Sivu 1/2
efi pollen ongelmat
Lähetetty: 22 Syys 2009 21:39
Kirjoittaja kosakki
Tässä vaan ihmettelen näitä ruisku pollejen jatkuvia häiriöitä.Laitteita on kolme. 800 sammuttaessa ei millään meinaa lähtee käyntii haisee kasolle ja toinen pytty hiljaa, ei kuulema vikaa terveisiä huoltoo ,kiva istuu metässä ja starttailla .Toinen 800 neliveto toimii ja ei laite on uusi.Kolmas 500 sammuilee,tyhjäkäynti katoo ja kasotankkii tulee kauhee paine joutuu pitää korkkii löysällä,vilkut toimii kun haluu. Onko muilla näitä ongelmia,saako näitä yleensä koskaa kuntoo.
Re: efi pollen ongelmat
Lähetetty: 22 Syys 2009 21:43
Kirjoittaja Roosa999
Kyllä ne kuntoon saa. Huoltoon vaan uudestaan ja ottaa vaikka pätkän kännykkävideolle jos ei usko. Voi olla paikallaan vaihtaa huoltoa jos ei osaamista tai kiinnostusta.
Re: efi pollen ongelmat
Lähetetty: 22 Syys 2009 22:15
Kirjoittaja -P-
Vois kuvitella, että jos sulla on kolme Pollea j jokainen renaa, että jossain muussa on se vika, bensassa esim tms???
-P-
Re: efi pollen ongelmat
Lähetetty: 22 Syys 2009 23:50
Kirjoittaja FinnMack
kosakki kirjoitti:Tässä vaan ihmettelen näitä ruisku pollejen jatkuvia häiriöitä.Laitteita on kolme. 800 sammuttaessa ei millään meinaa lähtee käyntii haisee kasolle ja toinen pytty hiljaa, ei kuulema vikaa terveisiä huoltoo ,kiva istuu metässä ja starttailla .Toinen 800 neliveto toimii ja ei laite on uusi.Kolmas 500 sammuilee,tyhjäkäynti katoo ja kasotankkii tulee kauhee paine joutuu pitää korkkii löysällä,vilkut toimii kun haluu. Onko muilla näitä ongelmia,saako näitä yleensä koskaa kuntoo.
Tuosta nelivedosta..millä lailla se ei toimi ?
Re: efi pollen ongelmat
Lähetetty: 23 Syys 2009 14:56
Kirjoittaja kodE
Mulla on onneks ollu 500efi Sportsmanin kanssa ongelmatonta *knock knock*.
Mutta tosta mullaki ois kysymys: Nyt sunnuntaina mettäreissulla huomasin, että tankkiin kerääntyy painetta, ja siitä korkissa olevasta ylipaineventtiilistä alko puskemaan aina pikkasen gasoa pihalle. Ku korkin avas ni suhahti, että painetta on tankkiin muodostunu. Ja lisäks näki että bensahöyryä leijaili tankista.
Mistä moinen käytös johtuu?
Laite ei siis ole käynyt kyljellään / selällään. Tankkiin pistin silloin V-Poweria (ei vaikuttane asiaan?) ja oli kohtuullisen lämmin keli, n. 20c.
Re: efi pollen ongelmat
Lähetetty: 24 Syys 2009 16:57
Kirjoittaja Bliz
parta siin ainakin kärähtää jos tupakki suussa ajaa ja pensahöyryä puhaltelee tankista poies...
Re: efi pollen ongelmat
Lähetetty: 24 Syys 2009 21:13
Kirjoittaja HiaceJanski
-P- kirjoitti:Vois kuvitella, että jos sulla on kolme Pollea j jokainen renaa, että jossain muussa on se vika, bensassa esim tms???
-P-
joo tost bensasta sen täytyy varmasti johtua.... meinaa et ei neliveto toimi... täytyy varmaan kokeilla 98 jos rupeis toimii...

jos laittais hondaan v-powerii tankkiin ni vetäisköhän seki neljällä????? ja sit asiaan.. joku kysy et miten se neliveto ei toimi ni se tekee sellast et ku on mudassa jumissa ja sudittaa pakkii ni eka 5-10 sekkaa sutii vaan takapyörät sit pam... etuveto mukaan ja vaihde eteen taas sama 5-10 sekkaa takaveto ja pam.. etveto mukaan... mut nyt se on brantin huollon ongelma.. sanovat että kahdeksassa tapauksessa kymmenestä perä on moro jos oireet on mitä on... toinen mitä saavat tutkia on vaihdelaatikosta tuleva kolina... (reilu kolina) jännä nähä...
Re: efi pollen ongelmat
Lähetetty: 24 Syys 2009 21:22
Kirjoittaja Roosa999
jos etuperä käyttäytyy noin, niin perän on rattaat ehjät, mutta rullakehä rikki.
Re: efi pollen ongelmat
Lähetetty: 24 Syys 2009 21:53
Kirjoittaja Sippi
Roosa999 kirjoitti:jos etuperä käyttäytyy noin, niin perän on rattaat ehjät, mutta rullakehä rikki.
Samanlaisia ongelmia kuulunut ruotsinmaalata, enemmän kun yhdessä.. Nimenomaan pakilla.
Kuka täällä muka osaa ruottii?? Mikä se on

