Sivu 1/2
Polariksen laatu, sattuko minulle maanantai versio?
Lähetetty: 16 Tammi 2012 22:43
Kirjoittaja hannut
Onko toisilla ollut sellasta tuntua uuden Pollen kanssa, että olisi tullut linjalta kesken valmistusta myyntiin?
Katselin omaani peräkärryn kyydissä ja huomasin että pultteja puuttuu ja osa sentin löysässä.
Tuollasen ensivaikutelman jälkeen on vaikeaa uskoa että pysyy kasassa kovin kauvan.
Kuka on sellanen pomo maahantuojalle jolla on päätösvaltaa ja yhteistyöhaluja.
Re: Polariksen laatu, sattuko minulle maanantai versio?
Lähetetty: 17 Tammi 2012 07:52
Kirjoittaja Koheltaja
Näissäkin asioissa on nokkimisjärjestys, ensin käyt valtuutetussa huollossa toteamassa puutteet. Jos siellä asiaa ei huomioida tai korjata niin sitten soitto maahantuojalle, kyllä ne siellä osaa yhdistää puhelun oikealle henkilölle.
Re: Polariksen laatu, sattuko minulle maanantai versio?
Lähetetty: 17 Tammi 2012 08:27
Kirjoittaja ToniR81
Soittoa myyjälle vain ja selvitystä että missä laitetaan laite siihen kuntoon kuin voisi olettaa koneen olevan. Jos ei reakoi, sitten yhteyttä maahantuojaan ja jos vieläkin on ei niin palvelu altista touhua niin kuluttaja asiamis kyllä jeesii sitten jatkosta. Onko ruuvit ja pultit sitten tehtaan jäljiltä löysällä vai onko varustelun suorittaneella asentajalla käynyt niin että on tullut perjantaina tunnit vastaan ja jäänyt homma vaiheeseen... Mutta myyjän kautta siis pitäisi käsittääkseni lähteä korjausta/korvausta miettimään. Ja kun asiakkaalle tulee ylimääräistä kulua laitteen oletettavaan kuntoon laitosta(ajot liikkeeseen ja takas jos huoltoon pitää viedä laitettavaksi) olisi varsin asiallista pyytää myyjältä ensi huolto kaupan päälle, jos ei jo ole tingitty mukaan pakettiin....
Re: Polariksen laatu, sattuko minulle maanantai versio?
Lähetetty: 17 Tammi 2012 08:53
Kirjoittaja apo
Jämyyn yhteyttä, eiköhän se siitä.
Haiskahtaa, että jossain kohtaa ketjua on laadunvalvonnassa mönkkärin mentävä reikä. Ei kauhean hyvää kuvaa anna merkkiorganisaatiosta, kun olettaisin olevan kyse pakasta vedetystä pelistä.
Re: Polariksen laatu, sattuko minulle maanantai versio?
Lähetetty: 17 Tammi 2012 09:03
Kirjoittaja pommipoika
eikös nuo toimiteta laatikoissa ja sitten kasataan suomessa? Eli saattas olla, tapausta tietämättä, että jälleenmyyjä kasannut huolimattomasti.
Re: Polariksen laatu, sattuko minulle maanantai versio?
Lähetetty: 17 Tammi 2012 09:14
Kirjoittaja pete-801
Ei ole kokemusta kyseisestä merkistä mutta noista eri jälleenmyyjistä kyllä on, eräältä liikkeeltä olin ostamassa juniorille crossi pyörää ja myyjän ollessa kiireinen seurasin hallin takanurkassa olevan huoltomiehen puuhia ja hän kokosi juuri laatikosta otettuja minimotoja. Aika moni ruuvi/pultti jäi kiristämättä kun oli "valmis" ja aloitti uuden, jätin ostamatta heidän tuotteensa. Myöhemmin tuttava osti samasta liikkeestä minimoton joka piti palauttaa seuraavana päivänä kun ei pysynyt kasassa. Joten otappa yhteyttä myyjään jonka velvollisuus on joko kunnostaa tuote tai ohjata sellaiselle taholla joka sen kunnostaa ilman että siitä tulee sinulle kuluja, korvausta omiin kuluihin voi kysellä ja saatat jopa jotain saadakkin.
Re: Polariksen laatu, sattuko minulle maanantai versio?
Lähetetty: 17 Tammi 2012 19:05
Kirjoittaja hannut
Pelkään tosiaan että koko värkki on sellanen helistin, hetken päästä. On pirun vaikee todistaa että on ollut jo tehtaalta lähtiessä hieman löysällä. Moni paikka särkyy kun saa alun löysyydestä.
Tässäkin tapauksessa on kysymys (nýt huomatuista) vinssistä josta puuttui kokonaan toisen puolen putken taakse tulevat kiinnikepultit ja toisella puolella yksi ehkä pohjassa toinen sentin löysällä. Olikohan jossakin sisäänajoohjeissa ettei saa käyttää vinssiä ennen eka huoltoa

Re: Polariksen laatu, sattuko minulle maanantai versio?
Lähetetty: 17 Tammi 2012 19:30
Kirjoittaja jaket
ei ne taida asentaa vinssiä tehtaalla?
veikkaan suomihuoltoa.
Re: Polariksen laatu, sattuko minulle maanantai versio?
Lähetetty: 17 Tammi 2012 19:32
Kirjoittaja astalo
mutta ei vinssin käyttöä kielletty ennen ekaa huoltoa, vain raskaiden taakkojen vetäminen on kielletty sisäänajon aikana.
Re: Polariksen laatu, sattuko minulle maanantai versio?
