500h.o.vaiko EFI??
-
- Noppeli
- Viestit: 4
- Liittynyt: 20 Loka 2010 16:59
500h.o.vaiko EFI??
Kokemuksia 500 EFI mallin luotettavuudesta verrattuna kaasarimalliin?
450 h.o. pelannut ainakin todella hienosti.
450 h.o. pelannut ainakin todella hienosti.
-
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 17 Loka 2010 20:19
- Mönkijä:: Honda TRX 420 FPM
Re: 500h.o.vaiko EFI??
Itselläni on 500 EFI, mukavalta tuntuu... Lupailivat, että talvella lähtee hyvin käyntiin!?! Saa nähä...
Miten kaasari pelaa talvella?
Miten kaasari pelaa talvella?
Honda rules
-
- 2WD
- Viestit: 53
- Liittynyt: 18 Helmi 2009 20:58
- Mönkijä:: Honda Foreman 500 FE
- Paikkakunta: Alavieska
Re: 500h.o.vaiko EFI??
Moi,
Ainakin omassa Hondassani kaasari on pelannut talvallakin hyvin. Ennen käynnistystä painaa parikertaa kaasarin kyljessä olevasta nappulasta ruokaa koneelle niin hyvin on kovillakin pakkasillä käynnistynyt. Varmaan tuolta osin ruisku on helpompi, mutta hyvin tuolla kaasarillakin pärjää.
Mites ruisku pelaa, jos reissunpäällä akku tyhjenee? Saako vetämällä käyntiin? Hondan sain käyntiin vaikkakin narusta oli kohtuu raskas sitä vetaista. Oli vahingossa jäänyt kahvalämppärit päälle ja akku tyhjeni niin ettei enään startannut. Oma vika kun vedin niille johdot suoraan akulta enkä virtalukon kautta.
Ainakin omassa Hondassani kaasari on pelannut talvallakin hyvin. Ennen käynnistystä painaa parikertaa kaasarin kyljessä olevasta nappulasta ruokaa koneelle niin hyvin on kovillakin pakkasillä käynnistynyt. Varmaan tuolta osin ruisku on helpompi, mutta hyvin tuolla kaasarillakin pärjää.
Mites ruisku pelaa, jos reissunpäällä akku tyhjenee? Saako vetämällä käyntiin? Hondan sain käyntiin vaikkakin narusta oli kohtuu raskas sitä vetaista. Oli vahingossa jäänyt kahvalämppärit päälle ja akku tyhjeni niin ettei enään startannut. Oma vika kun vedin niille johdot suoraan akulta enkä virtalukon kautta.
-
- Noppeli
- Viestit: 4
- Liittynyt: 20 Loka 2010 16:59
Re: 500h.o.vaiko EFI??
Hyvin lähtee kun osaa pelaa sen ryypyn kanssa, vaatii kyllä hieman totuttelua. Lämmityskäyttö ryypyllä on aika pakollinen pakkasella ennen ajoa.
Tuli kokeiltua -24 pakkasella, lähti kyllä käymään kun alkuun vähän narusta pyöritti konetta. Ei heti startti jaksanut viedä ympäri.
Onhan nuo sähköjärjestelmät aika kovilla jos joskus sattuu vahingossa ajaa hieman uppeluksiin!
Tuli kokeiltua -24 pakkasella, lähti kyllä käymään kun alkuun vähän narusta pyöritti konetta. Ei heti startti jaksanut viedä ympäri.
Onhan nuo sähköjärjestelmät aika kovilla jos joskus sattuu vahingossa ajaa hieman uppeluksiin!
- Scroll
- 4WD
- Viestit: 137
- Liittynyt: 27 Heinä 2008 21:01
- Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI
- Paikkakunta: Jämsä
Re: 500h.o.vaiko EFI??
Ite taas mietin että miten toi ruisku pelaa talvella? Kaasarin kanssa ei viime talvenakaan ollut mitään ongelmia, ryypyn kanssa lähti aina käyntiin. Mutta mites tuo ruiskukone kun siinä ei oo edes narua mistä vetää. Pitääkö vaan akku sitten ladata ja koittaa uudelleen?
"Alotetaan täysillä ja kiristetään loppua kohen"
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: 500h.o.vaiko EFI??
Ruisku on nykypäivää ja se kääynnistää koneen luotettavasti kaikissa olosuhteissa. Akun toki pitää olla täynnä, joka on toki kapineen muunkin toiminnan kannalta suotavaa. Talvellakin saattaa tarvita vinssiä ja se ei pyöri pelkän laturin voimin, vaan akussa pitää olla puhtia.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 17 Loka 2010 20:19
- Mönkijä:: Honda TRX 420 FPM
Re: 500h.o.vaiko EFI??
Talvi näyttää miten EFI pelaa. Käynnistysnarua ei siis ole... Enemmän olen huolissani esilämmityksestä. Ei ole lohkolämmittimen mahdollisuutta. Jossain keskustelussa kerrotaan letkulämmittimistä, täytyy ottaa selville...
Mitä muita mahdollisuuksia on hoitaa esilämmitys talvella kylmässä autotallissa, vai onko edes tarpeen?
Mitä muita mahdollisuuksia on hoitaa esilämmitys talvella kylmässä autotallissa, vai onko edes tarpeen?
Honda rules
Re: 500h.o.vaiko EFI??
25 asteen pakkasessa 500efi lähtee laakista käyntiin nappia painamalla kun akku on kunnossa.
Hondalla mennään kun ei parempaakaan ole tarjolla
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: 500h.o.vaiko EFI??
