Sivu 1/1

napalukkojen häkit rikki

Lähetetty: 24 Huhti 2010 09:39
Kirjoittaja pekuna
ja uudet maksaa maltaita :evil: kun ajaminen olisi vain maastossa ni onkos kukaan rakentanut siitä kiinteää nelikkoa ja miten?
entä onko kukaan perehtynyt scramblerin laatikkoon että saisko siihen alennus vaihteen? ulkoisesti siitä löytyy kaksi paikkaa
mihin vaihteiden tunnistimen johdot menee. nyt siis menee vain toiseen johdot :?

Re: napalukkojen häkit rikki

Lähetetty: 12 Syys 2010 21:58
Kirjoittaja HMK
Itse tilasin omaan scrambleriin ebaysta uudet hilppeet navan sisälle, ja ei maksanut kuin 90e huitteille. pelkkä häkki maksoi 140e varaosaliikkeessä.
Tuohon alennusvaihteeseen on sellainen ratkaisu, että vaihda koko laatikko sellaiseen jossa on hidas puoli. Itse just tänään sain valmiiksi oman scramblerin laatikon vaihto projektin. Nyt on hidas puolikin omassa pollessa.

Re: napalukkojen häkit rikki

Lähetetty: 11 Loka 2010 10:02
Kirjoittaja pekuna
mistä mallista löysit? meinaatko nyt kokeilla isompia renkaita :)

Re: napalukkojen häkit rikki

Lähetetty: 11 Loka 2010 21:40
Kirjoittaja FinnMack
pekuna kirjoitti:ja uudet maksaa maltaita :evil: kun ajaminen olisi vain maastossa ni onkos kukaan rakentanut siitä kiinteää nelikkoa ja miten?
entä onko kukaan perehtynyt scramblerin laatikkoon että saisko siihen alennus vaihteen? ulkoisesti siitä löytyy kaksi paikkaa
mihin vaihteiden tunnistimen johdot menee. nyt siis menee vain toiseen johdot :?

Scrambleriin on asennettu 6x6:sen Pollen vaihelaatikko ja näinollen on myös hidas puoli.
Kyseinen laite löytyy Roin Tarvikekeskuksesta.

Re: napalukkojen häkit rikki

Lähetetty: 26 Loka 2010 16:34
Kirjoittaja HMK
Omaan scrambleriin asensin v2002 500 xplorerin laatikon(sama kuin 6x6). Roin tarvikekeskuksessa oleva srcrambleri on 2010 mallia johon ei ilmeisesti mene heittämällä se 6x6 laatikko.(Johtuen uudenmallisesta etuperästä). Itsellänihän(eikä suinkaan tarvikekeskuksen pihassa :wink: ) on 2006 mallinen jossa on navoissa lukot, jonka takia ei tarvinnut muutakuin vaihtaa laatikko ja vaihde vivustot. Renkaat on nykyään takana 25x10x12.5 ja edessä 25x12x10. Nyt pääsee jo melko kivasti. :badgrin:

Re: napalukkojen häkit rikki

Lähetetty: 27 Loka 2010 10:39
Kirjoittaja pekuna
:D laita kuvia laitteesta. mites tuo renkaiden samankokoisuus (25") vaikuttaa ajoon? alkujaan (22"/23") kun on haettu sitä etupää vetää enemmän efektiä :roll:

Re: napalukkojen häkit rikki

Lähetetty: 27 Loka 2010 17:08
Kirjoittaja FinnMack
HMK kirjoitti:Omaan scrambleriin asensin v2002 500 xplorerin laatikon(sama kuin 6x6). Roin tarvikekeskuksessa oleva srcrambleri on 2010 mallia johon ei ilmeisesti mene heittämällä se 6x6 laatikko.(Johtuen uudenmallisesta etuperästä). Itsellänihän(eikä suinkaan tarvikekeskuksen pihassa :wink: ) on 2006 mallinen jossa on navoissa lukot, jonka takia ei tarvinnut muutakuin vaihtaa laatikko ja vaihde vivustot. Renkaat on nykyään takana 25x10x12.5 ja edessä 25x12x10. Nyt pääsee jo melko kivasti. :badgrin:

Kyllä meni heittämällä,piti vain muuttaa sähköpuolta niin että sai kytkettyä nelivedon päälle.

Re: napalukkojen häkit rikki

Lähetetty: 27 Loka 2010 21:04
Kirjoittaja HMK
FinnMack kirjoitti:
HMK kirjoitti:Omaan scrambleriin asensin v2002 500 xplorerin laatikon(sama kuin 6x6). Roin tarvikekeskuksessa oleva srcrambleri on 2010 mallia johon ei ilmeisesti mene heittämällä se 6x6 laatikko.(Johtuen uudenmallisesta etuperästä). Itsellänihän(eikä suinkaan tarvikekeskuksen pihassa :wink: ) on 2006 mallinen jossa on navoissa lukot, jonka takia ei tarvinnut muutakuin vaihtaa laatikko ja vaihde vivustot. Renkaat on nykyään takana 25x10x12.5 ja edessä 25x12x10. Nyt pääsee jo melko kivasti. :badgrin:

Kyllä meni heittämällä,piti vain muuttaa sähköpuolta niin että sai kytkettyä nelivedon päälle.

Kovasti ne siellä Tarvikekeskuksessa väitti että joutui koneistaan jotenkin sitä laatikkoa ja muuttelemaan sisuskaluja. Sen takia arvelin että ei mene siihen uudempaan malliin ihan heittämällä. Ja kun käy vertailemassa 2010 mallin vaihdelaatikon sisuskaluja 2006 vuotiseen niin aika paljon näyttäisi olevan poikkeuksia sisuskaluissa.? Tosin en ole tästä tapauksesta varma kun en ole kyseistä laitetta kasannut.
Mitä meinaat tuolla sähköpuolen muutoksella? Olit vissin itse tekemässä sitä?

Tuohon rengas kokoon liittyen. Itselläni oli ne alkuperäiset kendan bearclawit takana 22x12-10(548mm 0.35bar) ja edessä 23x7-10(565mm 0.35bar)
Nythän tuo koko menee : takana 25x12.5-10(615mm 0.35bar) edessä 25x10-12(630mm 0.35bar)
Joten käytännössä suhde on pysynyt melkein samana. En ainakaan ole eroja sen osalta huomannut. Nälkähän kasvaa syödessään, :twisted: joten ajattelin huomenna käydä tinkaamassa 27 tuumasia Mud Litejä tuohon scrambleriin. Taitavat olla maksimit mitkä menee paikalle ilman ongelmia. Pistän sitten kuvia kun ne saan paikalle. :biggrin: