Vetonivelen suojakumit
-
- 3WD
- Viestit: 80
- Liittynyt: 02 Kesä 2010 12:28
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 H.O 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Vetonivelen suojakumit
Kertoisiko joku millainen operaatio on vaihtaa Polle 500 H.O vm.2004 takapään vetonivelen ylimmät suojakumit ja millainen tuo klemmari-systeemi siinä on,eli kuinka aukeaa ja saako kiinni vai tarviiko uuden klemmarin.?
kuvat ois kans hyviä kyseisestä aiheesta.
kuvat ois kans hyviä kyseisestä aiheesta.
Re: Vetonivelen suojakumit
Uuden suojakumin matkassa taitaa tulla aina uusi klemmari. Jos samanlainen kuin autoissa, niin nihin on myös vasittuja pihtejä olemassa.
-
- 3WD
- Viestit: 80
- Liittynyt: 02 Kesä 2010 12:28
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 H.O 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Vetonivelen suojakumit
kertokaas millainen työ on vaihtaa Polaris 500 H.O vm.2004 vetonivelen suojakumi?
Kuvat aiheesta olis jees myöskin.
Kuvat aiheesta olis jees myöskin.
- teneraattori
- Noppeli
- Viestit: 9
- Liittynyt: 05 Huhti 2010 19:12
- Mönkijä:: polaris
- Paikkakunta: häme
Re: Vetonivelen suojakumit
En tiedä onko 500:ssa samanlainen suojakumi, kuin omassa sportsman 400:ssa(2002). Sisemmän suojakumin jouduin tosiaan vaihtaa taakse, kun joku risu oli sen rikkonut. Seuraavaksi onkin sitten väsättävä pohjapanssaria tonne alle, niin ei tarvi kokoajan olla vaihtamassa noita kumeja. Sopivaa 6 mm:stä ns. nailonmuovia löytyi Etrasta.
Niin, siis otin koko vetoakselin pois, kun halusin lisäksi nähdä sisemmän vetonivelen kunnon(kuulat OK), muutama pultti ja mutterihan tossa on irroitettava, mutta ei mitenkään paha homma. Ja kumiksi kävi Fiestan kumi Biltemasta noin 10 €/kpl, rasvoineen ja klemmareineen. Kumin mitat on noin 20/80-100. Noi mukana tulleet klemmarit on tosiaan vähän hankalia kiristää ilman kunnollisia työkaluja ja aattelinkin laittaa sinne joskus ihan perinteisen ruuvimeisselillä kiristettävän klemmarin. Nyt sain klemmarit kuitenkin kirittyä pitkänokkaisilla pihdeillä/ruuvimeisselillä.
Kuvia ei ole esittää vaihdosta, mutta rohkeasti vaan remonttia tekemään.
Niin, siis otin koko vetoakselin pois, kun halusin lisäksi nähdä sisemmän vetonivelen kunnon(kuulat OK), muutama pultti ja mutterihan tossa on irroitettava, mutta ei mitenkään paha homma. Ja kumiksi kävi Fiestan kumi Biltemasta noin 10 €/kpl, rasvoineen ja klemmareineen. Kumin mitat on noin 20/80-100. Noi mukana tulleet klemmarit on tosiaan vähän hankalia kiristää ilman kunnollisia työkaluja ja aattelinkin laittaa sinne joskus ihan perinteisen ruuvimeisselillä kiristettävän klemmarin. Nyt sain klemmarit kuitenkin kirittyä pitkänokkaisilla pihdeillä/ruuvimeisselillä.
Kuvia ei ole esittää vaihdosta, mutta rohkeasti vaan remonttia tekemään.
-
- 3WD
- Viestit: 80
- Liittynyt: 02 Kesä 2010 12:28
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 H.O 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Vetonivelen suojakumit
Sen verran tarkennusta kyseiseen aiheeseen,että nuo tavalliset "letkuklemmarit" eivät sovi ainakaan 500 polariksen vetonivelten kumeihin,koska eivät mahdu pyörimään siellä.Suosittelen metallisia nippusiteitä saa pihdeillä kiinni ihan hyvin.
Re: Vetonivelen suojakumit
Suojakumit varmaan jo Mikpalla vaihdettu, joten vähän OT: XP 550 sisemmän suojakumin vaihto käy helposti ja halvalla
, mönkijä valtuutetulle korjaamolle, suojakumi 75€ työt 72€, yhteensä 147€.

