Poweria (ei vaikuttane asiaan?) ja oli kohtuullisen lämmin keli, n. 20c.
Ajoneuvona Polaris Urheilumies 500satanen Euroopan Unioni-tractor vuosimalli: Kyllä.
Avatar
Bliz
6WD
Viestit: 681
Liittynyt: 23 Loka 2006 21:40
Mönkijä:: BRP Outlander 800 EFi
Paikkakunta: Helsinki

Re: efi pollen ongelmat

Viesti Kirjoittaja Bliz »

parta siin ainakin kärähtää jos tupakki suussa ajaa ja pensahöyryä puhaltelee tankista poies...
"Läski" BRP outlander 800 EFi
HiaceJanski
4WD
Viestit: 216
Liittynyt: 05 Tammi 2007 14:21

Re: efi pollen ongelmat

Viesti Kirjoittaja HiaceJanski »

-P- kirjoitti:Vois kuvitella, että jos sulla on kolme Pollea j jokainen renaa, että jossain muussa on se vika, bensassa esim tms???

-P-
joo tost bensasta sen täytyy varmasti johtua.... meinaa et ei neliveto toimi... täytyy varmaan kokeilla 98 jos rupeis toimii... :biggrin: jos laittais hondaan v-powerii tankkiin ni vetäisköhän seki neljällä????? ja sit asiaan.. joku kysy et miten se neliveto ei toimi ni se tekee sellast et ku on mudassa jumissa ja sudittaa pakkii ni eka 5-10 sekkaa sutii vaan takapyörät sit pam... etuveto mukaan ja vaihde eteen taas sama 5-10 sekkaa takaveto ja pam.. etveto mukaan... mut nyt se on brantin huollon ongelma.. sanovat että kahdeksassa tapauksessa kymmenestä perä on moro jos oireet on mitä on... toinen mitä saavat tutkia on vaihdelaatikosta tuleva kolina... (reilu kolina) jännä nähä...
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: efi pollen ongelmat

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

jos etuperä käyttäytyy noin, niin perän on rattaat ehjät, mutta rullakehä rikki.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Sippi
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 17 Huhti 2009 18:14
Mönkijä:: Kymco 400(366)
Paikkakunta: Helsinki

Re: efi pollen ongelmat

Viesti Kirjoittaja Sippi »

Roosa999 kirjoitti:jos etuperä käyttäytyy noin, niin perän on rattaat ehjät, mutta rullakehä rikki.
Samanlaisia ongelmia kuulunut ruotsinmaalata, enemmän kun yhdessä.. Nimenomaan pakilla.
Kuka täällä muka osaa ruottii?? Mikä se on :shock:
Kymco Mx-Er 125(150)-Kymco 400 Mxu-Yamaha Grizzly 700fi... Eli parempaan suuntaan
-P-
6WD
Viestit: 885
Liittynyt: 02 Syys 2008 20:05
Mönkijä:: Polle Sportsman 500 HO
Paikkakunta: Hyrynsalmi Seura:Kainuun Moottorikerho

Re: efi pollen ongelmat

Viesti Kirjoittaja -P- »

Mnjaa, lukihärö iski, lu(ul)in, että kaikissa ois käyntihäiriö...sori.
-P-
HiaceJanski kirjoitti:
-P- kirjoitti:Vois kuvitella, että jos sulla on kolme Pollea j jokainen renaa, että jossain muussa on se vika, bensassa esim tms???

-P-
joo tost bensasta sen täytyy varmasti johtua.... meinaa et ei neliveto toimi... täytyy varmaan kokeilla 98 jos rupeis toimii... :biggrin: jos laittais hondaan v-powerii tankkiin ni vetäisköhän seki neljällä????? ja sit asiaan.. joku kysy et miten se neliveto ei toimi ni se tekee sellast et ku on mudassa jumissa ja sudittaa pakkii ni eka 5-10 sekkaa sutii vaan takapyörät sit pam... etuveto mukaan ja vaihde eteen taas sama 5-10 sekkaa takaveto ja pam.. etveto mukaan... mut nyt se on brantin huollon ongelma.. sanovat että kahdeksassa tapauksessa kymmenestä perä on moro jos oireet on mitä on... toinen mitä saavat tutkia on vaihdelaatikosta tuleva kolina... (reilu kolina) jännä nähä...
Mielipiteet on kuin persereikä, jokaisella omansa.
Avatar
FinnMack
Tracks
Viestit: 1397
Liittynyt: 12 Heinä 2009 21:55
Mönkijä:: Möläriksen Ponkija
Paikkakunta: Roimalandia

