Sivu 1/1

Mikuni 40 CV kaasutin

Lähetetty: 16 Joulu 2005 20:11
Kirjoittaja toyotamr2
Onko tuossa kaasarissa seoksen säätöruuvin päällä messinki plommi vai onko säätöruuvin reikä kokonaan suljettu ja säätömahd. ei olisi.
Ainakin 500 H.O koneissa on tuo kaasari.
Pitäis Dynojetin asen. jälkeen säätää seokset.

Lähetetty: 17 Joulu 2005 11:09
Kirjoittaja topi
Mun pollen mikunin seosruuvin päällä oli plommi mikä porattiin pois.

Lähetetty: 09 Huhti 2008 19:30
Kirjoittaja rwu
Itsellä ollu ongelmaa tuon 500 sportsmanin -99 kaasuttimen(luultavasti)kanssa,ainakin oireet alkoi kaasuttimen putsausremontista,käynnistyy ja käy tyhjää hyvin vaan kierroksia annettaessa alkaa paukahtelemaan,jos ottaa ilmanputsarin pois ottaa ehkä hiukan enempi kiekkoja vaan paukahtelee ja tultakin roiskii.Pensaa näyttää tulevan ERITTÄIN REILUSTI kaasuttimeen oikeen roiskii sitä sieltä,alipaineluisti näyttäisi toimivan takertelematta ja kalvo vaikutta ehyeltä.Ihmetyttää vaan se alipaineluistissa oleva neula kun luistin ollessa alaasennossa neula pääsee liikkumaan sivusuunnassa yli miillin,ei kai se noin saisi olla ellei sitten siinä ole ollut jotain holkkia tms joka olisi hukkunut putsauksen yhteydessä,tuo neulan väljä liike näkyy hyvin kun ottaa kohokammion irti ja sieltä sitten suuttimen sieltä neulan alta pois,olen kyllä katsellut räjäytyskuvia vaan en ole saanut kyseisestä kohdasta selvää,jos muilla ollut kyseisiä oireita ja vika jossain muualla niin vinkkejä otan mielellään vastaan.Niin otsikosta poiketen tässä lienee mikuni cv 34.

Lähetetty: 13 Huhti 2008 13:31
Kirjoittaja rwu
Nyt näyttää siltä ettei vika olekkaan kaasuttimessa kokeilin tänään vastaavankokoisella luistikaasuttimella ja vika pysyi,sytytyksen tarkistin ja hiukan säädinkin ei vaikuttanut,mitähän sitten pitää ainakin tarkastaa vissiin venttiilien ajoitus ja säätää ne,toisaalta oire on samantapainen kuin pakittaessa ilman idioottinappulaa eli pätkii kierroksia,kaasukahvan klkkeri on ok,mitähän vielä keksisi katsoa,puristukset mittasin oli jonkun verran yli 7.

Lähetetty: 13 Huhti 2008 15:37
Kirjoittaja Skygo
Aika vähäseltä vaikuttaa puristukset. Joku paremmin tietävä kertokoot mitä luokkaa pitäisi olla.

Lähetetty: 21 Huhti 2008 18:44
Kirjoittaja rwu
pidemmällä sahauksella puristus nouseekin yli 9.5 kuitenkin käynnistyy ja käy tyhjää erittäin hyvin,kovasti kuulostaa sähkövialta vaan vielä ei ole vika selvinnyt

Lähetetty: 21 Huhti 2008 21:00
Kirjoittaja Hiba
Kuulostaa siltä että pakonokka kulunut pyöreäksi, tarkasta nokkaakseli!

Lähetetty: 22 Huhti 2008 17:55
Kirjoittaja rwu
hyvä vinkki tuo tattis vaan,minulla olikin jo venttiilikoppa auki kun tarkastelin venttiilikoneistoa päällisin puolin,mikään ei silloin pistänyt silmään nokkaakselin nokissa vaan täytyypä kiinnittää huomiota niihin

Re: Mikuni 40 CV kaasutin

Lähetetty: 01 Joulu 2008 19:40
Kirjoittaja rwu
Jonkin aikaa polle ollut tallissa rauhassa,nyt pitkästä aikaa aloin reistaamaan sitä,tein eilen "omatoimisen ohivirtausmittauksen"pistin puristuspainemittarin letkun kautta paineilmaa sylinteriin ja venttiilien ollessa kiinni kuului pakoaukon puolelta selvää suhinaa joten ajattelin pakoventtiilin vioittuneen,siitäpä sitten kansi irti ja tutkimaan,ei venttiili pahalta näyttänyt karstaa vaan oli tiivistyspinnalla siitä siis vuoto luultavasti.Vaan todellakin pakonokassa näkyi leikkaantumisen jälkiä että siinä se vika varmaan on niin kuin edellä sanottiin,nyt kyselenkin mistä kannattais uutta nokkaakselia alkaa hommaamaan ja mitähän mahtaa maksaa,tietysti kannentiivistekkin pitää uusia

Re: Mikuni 40 CV kaasutin

Lähetetty: 06 Joulu 2008 17:08
Kirjoittaja rwu
Uusi nokkaakseli ja pakoventtiilien keinuvipu paikallaan toimii hyvin taas :D kuulemma tuollanen vika saa alkunsa liian suuresta venttiilinvälyksestä,eli pitää katella välyksiä ajoittain