Re: efi pollen ongelmat
Lähetetty: 25 Syys 2009 08:14
Kirjoittaja -P-
Mnjaa, lukihärö iski, lu(ul)in, että kaikissa ois käyntihäiriö...sori.
-P-
HiaceJanski kirjoitti:-P- kirjoitti:Vois kuvitella, että jos sulla on kolme Pollea j jokainen renaa, että jossain muussa on se vika, bensassa esim tms???
-P-
joo tost bensasta sen täytyy varmasti johtua.... meinaa et ei neliveto toimi... täytyy varmaan kokeilla 98 jos rupeis toimii...

jos laittais hondaan v-powerii tankkiin ni vetäisköhän seki neljällä????? ja sit asiaan.. joku kysy et miten se neliveto ei toimi ni se tekee sellast et ku on mudassa jumissa ja sudittaa pakkii ni eka 5-10 sekkaa sutii vaan takapyörät sit pam... etuveto mukaan ja vaihde eteen taas sama 5-10 sekkaa takaveto ja pam.. etveto mukaan... mut nyt se on brantin huollon ongelma.. sanovat että kahdeksassa tapauksessa kymmenestä perä on moro jos oireet on mitä on... toinen mitä saavat tutkia on vaihdelaatikosta tuleva kolina... (reilu kolina) jännä nähä...
Re: efi pollen ongelmat
Lähetetty: 25 Syys 2009 13:20
Kirjoittaja FinnMack
Tuon Pollen etuperän saa takuuvarmasti rikki pakittamalla pitävällä pinnalla ohjaus ääriasennossa.
Ei se muovinen lieriölaakerihäkki kestä sellaista hirvittävää vääntöä.

Re: efi pollen ongelmat
Lähetetty: 25 Syys 2009 14:45
Kirjoittaja webbert
FinnMack kirjoitti:Tuon Pollen etuperän saa takuuvarmasti rikki pakittamalla pitävällä pinnalla ohjaus ääriasennossa.
Ei se muovinen lieriölaakerihäkki kestä sellaista hirvittävää vääntöä.

mistä witusta se häkki ohjauksen asennon tietää?
Re: efi pollen ongelmat
Lähetetty: 25 Syys 2009 15:57
Kirjoittaja FinnMack
No ei ainakaa Witusta...
Ohjauksen ollessa ääriasennossa toisen eturattaan kulkema matka on pidempi kuin
toisen,näinollen tämä poikkeama aiheuttaa kovan väännön muovihäkkiin ja se murtuu
poikki keskeltä.
Kuten kaikki tietää tämä etupään lukkoratkaisu on sataprosenttinen.
Re: efi pollen ongelmat
Lähetetty: 25 Syys 2009 21:53
Kirjoittaja Vallu
No mites toi maantieliikennepellen smurffi eiku turf kytkin sit oikein skulaa. Käyttöoppaalla kun sytytin jo saunan kiukaan. Irrottaako se etuperän lukkoa olleskaan?
Jos tulee alipainetta tankkiin niin se kyl kielii liian hermeettisestä tankista. Ei saa korvausilmaa. Tulee koneelle taatusti ähky kun ei jaksa imee soppaa kun trippipurkki on lommollaan. Mulla jäi kerran tuhat kilsanen Scudo keskelle länsiväylää ihan saman vian takia. Mut perimmäinen syy olikin se että se oli Fiat eli petojen sukua siis susi jo syntyessään. 80L:sta löpötankista tuli laakista 40L:nen. Korkki piti kammeta ruuvarilla auki. Onneksi Deltalla oli 4v takuu. Tää vaan OT:nä siihen, et usein ottomoottoreiden käyntiongelmat näyttäis kulminoituvan sopan saantiin.
PSST... Yks-kolmipyörävetosten mönkkäreiden omistajat saavat kamppeistaan helposti 80% nelivetoja vaihtamalla perän öljyt sikafleksiin

Re: efi pollen ongelmat
Lähetetty: 25 Syys 2009 22:02
Kirjoittaja Catiska
Vallu, siihen tankkiin ei tule alipainetta, vaan heillä ongelma on ylipaine...