Re: efi pollen ongelmat

Viesti Kirjoittaja FinnMack »

Tuon Pollen etuperän saa takuuvarmasti rikki pakittamalla pitävällä pinnalla ohjaus ääriasennossa.
Ei se muovinen lieriölaakerihäkki kestä sellaista hirvittävää vääntöä. [-(
Ei taidolla eikä tyylillä vaan puhtaasti tuurilla, jos ei voimalla niin väkisin!
Väinämöinen lauloi suohon,tulin mönkijällä pois!
Polaris Sportsman XP 1000 EPS T3b 2018 L E
Vahva-Jussi 400 4WD x 4WS Big Wheels
Avatar
webbert
PeltiHalliKreivi
Viestit: 727
Liittynyt: 12 Marras 2005 21:36

Re: efi pollen ongelmat

Viesti Kirjoittaja webbert »

FinnMack kirjoitti:Tuon Pollen etuperän saa takuuvarmasti rikki pakittamalla pitävällä pinnalla ohjaus ääriasennossa.
Ei se muovinen lieriölaakerihäkki kestä sellaista hirvittävää vääntöä. [-(
mistä witusta se häkki ohjauksen asennon tietää?
Avatar
FinnMack
Tracks
Viestit: 1397
Liittynyt: 12 Heinä 2009 21:55
Mönkijä:: Möläriksen Ponkija
Paikkakunta: Roimalandia

Re: efi pollen ongelmat

Viesti Kirjoittaja FinnMack »

No ei ainakaa Witusta...
Ohjauksen ollessa ääriasennossa toisen eturattaan kulkema matka on pidempi kuin
toisen,näinollen tämä poikkeama aiheuttaa kovan väännön muovihäkkiin ja se murtuu
poikki keskeltä.
Kuten kaikki tietää tämä etupään lukkoratkaisu on sataprosenttinen.
Ei taidolla eikä tyylillä vaan puhtaasti tuurilla, jos ei voimalla niin väkisin!
Väinämöinen lauloi suohon,tulin mönkijällä pois!
Polaris Sportsman XP 1000 EPS T3b 2018 L E
Vahva-Jussi 400 4WD x 4WS Big Wheels
Vallu
3WD
Viestit: 67
Liittynyt: 13 Elo 2009 13:54
Mönkijä:: Loparis
Paikkakunta: K:nummi

Re: efi pollen ongelmat

Viesti Kirjoittaja Vallu »

No mites toi maantieliikennepellen smurffi eiku turf kytkin sit oikein skulaa. Käyttöoppaalla kun sytytin jo saunan kiukaan. Irrottaako se etuperän lukkoa olleskaan?

Jos tulee alipainetta tankkiin niin se kyl kielii liian hermeettisestä tankista. Ei saa korvausilmaa. Tulee koneelle taatusti ähky kun ei jaksa imee soppaa kun trippipurkki on lommollaan. Mulla jäi kerran tuhat kilsanen Scudo keskelle länsiväylää ihan saman vian takia. Mut perimmäinen syy olikin se että se oli Fiat eli petojen sukua siis susi jo syntyessään. 80L:sta löpötankista tuli laakista 40L:nen. Korkki piti kammeta ruuvarilla auki. Onneksi Deltalla oli 4v takuu. Tää vaan OT:nä siihen, et usein ottomoottoreiden käyntiongelmat näyttäis kulminoituvan sopan saantiin.

PSST... Yks-kolmipyörävetosten mönkkäreiden omistajat saavat kamppeistaan helposti 80% nelivetoja vaihtamalla perän öljyt sikafleksiin :biggrin:
Avatar
Catiska
6WD
Viestit: 430
Liittynyt: 20 Loka 2008 17:45
Mönkijä:: Polaris Ranger 570 ESP 2017
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: efi pollen ongelmat

Viesti Kirjoittaja Catiska »

Vallu, siihen tankkiin ei tule alipainetta, vaan heillä ongelma on ylipaine...
Vastaa Viestiin