6 vuotta menty ilman esilämmitystä. Kaasari ja ruiskupelejä on ja ollut. Ei minkäänlaisia käynnistysmurheita.
Honda 420:n osalta voidaan todeta, että Piezolla toimiva ruiskusuutin saattaa mennä jäähän, jos polttoaineessa on vettä seassa. Vaiva poistuu tilkalla ruiskukoneen jäänestoa. Toki vesi tankissa ei tee millekkään laitteelle hyvää.
Honda 420:n osalta voidaan todeta, että Piezolla toimiva ruiskusuutin saattaa mennä jäähän, jos polttoaineessa on vettä seassa. Vaiva poistuu tilkalla ruiskukoneen jäänestoa. Toki vesi tankissa ei tee millekkään laitteelle hyvää.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- Noppeli
- Viestit: 6
- Liittynyt: 14 Elo 2010 22:35
- Mönkijä:: Polaris 550xp EPS 2010
Re: 500h.o.vaiko EFI??
EFI: http://www.youtube.com/watch?v=hiDhKtxF97s
H.O: http://www.youtube.com/watch?v=rn2X0J3ClTQ
Löysin videot youtubesta nopealla selauksella......
H.O: http://www.youtube.com/watch?v=rn2X0J3ClTQ
Löysin videot youtubesta nopealla selauksella......
- All-Terrain Vehicle
- Tracks
- Viestit: 2072
- Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
- Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu
Re: 500h.o.vaiko EFI??
Vähä itellä odotuksia tämän suhteen, kun tuo entinen peli (Kymco MXU 50 -09) lähti käyntiin joka kerta sähköstartilla, yleensä heti ekalla yrittämällä. Vaikka oli välilläkin yli 25-30 pakkasia, naapurit vaan katto että hulluko tuo on kun tuolla kelillä vaan mettään mönkijällä
. Mutta mikäs siinä kun oikeet varusteet
Eiköhän se tuo ruisku polleki hörähä tänä talvena joka päivä 



Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
-
- 2WD
- Viestit: 38
- Liittynyt: 30 Tammi 2010 12:20
- Mönkijä:: Polaris 570 RZR Cabin Traktori
Re: 500h.o.vaiko EFI??
Eipä tuota narua näytä olevan 2009 500 ho kaasari-traktorissakaan,tai sitten on spagettipojilta unohtunut pois.Eli joka aurausreissun jälkeen Cetekki kiinni varmuuden vuoksi.Speedy2009 kirjoitti:Talvi näyttää miten EFI pelaa. Käynnistysnarua ei siis ole... Enemmän olen huolissani esilämmityksestä. Ei ole lohkolämmittimen mahdollisuutta. Jossain keskustelussa kerrotaan letkulämmittimistä, täytyy ottaa selville...
Mitä muita mahdollisuuksia on hoitaa esilämmitys talvella kylmässä autotallissa, vai onko edes tarpeen?
-
- 4WD
- Viestit: 172
- Liittynyt: 17 Loka 2010 20:19
- Mönkijä:: Honda TRX 420 FPM
Re: 500h.o.vaiko EFI??
Onko muuten väliä millä lataa akkua? Onko suosituksia, merkki, malli jne? Omistan ns. perus autolaturin 5A virralla. Mietteissä on ollut hankkia jokin "helposti
kytkettävä" malli, joka voisi roikkua siinä kiinni vaikka muutaman päivän.
kytkettävä" malli, joka voisi roikkua siinä kiinni vaikka muutaman päivän.

Honda rules
-
- 2WD
- Viestit: 38
- Liittynyt: 30 Tammi 2010 12:20
- Mönkijä:: Polaris 570 RZR Cabin Traktori
Re: 500h.o.vaiko EFI??
http://www.akkunetti.fi/product_info.ph ... s_id=13502 cetekki saa olla kytkettynä akkuun vaikka maaliman tappiin.Speedy2009 kirjoitti:Onko muuten väliä millä lataa akkua? Onko suosituksia, merkki, malli jne? Omistan ns. perus autolaturin 5A virralla. Mietteissä on ollut hankkia jokin "helposti
kytkettävä" malli, joka voisi roikkua siinä kiinni vaikka muutaman päivän.
Viimeksi muokannut rattoriman, 23 Loka 2010 20:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- 6WD
- Viestit: 885
- Liittynyt: 02 Syys 2008 20:05
- Mönkijä:: Polle Sportsman 500 HO
- Paikkakunta: Hyrynsalmi Seura:Kainuun Moottorikerho
Re: 500h.o.vaiko EFI??
Kyllä nuo älylaturit on aika päteviä pelejä, toimittaa monta muutakin asiaa tarvittessa...
Kyllä minä sen EFI:n melkin suosittelisin, alavesiletkuun letkulämppäri, ni ei pitäs tulla ehjällä akulla mitään heikkoa. Mulla kaasaripeli ja nimenomaan ehjällä akulla aurauskäytössä talvisin ilman lämppäriä oon asiani toimittanut. Ei oo ollut hirveen heikkoakaan, kun sen muutaman eka minuutin pelaan imun kanssa.
-P-
Kyllä minä sen EFI:n melkin suosittelisin, alavesiletkuun letkulämppäri, ni ei pitäs tulla ehjällä akulla mitään heikkoa. Mulla kaasaripeli ja nimenomaan ehjällä akulla aurauskäytössä talvisin ilman lämppäriä oon asiani toimittanut. Ei oo ollut hirveen heikkoakaan, kun sen muutaman eka minuutin pelaan imun kanssa.
-P-
Mielipiteet on kuin persereikä, jokaisella omansa.