500h.o.vaiko EFI??

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
urheilumies450
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 20 Loka 2010 16:59

500h.o.vaiko EFI??

Viesti Kirjoittaja urheilumies450 »

Kokemuksia 500 EFI mallin luotettavuudesta verrattuna kaasarimalliin?
450 h.o. pelannut ainakin todella hienosti.
Speedy2009
4WD
Viestit: 172
Liittynyt: 17 Loka 2010 20:19
Mönkijä:: Honda TRX 420 FPM

Re: 500h.o.vaiko EFI??

Viesti Kirjoittaja Speedy2009 »

Itselläni on 500 EFI, mukavalta tuntuu... Lupailivat, että talvella lähtee hyvin käyntiin!?! Saa nähä...
Miten kaasari pelaa talvella?
Honda rules
samnyrhi
2WD
Viestit: 53
Liittynyt: 18 Helmi 2009 20:58
Mönkijä:: Honda Foreman 500 FE
Paikkakunta: Alavieska

Re: 500h.o.vaiko EFI??

Viesti Kirjoittaja samnyrhi »

Moi,

Ainakin omassa Hondassani kaasari on pelannut talvallakin hyvin. Ennen käynnistystä painaa parikertaa kaasarin kyljessä olevasta nappulasta ruokaa koneelle niin hyvin on kovillakin pakkasillä käynnistynyt. Varmaan tuolta osin ruisku on helpompi, mutta hyvin tuolla kaasarillakin pärjää.

Mites ruisku pelaa, jos reissunpäällä akku tyhjenee? Saako vetämällä käyntiin? Hondan sain käyntiin vaikkakin narusta oli kohtuu raskas sitä vetaista. Oli vahingossa jäänyt kahvalämppärit päälle ja akku tyhjeni niin ettei enään startannut. Oma vika kun vedin niille johdot suoraan akulta enkä virtalukon kautta.
urheilumies450
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 20 Loka 2010 16:59

Re: 500h.o.vaiko EFI??

Viesti Kirjoittaja urheilumies450 »

Hyvin lähtee kun osaa pelaa sen ryypyn kanssa, vaatii kyllä hieman totuttelua. Lämmityskäyttö ryypyllä on aika pakollinen pakkasella ennen ajoa.
Tuli kokeiltua -24 pakkasella, lähti kyllä käymään kun alkuun vähän narusta pyöritti konetta. Ei heti startti jaksanut viedä ympäri.
Onhan nuo sähköjärjestelmät aika kovilla jos joskus sattuu vahingossa ajaa hieman uppeluksiin!
Avatar
Scroll
4WD
Viestit: 137
Liittynyt: 27 Heinä 2008 21:01
Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI
Paikkakunta: Jämsä

Re: 500h.o.vaiko EFI??

Viesti Kirjoittaja Scroll »

Ite taas mietin että miten toi ruisku pelaa talvella? Kaasarin kanssa ei viime talvenakaan ollut mitään ongelmia, ryypyn kanssa lähti aina käyntiin. Mutta mites tuo ruiskukone kun siinä ei oo edes narua mistä vetää. Pitääkö vaan akku sitten ladata ja koittaa uudelleen?
"Alotetaan täysillä ja kiristetään loppua kohen"
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: 500h.o.vaiko EFI??

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Ruisku on nykypäivää ja se kääynnistää koneen luotettavasti kaikissa olosuhteissa. Akun toki pitää olla täynnä, joka on toki kapineen muunkin toiminnan kannalta suotavaa. Talvellakin saattaa tarvita vinssiä ja se ei pyöri pelkän laturin voimin, vaan akussa pitää olla puhtia.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Speedy2009
4WD
Viestit: 172
Liittynyt: 17 Loka 2010 20:19
Mönkijä:: Honda TRX 420 FPM

Re: 500h.o.vaiko EFI??

Viesti Kirjoittaja Speedy2009 »

Talvi näyttää miten EFI pelaa. Käynnistysnarua ei siis ole... Enemmän olen huolissani esilämmityksestä. Ei ole lohkolämmittimen mahdollisuutta. Jossain keskustelussa kerrotaan letkulämmittimistä, täytyy ottaa selville...
Mitä muita mahdollisuuksia on hoitaa esilämmitys talvella kylmässä autotallissa, vai onko edes tarpeen?
Honda rules
RSH
6WD
Viestit: 301
Liittynyt: 22 Marras 2009 18:25
Mönkijä:: Honda 500FA

Re: 500h.o.vaiko EFI??

Viesti Kirjoittaja RSH »

25 asteen pakkasessa 500efi lähtee laakista käyntiin nappia painamalla kun akku on kunnossa.
Hondalla mennään kun ei parempaakaan ole tarjolla
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: 500h.o.vaiko EFI??