Re: Vetonivelen suojakumit
Halpaa kun rahalla sai. 

Re: Vetonivelen suojakumit
Hyvän hintanen kumi...mutta lienee kuitenkin sarkasmia tuo halvalla?mckc kirjoitti: XP 550 sisemmän suojakumin vaihto käy helposti ja halvalla, mönkijä valtuutetulle korjaamolle, suojakumi 75€ työt 72€, yhteensä 147€.

Re: Vetonivelen suojakumit
Jos halvalla haluaa itse suojakumit, niin ainakin takapäähän käy Toyota Starletin kumit.
Lähimpään varaosaliikkeeseen siis vaan.
Lähimpään varaosaliikkeeseen siis vaan.
Re: Vetonivelen suojakumit
Ja etupäähän ford fiesta...500 polle...8,50 euroo kipale..
Re: Vetonivelen suojakumit
Pollen takavetarin sisemmät kumit ainaskin kannattaa laittaa orggis kummit.
Huoltomies kertoi että takavetoakselit on niin jyrkässä kulmassa että
tarvike autojen vetarinkumit hankaa itsensä puhki.
Eivät siten kestä pyhätöntä viikkoa.
Alkuperäiset vetarin kumit ovat aika kovaa kumia/muovia ja palkeet ei hankaa yhteen.
Ovat joskus vaihtaneet autojen tarvike kumeja ja todenneet ettei kestä.
Eli alkuperäis osia paikoilleen vaikka maksaa hunajaa ja koskee......
Huoltomies kertoi että takavetoakselit on niin jyrkässä kulmassa että
tarvike autojen vetarinkumit hankaa itsensä puhki.
Eivät siten kestä pyhätöntä viikkoa.
Alkuperäiset vetarin kumit ovat aika kovaa kumia/muovia ja palkeet ei hankaa yhteen.
Ovat joskus vaihtaneet autojen tarvike kumeja ja todenneet ettei kestä.
Eli alkuperäis osia paikoilleen vaikka maksaa hunajaa ja koskee......

ei vauhti tapa,vaan äkkipysäys
Re: Vetonivelen suojakumit
Itse olen käyttäny nuita ylivedettäviä suojakumeja ku ne on niin helppo asentaa ja kestävätkin mokomat todella hyvin.
Re: Vetonivelen suojakumit
no niinpä..kyllä mäkin myisin orkkiksia mutta kun ei niitä enää kukaa käytä...ilmapalloja,, 

Re: Vetonivelen suojakumit
Oletkos kokeillut takana sisemmät vetarin kumit kestääkö ne tavikehärpäkkeet?jänkhä kirjoitti:Itse olen käyttäny nuita ylivedettäviä suojakumeja ku ne on niin helppo asentaa ja kestävätkin mokomat todella hyvin.
Vierastan myös noita alkuperäisen hintoja.
Jos joku on testannut ja saanut kestämään tarvikekumit,kiinnostaa merkki ja valmistaja.
Eihän sitä tiedä milloin se kumi poksahtaa itselläkin.

ei vauhti tapa,vaan äkkipysäys
Re: Vetonivelen suojakumit
Pollessa en ole kokeillut kun en moista omista, enkä tule omistamaankaan.Natsku kirjoitti:Oletkos kokeillut takana sisemmät vetarin kumit kestääkö ne tavikehärpäkkeet?jänkhä kirjoitti:Itse olen käyttäny nuita ylivedettäviä suojakumeja ku ne on niin helppo asentaa ja kestävätkin mokomat todella hyvin.
Vierastan myös noita alkuperäisen hintoja.
Jos joku on testannut ja saanut kestämään tarvikekumit,kiinnostaa merkki ja valmistaja.
Eihän sitä tiedä milloin se kumi poksahtaa itselläkin.
Nuo ylivedettävät on harva palkeisia joten tuskin on pollen omakaan sen harvempi.