Lähetetty: 17 Tammi 2012 20:07
Kirjoittaja hannut
Myyjä väittää että traktorimallit tulee vinssillä tehtaalta. Niimpä ei raskasta, jos olis irronnut/revennyt niin siinä sitä olis selittämistä.
Re: Polariksen laatu, sattuko minulle maanantai versio?
Lähetetty: 17 Tammi 2012 20:33
Kirjoittaja ToniR81
Tiukkaa soittoa ja vääntöä myyjän kanssa, kuluttajan suoja on kuitenkin olemassa ja siellä auttavia käsiä jos ei muu auta. Ei tuollaista pidä ottaa käyttöön, tai jos myyjän mielestä pitää niin vaadi kirjallisena "määräys" ajaa laitteella tehtaan jäljiltä ekaan huoltoon. Jos jo vinssit on huonosti kiinnitetty, on se jonkunlainen turvallisuus riskikin. Mietippä vaikka joku mäki mihin jäät kiinni, vinssi kaveriksi ja vetämään, pääset pahimmasta ja vinssi irtoaa, nykäisy taaksepäin, naru poikki tai vinssi palasiksi ja mönkijän kanssa pers mäet...
Re: Polariksen laatu, sattuko minulle maanantai versio?
Lähetetty: 17 Tammi 2012 20:43
Kirjoittaja qaw
voi olla elämä helpompaa kun ei joka pikkuasiasta ala ihan ekana rähisemään... tosin tyylinsä kullakin
Re: Polariksen laatu, sattuko minulle maanantai versio?
Lähetetty: 17 Tammi 2012 21:05
Kirjoittaja hannut
Ei tässä rähinöinnistä ole kyse. Eka mönkkärin ostajana kuulostelen tilannetta, jos vaikka tämä kuuluu tämän hinbtaluokan vehkeisiin normaalina tasona.
Meikäläinen on varmaan synnynnäinen pilkun nu....ja eihän nykyajan ihmiset edes huomaa ennenkun on kaasukahva kourassa.
Re: Polariksen laatu, sattuko minulle maanantai versio?
Lähetetty: 17 Tammi 2012 21:16
Kirjoittaja ToniR81
Kyllä laite pitää olla täysin käyttökuntoinen kun sen liikkeestä noutaa, mikäli näin ei ole tulisi myyjän asiasta kertoa tai korjata virheet jo heti. Tiukkaa vaatimista perään kuulutan, monet myyjät kun tuppaa tekemään niin että ne hymyilee nätisti ja tuumailee että ota tosta lippis ja kiristele ne ruuvit ja katotaan eka huollosta vähän hintaa pois... Eli eivät tee asialle mitään. Pahimmillaanhan homma menee niin että myyjän kehoituksesta homma jää tähän ja katsotaan joskus, mutta entäpä kun laite hajoaa niin että korjaus alkaa maksaa rahaa? Vaikka se vinssi repii jotain rikki irrotessaan, joku kate tippuu ja hajoaa jäädessään vaikka kärryn alle, tai ihan mitä tahansa "kallista" tapahtuu. Eihän myyjä ota siitä enää vastuuta kun laitteella on ajeltu ja päristelty menemään ja asiasta ei ole reklamoitu. Nehän totetaa vain että sulla on ruuvit löysällä ja siksi on näin käynyt, et sitten ole laitetta tarkistanut? Vai oletko irroitellut jotain ja laittanut huonosti kiinni, ei mene takuuseen hintaarvio korjauksille n. 500€... Mutta kun asian ottaa esille myyjän kanssa ja on suht tiukana sen suhteen että laite pitää saada kuntoon ja mielellään jotain kirjallistakin tueksi jos laitteelle ei vielä mitään tehdä. Kun jotain sitten hajoaa, on helppo sanoa että korjatkaa, myyjä sanoi että laite kestää normi käyttöä eka huoltoon, katotaan siinä sitten. No ei kestänyt ja maksaja on selvillä.
Enkä nyt tarkoita että pitää raamit kaulassa juosta liikkeeseen, tai haistatella tai huudella. Asiallisesti esitettyjä vikoja laitteesta joihin asiallisesti vaatii korjauksia tms, homma toimii ja mahdolliset selvittelyt ovat varmasti helpompia kuin että asialle ei tee mitään ennenkuin jotain on rikki. Niin paljon on myyjiä tässäkin maassa jotka puhuu yhtä, tekee toista ja unohtavat kaiken sanomansa rahan toivossa. Siksi kannattaa olla tarkkana ja vaatia itselleen se mikä kuuluu, sellaisena kuin kuuluu. Rahaa laitteen ostossa kuitenkin liikkuu, ei näillä rahoilla enää pitäisi tulla mitään teeseitse pakettia kotiin. Ja jos näin on, pitäisi mukana olla selkeät ohjeet siitä mitkä ruuvit tulee kiristellä ennen käyttöä, vieras laite vieraan asentajan jäljiltä ja on todellisen työn ja tuskan takana löytää löysät ruuvit.
Itse ainakin olen pettynyt muutamia kertoja eri tahojen lupauksiin ja vakuutteluihin ja puheisiin, siksi olen aavistuksen epäluuloinen ja koitan saada mahdollisimman paljon asioita kirjallisena nenän eteen jotta ongelmien esiin tullessa voi näyttää mitä on sovittu. Mutta kuten sanottua, kaikki tyylillään...
Re: Polariksen laatu, sattuko minulle maanantai versio?
Lähetetty: 17 Tammi 2012 22:43
Kirjoittaja hannut