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

6 vuotta menty ilman esilämmitystä. Kaasari ja ruiskupelejä on ja ollut. Ei minkäänlaisia käynnistysmurheita.

Honda 420:n osalta voidaan todeta, että Piezolla toimiva ruiskusuutin saattaa mennä jäähän, jos polttoaineessa on vettä seassa. Vaiva poistuu tilkalla ruiskukoneen jäänestoa. Toki vesi tankissa ei tee millekkään laitteelle hyvää.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
PolarisDude
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 14 Elo 2010 22:35
Mönkijä:: Polaris 550xp EPS 2010

Re: 500h.o.vaiko EFI??

Viesti Kirjoittaja PolarisDude »

EFI: http://www.youtube.com/watch?v=hiDhKtxF97s
H.O: http://www.youtube.com/watch?v=rn2X0J3ClTQ

Löysin videot youtubesta nopealla selauksella......
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: 500h.o.vaiko EFI??

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

Vähä itellä odotuksia tämän suhteen, kun tuo entinen peli (Kymco MXU 50 -09) lähti käyntiin joka kerta sähköstartilla, yleensä heti ekalla yrittämällä. Vaikka oli välilläkin yli 25-30 pakkasia, naapurit vaan katto että hulluko tuo on kun tuolla kelillä vaan mettään mönkijällä :biggrin: . Mutta mikäs siinä kun oikeet varusteet 8) Eiköhän se tuo ruisku polleki hörähä tänä talvena joka päivä :)
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
rattoriman
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 30 Tammi 2010 12:20
Mönkijä:: Polaris 570 RZR Cabin Traktori

Re: 500h.o.vaiko EFI??

Viesti Kirjoittaja rattoriman »

Speedy2009 kirjoitti:Talvi näyttää miten EFI pelaa. Käynnistysnarua ei siis ole... Enemmän olen huolissani esilämmityksestä. Ei ole lohkolämmittimen mahdollisuutta. Jossain keskustelussa kerrotaan letkulämmittimistä, täytyy ottaa selville...
Mitä muita mahdollisuuksia on hoitaa esilämmitys talvella kylmässä autotallissa, vai onko edes tarpeen?
Eipä tuota narua näytä olevan 2009 500 ho kaasari-traktorissakaan,tai sitten on spagettipojilta unohtunut pois.Eli joka aurausreissun jälkeen Cetekki kiinni varmuuden vuoksi.
Speedy2009
4WD
Viestit: 172
Liittynyt: 17 Loka 2010 20:19
Mönkijä:: Honda TRX 420 FPM

Re: 500h.o.vaiko EFI??

Viesti Kirjoittaja Speedy2009 »

Onko muuten väliä millä lataa akkua? Onko suosituksia, merkki, malli jne? Omistan ns. perus autolaturin 5A virralla. Mietteissä on ollut hankkia jokin "helposti
kytkettävä" malli, joka voisi roikkua siinä kiinni vaikka muutaman päivän. :?:
Honda rules
rattoriman
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 30 Tammi 2010 12:20
Mönkijä:: Polaris 570 RZR Cabin Traktori

Re: 500h.o.vaiko EFI??

Viesti Kirjoittaja rattoriman »

Speedy2009 kirjoitti:Onko muuten väliä millä lataa akkua? Onko suosituksia, merkki, malli jne? Omistan ns. perus autolaturin 5A virralla. Mietteissä on ollut hankkia jokin "helposti
kytkettävä" malli, joka voisi roikkua siinä kiinni vaikka muutaman päivän. :?:
http://www.akkunetti.fi/product_info.ph ... s_id=13502 cetekki saa olla kytkettynä akkuun vaikka maaliman tappiin.
Viimeksi muokannut rattoriman, 23 Loka 2010 20:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-P-
6WD
Viestit: 885
Liittynyt: 02 Syys 2008 20:05
Mönkijä:: Polle Sportsman 500 HO
Paikkakunta: Hyrynsalmi Seura:Kainuun Moottorikerho

Re: 500h.o.vaiko EFI??

Viesti Kirjoittaja -P- »

Kyllä nuo älylaturit on aika päteviä pelejä, toimittaa monta muutakin asiaa tarvittessa...

Kyllä minä sen EFI:n melkin suosittelisin, alavesiletkuun letkulämppäri, ni ei pitäs tulla ehjällä akulla mitään heikkoa. Mulla kaasaripeli ja nimenomaan ehjällä akulla aurauskäytössä talvisin ilman lämppäriä oon asiani toimittanut. Ei oo ollut hirveen heikkoakaan, kun sen muutaman eka minuutin pelaan imun kanssa.

-P-
Mielipiteet on kuin persereikä, jokaisella omansa.
Vastaa Viestiin